Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 167219 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 812
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEI #TF6000 turbofan motorunun Parça üretimine başlandı.
« Yanıtla #420 : 22 Kasım 2022, 17:33:48 »
Alıntı
MİUS-B TEI -TF6000 TURBOFAN MOTORUYLA SÜPERSONİK HIZA ULAŞACAK.


KIZILELMA ,Sahip olduğu akıllı filo otonomisi kabiliyeti,yaklaşık 2 Mach hız ve düşük radar izi sayesinde 5. nesil veya daha üstü savaş uçaklarına karşı,Milli Muharip Uçak (MMU) ile caydırıcılık sağlayacak.

Parça üretimine başlandı. 2023 yılında ilk ateşlemesi yapılması planlanıyor. #TEI #TF6000 turbofan motorunun değerleri ts-1400 motorunda olduğu gibi geliştirmelerle daha fazla itki değerlerine ulaşılabilir. Benzer motorlarla kıyas durumu.


#MilliTeknolojiHamlesi #SavunmaSanayi
https://mobile.twitter.com/Keremhok/status/1594921261188403201
TF6000'in çapı niye büyük diğerlerine göre? HONEYWELL olan hariç

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2736
  • 289
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #421 : 22 Kasım 2022, 18:14:31 »
MKE si ilk milli tüfek olan MPT76 yı yaparken ne meydan okumaydı hatırlayın. Tüfek ortaya çıktı gözlerimiz yaşardı sonunda başardık dedik. Bir sene geçti öbür firmalarımızda 5.56 sı 7.62 si 9 mm si benzerlerini ürettiler. Şimdi bir düzine benzer tüfek var. Bu kadar kolaydı da niye bu kadar geç yaptık diyor şimdi insan tabloyu görünce. Bu motor işide böyle bir eşik atlama işi bence. Bir yerden sonra biz niye bu kadar zorlandık ki bu işlerde diyeceğiz geriye bakarak. Bir yerden sonra teknolojik kritik eşikten sonra önünü alamayacağız bu işlerin gümbür gümbür ilerleyecek
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2022, 18:15:15 Gönderen: re »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2748
  • 260
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #422 : 22 Kasım 2022, 18:15:49 »
Burada önemli olan çapı, işlevini kalın olunca daha iyi yerine getiriyor!  ;D

Daha büyük çap, tüm diğer değişkenler sabit kaldığında, daha fazla itki üretir. En fazla itkiyi de TF 6000 verecek.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3656
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #423 : 22 Kasım 2022, 20:24:55 »
Motorun çapı derken; tüm alınan ölçüler, fan çapını mı veriyor? Yoksa motorun altındaki müştemilatı da içine alan bir çapımı konuşuyoruz?

Motorun etkin çapı, fan çapı ve düşük by-pass motorlarda türbin çap değeridir. (Türbofan motorun fan çapı büyük olursa daha çok itki verir)
Bizim motorun by-pass oranı diğer motorlara göre daha yüksek. Blisk fan yapısıyla ve 1.08’lik by-pass oranı ile TF6000 çok daha az ısı ile ve daha yüksek verimle çalışacak bir motor olacak. Daha az yakıt harcayacak. F110GE129-EFE motorundaki Blisk yapısı, bu motora en az %20 daha az yakıt kullanımı özelliği ve %15 üzerinde güç ekliyor. TF6000, farklı by-pass oranı ile de bilhassa düşük irtifalarda (0-30000ft) çok yüksek itkiyi çok çabuk verebilecek yapıda olacak.
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2022, 20:30:10 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 812
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #424 : 22 Kasım 2022, 22:42:14 »
Motorun çapı derken; tüm alınan ölçüler, fan çapını mı veriyor? Yoksa motorun altındaki müştemilatı da içine alan bir çapımı konuşuyoruz?

Motorun etkin çapı, fan çapı ve düşük by-pass motorlarda türbin çap değeridir. (Türbofan motorun fan çapı büyük olursa daha çok itki verir)
Bizim motorun by-pass oranı diğer motorlara göre daha yüksek. Blisk fan yapısıyla ve 1.08’lik by-pass oranı ile TF6000 çok daha az ısı ile ve daha yüksek verimle çalışacak bir motor olacak. Daha az yakıt harcayacak. F110GE129-EFE motorundaki Blisk yapısı, bu motora en az %20 daha az yakıt kullanımı özelliği ve %15 üzerinde güç ekliyor. TF6000, farklı by-pass oranı ile de bilhassa düşük irtifalarda (0-30000ft) çok yüksek itkiyi çok çabuk verebilecek yapıda olacak.
Teşekkürler bilgiler için. Amaç motorun ısısını düşük tutmak ve yakıt tasarrufu gibi gözüküyor. Akşit hoca buna vurgu yapmıştı, malzeme ulaşabilirliği  ile ilgili biraz da. TS1400'de de benzer şeylerden ağır yapılmıştı.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6581
  • 185
  • DefenceTurk.com
Milli motora millî bremze.
« Yanıtla #425 : 26 Kasım 2022, 00:51:17 »
Alıntı
Milli motora milli bremze" mottosuyla, ülkemizin ilk milli turboşaft motoru #TEI-#TS1400'ü TEI mühendisleri ve teknisyenlerinin çalışmalarıyla devreye alınan bremzelerle test ediliyor
youtu.be/3qOadTYoQSI
#MilliTeknolojiHamlesi #SavunmaSanayi #YerliveMilliSanayi

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6581
  • 185
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #426 : 26 Kasım 2022, 13:53:21 »
Alıntı
Mahmut Faruk Akşit’ten TF6000 motoru üzerine açıklamalar.

TF10000AB artyakıcılı turbofan motoru geliştirilecek
ATAK 2 için TF6000 çekirdeği üzerinden turboşaft motoru.


TF6000’in KIZILELMA Muharip İnsansız Uçak Sistemi’nde kullanılabileceği değerlendirilmekteydi. Mahmut F. Akşit Aynı zamanda TF6000 üzerinden artyakıcılı TF10000AB motorunun yakında duyurulacağını ekledi.

TF6000 aynı zamanda Bayraktar KIZILELMA MİUS (Muharip İnsansız Uçak Sistemi) kullanılması planlanan motorlardan biri olan, AI-322F turbofan motoru ile yakın itki değerlerine sahip.

AI-322 Turbofan Motor

AI-322F Turbofan Motoru; AI-322 turbofan motorunun art yakıcı bulunduran sürümüdür. AI-322F; azami olarak art yakıcısız 2500 kgf, art yakıcıları ile 4500 kgf itki üretebilir ve Mach 1.6’ya kadar çalışabilmektedir. Motor 624 milimetre fan çapına ve 560 kg kütleye sahiptir. AI-322F, L-15 eğitim ve hafif taarruz uçaklarında kullanılabilmektedir.

ATAK 2 için TF6000 çekirdeği üzerinden geliştirilecek bir turboşaft motoru boyutları itibariyle muadili TV3-117 ve T700 turboşaft motorlarına göre daha fazla güç verebilir. Aynı zamanda ATAK 2 ile ortak bileşenlere ve yakın tonaja sahip olan T925 Genel Maksat helikopteri de söz konusu motor için uygun bir aday olarak ele alınabilir.
https://www.defenceturk.net/mahmut-faruk-aksitten-tf6000-motoru-uzerine-aciklamalar

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #427 : 30 Kasım 2022, 01:21:12 »
Bana bu video itiraf gibi geldi; işlerin yolunda gitmediğini sezdim tavırlarından cevaplarından. TF10000 dediği de TF6000’in artyakıcılı hali sanırım. Art yakıcı ekleyince yeni bir motor gibi lanse edilmesi bana pek hoş gelmedi.

Uzun süre daha büyük bir motor beklentim yok benim ne yazık ki.
Aynen

Normalde artyakıcı ile mi uçacak uçak , artyakıcısız uçacak. Hiç artyakıcı olmasa bile olur, mecburiymiş gibi söylüyor artyakıcı olayını. Sanki tek sorun bu, daha parçalar bazında sorun var

Kale Arge+RR ile olacaktır bu işler, durum onu gösteriyor.

Yanlış bir düşünce. kalkış sırasında veya hava muharebelerinde  fazla güç isteyen durumlarda nadir de olsa kullanılır. Kalkış için zaten 5. nesil uçaklar bile hâlâ artyakıcı kullanıyor. KE'nin kısa pistlerden kalkacağını düşünürsek hiç de gereksiz değil. İlaveten, sn Akşit her konuşmasında bu motordan MMU motoruna sıçrayış yapılacağını ve 5. nesil motorların hepsinde converging diverging (yakınsak-ıraksak) nozul olduğunu belirtiyor. Sabit nozul, artyakıcısız motorlarda ve düşük irtifalarda ve düşük hızda uçan uçaklarda kullanılır. Çünkü motorun itme gücü motordan geçen hava akış hızı ile doğru orantılıdır ve düşük irtifada yer çekiminden daha fazla etkilenen yavaş bir uçakta motorun verimi düşer ve nozul parçasının ağırlığı artar bundan ötürü bu tür uçaklarda yakınsak-ıraksak nozul kullanmak verimli değildir. Değişken nozul, yüksek irtifalarda ve yüksek hızlarda uçan uçaklarda kuru itkinin ve artyakıcının verimini artırmasından ötürü çoğu 5. nesil uçakta var ve en çok da, şekli gaz genleşmesini desteklediği için, değişken nozul olarak yakınsak ıraksak nozullar kullanılır. MMU'ya sorunsuz olarak bu teknolojiyi uygulamak için bu motora artyakıcı eklenip üzerinde çalışılması gerekiyor. Zaten artyakıcıların da nesilleri var ve f119 ve f135'deki artyakıcılar hem gizliliği hem de, artyakıcı kullanılmasa bile, motor performansını artırıyor; ancak bu gizliliğe katkı ve performans artışının ne kadar olduğunu, gizli tutulduğundan, bilmiyoruz.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1475
  • 130
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #428 : 30 Kasım 2022, 01:29:11 »
Mius ve Kızılelma düşünüldüğünde TF-6000, TF-10000 bir zorunluluk. Kızılelma işin başında daha ucuz olabilecek Ukrayna motorunu seçmiş olduğuna göre, aslında Mius için tasarlanıp geliştirilmiş bile olabilir. Bu dronların MMU dan daha fazla adette uretilebilceğini dolayısıyla bu motorlara sayısal ihtiyacın da  MMU motorundan fazla olacağını söylemek kahinlik değil.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1476
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #429 : 30 Kasım 2022, 11:33:20 »
Kafami karistiran bir konu var..

1. Biz Ukraynadan motor mu aliyoruz (adamlar yapip parasiyla bize satiyorlar)

yoksa

2. Ukraynadan motor teknolojisi ve/veya motorun haklarini mi alip birlikte mi uretiyoruz? Birseyler (tasarim, teknoloji, haklari vs) bizim elimize geciyor mu ?

Bu ulkeye bu kadar yardim etmisken 2. maddenin olmasi , bize zaman kazandiracak ve ustune ekleyebilecegimiz bir altyapi/bilgi birikimi olursturabilmemiz lazim..

Savas bitip Ukrayna Bati kampina resmen girdikten sonra ABD/AB baskisi ile satmaya devam edecekleri ne malum?
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2022, 11:34:41 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?