Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 167765 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #160 : 10 Mayıs 2021, 11:09:29 »
Tebrikler merzifonlu senin  aciklaman herkes ayni görüste

Gezgin icin bu motor kisa yapilmazmi

« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2021, 11:23:56 Gönderen: tumucin »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2773
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #161 : 10 Mayıs 2021, 11:31:08 »
Tebrikler merzifonlu senin  aciklaman herkes ayni görüste

Gezgin icin bu motor kisa yapilmazmi

O iş için, fazla güçlü kalır bu çekirdek. En pratiği, hızlısı ve ucuzu Ukrayna'dan hazır motor almak olur. Motor geliştirmek uzun sürer ve masraflı bir iş.

Diğer bir olasılık, KTJ-3200 motorunun güçlendirilmiş versiyonu planlanıyordur veya üretilmiştir.
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2021, 11:32:34 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #162 : 10 Mayıs 2021, 12:05:34 »
yaztiklarina katiliyorum ilave olarak  20 ukraynadan hazir alim olur

belkide daha fazla  en 5 sene sonra  KTJ -3200  ayni  büyüklüde  turbofan motor yapariz gezgin icin

hürjet icin   TS 6000  iki tane gerekiyor  ileri zamanda büyük bir motor yapilir

Ts 1400  Turbofan  TS 6000  gecis basladi
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2021, 12:26:33 Gönderen: tumucin »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7767
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #163 : 10 Mayıs 2021, 12:20:42 »
TF6000 insansız bir Jet İha için güç verebilir. Mius için de mesela...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #164 : 10 Mayıs 2021, 12:48:18 »
TF6000 insansız bir Jet İha için güç verebilir. Mius için de mesela...
Yanlış anımsamıyorsam İ Sünnetçi TS1400 motorundan 8500lbf-9500lbf arası itki üreten bir türbofan çıkar demişti. Tabii bu afterburner dahil itki. Kuru itki olarak böyle bir motor 6000lbf itki üretir. TF6000 in paylaşıldığı yerde “ Centrifugal Compressor, Axial Compressor and Axial Fan Aerodynamic Design of Turbofan” diye bir yazı var. Yani TS1400’deki ilk kademe dairesel kompresörün arkasına eksenel kompresör kademesi konulmuş ve önüne eksenel Fan eklenerek bir türbofan motor yapılmış oluyor. Tabii bunlar hep faraziye.
Ayrıca zannedersem ya İ Demir ya da Gürcan Okumuş, TFX’den önce jet motorlu süpersonik ihayı görürüz demişti.
Acaba bu onun motoru mu?

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #165 : 10 Mayıs 2021, 13:05:21 »
Büyük ihtimal ile MİUS tarzı bir Süperonik ve ya Subsonic bir İHA nın motoru olabilir.Çünkü güç değeri bakımından tam MİUS tarzı bir platformunda gücünde eğer 6000beygir ise.Bu motoru hürjette kullanamayız.Şu an bildiğimiz tek platform MİUS tarzı bir İHA.Ama bu İHA da Al25 motorları öngörülüyordu.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #166 : 10 Mayıs 2021, 14:43:38 »
Büyük ihtimal ile MİUS tarzı bir Süperonik ve ya Subsonic bir İHA nın motoru olabilir.Çünkü güç değeri bakımından tam MİUS tarzı bir platformunda gücünde eğer 6000beygir ise.Bu motoru hürjette kullanamayız.Şu an bildiğimiz tek platform MİUS tarzı bir İHA.Ama bu İHA da Al25 motorları öngörülüyordu.
Turbofan ve türbojet motor gücünü böyle HP olarak ölçemezsiniz. Turboşaft yada turboprop ise bağlandığı  şafta ilettiği gücü HP değeri olarak ölçebilirsiniz. Turbofan ve türbojet motorda ise sadece ürettiği itkiyi ölçersiniz. Bunlarda (thrust) yani itki değeri vardır. Bu bir kuvvettir. Güç değildir. Onun için incelerseniz TEİ tj300 (300lbf) tj90 (90lbf) şeklinde numaralandırıyor. Bu TF6000 de 6000lbf itki değeri olabilir.
Güç değeri : KW, HP (yapılan iş için harcanan güç)
İtki değeri: lbf, KN  (belli bir yöne doğru uygulanan kuvvet)
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2021, 14:48:31 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7767
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #167 : 10 Mayıs 2021, 14:50:14 »
Global hawk kadar iri bir iha olmasa da Mius için mükemmel bir güç değil mi 6000Ibf?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #168 : 10 Mayıs 2021, 15:11:09 »
Global hawk kadar iri bir iha olmasa da Mius için mükemmel bir güç değil mi 6000Ibf?
Sn Serkan1976 “güç” değil. Ama bir Hürjet’in yarısı büyüklükte bir uçağı uçurabilecek “itki” kuvveti. Hatta afterburner takılırsa 9500lbf’lik itki ile süpersonik de olabilir.

(Kusura bakmayın ben de yanlış bir şekilde itki gücü derim bazen. Ama Sn aerospaceengineering’e HP ve lbf izahatını bir önceki paylaşımda yaptıktan sonra, doğru değeri telaffuz edeyim dedim)

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #169 : 10 Mayıs 2021, 15:18:06 »
http://www.fi-powerweb.com/Engine/Rolls-Royce-AE-3007.html

Global Hawk motorlarının gücü 7000-8000 Ibf arasında 6000 ıbf MİUS için hakikaten çok iyi değer.
https://tr.m.wikipedia.org/wiki/RQ-4_Global_Hawk
Global Hawk 3000 ton civarı ağırlık ile 800 km maksimum hıza çıkabiliyor.Dolu halde seyir hızı 600-700 km hıza çıkabiliyor.Bizim yapacağımız MİUS eğer bir değişiklik yok ise Selçuk Bayraktar’ın sunumundakine göre  3500kg kalkış ağırlığı yapacak yani eğer motor RR’nin ürettiği motor gibi iyi bir motor olursa rahatlıkla MİUS’u 0,8-0,9 mach hıza çıkartabilir.(Tabi MİUS’un aerodinamik ve elektronik sistemleri buna uygunsa)
Ayrıca Yaşar hocam verdiğiniz bilgiler içinde çok teşekkür ediyorum.