Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 164894 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #200 : 06 Ağustos 2021, 20:21:50 »
1500 HP Motordan ölçeklendirip 750 HP motor yapmak, motoru sıfırdan tasarlamak kadar zaman almaz. Ancak rafta hazır ürün varken onu seçmek en mantıklısı oluyor.

TEİ'nin uğraşması gereken daha öncelikli motor işleri var. Bir kısmı yapıldı, (mühimmatlar için turbojet motor, İHA'lar için dizel motorlar vb) önemli bir kısmı da yapılacak.
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2021, 00:27:21 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #201 : 06 Ağustos 2021, 20:28:31 »
Bunu çok tartıştık ama Tusaş tek motorda karar kırdı. Bence TS-1400 üzerinden devşirilecek yerli bir jet motorunun gelişiminin en az 10 yıl süreceği,  bunun envantere girişinin 15 yilı bulacağını düşündü...

 Abd yeni trainer uçağı T-7A de tek motorlu ve Hürjet 'de kullanılacak F-404 motoruyla güç alacak.

Tabi ben yine Hürjet 'in kesinlikle ABD dışı bir motor kullanmasından yanayım....

Ama dediğim gibi gücü az olsun yerli bir jet motoru kullanalım desek de , Hürjet 2 motorlu tasarlansa bile en az 15 yıl isterdi...
Sn Akşit’e yıllar önce sorulduğunda 14 yıl sonra motor yaparız demişti. O zamanlar daha tek kristal bıçak yapılmamıştı. Şimdi sormak lazım.
Hürjet’i Tusaş yapıyor. Ana müşterisi Türk Savunma Bakanlığı. Ambargo yemiş olan SSB değil. F404’ler satın alınabilir.

Bir uçak motor üzerine tasarlanır. F404, F414 ve EJ200 motorları ebat ve ağırlık olarak birbirinden çok farklı motorlar değil. KAI, T50 uçağını her üç motorla da teklif ediyor. Demekki bilgisayar ortamında, uyarlılık testlerini yapmış ve her üç motorun da kullanılabilirliğinden emin. Bu evsafta Doğu motoru, Klimov-RD93 motoru. Bu uyarmı Hürjet’te ? Araştırmak lazım.
Hürjet 2 motorlu tasarlansaydı Ukrayna’da motor hazırdı. Çin 1.4 mach hızlı çift motorlu hafif hücum ve eğitim uçağında Çift “Motor-Sich” motoru kullanıyor.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2021, 20:30:34 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #202 : 06 Ağustos 2021, 22:00:10 »
Diğer forumlarda " Abd'nin F-404 için izin verdiği " yazıldı ...
Yani F-404 artık Hürjet için bir sorun değil en azından prototipler için. Seri üretim içinse yine aynı mantık geçerli olacak " Kervan yolda düzülür"
Yani hele bir F-404 ile bir başlayalım , sonrasına ileride bakarız mantığı...
Bu hikayenin sonunu da hepimiz biliyoruz değil mi...!

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Alıntı

Katmanlı imalat ile Türkiye’de üretilmiş en karmaşık havacılık parçasıRückhand Zeigefinger nach unten
T700 motorunun midframe parçası.

330 parçadan oluşan bu modül, katmanlı imalat ile tek parça olarak üretilmiş!

@TEI_TUSAS @GE_Turkiye
https://mobile.twitter.com/Action1041

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Alıntı
TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş.@TEI_TUSAS
 
#IDEF21'in ikinci gününde, GE Marine ile LM2500 ve LM500 gaz türbinlerinin üretimi, montajı ve onarımı ile ilgili iş birliği fırsatlarını ele aldığımız bir mutabakat mektubu imzaladık.

#TEI #GücünKaynağı

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #205 : 18 Ağustos 2021, 22:24:33 »
Bize her alanda ambargo koyan ABD'nin savaş gemisi güç sistemlerinde hiçbir zorluk çıkarmamasının nedeni ne acaba?

Alternatif motorlar var dünyada onun için pazarı kaybetmemek için ambargo konulmuyor deniliyor ama GE motorları kadar verimli-sessiz-sarsıntisız değiller diğer güç sistemleri...
« Son Düzenleme: 18 Ağustos 2021, 22:25:20 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #206 : 19 Ağustos 2021, 10:38:46 »
Bize her alanda ambargo koyan ABD'nin savaş gemisi güç sistemlerinde hiçbir zorluk çıkarmamasının nedeni ne acaba?

Alternatif motorlar var dünyada onun için pazarı kaybetmemek için ambargo konulmuyor deniliyor ama GE motorları kadar verimli-sessiz-sarsıntisız değiller diğer güç sistemleri...

Çıkartabilir. Sorun çıkartan üretici firmalar değil zaten. ABD'yi yönetenler...
Üretici malını satmak ister. Bu nedenle mutabakat mektubu imzalar. Ancak bu kesin olarak bize motor verecekleri anlamına gelmez. Sözleşme, Kongre onayı vs bir sürü aşama var...
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #207 : 19 Ağustos 2021, 14:35:59 »
Anladım. Bu sadece mutabakat imzası. Kongre süreci var daha

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #208 : 19 Ağustos 2021, 15:09:31 »
Anladım. Bu sadece mutabakat imzası. Kongre süreci var daha

Bu pilav çok su kaldırır. O nedenle, gemilerin güç paketleri mevzusu, Altay'ın Güç Paketi mevzusuna dönmeden, sanki hiç GE türbin motorları gelmeyecekmiş gibi tedbir almak gerekiyor.

Konuyla ilgisi yok ancak Altay'daki gecikme bir yerde hayırlı bile oldu denilebilir. Önceki iş planında Altay'da pek çok yabancı ürün olacaktı. En başta güç paketi, optikler ve zırh paketi olmak üzere. Şimdi - eğer hizmete girebilirse - neredeyse tamamı yerli sistemler olacak.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #209 : 19 Ağustos 2021, 18:21:47 »
Anladım. Bu sadece mutabakat imzası. Kongre süreci var daha

Bu pilav çok su kaldırır. O nedenle, gemilerin güç paketleri mevzusu, Altay'ın Güç Paketi mevzusuna dönmeden, sanki hiç GE türbin motorları gelmeyecekmiş gibi tedbir almak gerekiyor.

Konuyla ilgisi yok ancak Altay'daki gecikme bir yerde hayırlı bile oldu denilebilir. Önceki iş planında Altay'da pek çok yabancı ürün olacaktı. En başta güç paketi, optikler ve zırh paketi olmak üzere. Şimdi - eğer hizmete girebilirse - neredeyse tamamı yerli sistemler olacak.
+1
GE , TEi’nin bu işi tek başına kotarabilecek kapasitede olduğunun farkında. Zaman alacak olsa da bu motorları sonunda tek başına yapacak Türkiye. GE, bu pastadan payını almak istiyorsa hem teknik yardımda bulunacak hemde motorları beraber yapmak isteyecek. LM2500 gibi gemi gaz türbinlerinin TEİ’de yapımında ABD hükümetinin ne kadar sözü geçer araştırmak lazım. Parçaların ithal edilecek olanlarının tamamı ABD dışındaki GE tesislerinden geliyor ise, ABD nasıl bu işe taş koyacak?
Ukrayna, Pakistan, Bangladeş derken daha çok ülke var bizden hazır gemi almak isteyecek. Kendi donanmamıza da çok yeni gemi lazım. ABD’nin kısıtlama gücünün dışında bu işi yapmak GE’nin de işine gelir.
TFX’e gelince, bu uçağın ihracatsız kendi ihtiyacımız olacak motor sayısı 450+ adet. İyi mama var bu işte.
Aslında sınırlı özelliklerle yarı stealth olarak, bu uçak F110GE132 benzeri motorlarla da çok rahat iş görür. Hatta GE raporlarında, bu motor için 35-36000lbf’e kadar itki alınabilecek yapıda olduğu yazılmış. Bu güç seviyesi ile tam stealth bir uçak yapılabilir.
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2021, 19:18:47 Gönderen: Yasar »