Gönderen Konu: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi  (Okunma sayısı 333921 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 629
  • 104
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #890 : 21 Nisan 2021, 16:45:02 »
Selamlar,
TCG Anadolu uçar birliklerinde bulunduğu (Sikorsky SH-60- Atak T-129) ilk Amfibi harekat tatbikatına güverte manevralarıyla katıldı.

Çevrimdışı ugurkarakaya25

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 323
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #891 : 21 Nisan 2021, 18:29:15 »
Hocam,
tam anlamadığım için soruyorum. geminin tatbikatlra katılması geminin hazır olduğu anlamına mı gelir, heliler dahil.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #892 : 21 Nisan 2021, 18:58:28 »
Selamlar,
TCG Anadolu uçar birliklerinde bulunduğu (Sikorsky SH-60- Atak T-129) ilk Amfibi harekat tatbikatına güverte manevralarıyla katıldı.
SH60’ı anladım da t129 atak kısa süreli acil durumda iner kalkar. Ancak gemi konuşlu olamaz. Denize uyumlu değil!
SH60 ve Super-Cobra dışında bu geminin üzerinde tutabileceğimiz helikopter yok elimizde.
Aslında SH60’ta yok. Çünkü envanterdeki 24 adetin bağlı oldukları gemiler var. Yeni verilen SH60 siparişlerinin de senatoca onaylanmadığı söyleniyordu!

Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 629
  • 104
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #893 : 21 Nisan 2021, 20:41:03 »
Sadece güvertesi iniş-kalkış manevrası için kullanılmış. Bir nevi pilotaj aşinalığı için. Manevra yapan helikopterler; Tatbikata katılan Firkateynlere ve Kara Havacılığa ait.
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2021, 20:51:19 Gönderen: DoganTuran »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #894 : 09 Mayıs 2021, 23:02:58 »
TUSAŞ Eğitim Uçakları Program Müdürü Tuncay Çopur, C4Defence dergisinin son sayısında yayınlanan röportajda, bu konudaki kavramsal analizleri tamamladıklarını belirtti.


Tuncay Çopur – TUSAŞ Eğitim Uçakları Program Müdürü Çopur şöyle dedi:

“Uçakta yapılacak bir takım modifikasyonlarla dikey iniş özelliği kazandırılabiliyor. Analizlerimizi farklı hava koşullarında ve farklı gemi burun eğim derecelerinde gerçekleştirdik. HÜRJET’ in Amfibi Hücum gemisine uyumlu olması için yapılan analiz sonuçlarında uçak için yakalama iniş takımı (Arresting gear), gemi içinde ise yakalama kancası (Arresting hook) entegrasyonunun yeterli olacağı öngörülmüştür. Dz.K.K.lığı (Deniz Kuvvetleri Komutanlığı) ile detaylı çalışmalar yürütülmesi için (Görev profilleri gibi) protokol hazırlık süreci devam ediyor.”

https://www.savunmasanayi.org/birtakim-modifikasyonlarla-hurjete-dikey-inis-ozelligi-kazandirilabiliyor/
 
İnşallah Dikey iniş ne demek onu güzelce açıklarlar... :D :D :D  Fazla proje yürütmekten kafaları karışmış anlaşılan ...
VTOL( Dikey Kalkış ve İniş )demek istemediler herhalde...Ne demek istediğini anlayan var mı?
« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2021, 23:06:13 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2709
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #895 : 10 Mayıs 2021, 05:18:34 »
Kendisinin de bildiğinden kuşkuluyum.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #896 : 29 Mayıs 2021, 12:44:09 »
https://www.savunmasanayist.com/tusas-tcg-anadolu-ve-hurjet/

Bir çok kez, geçmişte, Hürjet’in TCG Anadolu’ya inip kalkabilecek hale getirilebileceğini yazmama rağmen çok negatif yorum almıştım. Tusaş’ın başındaki adam , Sn Kotil, bu işle ilgili Savunmasanayist ‘e konuşmuş.
Demekki ciddi olarak bunu düşünüyorlar.
Ben 2 ana sorun görüyorum:
1. Bu uçak 10 tonluk bir uçak. Bunu durduracak kanca sistemi hidrolik olursa , 1300kg’lık TB3’ü parçalar.  Ya her ağırlığa ayarlanabilen elektromanyetik durdurucu ya da ikinci bir hafif sistem kullanacaklar.
2. Kalkışta optimum ağırlıkla kalkış için kanat alanının ve motor gücünün arttırılması gerekebilir.
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2021, 12:44:48 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #897 : 29 Mayıs 2021, 13:59:05 »
Silinsin ltf
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2021, 14:00:17 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #898 : 29 Mayıs 2021, 14:00:47 »
Ben Hürjet'in ebatlarıyla olsun , görev tanımıyla olsun (aşırı silah yükü olmayan yakın destek uçağı) uçak gemisine konuşlanacak bir uçağa devşirilebileceğini düşünüyorum...Tabi asla bir VTOL olmaz o başka bir iş...

TCG Anadolu da LPD olduğundan pistin Hürjet için düzenlenmesi ayrı bir zorluk barındırıyor...

Ama ileride alınması düşünülen uçak gemisi için 1 numaralı uçak adayımız Hürjet olacaktır...Douglas A-4 Skyhawk uçağına benzetiyorum ben Hürjet'i....


Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 583
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #899 : 29 Mayıs 2021, 14:36:32 »
Bir soru;
 Kanca sistemine çalışılıyormuş! Uçak inişe geçti ve kancayı yakalayamadı , pas geçti burundaki rampaya çarpabilir mi? Pist oldukça kısa bir pist.... umarım lojik bir tanımlaması vardır...