Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 164856 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #50 : 17 Mart 2014, 18:23:09 »
Resim yüklemeye çalışdım yemedi ;D
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #51 : 03 Nisan 2014, 13:09:39 »


Yeryüzünü yerli İHA'lar gözetleyecek

03 Nisan 2014 11:48 (Son güncelleme 03 Nisan 2014 11:58)
TUSAŞ Motor Sanayi AŞ'nin bünyesinde oluşturulan ve yerli tasarım hava araçları motorlarının tasarımlarını gerçekleştiren yaklaşık 200 kişilik ekip, 2 yıl içinde tamamen yerli İHA motoru üretmeyi hedefliyor.
 
ESKİŞEHİR - Deniz Açık

TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit,  kurumun, uçak ve helikopter motorlarının bakım onarımlarının yapılması ve parça imalatçısı olmanın dışında tasarımcı olarak da Türk ordusunun ihtiyacının karşılanmasını amaçladığını belirterek, söz konusu hedef doğrultusunda oluşturulan bir Ar-Ge ve tasarım grubunun bulunduğunu kaydetti.

Tasarım grubunun büyümeye devam ettiğini ifade eden Akşit, şöyle konuştu:
"Şu anda yaklaşık 200 kişilik bir tasarım grubumuz var. Gebze'de doğrudan General Electric uçak motoru (GE Aviation) tasarım ekibi ile çalışan 100 kişilik bir mühendislik ekibimiz var. Bu ekip şu anda uçmakta olduğumuz birçok motor da dahil olmak üzere General Electric tarafından üretilen motorların tasarım ve iyileştirme işlemlerinde doğrudan General Electric ekibiyle entegre olarak çalışıyor. Onun dışında Eskişehir'de bir tasarım grubumuz var. Eskişehir'deki grubumuz içinde şu anda insansız hava araçlarının motoruyla uğraşan bir ekibimiz var. Ayrıca jet ve helikopter motorları konusunda çalışan ekiplerimiz de var. Onlar da büyüyor. İnsansız hava araçlarında genellikle düşük hızda ancak yüksek irtifada uçağın yavaş seyretmesine imkan tanıyacak pistonlu motorlar kullanılmaktadır. İlk etapta heronlar konusunda yaşanan sıkıntı sebebiyle yurtdışından bakım-onarımda destek alınamaması nedeniyle onların bakım-onarımlarını, yedek parçalarının tasarım ve imalatını gerçekleştirdik. Düzenli değişmesi gereken parçaları kendimiz, buradaki mühendislik ekibimizle tekrar tasarladık, mevcut yapıya adapte ettik ve uçurduk. Böylece yedek parça ihtiyacını bu şekilde karşıladık. Şu anda ordumuzun elindeki heronların büyük çoğunluğu o parçalarla TEI adaptasyonu motorlarla uçuyor."

"Komple TEI tasarımı, yeni motor"

Akşit, bunun yanında Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ (TAI-TUSAŞ) tarafından insansız hava aracı ANKA'nın imal edildiğini hatırlattı.

ANKA'nın mevcut motorunun Alman Thielert firması tarafından üretildiğini anımsatan Akşit, şöyle devam etti:
"ANKA'nın motorunda irtifa yeteneğini, yetkinliğini istenilen seviyeye getirmek için modifikasyonlar yapıyoruz. Mevcut motorların modifikasyonların yanında ANKA için tamamen yeni, komple TEI tasarımı bir motor geliştiriyoruz. Bu arada Thielert, Çinli bir firmaya satıldı. Çinli firma, askeri amaçlı motor satışını durdurdu. ABD ordusunun elinde de ciddi miktarda 'Predator' gibi insansız hava araçları (İHA) var. Bunların baz motorlarını da Thielert firması yapıyordu. Bunların temininde de bir sıkıntı oluştu. Tasarım ekibimiz hem TAI'nin hem de ordumuzun ihtiyacı kapsamında yeni tasarım işini yürütüyor. Yeni motorumuz başarıyla testleri geçince ABD ordusunun bu sınıftaki ihtiyaçlarını karşılamak amaçlı onlara da motor satma imkanı olacak. Yaklaşık 2 yıl içinde tamamen yerli tasarım ve imalatı bize ait İHA'lara sahip olacağız."

http://www.aa.com.tr/tr/manset/309282--yeryuzunu-tamamen-yerli-ihalar-gozetleyecek

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #52 : 22 Nisan 2014, 07:30:30 »
DSA 2014 ten TEI motor projeleri hakkında.

Alıntı
DSA 2014: TEI unveils new UAV engine lineup, outlines Anka engine schedule

Turkish aerospace firm TUSAS Engine Industries (TEI) showcased its latest range of engines designed specifically for unmanned aerial vehicles (UAVs) at the Defence Services Asia (DSA) 2014 exhibition in Kuala Lumpur.

The company featured three engines aimed at powering small UAV platforms: the TJ35 and TJ90, as well as the TP38. The turbojet TJ35 and TJ90 engines are compact but power-dense engines, weighing just 3.1 kg and 5.7 kg respectively. The TJ35 is 25 cm long and 13 cm wide, while the TJ90 is 39 cm long and 15 cm wide. However, the engines are capable of generating high thrust ratings for their size - with the TJ35 producing a maximum 178 N (40 lb) of thrust at 120,000 rpm, and the TJ90 a maximum 400 N (90 lb) of thrust at 100,000 rpm.

TEI also showcased the TP38 turboprop engine, which is 53 cm long, 28 cm wide, and weighs 11.5 kg. The engine is capable of producing a power output of 31 kW (41 hp) at 120,000 rpm. The maximum propeller speed is 7,000 rpm.
The company said all three engines share a number of common features, including an indigenously-developed full-authority digital electronic control (FADEC) system for optimum engine efficiency, and are compatible with JP8 fuel. The engines are also designed to withstand high g-loads commonly encountered during UAV catapult launches. The engines are designed to operate in excess of 25 hours between each maintenance cycle.

Speaking to IHS Jane's , TEI representative Yigit Cetinkaya said the company began development of the engines in 2013, with flight trials conducted in early 2014. The TJ90, for example, performed its first flight on 28 January.
Cetinkaya added that the company is expecting to complete development of the replacement engine for the Turkish Aerospace Industries (TAI) Anka medium-altitude long-endurance (MALE) UAV by the end of 2014. Delivery of the Anka UAV is expected to commence in 2016.

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #53 : 24 Ocak 2015, 20:57:13 »
30 yıl önce bugün kuruldu

Türk Havacılık Sanayii AŞ’nin uçak motor ayağını oluşturan TEI (Turkish Engine Industries) 30’uncu kuruluş yıldönümünü kutluyor. Can Erel'ın hazırladığı özel fotoğrafı paylaşıyoruz...



Acanlardan allah razi olsun...

http://kokpit.aero/tei-30-yasinda-can-erel
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2015, 20:58:08 Gönderen: мคяครℓเ »

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Tei Motor....
« Yanıtla #54 : 10 Ocak 2016, 17:17:46 »
Tei sayfasini yenilemistir.
http://www.tei.com.tr

DİZEL MOTOR MODİFİKASYON PROJESİ
Bu proje, Türkiye’deki İnsansız Hava Araçları’nda (İHA) kullanılması planlanan ticari dizel motorunun İHA isterlerini karşılayacak şekilde modifikasyonunun yapılması projesidir. Yapılan modifikasyon ile motorun yüksek irtifada verdiği güç ve elektrik güç üretimi arttırılarak İHA’larda kullanıma hazır hale getirilmektedir.

Modifiye Edilmiş Motorun Teknik Özellikleri

Maksimum Sürekli Güç:155 hp
 
Kuru Ağırlık:165 kg
 
Özgül Yakıt Tüketimi:<215 gr/kWh
 
Elektrik Güç Üretim Kapasitesi:9 kW (2 x 4.5kW)
 
Kritik İrtifa (Tam Gücün Sağlandığı İrtifa):11.500 ft 
 
Maksimum İrtifa:30.000 ft
 
Pervane  Devir Kontrolü:Değişken hatve, Tek levye kontrolü, Hidromekanik
 
Dişli Kutusu:İtici Konfigürasyon
 
Motor Kontrolü:Yedekli elektronik motor kontrol sistemi (FADEC)
 
Motor Kontrol Yazılımı: DO178-C  DAL-C uyumlu
 
EGÜS Kontrol Yazılımı:: DO178C, DAL-C uyumlu
 
Yakıt:JP8, Jet A1, Dizel
 
Uçak Arayüzü:ANKA ile uyumlu mekanik, elektronik ve sinyal arayüzü.
http://www.tei.com.tr/sayfalar/modul/params/anamenuid-/altmenuid-8/tip-urun/id-8/dizel-motor-modifikasyon-projesi.html

OPERATİF İHA MOTORU PROJESİ
TEI ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) arasında 27 Aralık 2012 tarihinde imzalanan proje, TUSAŞ tarafından geliştirilmekte olan ANKA insansız hava aracı ihtiyaçları doğrultusunda üstün teknik özelliklere sahip olan bir turbodizel havacılık motorunun yurtiçi imkanlar ile geliştirilmesini kapsamaktadır.

Kalifikasyon ve sivil sertifikasyonu 2018 yılı içerisinde tamamlanması öngörülen proje ile ANKA insansız hava aracı üstün nitelikli milli bir turbodizel motora sahip olacaktır. Detay tasarım çalışmaları sertifikasyon süreçleri eşliğinde devam eden projede prototip üretim aşamasına gelinmiştir.

Operatif İHA Motoru için EASA CS-E kapsamında Uçuşa Elverişlilik Sertifikasyonu ve EASA Part 21 kapsamında Tasarım Organizasyonu Yeterlilik Onayı (Pistonlu Motorlar) alınacak olması Türkiye’de bir ilktir

Mevcut ANKA motoruna göre Operatif İHA motorunun avantajları aşağıda sıralanmıştır:

Daha Fazla Güç, Daha Yüksek Güç/Ağırlık Oranı
Daha Fazla İrtifa Güç Kabiliyeti
Daha Düşük Yakıt Tüketimi
Daha Kompakt Tasarım
Sivil Hacacılık Standartları ve Askeri Standartlar ile Uyumlu Uçuşa Elverişlilik Sertifikasyonu
Özgün Motor Kontrol Sistemi Yazılımı ve Donanımı (Açık kod, geliştirilebilir)
Hızlı Teknik ve Lojistik Destek
İhtiyaca Bağlı Olarak Güç Artırma Potansiyeli
Operatif İHA Motoru’nun teknik özellikleri :

Maksimum  Sürekli Güç :170HP
 
Ağırlık:170 kg
 
Özgül Yakıt Tüketimi:<210 gr/kWh
 
Elektrik Güç Üretim Kapasitesi:9 kW (2 x 4.5kW)
 
Kritik İrtifa (Tam Gücün Sağlandığı İrtifa):20.000 ft
 
Maksimum İrtifa:30.000 ft
 
Pervane  Devir Kontrolü:Değişken hatve, Tek levye kontrolü, Hidromekanik
 
Dişli Kutusu:İtici Konfigürasyon
 
Motor Kontrolü:Yedekli elektronik motor kontrol sistemi (FADEC)
 
Motor Kontrol Yazılımı:Özgün DO178-C  DAL-C uyumlu
 
EGÜS Kontrol Yazılımı::Özgün, DO178C, DAL-C uyumlu
 
Yakıt:JP8, Jet A1, EN590
 
Uçak Arayüzü:ANKA ile uyumlu mekanik, elektronik ve sinyal arayüzü
http://www.tei.com.tr/sayfalar/modul/params/anamenuid-/altmenuid-7/tip-urun/id-7/operatif-iha-motoru-projesi.html

LEAP MOTOR PROGRAMI
26 Eylül 2013 tarihinde GE Aviation ve TEI arasında imzalanan anlaşma ile LEAP motoruna ait kompresör blisk parçaları  TEI’de üretilecek. Anlaşma çerçevesinde 5 farklı kademede blisk parçası üretilecek olup, 60 milyon dolar yatırım yapılacak. 2035 yılına kadar ise 1.2 milyar dolar satış gerçekleştirilecek.

GE ve Snecma ile gerçekleştirdiği birçok “eş zamanlı mühendislik” projesini tamamlayarak üretim ve mühendislik kabiliyetlerini kanıtlayan TEI, bu hedef doğrultusunda 15’in üzerinde LEAP parçası için üretim siparişi almış olup, bu parçalar mevcut motor kesin sipariş adetlerine göre 2018-2019 yıllarından itibaren yıllık 170 milyon dolarlık bir iş hacmi oluşturacak.

Yeni Uygulamalar

Yeni nesil motorlarda son dönemlerde kullanılmaya başlanan yüksek geometrik karmaşıklığa sahip blisk ve spool parçaları havacılık sektörü için yeni bir uygulamadır. TEI, GE Aviaition ile imzalanan bu  anlaşmayla, önemli uçak motoru imalat teknolojisi uygulamasında dünyada sayılı şirketlerden biri olduğunu gururla duyurmuştur.

Yeni nesil LEAP motoru, hem yakıt ve maliyet verimliliği hem de çevresel faktörler açısından uçak motor teknolojisi gelişiminde önemli bir adımı simgelemektedir. LEAP motorlarında hayati bir parça olan blisklerin TEI'de üretilecek olması, Türkiye'nin 2023 vizyonunda yer alan;  yerel üretimin güçlendirilmesi ve ek istihdam yaratılması, Türkiye'nin küresel ölçekte havacılık ürünleri ihracat kapasitesinin ve rekabet gücünün artırılması hedefleriyle uyum içindedir.  TEI’nin bu projedeki en büyük amacı ise, LEAP motorundan  yıllık 230 milyon doların üzerinde bir iş hacmini garanti altına almak ve dünya üzerindeki en büyük LEAP motor parçası tedarikçisi olmaktır.

LEAP motoru blisk projesi kapsamında atalet kaynağı, 5 eksen pale frezeleme, curved slot milling (CSM), elektrokimyasal işleme (ECM), Ultrapolish-pale yüzey kalitesi iyileştirme, robotik yüzey işleme gibi üst düzey teknoloji gereksinimi olan prosesler uygulanacaktır. Bu proseslerde kullanılacak ekipmanların teknik gerekliliklerinin belirlenmesi ve proses geliştirme faaliyetleri devam etmektedir.
http://www.tei.com.tr/sayfalar/modul/params/anamenuid-/altmenuid-3/tip-urun/id-3/leap-motor-programi.html

TURBOŞAFT MOTOR GELİŞTİRME .
Turkiye’nin son dönemde başlattığı ve devam etmekte olan Özgün Hafif Genel Maksat, ATAK, Türk Genel Maksat Helikopteri gibi projelerde, itki sistemleri yurt dışı kaynaklardan tedarik edilmektedir. Turboşaft Motor Geliştirme Programı (TMGP) ile bu projelerin en önemli bileşenlerinden motor sistemlerinin de yerlileştirilmesi ve bu projelerin yerlilik oranları arttırılırken dışa bağımlılıklarının azaltılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda yerli ihtiyaçlara cevap verecek bir çözüm için Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile görüşmeler devam etmektedir.

Projenin TEI’de gerçekleştirilmesi ile TEI’nin mevcut vizyonu olan “Dünya çapında, yüksek kalitede, rekabet edebilir bir uçak motoru ana üreticisi olmak” yolunda önemli bir kilometre taşı geçilmiş ve ileri teknoloji gerektiren uçak motorları tasarım metodolojileri ülkemize kazandırılmış olacaktır. Motorun teknik isterleri üzerinde halen müzakereler devam etmektedir.

http://www.tei.com.tr/sayfalar/modul/params/anamenuid-/altmenuid-9/tip-urun/id-9/turbosaft-motor-gelistirme-projesi.html

AWACS UÇAĞI TF33 .
 AWACS uçaklarına ait TF33-PW-100A motorlarının 12.000 - 18.000 saatlik periyodik Depo Seviyesi Bakım ve plansız bakımları, TEI ile IAMCO arasında imzalanan ve 31 Aralık 2021 tarihine kadar geçerli MG2012/TU kontratı kapsamında, TEI ve Hava İkmal Bakım Merkezi işbirliği ile gerçekleştirilmektedir. Bu anlaşma ile motor haricinde bazı motor parçaları ve aksesuarların bakım onarımı için de TEI yetkilendirilmiştir. Proje kapsamında bugüne kadar 100’ün üzerinde TF33 motorunun planlı/plansız bakımı TEI tarafından gerçekleştirilmiştir.

TEI vermiş olduğu üstün hizmetler sayesinde olduğu NAMSA ve IAMCO tarafından 2004, 2008 ve 2012 yıllarında “En İyi Tamir Merkezi” seçilmiştir.

TF33 motorlarının AIT Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen faaliyetler,

Motor Giriş Kontrolleri
Motor Giriş Testleri
Motor Söküm
Keşif
HİBM Tamirleri
HİBM Aksesuar Onarım/Testleri
Motor Montaj
Test
Sevkiyat - Motor Sevkiyatları NATO
http://www.tei.com.tr/sayfalar/modul/params/anamenuid-/altmenuid-11/tip-urun/id-11/nato-awacs-ucagi-tf33-motorlarinin-dsb-projesi.html


TÜRK GENEL MAKSAT HELİKOPTER .
Genel Maksat Helikopter Projesi, 5 Aralık 2007 tarihinde alınan Savunma Sanayii İcra Komitesi Kararı ile Kara Kuvvetleri Komutanlığı (K.K.K .lığı), Hava Kuvvetleri Komutanlığı (Hv. K.K. lığı), Jandarma Genel Komutanlığı (Jn. G. K. lığı), Özel Kuvvetler Komutanlığı (Öz. Kuv. K. lığı), Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) ve Orman Genel Müdürlüğü (OGM) olmak üzere 6 Kullanıcının toplam 109 adet genel maksat helikopteri ihtiyacını karşılamak üzere başlatılmıştır. 109 adet Helikopter için 218 adet platform üstü, min. 18 adet de yedek motor olmak üzere toplamda 236 adet TEI üretimi, General Electric Aviation’ ın T700-GE-701D turbo şaft motoruna özdeş konfigürasyonlu T700-TEI-701D turbo şaft motoru kullanılacaktır.

GMHP Sözleşmesi, SSM yetkilileri nezdinde TUSAŞ, ve TEI arasında 21 Şubat 2014 tarihi itibarıyla Ankara’da imzalanmıştır. Programda  TUSAŞ Ana Yüklenici,  TEI ise lisanslı motor üretiminden sorumlu alt yüklenici olacaktır.

 

TEI’ nin Türk Genel Maksat Helikopter Programı Kapsamındaki Rolü:

TEI, program kapsamında; GE Aviation lisansı altında 236 adet T700-TEI-701D turboşaft motorunun  Motor Montaj ve Test (AIT) dahil %50’sinden fazlasına  denk gelen  alt parçalarla beraber 60’ın üzerinde değişik parçasının üretilmesi,  montajı, nihai testi, konfigürasyon yönetimi ve Lojistik Destek hizmetlerinden sorumlu olacaktır.   İlk defa olarak, motorun ömrü boyunca çevrimi yüksek yanma odası gibi sıcak bölge parçaları TEI tarafından Türkiye’de üretilecektir. Satış sonrası destek kapsamında, Türk nihai kullanıcıların envanterinde olan T700 motor ailesinin Depo Seviyesi Bakımını yerli üretim parçaları ile yapma imkânına ve Türkiye dışında tanımlanmış geniş bir coğrafya için rekabet edebilir Depo Seviyesi Bakım faaliyeti yapma hakkına sahiptir. Bu program ile TEI, rekabetçi bir fiyatla tüm paydaşlarına optimal fayda sağlamayı hedeflemektedir.

Program Süresi:

ABD Hükümeti’nin ihracat lisanslarının alımını müteakip, TEI program takviminin başlamasından 27 ay sonra ilk motorları teslim edecektir. Orman Genel Müdürlüğü Konfigürasyonun’ daki ilk T-70 Helikopteri programın takviminin başlaması sonrası 55. ayda, Ortak Konfigürasyondaki ilk T-70 Helikopteri ise 57. Ayda Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na teslim edilecektir.

TEI’ nin GMHP  programı kapsamındaki faaliyetleri  ilk T700-TEI-701D motorunun motorun tesliminden,  teslim edilecek en son T70 helikopterinin asgari 30 yıllık ömrü boyunca devam edecektir.

Program Kapsamında İlkler

- İlk kez 6 farklı kullanıcının çok çeşitli görev ihtiyaçları konsolide edilerek ortak bir konfigürasyonda tedarik gerçekleştirilecektir.

- Program kapsamında General Electric Aviation’ ın  T700 motoru “T700-TEI-701D” isim plakası altında Türkiye’de TEI tarafından üretilecek ve yurtdışına da satış imkanı olacaktır.

T700-TEI-701D Motoru

T700 motor ailesinin en son nesil üyesi olan T700-TEI-701D motoru, önden tahrikli;  entegre hava girişi parçacık ayıklayıcılı;  tek parçalı (single spool) beş kademe eksenel (axial) - tek kademe merkezkaç (centirfugal) kompresör,  merkezi akışlı dairesel (thru-flow annular) yanma odası, iki kademeli eksenel akış gaz üretici türbinden ve serbest  iki kademeli eksenel akış güç türbininden meydana gelen bir turbo şaft motordur. 2000 şaft beygir (shp) gücündeki, T700-TEI-701D motoru mevcut T700-GE-701C model motora göre %5 daha fazla güç ve motorun sıcak kesim komponentlerinde 2 kat daha fazla dayanıklılık sunmaktadır.

http://www.tei.com.tr/sayfalar/modul/params/anamenuid-/altmenuid-1/tip-urun/id-1/turk-genel-maksat-helikopter-programi-gmhp.html

http://www.tei.com.tr

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Tei Motor Projeleri...
« Yanıtla #55 : 15 Ocak 2016, 02:19:42 »

TEI türbün pali yapmak üzere düğmeye bastı!
Türk Motor Sanayi (TEI), jet motorlarında kullanılan ve en önemli parçalardan biri olan Yüksek Basınç Türbin Palesi İmalat Teknolojileri'nin geliştirmesi için çalışma başlattı.

 TEI türbün pali yapmak üzere düğmeye bastı!
Gelecek yıllarda Türkiye'de tasarlanacak jet motorları için önemli bir aşama sağlayacak bu projede TEI'nin ortakları arasında TÜBİTAK-MAM ile Gür Metal yer alıyor. Proje kapsamında tek kristal döküm yapılması hedefleniyor. Projenin ikinci bölümünü, kanatçık üretim kabiliyetinin kazanılması oluşturuyor.

Projede görev yapacak TEI, TÜBİTAK-MAM ve Gür Metal ile birlikte üniversitelerde yer alacak. Böylelikle akademik çalışmalar ve sanayi bir arada çalışacak tecrübe ve bilgi aktarımı sağlanacak.
http://kokpit.aero/tei-motor-pali

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #56 : 22 Eylül 2016, 12:58:54 »
MİLLİ İHA MOTORU GÖRÜCÜYE ÇIKTI
Bakan Fikri Işık tören sonunda TEI tesislerinde milli imkânlarla üretilen İHA motorunu da gösterdi. "Işık, TEI'nin uzun bir çalışmayla tamamen mühendisliğini, dizaynını kendisinin yaptığı, imalatını da prototip olarak kendisinin ürettiği bir motoru görüyorsunuz. İnşallah bu motorun yakında seri üretimine de gireceğiz ve kendi insansız hava araçlarımıza bu motorumuzu takacağız, bu noktada dışa bağımlılığımızı ortadan kaldıracağız" dedi.

http://www.sabah.com.tr/gundem/2016/09/22/harekt-surecek


Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #57 : 22 Eylül 2016, 13:04:17 »
Özgün helikopter için tasarlanan turboşaft mı ? S-70 projesi için üretilecek olan T700 olabilir mi ? (Zannetmiyorum) Belki de TJ90 dır,ne de olsa jet motor değil mi ? Ama Anka ile ne alaka jet motor,yok yok bu sanırım TJ90.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #58 : 22 Eylül 2016, 13:23:37 »


TEI’nin İleri İmalat Teknolojileri Binası açıldı

TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI), Eskişehir’deki yerleşkesinde “İleri İmalat Teknolojileri Binası”nı düzenlenen törenle açtı.

Törene Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit katıldı. İnşaatına 2015 Eylül ayında başlanan ve bugün açılışı yapılan İleri İmalat Teknolojileri Binası’nda dünyada en çok terci edilen yeni nesil ticari uçak motoru olan LEAP motoruna ait kompresör blisk parçaları üretilecek. TEI, bu yatırım ile ana üretici GE ile birlikte LEAP motoruna ait kompresör blisk parçalarının üretimini yapan dünyadaki iki tesisten biri durumuna geldi.

Törende konuşan Bakan Işık, Türkiye’nin olmazsa olmazından birisinin güçlü ordu olduğunu kaydederek, Ortadoğu coğrafyasında güçlü demokrasi ve ekonomi kadar güçlü ordunun da önemli olduğunu dile getirdi. Bakan Işık, “15 Temmuz’da asker elbisesi giymiş hainlerin yaptığı darbe girişiminden sonra bu hainlerin ordumuzdan tamamen tasfiye edilmesiyle birlikte ordumuz çok daha güçlü hale geldi. Hiç kimsenin tereddüdü olmasın, dışarıdan müdahale edilecek bir ordumuz yok. Tamamen kendi milletinin emrinde, kendi ülkesinin hizmetinde, kendi devletinin bekası için canını adeta her an vermeye hazır bir TSK’mız var. Bu Türkiye Cumhuriyeti’nin en önemli güvencelerinden biridir. Bu noktada FETÖ’nün TSK’dan tamamen temizlenmesi en önemli önceliğimizdir. TSK’nın 15 Temmuz akşamı bu içinden çıkan hainleri temizlemekteki gösterdiği dirayette her türlü övgünün üstündedir. Bazı hainler milletin kendilerine verdiği silahları millete doğrulttular bu doğru. Milletin düşmana karşı operasyon yapsın diye verdikleri F16’larla milletin Meclisini bombaladılar. Ama onları bu işten vazgeçiren, onların bir daha kalkmasını engelleyen ve onları etkisiz hale getiren de yine büyük oranda TSK’mızın şerefli mensupları oldu. Eskişehir’deki hava harekat merkezimiz o gün bu hainlerin özellikle daha fazla insanımızı şehit etmesini engellemek için büyük çaba sarf etti. Diyarbakır’dan kalkan F16’ların bir daha Ankara’yı bombalayamaması için gerekli tedbirler Eskişehir’den alındı. Bu hainler darbenin başarısız olduğunu anladıkları anda kaçmak için hazırladıkları 3 tane kasa uçağının kalkmaması için pistin üstünü Eskişehir’den kalkan uçaklarımız vurdu” diye konuştu.

“TSK, Fırat Kalkanı Operasyonu’nda çok güzel bir başarı elde etti”

15 Temmuz’un Türkiye için çok ağır bir tecrübe olduğunu vurgulayan Bakan Işık, “Ama bir daha böyle bir olayın yaşanmaması için alınması gereken tüm yapısal tedbirleri belirledik ve almaya başladık. Bunlardan en önemlisi de TSK’nın gereksiz tüm yüklerinden arındırılmasıdır. TSK’mızın harekat kabiliyetinin çok daha yükseltilmesi, istihbaratının, eğitimin daha çok ön plana çıkarılmasıdır. Bu noktada dünyadaki demokratik ülkelerde Milli Savunma Bakanlığı’nın yapması gereken, buna mükabil Türkiye’de Genelkurmay Başkanlığı’nın yaptığı bütün işleri Genelkurmay Başkanlığımızın üstünden aldık. Bunları artık Milli Savunma Bakanlığı ya da diğer ilgili bakanlıklar yapacak. Genelkurmay Başkanlarımız artık taşımak zorunda olduğu bu gereksiz yüklerden arınınca çok daha güçlü, çok daha manevra kabiliyeti yüksek bir noktaya geldi. Bunun hemen en güzel örneklerinden birini de Fırat Kalkanı Operasyonu’nda gördük. TSK, hemen ertesinde ‘kimsenin doğru düzgün yapamaz’ dediği operasyonda çok güzel bir başarı elde etti. Bu, ordumuzun ne kadar güçlü bir ordu olduğunu da bütün dünyaya ilan edildiği bir örnek oldu. İşte bu çalışmalarımızı özellikle sürdüreceğiz” açıklamasında bulundu.

Yeni hedefimiz bütün dünyaya satacağımız, bize ait olan bir yerli uçak motorudur”

Savunma sanayisinin Türkiye için çok önemli olduğunu kaydeden Bakan Işık, yüzde 24’te olarak devraldıkları savunma sanayisindeki yerlilik oranını bugün yüzde 60’lere getirdiklerini ifade ederek, “Nitelik artışını da sağladık. Ama şimdi Türkiye için yeni hedef bu nitelik artışını çok daha yukarıya çıkarmak. Yerlilik oranını yüzde 80’lere getirmek, niteliği de çok daha uç noktaya taşımak. Artık Türkiye kendi kritik teknolojilerini bir problem olduğunda başkasından almakta zorlanacağı tüm teknolojileri kendisi geliştirmeye başladı ve bu konuda emin adımlarla yürüyoruz. İşte bu TEI’nın tesisleri de bunun güzel örneklerinden biri. Kendi insansız hava araçlarımız için yüzde yüz kendi mallarımız olan dizel motoru ürettik. Şimdi yeni hedefimiz bütün dünyaya satacağımız, başkasının kısıtlamasına tabi olmayan, bize ait olan bir yerli uçak motorudur. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde Türkiye kendi yerli uçak motorunu yapacak” şeklinde konuştu.


2035 YILINA KADAR 2 MİLYAR DOLAR İHRACAT

TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit ise, açılışı yapılan binanın kendi yatırım değerinin 10 milyon dolar olduğunu belirterek, yapılacak olan ekipman yatırımlarıyla bu değerin 100 milyon doları geçeceğini söyledi. Binadaki her şeyin yeni nesil ve dijital olduğunu söyleyen Akşit, “İnşallah 2035 yılına kadar bu binadan 2 milyar dolarlık bir ihracat bekliyoruz. TEI’nın şuana kadar gerçekleştirdiği ihracat 2.4 milyar dolar, sadece bu binadan önümüzdeki 20 yıl içerisinde 2 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Katma değeri yüksek, ileri teknoloji imalata dayandığı için. Burada yapacağımız imalatlar, bir uçağın motorunun ön tarafında, kompresör tarafındaki kanatların hepsini yeni nesil teknolojiyle imal etmekle ilgili ciddi bir yatırım yapıyoruz. Bu yatırımı da, bu imalatı da dünyada sadece biz ve motorun asıl sahibi olan firma gerçekleştiriyor” dedi.

http://savunmaveteknoloji.com/teinin-ileri-imalat-teknolojileri-binasi-acildi/

Çevrimdışı TR(B)

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 366
  • -23
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #59 : 22 Eylül 2016, 14:01:59 »
Keşke bu adımlar 20-30 yıl öncesinden atabilseydik.