Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 167423 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6595
  • 185
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #300 : 26 Nisan 2022, 01:46:52 »

Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2757
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #301 : 26 Nisan 2022, 03:45:00 »
Röportajı yapan kişi konuya hakim olmayınca, en kritik yerde tüm söyleşinin içine ediveriyor; işte böyle!

"MMU motorunu biz yaparız ama çapı az büyük olur, tartışılan da bu oldu." dedi Prof. Akşit. Dakika: 42:00

Lafını bitiremeden resmen "ortaya etti" sayın sunucu(!).  >:(

Çok yazık oldu, cümlenin devamını duymayı çok isterdim...
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2022, 03:45:51 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 812
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #302 : 26 Nisan 2022, 18:05:05 »
Çakır ın motoru kale yapacaksa, TJ-300 ne olacak… Deney olarak kalacak mı yani?
Tj300 230-250mm arasında rekor kırdı dediydi Akşit bey, o zaman ktj-1750 202mm çap ile yakaladığı itki normal bir itki mi emsallerine göre, yoksa onlardan üstün mü? Ben de onu merak ediyorum.

Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2757
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #303 : 26 Nisan 2022, 19:29:17 »
Çakır ın motoru kale yapacaksa, TJ-300 ne olacak… Deney olarak kalacak mı yani?
Tj300 230-250mm arasında rekor kırdı dediydi Akşit bey, o zaman ktj-1750 202mm çap ile yakaladığı itki normal bir itki mi emsallerine göre, yoksa onlardan üstün mü? Ben de onu merak ediyorum.

TJ300'den bile iyi!

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 598
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #304 : 26 Nisan 2022, 19:36:41 »
Çakır ın motoru kale yapacaksa, TJ-300 ne olacak… Deney olarak kalacak mı yani?
Tj300 230-250mm arasında rekor kırdı dediydi Akşit bey, o zaman ktj-1750 202mm çap ile yakaladığı itki normal bir itki mi emsallerine göre, yoksa onlardan üstün mü? Ben de onu merak ediyorum.

TJ300'den bile iyi!

TJ 300 den daha iyise! Tamamdır o zaman , benim gözümde / gönlümde TJ-300 zayi olmuş sayılmaz o zaman… teknoloji demostratörü olarak kalması uygundur…

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 812
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #305 : 26 Nisan 2022, 19:38:22 »
Çakır ın motoru kale yapacaksa, TJ-300 ne olacak… Deney olarak kalacak mı yani?
Tj300 230-250mm arasında rekor kırdı dediydi Akşit bey, o zaman ktj-1750 202mm çap ile yakaladığı itki normal bir itki mi emsallerine göre, yoksa onlardan üstün mü? Ben de onu merak ediyorum.

TJ300'den bile iyi!
Bizim yöneticiler abartmayı çok seviyor, özellikle kamu kurum ve kuruluşlarındakiler. İktidara şirin gözükmek için, gerek yok yani böyle şeylere, işini yapacaksın geçeceksin, millet sana verir hakkını. Sonra Kale gelir ve bozar seni, seçilmez motorun. Kale niye reklamını yapmıyor rekor rekor diye.

Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2757
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #306 : 26 Nisan 2022, 20:22:29 »
Kale niye reklamını yapmıyor rekor rekor diye.

Onu bilmem. Açıklanan teknik verilerde KTJ-1750 açık ara daha iyi. Elde rekortmen olduğu söylenen TEİ motoru varken, Kale motoru seçiliyorsa, teknik verilerin doğru olma ihtimali büyüktür. Yoksa izah edemezlerdi.

Bence şöyle oldu: TEİ işin püf noktalarını Kale Ar-Ge'ye verdi ve aradan çekildi. Ve "Siz turbofana odaklanın" dediler TEİ'ye...

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5018
  • 231
  • DefenceTurk.com
Türkiye'nin havacılık motorları merkezi TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI), milli helikopterlere güç vermek üzere geliştirilen TEI-TS1400 turboşaft motorunu planlanandan daha erken teslim etmeye hazırlanıyor.

TEI, Anadolu Ajansının Global İletişim Ortağı olduğu, Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı), Azerbaycan Dijital Gelişim ve Ulaştırma Bakanlığı ile Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yürütücülüğünde, ülkenin önemli kurum ve firmalarının destekleriyle Bakü Crystal Hall ve Deniz Kenarı Bulvarı Milli Park'ta düzenlenen TEKNOFEST Azerbaycan'da, farklı sınıflarda ürettiği ve geliştirdiği motorları sergiledi.



TEI Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit, AA muhabirine yaptığı açıklamada, helikopter motoru TS1400'ün ilk prototipini 1-1,5 yıl kadar önce Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı bir törenle helikopter entegrasyon çalışmalarını başlatmak üzere TUSAŞ'a teslim ettiklerini söyledi.
 
Daha sonra bu motordan başka prototipler ürettiklerini ve bunları çok farklı testlerden geçirdiklerini anlatan Akşit, bu testlerin zorluk seviyesinin de giderek arttığını dile getirdi.

Akşit, bu testlerin insanlı uçuş için motorun olgunluğunu ispatlamak ve sertifikasyon için yapıldığını ifade ederek motorun sürekli üreteceği maksimum güç 1400 beygir olduğu için de isminin TS1400 olarak belirlendiğini kaydetti.

Kalkış sırasında 1470 beygir güç üretebilecek şekilde bir motor tasarladıklarını belirten Akşit, şöyle konuştu:
 
"Bu değerler rakip mevcut ithal motorun yaklaşık 100 beygir daha üstünde değerler. Motorumuzu 1570 beygir, hatta onun üstündeki güçlere kadar çıkardık. Sertifikasyon ve kalifikasyon için aşırı yükle kalkmak zorunda kalırsa diye acil durum kalkış senaryosu var. Normalde motor 1400 beygir maksimum sürekli güç seviyesinde tasarlanmış olsa da 2 dakika boyunca 1570 beygir güç üretecek şekilde çalıştırılabilmeli ve bunu sertifikasyon otoritesine göstermemiz gerekiyor.

Şu an itibarıyla bu güç seviyesini aştık hatta 2 dakika değil, çok daha uzun süreler 1570 beygirde çalıştırabiliyoruz. Bu da güzel bir dönüm noktası. İleriye doğru motoru biraz daha zorlayacağız. Testler yapıldıkça gelişmeleri duyuracağız."

"Başkanımız bizi köşeye sıkıştırdı"

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir ile TS1400 motoru için aralarında geçen diyalogu da paylaşan Akşit, şunları kaydetti:

"Başkanımız bizi köşeye sıkıştırdı 'Bunu bir an önce verin' diye. Normal proje planından zaten biraz önde ilerliyoruz ve ekibimizi zorluyoruz. Hedefimiz önümüzdeki yıl bitmeden ilk insanlı uçuşu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden yetkilendirmeyi alarak gerçekleştirmekti.  Başkanımız 'Yıl sonu itibarıyla verin' diye bizi zorladı. Bu yılın sonunda veya önümüzdeki yılın başında ilk uçuş için bir motor teslim edeceğimizin sözünü verdik. İnşallah bu sözü yerine getirmek için elimizden geleni yapacağız. Kendi içimizde bu programı biraz daha öne çektik."



https://ekonomi.haber7.com/foto-galeri/74194-milli-helikopter-motorunda-planlar-degisti-erken-ucus-icin-hazirliklar-basladi/p13





Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2757
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #308 : 10 Haziran 2022, 11:11:09 »
TEI TS 6000 motoru prototip üretimi safhasına giriyormuş. Cümleten hayırlı olsun. Ama sanki TEİ biraz yavaş kaldı gibi bu turbofan işinde...

Çevrimiçi serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7739
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #309 : 10 Haziran 2022, 11:26:50 »
Resimler düşmeye başlamış , üstadlardan biri yükleyebilir mi?