Gönderen Konu: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi  (Okunma sayısı 336910 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #320 : 23 Şubat 2018, 10:43:24 »


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2673
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #321 : 03 Mart 2018, 17:33:38 »
Şimdi bizim bu gemide kullanmak için +16 f-35B almamız söz konusu senelerdir. Birde buna kardeş gemi yapıcaz Rumeli onun ihtiyaçları vs. Eğitim amaclı ihtiyacı vs de katarsak düşünemiyorum kaç B modeli gerekebilir.

zaten +16 f-35 B için kafadan en az bir 2 milyar dolar vermemiz lazım. En az minimum yani.

Peki biz bu 2 milyar doları hatta biraz daha artırabiliriz Bunu uçak gemilerinden kalkabilecek tabi lhd dende konvansiyonel katlanır kanatlı, stealth jet motorlu  etkin hava hava mühimmatı kullanabilecek bir silahli iha geliştirmek için kullansak daha mantıklı olmaz mı ?

Zaten f-35lerin en büyük hava hava taktiği  uzak menzilden amraam kilitleyip tüymek olmayacak mı ? E bunu söz konusu bir iha da yapabilir. E bayraktar lerin bile ne kadar başarılı hava yer görevi yapabildiğini biliyorken böyle bir uçak bizi hava yerde de tatmin edecektir.

Düşük ağırlıkları havalanmalarina kolaylık sağlayacaktır . Görece ufak  boyutlarida geminin daha fazla uçak taşımasına neden olabilir. havada kalma süreleri ve menzilleri ise çok büyük üstünlük sağlayacaktır.

Hem hava kuvvetleri içinde bir sistem olur. Bizim olur.

Bana mantıklı geldi.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı BlackHawk89

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 428
  • -4
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #322 : 03 Mart 2018, 18:46:07 »
BATTLESTAR sana katılıyorum.

Küçük boyutlu uçak gemileri var. (Şangay tarafından bahsetmiyorum.) Onlardan kalkıcak, Anka platformu üzerinden geliştirilecek bir UAV yapmalıyız. Yeni kanatlara sahip olmalı. Anka bayağı küçük, büyütülmeli. Daha kısa kalkış ve uzun menzil için Turbojet motor olalı. (Çift olsa daha iyi olur.)
Gerektiğinde bu modeli a-10 tarzı bir yapıyada büründürebiliriz.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #323 : 20 Mart 2018, 12:06:15 »
https://twitter.com/ssysfakb/status/975816770085847040

Deniz Kuvvetleri TCG Anadolu ve benzeri gemilere inip kalkabilecek. İHA talebinde bulundu. Bu İHA'lar için çalışma başlatılacak.

Çevrimdışı spear

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 153
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #324 : 20 Mart 2018, 12:50:21 »
Tcg Anadolu da mancırık sistemi olacakmı?

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #325 : 20 Mart 2018, 13:06:39 »
Hayır olmayacak,dikey iniş/kalkış kabiliyeti olan uçaklar kullanılabilecek.Bu nedenle F35B konuşuluyor.

Çevrimdışı spear

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 153
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #326 : 20 Mart 2018, 13:48:28 »
O zaman İHA/SİHA larda döner kanat mı düşünülüyor ,çünkü pist çok kısa kalacak. ABD bile uçak gemilerine İHA/SİHA lar mancırıkla iniş/kalkış yapıtırıyor. Yada ben öyle biliyorum.
Hadi bakalım hayırlisı.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #327 : 20 Mart 2018, 15:01:05 »
Aslında şuna benzer bir şeyi yapmayı hedeflemeliyiz!  8)

! No longer available
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Raptor44

  • İnsanlar yaptıklarıyla yargılanır
  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 845
  • -72
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #328 : 20 Mart 2018, 22:08:16 »
Bu biraz zor biz abd nin uçak gemisi için tasarladığı iha nın kabiliyetlerinde bir şey yapalım o yeter :)
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

Çevrimdışı Afşar1

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 450
  • 30
  • DefenceTurk.com
Ynt: LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi
« Yanıtla #329 : 23 Mart 2018, 11:58:37 »
Metin Kalkavan: TCG ANADOLU'yu 2021'de teslim edeceğiz


Bloomberg HT’nin canlı yayınına katılan İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, Türk Savunma Sanayii’nde denizcilik alanında yapılan çalışmaları anlattı.
İMEAK Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan bugün Bloomberg HT’nin canlı yayınına konuk oldu. Kalkavan, Türk Savunma Sanayii’nde denizcilik alanında yapılan çalışmaları aktardı.

Geçtiğimiz haftalarda Katar’da gerçekleştirilen Uluslararası Deniz Savunma Fuarı ve Konferansı (DIMDEX) hakkında konuşan Metin Kalkavan, fuara 38 farklı ülkenin katıldığını, Türkiye’nin fuarda ilgi odağı olduğunu belirtti. Birçok alanda anlaşmaların yapıldığını dile getiren Kalkavan, denizcilik alanında 3 anlaşma yapıldığını söyledi.



‘Katar ile başlayan sinerji başka ülkelere de yayılabilir’

Metin Kalkavan Türkiye’nin 33 şirket ile Katar Savunma Fuarı’na çıkarma yaptığını söyledi. Kalkavan; Anadolu Tersanesi (ADİK)’nin Katar Deniz Kuvvetleri için iki silahlı savaş eğitim gemisinin inşa edeceğini, ARES ve Yonca-Onuk Tersaneleri’nin ise Katar’da 17 bot inşa edeceğini ve Piri Reis Üniversitesi’nin Katar’la imzaladığı eğitim anlaşmasından söz ederek; ‘Katar DİMDEX Fuarı 2 senede bir yapılan bir fuar ve bu seneki çok büyük oldu. 38 ülkeden katılım vardı. Savunma Sanayi büyük bir alan ve artık ciddi olarak içinde olduğumuz bir sektör. Bu sebeple fuara 33 firmamızla katıldık. Bu rakam şu ana kadarki en büyük katılımdı. Rekor sayıda anlaşma yaptık. 800 milyon euronun üzerinde anlaşmalar oldu.' şeklinde konuştu.

Fuarda en büyük katılımı gösteren ikinci ülke olduğumuzu belirten Kalkavan, cumhurbaşkanı ve başbakanımızın bu tip projelere çok büyük destek verdiğini belirtti. Katar’da çok geniş bir yelpazeye yayıldık diyen Kalkavan, Türkiye’nin Savunma Sanayii alanında ilk defa uluslararası bir rol oynadığını vurguladı.

‘TCG ANADOLU’yu 2021’de teslim edeceğiz’

Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın LPD (Havuzlu Çıkarma Gemisi) olarak ihaleye çıkardığı ve daha sonra LHD'ye (Havuzlu Helikopter Gemisi) dönüştürdüğü, Çok Maksatlı Amfibi Hücum Gemisi (LHD) TCG ANADOLU hakkında bilgi veren Kalkavan; çok amaçlı amfibi hücum gemisinin 2021 yılında hizmete alınacağını ve dünyada bunu kullanan 10 ülke arasında olacağımızı aktardı.

İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, TCG ANADOLU’da bin 450 personelin çalışabileceğini fakat kurtarma sırasında 5 bin kişi alabildiğini, gemiye F-35’ler kalkıp inebileceğini ve gemide yer alacak tanklar ile bir harekatta çıkarma yapılabileceğini dile getirdi.

‘Türkiye, artık uçak gemisi yapıyor’ diyen Kalkavan sözlerini şöyle sürdürdü; ‘Gemide tanklar yer alacak. Giderken kapağı açtığınızda içlerinden asker ve tank çıkıyor. Taşıyacağı çıkarma araçları ile gerekli yerlerde çıkarma operasyonlarına katılabilecek. Bunlar 230 metre ve fonksiyonel. ABD’de 10 tane var bunlardan. Tanlar, askerler bunlar denizin ortasında durarak çok kısa zamanda askeri indirip alabiliyor. Modern dünyanın uçak gemileri bunlar artık. İçlerinde devasa sistemler var. Seneye bu zamanlarda denize ilk inişini yapacak, 2020-2021 arasında teslim edeceğiz. Türkiye uçak gemisi yapıyor artık. Yüzde 70-80 oranında yerli yapım bu gemiler, yüzde 100 yerli üretim yapmak istiyoruz.'

‘Bizim için önemli olan kruvaziyer gemiler üretmek değil, onları ülkemize çekmek’

Kruvaziyer turizmi hakkında konuşan Metin Kalkavan, Türkiye’de kruvaziyer gemi yapma projelerinin finansman bulma zorluğundan dolayı yavaş ilerlediğini vurguladı. Kalkavan ayrıca kruvaziyer gemi pazarının tekelleşmiş durumda olduğunu da hatırlatarak; “Kruvaziyer gemiler büyük fonlar tarafından yapılıyor. Bizim halkımızda cruise alışkanlığı pek yok ama şimdi oyun başka yerde ve yüksek sermaye var. Bunların yapımında birkaç ülkenin dominasyonu var. İtalya, Finlandiya, Almanya, Fransa gibi. Çin bunlarla yarışamıyor çünkü kalite ve ince işçilik gerekiyor. Biz ülke olarak o gemileri üretmek değil, gemilerin ülkemize gelmesini istiyoruz. Güvenlikten dolayı bir süre gelmediler ama yavaş yavaş bu durum düzeliyor.” dedi.

‘Galataport gibi 3 proje daha olsa, kruvaziyer için merkez oluruz’

Metin Kalkavan konuşmasının sonunda Galataport Projesi’nden bahsetti. 1970’li yıllarda, Türkiye’nin kruvaziyer gemileri için merkez ülke olduğunu hatırlatan Kalkavan; ‘İstanbul dünyanın en güzel şehirlerinden biri. Bu sebeple en fazla cruise gemisi bu limanlarda olmalı. Galataport gibi projelerle Türkiye eskiden olduğu gibi kruvaziyer için merkez ülke olabilir. Kütür ve Turizm Bakanlığımız bu konu için çeşitli projeler üzerinde çalışıyor.’ şeklinde konuştu.

Buse ÜRGİR / DENİZ HABER AJANSI

Edit;Kaynak

http://www.denizhaber.com.tr/metin-kalkavan-tcg-anadoluyu-2021de-teslim-edecegiz-haber-80320.htm
« Son Düzenleme: 23 Mart 2018, 11:59:28 Gönderen: Afşar1 »