Gönderen Konu: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]  (Okunma sayısı 226468 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 284
  • 35
  • DefenceTurk.com
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
« Yanıtla #570 : 18 Eylül 2019, 16:13:50 »
Alıntı
KTJ-3200 ile Konya’da füze testleri başladı.

SAHA İSTANBUL
@sahaistanbul
 
Hedef Savunma Sanayiinde %100 MİLLİLİK!

Türkiyenin en büyük, Avrupanın en büyük ikinci kümelenmesi SAHA İstanbul olarak yılmadan yorulmadan ilerlemeye devam ediyoruz.
 
Yerli ve Milli Turbo Jet Motorumuz hayırlı uğurlu olsun.
https://mobile.twitter.com/sahaistanbul/status/1172231181552816129

Bu karşılaştırmayı KTJ3200 yada asıl adıyla ktj3500 , Som-j ‘e takıldıktan sonra yapmak lazım.
Som füzesini 300-350 km götürebilmesi için 30 dakika çalışabilecek 3.2KiloNewton itki güçlü bir motor istenmesine karşılık Kale firması hem motorun itki gücünü 3.5 kilonewton’a çıkarmış, hem de 5 saat çalışan bir motor yapmıştır.
Şimdi bu motorla som uçuyorsa som-j de yakında bu motorla daha uzun uçacak demektir.
Ama en önemlisi 5 saat çalışan bu turbojet motor gezgin füzesini uçurabilecek kabiliyette olabilir. Bu da yakında gezgin füzemizi de göreceğiz demektir.

Hocam bir motor'un fazla uçabilmesi demek o füzeyi çok uzun menzillere götüreceği anlamına gelmez. Tamam menzil artışı olur ancak o 5 saat çalışacağı yakıtı füzeye koyarsanız o ağırlığı o itkinin kabul edilebilir hızlara takatlendirmesi imkansızdır. Ancak yine iyi menzillere yollayabileceğini düşünüyorum. Mesela gezgin füzesinde ilk hedef 900 km sonraki 1300 vs. deniliyordu . O 900 KM KTJ 3500 li hali olabilir.
BATTLESTAR Hocam güdüm sistemdeki kısaltmaları bilginiz dahilinde ise açıklamanız mümkün mü ?

  Ben yardımcı olmaya çalışayım ANS=Ataletsel Navigasyon Sistemi,KKS= Küresel Konumlama Sistemi,YRNS=Yeryüzü Referanslı Navigasyon Sistemi,GRNS=Görüntü Referanslı Navigasyon Sistemi,OHA=Otomatik Hedef Algılama
Göründüğü gibi bir sürü güdüm yöntemi var abd GPS'i kapattığında veya karıştırdığında çok da sorun olmaz

Hadi bende bir soru sorayım hem size hem ortaya Som-j asıl görevlerinden birisi olarak anti-gemi özellikli bir füzedir. Ancak atmacadaki gibi aktif radar güdümüne sahip değildir. Bu güdüme sahip olmaması iki füzenin anti-gemi performanslarında yüzde kaç bir başarı oranı farkı yaratır ?

  Bence aktif radar güdümü olsa hareketli hedefleri vurma konusunda daha başarılı olurdu diye düşünüyorum.SOM-J öncelikli görevi anti-gemi olsa da kara hedeflerine karşı da kullanılacak bir seyir füzesi.Ancak hem SOM-J de hem de gelecek diğer versiyonları C1 ve C2 modellerinde Kement Projesi sayesinde çift yönlü data link olacağından hareketli hedeflere yönlendirilme imkanı olacağından ve de sürekli hedef güncellemesi yapılacağından SOM-J de gayet başarılı bir şekilde gemileri vuracaktır diye düşünüyorum
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2019, 16:56:26 Gönderen: Hyperspace »

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 206
  • 31
  • DefenceTurk.com
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
« Yanıtla #571 : 18 Eylül 2019, 17:04:54 »
Alıntı
KTJ-3200 ile Konya’da füze testleri başladı.

SAHA İSTANBUL
@sahaistanbul
 
Hedef Savunma Sanayiinde %100 MİLLİLİK!

Türkiyenin en büyük, Avrupanın en büyük ikinci kümelenmesi SAHA İstanbul olarak yılmadan yorulmadan ilerlemeye devam ediyoruz.
 
Yerli ve Milli Turbo Jet Motorumuz hayırlı uğurlu olsun.
https://mobile.twitter.com/sahaistanbul/status/1172231181552816129

Bu karşılaştırmayı KTJ3200 yada asıl adıyla ktj3500 , Som-j ‘e takıldıktan sonra yapmak lazım.
Som füzesini 300-350 km götürebilmesi için 30 dakika çalışabilecek 3.2KiloNewton itki güçlü bir motor istenmesine karşılık Kale firması hem motorun itki gücünü 3.5 kilonewton’a çıkarmış, hem de 5 saat çalışan bir motor yapmıştır.
Şimdi bu motorla som uçuyorsa som-j de yakında bu motorla daha uzun uçacak demektir.
Ama en önemlisi 5 saat çalışan bu turbojet motor gezgin füzesini uçurabilecek kabiliyette olabilir. Bu da yakında gezgin füzemizi de göreceğiz demektir.

Hocam bir motor'un fazla uçabilmesi demek o füzeyi çok uzun menzillere götüreceği anlamına gelmez. Tamam menzil artışı olur ancak o 5 saat çalışacağı yakıtı füzeye koyarsanız o ağırlığı o itkinin kabul edilebilir hızlara takatlendirmesi imkansızdır. Ancak yine iyi menzillere yollayabileceğini düşünüyorum. Mesela gezgin füzesinde ilk hedef 900 km sonraki 1300 vs. deniliyordu . O 900 KM KTJ 3500 li hali olabilir.
BATTLESTAR Hocam güdüm sistemdeki kısaltmaları bilginiz dahilinde ise açıklamanız mümkün mü ?

  Ben yardımcı olmaya çalışayım ANS=Ataletsel Navigasyon Sistemi,KKS= Küresel Konumlama Sistemi,YRNS=Yeryüzü Referanslı Navigasyon Sistemi,GRNS=Görüntü Referanslı Navigasyon Sistemi,OHA=Otomatik Hedef Algılama
Göründüğü gibi bir sürü güdüm yöntemi var abd GPS'i kapattığında veya karıştırdığında çok da sorun olmaz

Hadi bende bir soru sorayım hem size hem ortaya Som-j asıl görevlerinden birisi olarak anti-gemi özellikli bir füzedir. Ancak atmacadaki gibi aktif radar güdümüne sahip değildir. Bu güdüme sahip olmaması iki füzenin anti-gemi performanslarında yüzde kaç bir başarı oranı farkı yaratır ?

  Bence aktif radar güdümü olsa hareketli hedefleri vurma konusunda daha başarılı olurdu diye düşünüyorum.SOM-J öncelikli görevi anti-gemi olsa da kara hedeflerine karşı da kullanılacak bir seyir füzesi.Ancak hem SOM-J de hem de gelecek diğer versiyonları C1 ve C2 modellerinde Kement Projesi sayesinde çift yönlü data link olacağından hareketli hedeflere yönlendirilme imkanı olacağından ve de sürekli hedef güncellemesi yapılacağından SOM-J de gayet başarılı bir şekilde gemileri vuracaktır diye düşünüyorum

Yüzdesini falan bilemem ama aktif radar güdüm , elektronik karıştırmaya açık diye biliyorum.
Onun için atmaca da üzerindeki  “Meteksan data-link” ile uzaktan hedef güncellemesi yapabilecek ve hedefi vuracaktır.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 284
  • 35
  • DefenceTurk.com
Ynt: HAVADAN ATILAN SEYİR FÜZESİ [SOM]
« Yanıtla #572 : 18 Eylül 2019, 17:21:09 »
  Evet Kement Projesi Atmaca gemisavar füzemize de uygulanacak tabiki ve bu da füzeyi çok daha etkin kılacak.Ayrıca RF güdümlü başlıklar tabiki elektronik karıştırmaya müsaittir

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1177
  • 18
  • DefenceTurk.com
Som B1.
« Yanıtla #573 : 15 Kasım 2019, 21:30:38 »
Alıntı
Milli seyir füzesi SOM yeni yetenekler kazanmaya devam ediyor.

TÜBİTAK SAGE’nin geliştirdiği SOM-B1 füzesi operasyonel ihtiyaçlar doğrultusunda eklenen yeni yeteneklerini Hava Kuvvetlerimiz tarafından gerçekleştirilen başarılı test atışıyla doğruladı.

Türkiye’de geliştirilen ilk ve tek seyir füzesi olma özelliğini taşıyan Stand-Off Mühimmatı (SOM), 250+ menzile sahip olmakla birlikte, muharebe sahası derinliklerinde yoğun bir şekilde korunan kara ve hareketli deniz hedeflerine karşı, hava savunma füze sistemlerinin menzili dışında, havadan karaya/satha kullanılan seyir füzesidir.

SOM B1 füzesinin diğer SOM füzelerinden farkı; Görüntü Referanslı Navigasyon ve Otomatik Hedef Algılama Sisteminin füze yapısına dahil olmasıdır. Ayrıca SOM-B1 füzesi Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) envanterinde bulunan F-4 ve F-16 uçaklarından atılabilme kabiliyetine sahip.

SOM-B1 Teknik Özellikleri:

Uzun Menzil (250+ km)
Düşük Görünürlük
KKS/ANS/YRNS/OHA ile Yüksek Hassasiyet
Kızılötesi Görüntülemeli Arayıcı ve Veri Tümleşimi ile Yüksek Hassasiyetli Terminal Safha Güdüm
Karşı Koyma/Karıştırma Tedbirlerine Dayanıklılık
Ağ Merkezli Harekata Uygunluk
Fırsat Hedeflerine Angajman
Uçuş Sırasında Önceden Planlanmış Görevler Arasında Seçim
Uçuş Sırasında Hedef Tanımlama
Seçilebilir Vuruş Parametreleri
Evrensel Silah Arayüzü Uyumluluğu
NATO UAI Uyumluluğu (Geliştirme Sürecinde)

youtu.be/eDOWs3edINM

https://mobile.twitter.com/ssomrk/status/1195373268032729088
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2019, 21:58:01 Gönderen: カメせ »