Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 167788 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #590 : 28 Ocak 2023, 22:22:18 »
Proje adını en azından MTU koymasalarmış,

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #591 : 28 Ocak 2023, 22:32:38 »
Proje adını en azından MTU koymasalarmış,

Sanırım yanlış anlaşılma var. MTU kıyaslama için örnek gösterilen geliştiricinin adı. TEİ'nin projesinin adı değil.

MTU, yeni teknolojilerle 11.1 litrelik silindir hacminden, 1360 beygir güç elde edebilmeyi hedeflemiş.

TEİ'de diyor ki, "Biz 2.1 litrelik silindir hacminden 305 beygir güç alacağız. Biz güç yoğunluğu anlamında daha iyi iş çıkartıyoruz."

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 509
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #592 : 28 Ocak 2023, 22:33:54 »
Projede gösterilen MTU’yeni geliştireceği tank motoru hibrit sistem değilde sadece dizel motordan bu gücü alınır ise gerçekten çok başarılı ürün olur bu kadar küçük motordan 1300+ beygir alır birde yeni nesil zırhlı araçlarda batarya desteği ile bu güçler 2500+hp çıkarki bu gerçekten çok hızlı, çevik tanklar bekliyor demektir aynı zamanda gerektiğinde sadece bataryadan güç alan bir sistem çok da sessiz ve ısıl izi çok düşük demektir.Ayrıca tanklarda İHA vb platformlara korumak ve taarruz amaçlı yönlendirilmiş enerji silahları kullanılabileceğe benziyor.Tabi burda bataryayı tankın altına koyulacak gövde geometrisinden tutun lityum bataryaların korunmasına bakıma kadar bazı sistemlerin değişmesi demek inşallah Altay projesini 100 adet civarında üretip yeni nesil hibrit otonomisi yüksek 130 mm top kullanan aktif pasif korumalara sahip tank zırhlı muharebe araçları obüsler tasarlarız ortak platform kullanan alt batarya modüllerinden araç içi donanıma kadar… Bunu yapacak tr de firma var mı o işte şüpheli….
130mm yetmez bu saatten sonra 155mm olmalı.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 556
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #593 : 29 Ocak 2023, 01:29:39 »
Proje adını en azından MTU koymasalarmış,

Sanırım yanlış anlaşılma var. MTU kıyaslama için örnek gösterilen geliştiricinin adı. TEİ'nin projesinin adı değil.

MTU, yeni teknolojilerle 11.1 litrelik silindir hacminden, 1360 beygir güç elde edebilmeyi hedeflemiş.

TEİ'de diyor ki, "Biz 2.1 litrelik silindir hacminden 305 beygir güç alacağız. Biz güç yoğunluğu anlamında daha iyi iş çıkartıyoruz."

Öyle de, bu hataya hep düşüyor TEI. Gidip elma ile armutları kıyaslıyorlar. Bir şeyin küçük modelini daha verimli yapınca büyüğünü de yapacak anlamına gelmiyor. Yapsaydı o zaman bunca zamandır.

Aynı büyüklükteki motorları kıyaslamak daha doğru olur diye düşünüyorum. En verimlisini yapınca sorunları çözmüş olmuyorsun maalesef. Halen bekleyen dağ gibi motor problemlerimiz var.

Çevrimdışı Türkay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 300
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #594 : 29 Ocak 2023, 11:39:17 »
    Seçime kadar her gün br MTU yu bir RR yi küçümser gideriz. Reklam iyidir de bu kadarı artık baydı. TF-6000 yap teslim et fazla konuşma.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #595 : 29 Ocak 2023, 11:58:41 »
    Seçime kadar her gün br MTU yu bir RR yi küçümser gideriz. Reklam iyidir de bu kadarı artık baydı. TF-6000 yap teslim et fazla konuşma.

Yalnız şimdi dikkatimi çekti, PD-222 de litre başına güç gerçekten gayet iyi, hele PD-xxx hedefine ulaşırlarsa süper. Keşke çevre kaygıları ile dizel çağı binek ve SUV araçlarda sona ermeseydi diyesi geliyor insanın.

Tank motoru kısmına gelince , o kadar hacim ve torkta malzeme mukavemeti de değişiyor olmalı. PD-222 gibi bir iki yılda kullanıma hazır hale getirilemeyeceği açık.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2774
  • 292
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #596 : 29 Ocak 2023, 14:12:52 »
Gücü üretmek tek başına yeterli midir. Birde verimlilik var ne kadar yakıt ile o güç üretiliyor asıl önemli olan o. Birde motorun gerçek hacmi önemli tank özelinde. O gücü o silindirden elde edersin ama motorun kendisi ne kadar hacime paketlenebilmiş

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #597 : 29 Ocak 2023, 14:21:42 »
Gücü üretmek tek başına yeterli midir. Birde verimlilik var ne kadar yakıt ile o güç üretiliyor asıl önemli olan o. Birde motorun gerçek hacmi önemli tank özelinde. O gücü o silindirden elde edersin ama motorun kendisi ne kadar hacime paketlenebilmiş

Tabiki bunların hepsi önemli bakım aralıklarından , parça tedariğine ,devasa motoru soğutmasına ,titreşimine, hangi devir aralığında maksimum tork ve beygir verdiğine çok önemli.Ama burda bu motoru yapan dünyanın en iyi dizel makinelerini yapan kalitesiyle, verimliliğiyle her anlamda kaliteli motor yapan MTU dan bahsediyoruz. Ben o konuda Almanların bir problem yaşayacağını ya da motorun diğer önemli parametrelerinde eksik olacaklarını düşünmüyorum.Almanlar gibi dizel yapabilmek sadece Türkiye’nin değil çoğu ülkenin sorunu.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #598 : 29 Ocak 2023, 14:40:13 »
Gücü üretmek tek başına yeterli midir. Birde verimlilik var ne kadar yakıt ile o güç üretiliyor asıl önemli olan o. Birde motorun gerçek hacmi önemli tank özelinde. O gücü o silindirden elde edersin ama motorun kendisi ne kadar hacime paketlenebilmiş

PD serisi bilkdiğim kadarıyla son derece verimli motorlar Sevgili Putty. tabi kökeninin yine Mersedes olup, bunun havacılık motoruna devşirildiğini, ama TEİ'nin de buna iki basamak atlattığını, şimdi 3. basamak aşamasında olduğunu görüyoruz.

Gerçi bakmayın benim binek araç, SUV dediğime, Sn. Akşit motorda gelişmiş malzeme teknolojisi vs uyarlamalarından bahsetmişti. Üretim adedine göre maliyet değişse de, bunların kara aracı motoru olmadığını, maliyetlerinin çok farklı olacağını gözden kaçırmamak gerekiyor.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6614
  • 185
  • DefenceTurk.com
Milli Gemi’nin (MİLGEM) motorunu da Eskişehir’de üretiyoruz.
« Yanıtla #599 : 30 Ocak 2023, 13:45:53 »
Alıntı
Oğuzhan Uygun @ogzhn_uyg


INCONEL 718 ALAŞIMI ÜRETEBİLİYORUZ

#TEI Gm Mahmut AKŞİT:


🔹Birinci nesil tek kristal alaşımların ötesinde üçüncü nesil tek kristal kanatlarını döktük.
🔹Nikel, Titanyum ve Süper alaşımların tamamını Türkiye’de üretebiliyoruz
🔹Atak helikopteri güç modülünü tamamen biz üretiyoruz
🔹Milli Gemi’nin (MİLGEM) motorunu da Eskişehir’de üretiyoruz
🔹#TÜBİTAKMAM üçlü ergitme” alt yapısı kurulmuş ve bugün ostenitik paslanmaz çelik ve Inconel 718 alaşımı üretilebilmektedir
🔹Avrupa’daki tüm ülkelerin motor şirketlerine mal ve hizmet satıyoruz.


 #TEI