Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 167292 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6583
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #270 : 03 Kasım 2021, 20:15:00 »
Alıntı
Motorlardaki türbin parçalarını oluşturan
En kritik ürünlerden olan süper alaşım  İNCONEL TOZ   üretildi

ATOM PROJESİ:
TEİ, Elektron ışını ile ergitilmiş ve lazer ışını ile ergitilmiş toz hammadde

EBM Prosesi için üretilen Türkiye'nin ilk INCONEL 718 tozu.


@TEI_TUSAS
https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6583
  • 185
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #271 : 11 Kasım 2021, 20:50:08 »
Alıntı
Yusuf Akbaba @ssysfakb

Gökbey helikopterine güç verecek TS1400 motoru
@SahaExpo da sergileniyor.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6583
  • 185
  • DefenceTurk.com
Çift Turbolu Dünyadaki tek İHA motoru.
« Yanıtla #272 : 14 Kasım 2021, 21:25:47 »
Alıntı
Çift Turbolu Dünyadaki tek İHA motoru.

TEİ GM Mahmut Akşit; "PD170 Gayet üstün bir motor, dünyada çift turbolu dünyadaki tek İHA motoru"

Akşit, "Gururla söylüyoruz,  hem pistonlu hem jet motorlarda Türkiye'nin ihtiyacı ne olursa artık yapabilecek yetkinlikteyiz."  TEI Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, "İHA grubunda  pistonlu motorlar,  benzinlisi olsun dizel olsun hepsini yapıyoruz. Şu an itibariyle gökyüzünde 25000 saati sorunsuz olarak tamamlamış İHA motorlarımız var."


TEI motor yapımında katmanlı imalatı kullanan dünyada sayılı firmalar arasında

T700-TEI-701D midframe Türkiye'de katmanlı imalat ile üretilmiş en karmaşık havacılık motor parçası

330 parçadan oluşan bu modül, katmanlı imalat ile tek parça olarak üretildi.
youtu.be/LZLYylQjZPo
@TEI_TUSAS

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6583
  • 185
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #273 : 22 Kasım 2021, 23:50:23 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6583
  • 185
  • DefenceTurk.com
Alıntı

İsmail Demir, AKINCI TİHA’nın TEI’nin geliştirdiği PD222 & PD170 motorları ile testleri hakkında açıklamalarda bulundu. Bu bağlamda Demir, TEI tarafından geliştirilen motorun hem Aksungur İHA hem Akıncı TİHA ile entegrasyona yönelik testlerin başladığını aktardı.
https://www.defenceturk.net/bayraktar-akinci-tihada-yerli-motor-denemeleri-basladi

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7726
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #275 : 18 Aralık 2021, 16:17:34 »
Şu anda Akıncı AI-450 motorunu kullanıyor ki bu motor 450 hp gücünde...

TEI'nin ürettiği ve Akıncı'ya takılacak denilen PD-222 veya PD-170 motorlarından güçlü olan PD-222  'nin gücü ;
Kalkış Gücü ( 5 dakika)   220 HP (±2)
Sürekli Güç                       172 HP (±2)

Şimdi bu motorlarla performans farkı sorun olmaz mı?
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2021, 16:18:06 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2749
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #276 : 18 Aralık 2021, 16:40:02 »
Şu anda Akıncı AI-450 motorunu kullanıyor ki bu motor 450 hp gücünde...

TEI'nin ürettiği ve Akıncı'ya takılacak denilen PD-222 veya PD-170 motorlarından güçlü olan PD-222  'nin gücü ;
Kalkış Gücü ( 5 dakika)   220 HP (±2)
Sürekli Güç                       172 HP (±2)

Şimdi bu motorlarla performans farkı sorun olmaz mı?

Göreve göre motor seçersen, sorun olmaz.

"Havada uzun menzilli füzeler (veya NEB) ile dolansın ve gördüğünü uzaktan indirsin." denirse, turboprop iyidir.

"Sadece gözlem/elektronik sinyal istihbaratı yapsın ve havada uzun süre kalsın." denirse, o zaman PD222 iyidir. (Ama bu göreve Aksungur ayrılmıştı, ne olacak göreceğiz.)

Bu arada ben 450 HP'lik turboprop motordan tümüyle vazgeçileceğini ve onun yerine 1000 HP'lik turboprop kullanılacağını düşünüyorum. PD222 entegrasyonu bu anlama geliyor aslında. Böylesi daha mantıklı olur.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2021, 01:23:06 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #277 : 18 Aralık 2021, 18:42:14 »
Disel pistonlu motorlar randıman açısından çok öndedirler.
Ortalama olarak diesel pistonlu motorlar her bir KWH için 220g yakıt harcarlar.
Turboproplar çok geliştiler. Ama bir PT6 dahi her bir KWH için 308g yakıt harcar.
 
Çok uzun süre fazla performans beklemeden uçuş düşünülen yerlerde pistonlu dizel kraldır.
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2021, 18:52:16 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1657
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #278 : 18 Aralık 2021, 20:31:40 »
Dizelde 210'un altına gördüler diye hatırlıyorum ama emin değilim  ???

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6583
  • 185
  • DefenceTurk.com