Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 167780 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7768
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #140 : 03 Mayıs 2021, 15:40:40 »
Hocam Gezgin'den haber var mı?
Gezgin motorunda bir gelişme var mı?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #141 : 03 Mayıs 2021, 20:09:08 »
Hocam Gezgin'den haber var mı?
Gezgin motorunda bir gelişme var mı?
Medya ya düşen bir haber yok.
En son Ukrayna’nın AI-35 motorunu gezgin için üretip 2021’de teslim edeceği haberiövardı.
https://www.c4defence.com/en/gezgin-missile/
https://www.defensenews.com/industry/techwatch/2020/10/13/turkey-ukraine-work-on-missile-engine-could-open-the-door-to-tech-transfer/
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2021, 20:12:25 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7768
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #142 : 03 Mayıs 2021, 21:03:24 »
Hocam Gezgin'den haber var mı?
Gezgin motorunda bir gelişme var mı?
Medya ya düşen bir haber yok.
En son Ukrayna’nın AI-35 motorunu gezgin için üretip 2021’de teslim edeceği haberiövardı.
https://www.c4defence.com/en/gezgin-missile/
https://www.defensenews.com/industry/techwatch/2020/10/13/turkey-ukraine-work-on-missile-engine-could-open-the-door-to-tech-transfer/

Turkiye'nin gemi ve denizaltılarından 1000 km'ye  derin darbe yeteneğine sahip bir füzeye ihtiyacı var. HSS ihtiyaci kadar elzem bir konu...



Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #143 : 03 Mayıs 2021, 22:27:17 »
The missile wish list for IDEF21

Gezgin blk-1
Bora-II
Kuzgun family
G40 (G60?)
Siper Blk-1
Medium Range Anti Ship missile
Atmaca Blk-2
Turkish SeaRAM "Sapan" and C-Ram missile "GoldenCage"
Hisar-Rf/O+/A+ and Sungur+
Exo-atmospheric SAM missile design
Bozdoğan-Gökdoğan-Akdoğan A2A missiles
Orka/Akya/Tork torpedos


https://defencehub.live/threads/idef-2021-news-discussion-updates.6779/

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #144 : 03 Mayıs 2021, 23:29:19 »
Sn Yaşar Hocam teşekkür ederim.
Benim 4sorum olacak
1)Siz 750 kilogramlık bir kamikaze bir İHA’nın atılabileceğini yazdınız.Bu TJ400 motoru bu ağırlığı kaldırıp süpersonik hıza nasıl çıkartacak çok ağır olmaz mı çünkü biz Som serisi Füzelerde KTJ3200 kullanıyoruz ve onlar 3.2KN güce ulaşabiliyor.Bu TJ400
1.5-1.6KN güç ile bu İHA yı nasıl kaldıracak ve süpersonik hıza çıkacak.Kaldırırsa eğer Aksungur 750 kilogramlık İHA yı nasıl atacak.Çünkü Aksungur 750 kilogramlık taşıma kapasitesine sahip fakat bunu kanat altına koyarsanız çok ciddi denge ve kanat aerodinamik sorunlarının yanı sıra kanat İHA yı taşımayabilir.Gövde altından mı olacak.
2)Gezgin Füzesi için Ukraynalıların elinde MS400 adında 400KGF güce ulaşan bu motorla AI-35 arasındaki fark nedir.Neden başka motor üretiyorlar.
3)Bu TJ400 motorları bildiğim kadarıyla bayağı sağlam yapılıyor.Faruk Akşit Bey TJ300ün bile çok dayanıklı yapıldığını söyledi.Bu motorlar kullanılarak 1500 kilogram ağırlığa sahip çift motorlu 0,8-0,9 mach hıza çıkan Talarion İhaya benzeyen İHA yapılabilirmi.Motorun gücü yeter mi?Yada Mesela CH-47 Chinook helikopterindeki gibi helikopterin arkasına yada yan taraflarına bu motorlardan koyarak daha hızlı yapılabilirmi.
4)Bide foruma nasıl foto ekleniyor.
Teşekkürler İyi forumlar

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #145 : 04 Mayıs 2021, 02:21:12 »
Sn Yaşar Hocam teşekkür ederim.
Benim 4sorum olacak
1)Siz 750 kilogramlık bir kamikaze bir İHA’nın atılabileceğini yazdınız.Bu TJ400 motoru bu ağırlığı kaldırıp süpersonik hıza nasıl çıkartacak çok ağır olmaz mı çünkü biz Som serisi Füzelerde KTJ3200 kullanıyoruz ve onlar 3.2KN güce ulaşabiliyor.Bu TJ400
1.5-1.6KN güç ile bu İHA yı nasıl kaldıracak ve süpersonik hıza çıkacak.Kaldırırsa eğer Aksungur 750 kilogramlık İHA yı nasıl atacak.Çünkü Aksungur 750 kilogramlık taşıma kapasitesine sahip fakat bunu kanat altına koyarsanız çok ciddi denge ve kanat aerodinamik sorunlarının yanı sıra kanat İHA yı taşımayabilir.Gövde altından mı olacak.
2)Gezgin Füzesi için Ukraynalıların elinde MS400 adında 400KGF güce ulaşan bu motorla AI-35 arasındaki fark nedir.Neden başka motor üretiyorlar.
3)Bu TJ400 motorları bildiğim kadarıyla bayağı sağlam yapılıyor.Faruk Akşit Bey TJ300ün bile çok dayanıklı yapıldığını söyledi.Bu motorlar kullanılarak 1500 kilogram ağırlığa sahip çift motorlu 0,8-0,9 mach hıza çıkan Talarion İhaya benzeyen İHA yapılabilirmi.Motorun gücü yeter mi?Yada Mesela CH-47 Chinook helikopterindeki gibi helikopterin arkasına yada yan taraflarına bu motorlardan koyarak daha hızlı yapılabilirmi.
4)Bide foruma nasıl foto ekleniyor.
Teşekkürler İyi forumlar
1. 750kg’lık İha bence kamikaze olmayacak. Bu İha Aksungur’dan atılıp yere iniş yapacak şekilde yapılmış bir insansız mini savaş uçağı olacak. Benim anladığım bu şekilde. Tek iha olarak gövde altında taşınır. Yoksa dengesiz olur. Çift iha olursa 300-350kg lık iki iha olur, birer adet kanat altı. Ama mini uçak olacaksa ve iniş yapacaksa , uzun menzil için yakıt ihtiyacı olacaktır ve de 600-750kg arası bir araç olması daha muhtemel. Ben TJ400 kullanılacak demedim. TJ serisi bir motor kullanılır dedim. 600-750kg aralığında bir uçağı süpersonik hıza çıkaracak motorun 4KN üzerinde itki üretmesi gerekir. TJ400’ün itki gücü belli değil. Bakarsınız bu süpersonik Siha için Ukrayna’dan 3.92 KN itkili MS400 turbofan motorunu kullanırlar. Ya da benzer güçte bir TEİ motoru kullanılır. (Tomahawk da kullanılan Wİlliams İnternational F107 türbofan motoru 3.1KN itkili. 1300kg lık füzeyi mach 0.8’e yakın hızda uçuruyor)
2. AI-35 motorunun ne olduğu belli değil. Motor Sich’in böyle bir üretimi yok. Ukrayna’daki sistemde ; Ivchenko Progress, tasarım bürosu (bizdeki TRMotor) ve Motor Sich’de üretim fabrikası (bizdeki TEİ). AI-35 diye bir motorun kendisi, Motor Sich’te yok. Ivchenko Progres’te ise AI-305 kodlu 3.1KN itkili bir motorun tasarımı var. Bu A-35 motoru bizim için özel üretilen bir motor olsa gerek. Teknik verileri nedir bilemiyorum.
3. Talarion, 3+ ton ağırlığında çift RR türbofan motorlu bir İha. Global Hawk’a karşı Avrupa’nın üreteceği bir İha. Bunun yarı ağırlığı ise; 2xjet motorlu Anka. 60000ft irtifasında uçacaksanız böyle jet motorlu bir uçak yaparsınız. Ama bu tip jet motorlu iha’lar vuruluyor kolayca. (İran 130milyon dolarlık Global Hawk vurdu.) Jet motoru çok yakıt tüketiyor. Havada uzun süre kalamıyor. Jet motorlu iha’nın küçük olması lazım. TB2 ebadında (tasarımı süpersonik uçuşa uygun) küçük , 6-700 kg civarında olursa RCA değeri de düşük olacaktır. Böyle bir süpersonik jet İha daha kullanışlı olur.
Chinook’larda söylediğiniz gibi bir ikincil itki yok. Çift türboşaft motorlu ve çift rotorlu bir helikopter.
4. Yazı yazdığınız formatta , yukarıdaki dürbün işaretine tıklayıp resmî iki “img” parantezinin arasına bırakın.

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #146 : 04 Mayıs 2021, 14:47:42 »
Yaşar Hocam teşekkür ederim.
CH-47 Chinook konusunda şöyle bildiğim kadarıyla T55 motorları 2 tanesi tek bir şafta bağlanıp pale aktarılıyor.Benim yanlış anlatımımdan dolayı.  S97 Raider veya Eurocopter X3 adında helikopterler var  ve S97 biliyorsunuz koarksiyel rotorlu ve arkasında daha hızlı gidebilmesi için arkada bir pervane daha var.Eurocopterde ise yanlarında denge için 2 tane daha pervane var.Temel Kotil yaptığı röportajda S97 gibi bir helikopter üzerine çalışacaklarını söyledi.Bu koarksiyel rotorlu helikopterin arkasına veya yanlarına 2 tane TJ300 veya daha büyük,küçük tipte  jet motorları takmamız helikopteri hızlandırmasıyla bize fayda sağlarmı.Yani maliyet çıkartır fakat daha hızlı ve daha güçlü bir helikopter yapabilir miyiz.Bunun faydası ne olur.(Tabi motorların uzun ömürlü ve helikopterin aerodinamisi buna uygun halde)

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #147 : 04 Mayıs 2021, 15:25:00 »
Yaşar Hocam teşekkür ederim.
CH-47 Chinook konusunda şöyle bildiğim kadarıyla T55 motorları 2 tanesi tek bir şafta bağlanıp pale aktarılıyor.Benim yanlış anlatımımdan dolayı.  S97 Raider veya Eurocopter X3 adında helikopterler var  ve S97 biliyorsunuz koarksiyel rotorlu ve arkasında daha hızlı gidebilmesi için arkada bir pervane daha var.Eurocopterde ise yanlarında denge için 2 tane daha pervane var.Temel Kotil yaptığı röportajda S97 gibi bir helikopter üzerine çalışacaklarını söyledi.Bu koarksiyel rotorlu helikopterin arkasına veya yanlarına 2 tane TJ300 veya daha büyük,küçük tipte  jet motorları takmamız helikopteri hızlandırmasıyla bize fayda sağlarmı.Yani maliyet çıkartır fakat daha hızlı ve daha güçlü bir helikopter yapabilir miyiz.Bunun faydası ne olur.(Tabi motorların uzun ömürlü ve helikopterin aerodinamisi buna uygun halde)

http://http://www.chinook-helicopter.com/standards/images/drive_shaft1.jpg

Chinook lar da tahrik, yukarıdaki resimdeki gibi.

http://https://sites.breakingmedia.com/uploads/sites/3/2018/07/RAIDER-features-1024x594.png
S97Raider de arkadaki pervane asıl manevra için çok faydalı. Helikopter, hızını Coaxial Rotor lardan alıyor. Pervanenin de bir miktar hıza katkısı var. Ama asıl görevi kıvrak manevra kabiliyeti için..
https://verticalmag.com/news/test-pilots-say-sikorsky-s-97-raider-handles-like-sportscar/
Helikopterler çok hızlı giden araçlar değil. İleri hareketi tamamen rotorlarından alan tasarımları var. Ana işlevlerinden birisi, havada asılı durabilmeleri. S97’nin coaxial rotorları geriye doğru açıyla çalışırken pervane öne doğru itki verdiğinde helikopter kendi ekseninde aşağıya ve yukarıya salıncak gibi hareket edebiliyor. Bu tip başka helikopterlerde yapılması imkansız manevraları yapabilen bir helikopter bu. Jet itki koyarsanız bunu yapamaz. Jet itki için ayrı bir sistem oluşturmanız gerekir. Manevra kabiliyetini ters etkiler.
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2021, 15:28:01 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #148 : 04 Mayıs 2021, 15:44:03 »
Yaşar Hocam teşekkür ederim.
CH-47 Chinook konusunda şöyle bildiğim kadarıyla T55 motorları 2 tanesi tek bir şafta bağlanıp pale aktarılıyor.Benim yanlış anlatımımdan dolayı.  S97 Raider veya Eurocopter X3 adında helikopterler var  ve S97 biliyorsunuz koarksiyel rotorlu ve arkasında daha hızlı gidebilmesi için arkada bir pervane daha var.Eurocopterde ise yanlarında denge için 2 tane daha pervane var.Temel Kotil yaptığı röportajda S97 gibi bir helikopter üzerine çalışacaklarını söyledi.Bu koarksiyel rotorlu helikopterin arkasına veya yanlarına 2 tane TJ300 veya daha büyük,küçük tipte  jet motorları takmamız helikopteri hızlandırmasıyla bize fayda sağlarmı.Yani maliyet çıkartır fakat daha hızlı ve daha güçlü bir helikopter yapabilir miyiz.Bunun faydası ne olur.(Tabi motorların uzun ömürlü ve helikopterin aerodinamisi buna uygun halde)

Hoşgeldiniz.
Küçük bir düzeltme.
Coaxial. Türkçe okunuşu Koaksiyel.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #149 : 04 Mayıs 2021, 20:35:39 »
Coaxial. Türkçe okunuşu Koaksiyel.

Türkçesi: Eşeksenli

Bu kelime daha uygun bence.