Anket

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (45.3%)
FNSS
25 (18%)
BMC
22 (15.8%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.4%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.5%)

Toplam Oy Verenler: 139

Gönderen Konu: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi  (Okunma sayısı 987456 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2390 : 11 Haziran 2020, 14:46:29 »
Battlestar Üstat, elektrik motoruna sıcak bakmanıza sevindim. Ben de bu teknolojinin tanklar için ana çözüm olacağına inananlardanım. Aynı güçteki elektrik motorunun ürettiği “torque” , dizel motorundan çok daha fazladır. Bazı durumlarda bu , dizel motorun birkaç katı (3 katı) olabilir. Elektrik motoru “0” rpm devirde dahi max “torque” verir. Transmisyon derdi yoktur.
Başlangıç olarak hibrit motor en iyi çözüm olur. Savaş sahasında bataryaların şarj yapılması zorluğu aşılmış olur. (Lithium-Ion bataryalardaki son teknik gelişmelerle 400-500 km menzilli güçlü motorların yapılması mümkündür.) Ancak hibrit ile batarya şarj ve yüksek yük kullanımı problemleri aşılmış olur.
HSL-700 hibrit lokomotifi yapan ASELSAN/TÜLOMSAŞ , görev verilirse Altay içinde hibrit bir motor ortaya çıkarır.
https://www.aselsan.com.tr/HSL700_Hibrit_Manevra_Lokomotifi_1462.pdf

Emt toplarının tanklardan başarılı bir şekilde kullanılmasına dah 10-15 yıl var derim.
« Son Düzenleme: 11 Haziran 2020, 14:49:49 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2391 : 11 Haziran 2020, 14:55:34 »
Altay ın kurtuluşu elektrikde. Takalım elektrik motorunu sürelim sahaya. Şimdiye bu iş bitmişdi. İlla dizel diye diye kaçırdık bi sürü müşteriyi.

Hiç olmazsa hibrit yapaydık bari. Onada okey.

Tesla bile elektrikli tır a geçti biz düşünüyoruz acaba olur mu elektrikli tank. Dünya uçak yaptı deneme uçuşuna başladı.

O teknolojiyi 70 tonluk bir tankı 500 km kadar, saatte 70 km hızla hareket ettirebilecek kadar geliştirebilirsen neden olmasın?,,

Benim görüşüm belli. 1 Altay yerine 2 adet insansız kuleli orta sınıf zırhlı yapmak. Bir tane şehir içi muharebe aracı ve bir tane de zırhlı ATGM atıcısı.

Bu zırhlı ATGM atıcısında 30 adetten fazla ATGM olacak ve atılanın yerine yenisi gövde içindeki hazneden sürülecek. Yoksa ATGM taşıyıcı projesinde olduğu gibi 4 tane ATGM ile ortalıkta gezmeyecek.

Bu ikisi her zaman çift takılırlar, eğitim ve doktrin ona göre şekillendirilir. Mesele çözülür. 1000 HP güç paketi işimizi fazlasıyla görecektir.

+1
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2342
  • 183
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2392 : 11 Haziran 2020, 15:00:47 »
Elektrik motorlu Tank konusunda cevabini net olarak bilmedigim ama kafami kurcalayan  su sorular var.

Elektrik Motoru icin kullanilmasi gereken aku gurubu ek agirlik olusturmayacakmi tank uzerinde . Yoksa Elektrik motoru Disel motordan daha kucuk oldugu icin companse olurmu?

Diger bir konu ise buyuk aku gurubunun olasi bir yanginda infilak veya gaz sizintisi bir sorun teskil etmezmi?

Çevrimdışı birşeylereksikmoruk

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2393 : 11 Haziran 2020, 15:08:42 »
Elektrik motorlu Tank konusunda cevabini net olarak bilmedigim ama kafami kurcalayan  su sorular var.

Elektrik Motoru icin kullanilmasi gereken aku gurubu ek agirlik olusturmayacakmi tank uzerinde . Yoksa Elektrik motoru Disel motordan daha kucuk oldugu icin companse olurmu?

Diger bir konu ise buyuk aku gurubunun olasi bir yanginda infilak veya gaz sizintisi bir sorun teskil etmezmi?

Şuan için dünyada ki hiçbir batarya teknolojisi tanklar da verimli olmaz. Saf elektrikli tank düşüncesi şuan için uygunsuz bir ütopya lakin elektrikli motorları besleyecek, doğal kaynak tüketen bir motor ile bu iş çözülebilir ama şöyle bir sorun var Elektrikli motorlar bildiğimiz manyetik alan kullanarak hareket ederler, 50-60 ton ağırlığında bir tankın üstesinden gelebilirler mi bilemiyorum ama gerekli ar-ge ile geliştirilebilir teknolojiler. 1940lar da Nazi Almanları yapabilmiş sonuçta lakin prototipin verilen sürede sorunlarını gideremeden rakip tank ile karşılaştırılması ve test sahasında arıza vermesi sonucu kaybetmiş, ne büyük bir kayıp.
« Son Düzenleme: 11 Haziran 2020, 15:10:33 Gönderen: birşeylereksikmoruk »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2673
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2394 : 11 Haziran 2020, 15:21:54 »






Arkadaşlar insansız railgun dediğimizde aklınıza direk 70 tonluk felan aletler gelmesin. Üstteki konseptlerin ilkellerinden bahsediyoruz.

Eğer railgun tareti gerçekten uzun menzilli olursa araçta stanag level 4 'de ama railgun tertibatı daha sağlam zırhta modüler bir araç bile olsa yeter. Vurulması zor zaten vurulursa da namlu ve silah tertibatını al diğerine tak. Mis.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2395 : 11 Haziran 2020, 15:36:08 »
Yine Dejavu yaşamaya devam  arkadaşlar 😎😎😎

Aynı meseleyi 500 kere tartıştık , 501.kez yine tartışıyoruz ne güzel...

Eee niye uğraşıyoruz dizel motorla yapalım elektrikli , insansız kuleli Altay block 2 'yi...

Dünya'da Block1 üretimi yapmadan pardon yapmayı beceremeden diyecektim , Block2 üretimine geçen ilk ülke biz olalım , bize de bu yakışır ...

Dizel motorlu tank yapma işine başlarız heyecanla , beceremeyince de "Efendim dizel motorlu , insanlı tank mı kaldı , geçiverelim insansız kuleli elektrik motorlu tanka"

Stovl uçak almaya kalkarız , kimse vermeyince de "Efendim insanlı uçak devri bitti  , jet motorlu siha kaldırıverelim LPD gemimizden"

Duyan da kasamızda elektrikli motor,pil teknolojisi,iha jet motoru ,yapay-otonom zeka yazılım bilgileri vs. kullanılmaya hazır bekliyor zanneder...

Yahu madem elektrik motorlu , insansız kuleli tank bilgilerine sahipsiniz yapıverin gitsin. Niye Alaman'ın dumanlı egzos motorunu dileniyoruz...

ABD , Alman ,Çin veya Rus'un yapmayı akıl edip , beceremediği elektrikli tankı üretimde görelim...

Yapamayız Çünkü bu teknoloji bize 15 beden büyük gelir...

Dizel tank motoru yapamayan ülke , 1500hp'lik dizel motorunun gücüne eşit elektrik motoru yapıp bu da yetmeyip savaş ortamında 50 tonluk aracı 500 km götürmeye dayanacak pil yapacak ve , yine bu tankın bataryasını düşman gelmeden full yapacak şarj teknolojisi üretecek...

Tövbe tövbe.  Önce elektrikli otomobil yapmayı becerin.( Ama bataryası Alman,devreleri ABD,Motoru Kore,Dizaynı İtalyan olmayacak...) sonra tank motoru yapın...

Kusura bakmayın biraz ağır konuştum.Ama ayaklar yere bassın lütfen...🤨🤨🤨
« Son Düzenleme: 11 Haziran 2020, 15:37:24 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2396 : 11 Haziran 2020, 15:38:34 »
Elektrik motorlu Tank konusunda cevabini net olarak bilmedigim ama kafami kurcalayan  su sorular var.

Elektrik Motoru icin kullanilmasi gereken aku gurubu ek agirlik olusturmayacakmi tank uzerinde . Yoksa Elektrik motoru Disel motordan daha kucuk oldugu icin companse olurmu?

Diger bir konu ise buyuk aku gurubunun olasi bir yanginda infilak veya gaz sizintisi bir sorun teskil etmezmi?

Şuan için dünyada ki hiçbir batarya teknolojisi tanklar da verimli olmaz. Saf elektrikli tank düşüncesi şuan için uygunsuz bir ütopya lakin elektrikli motorları besleyecek, doğal kaynak tüketen bir motor ile bu iş çözülebilir ama şöyle bir sorun var Elektrikli motorlar bildiğimiz manyetik alan kullanarak hareket ederler, 50-60 ton ağırlığında bir tankın üstesinden gelebilirler mi bilemiyorum ama gerekli ar-ge ile geliştirilebilir teknolojiler. 1940lar da Nazi Almanları yapabilmiş sonuçta lakin prototipin verilen sürede sorunlarını gideremeden rakip tank ile karşılaştırılması ve test sahasında arıza vermesi sonucu kaybetmiş, ne büyük bir kayıp.
@birseylereksikmoruk,
Saf Elektrik Motorlu dan ziyade hibrit konuşuyoruz. Yukarıda verdiğim ASELSAN tülomsaş linkini açarsanız göreceksiniz. Elektrik motoru Koca lokomotifi hareket ettiriyor. Yazımı okur ve elektrik A/C - DC teorisini  üniversite derecesinde okuduysanız , bilirsiniz bir DC motorunun torque gücünü ve neye muktedir olduğunu. 60 ton değil 160 tonluk tankı hoplatırsınız.
Japon’lar 5100 tonluk denizaltıyı sadece Li-ion batarya İle sürüyorlar. Sahada şarj problemi olmasa bataryalar tanklar için biçilmiş kaftandır. Nokta!
« Son Düzenleme: 11 Haziran 2020, 15:55:03 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2397 : 11 Haziran 2020, 15:51:49 »
Elektrik motorlu Tank konusunda cevabini net olarak bilmedigim ama kafami kurcalayan  su sorular var.

Elektrik Motoru icin kullanilmasi gereken aku gurubu ek agirlik olusturmayacakmi tank uzerinde . Yoksa Elektrik motoru Disel motordan daha kucuk oldugu icin companse olurmu?

Diger bir konu ise buyuk aku gurubunun olasi bir yanginda infilak veya gaz sizintisi bir sorun teskil etmezmi?
Sn metin62,
Güzel iki soru;
Bataryalar Mutlaka ağırlık oluşturacak. Ama koca bir dizel motor yerine daha küçük bir dizel jeneratör koyuyorsunuz. Çok ağır bir şanzımandan kurtuluyorsunuz. Göreceli olarak daha hafif elektrik Motorları doğrudan tekerlere bağlıyorsunuz. (Ya da palet tahrik noktalarına) .
Li-ion bataryalar suyu sevmezler. Patlama riskleri var. Ama izolasyon teknolojisi o kadar gelişti ki bakın, Japon’lar Soryu denizaltısında suyun altında  li-ion batarya kullanıyorlar.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2398 : 11 Haziran 2020, 15:57:41 »
Hocam forumda beni meşhur eden soruyu size de sorayım o zaman.

" Eee bu kadar kolaysa niye Japonlar , Almanlar bunu tanklarında yapmıyorlar, Leopard 2 A7'yi sizin tabirinizle elektrik motoruyla hoplatıversinler" 😀😀😀😀

1 kg uranyum ile koca santral kurup bir kentin elektrik ihtiyacını gidermek başka , bu gücü 1 metreküplük alanda kullanmak-zaptetmek bambaşka bir iş...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2399 : 11 Haziran 2020, 16:00:05 »
Yine Dejavu yaşamaya devam  arkadaşlar 😎😎😎

Aynı meseleyi 500 kere tartıştık , 501.kez yine tartışıyoruz ne güzel...

Eee niye uğraşıyoruz dizel motorla yapalım elektrikli , insansız kuleli Altay block 2 'yi...

Dünya'da Block1 üretimi yapmadan pardon yapmayı beceremeden diyecektim , Block2 üretimine geçen ilk ülke biz olalım , bize de bu yakışır ...

Dizel motorlu tank yapma işine başlarız heyecanla , beceremeyince de "Efendim dizel motorlu , insanlı tank mı kaldı , geçiverelim insansız kuleli elektrik motorlu tanka"

Stovl uçak almaya kalkarız , kimse vermeyince de "Efendim insanlı uçak devri bitti  , jet motorlu siha kaldırıverelim LPD gemimizden"

Duyan da kasamızda elektrikli motor,pil teknolojisi,iha jet motoru ,yapay-otonom zeka yazılım bilgileri vs. kullanılmaya hazır bekliyor zanneder...

Yahu madem elektrik motorlu , insansız kuleli tank bilgilerine sahipsiniz yapıverin gitsin. Niye Alaman'ın dumanlı egzos motorunu dileniyoruz...

ABD , Alman ,Çin veya Rus'un yapmayı akıl edip , beceremediği elektrikli tankı üretimde görelim...

Yapamayız Çünkü bu teknoloji bize 15 beden büyük gelir...

Dizel tank motoru yapamayan ülke , 1500hp'lik dizel motorunun gücüne eşit elektrik motoru yapıp bu da yetmeyip savaş ortamında 50 tonluk aracı 500 km götürmeye dayanacak pil yapacak ve , yine bu tankın bataryasını düşman gelmeden full yapacak şarj teknolojisi üretecek...

Tövbe tövbe.  Önce elektrikli otomobil yapmayı becerin.( Ama bataryası Alman,devreleri ABD,Motoru Kore,Dizaynı İtalyan olmayacak...) sonra tank motoru yapın...

Kusura bakmayın biraz ağır konuştum.Ama ayaklar yere bassın lütfen...🤨🤨🤨
ASELSAN/TÜLOMSAŞ HSL-700
https://www.aselsan.com.tr/HSL700_Hibrit_Manevra_Lokomotifi_1462.pdf
Bunu nasıl yapmışlar o zaman? Koca lokomotifi yürütüyor. Bu kaç gömlek fazla?