Anket

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (45.3%)
FNSS
25 (18%)
BMC
22 (15.8%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.4%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.5%)

Toplam Oy Verenler: 139

Gönderen Konu: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi  (Okunma sayısı 986410 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7776
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3440 : 18 Temmuz 2022, 16:57:04 »
Alman Leopard tankları ne zaman hibrit güç paketine geçer bizim karacılar ancak o zaman elektrik motoruna geçer... Otto Liman von Sandersci bunlar hâlâ yahu...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3441 : 18 Temmuz 2022, 17:07:03 »
Karacıların bazılarında tanklar ve hibrit sistemler konusunda kalın kafalılık gözlemliyorum. Adama sorsan, "seri hibrit sistemlerdeki riskleri ve olası önlemlerini lütfen detaylı olarak anlatın bana." desen 3-5 cümle kuramaz. Bu teknolojiyi öneren birisi olarak, bu risklere her defasında dikkat çekiyorum. Ona rağmen öneriyorum. Çünkü bizim için başka bir çıkış yolu yok, ağır zırhlı araçların güç paketleri konusunda.

Bazı karacıların kafasında tanklar konusunda da bir saplantı var, körü körüne ona bağlı kalır. Kargadan başka kuş, Leopard'dan başka tank olabilemez ona göre. Suriye/Ukrayna cephelerinde çevresel farkındalığı olmayan ve diğer unsurlarla anlık dijital veri bağı ile iletişim kuramayan tankların düştüğü sefil durumu da anlayamamıştır.

O zihniyetteki adamların ivedilikle tankçı sınıfının kurmay kadrosundan ayıklanması gerekiyor. Umarım bu ayıklama yapılıyordur.
+1

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3442 : 18 Temmuz 2022, 17:11:10 »
Karacıların bazılarında tanklar ve hibrit sistemler konusunda kalın kafalılık gözlemliyorum. Adama sorsan, "seri hibrit sistemlerdeki riskleri ve olası önlemlerini lütfen detaylı olarak anlatın bana." desen 3-5 cümle kuramaz. Bu teknolojiyi öneren birisi olarak, bu risklere her defasında dikkat çekiyorum. Ona rağmen öneriyorum. Çünkü bizim için başka bir çıkış yolu yok, ağır zırhlı araçların güç paketleri konusunda.

Bazı karacıların kafasında tanklar konusunda da bir saplantı var, körü körüne ona bağlı kalır. Kargadan başka kuş, Leopard'dan başka tank olabilemez ona göre. Suriye/Ukrayna cephelerinde çevresel farkındalığı olmayan ve diğer unsurlarla anlık dijital veri bağı ile iletişim kuramayan tankların düştüğü sefil durumu da anlayamamıştır.


O zihniyetteki adamların ivedilikle tankçı sınıfının kurmay kadrosundan ayıklanması gerekiyor. Umarım bu ayıklama yapılıyordur.

Sayın Merzifonlu, bizde Kurmayın sınıfı olmaz. Kurmay artık eski sınıfı ne olursa olsun Kurmaydır. Ona göre detaylı yönetim ve diğer sınıf ve kuvvetlerin eğitimini de alır.

Ancak günümüz savaş sahası, silahları, imkan ve kabiliyetleri, ikmal yol ve yöntemleri gittikçe karmaşıklaşıyor. Silah imkan ve kabiliyetleri ile teknolojiyi çok yakından takip etmek gerekiyor.   Her ne kadar KKK bünyesinde eğitim ve doktrin komutanlığı ile sınıf okulları bulunmakta ise de, ben hava kuvvetlerindeki silahlar ve taktikler filosu ile Anadolu Kartalı tatbikatlarını çok değerli buluyorum. Bu bakımdan KKKlığının da yeni harç silah araç ve gereçlerine göre yeni usul ve taktikleri geliştirmesi çok önemli. Terör dolayısıyla bazı şeyleri zorla da olsa öğrendik. Ama bunun ötesinde, artık bazı konularda mühendislerimizle askerlerimiz birebir bazı şeyleri konuşup, isterleri tartışmaya başladı. Bunu da çok değerli buluyorum. Bazen yeni bir silah, bazen bir silahta yapılan bir devrim, başlı başına bir kuvvet çarpanıdır. Bazen belli noktalarda geri kalmak menfi bölen etkisi yapar diyeceğim, ki gerçekten öyledir. Saddam'ın 40 km menzilli topları vardı, ama düşmanını yanıbaşında bulana kadar farkında olmadı ki o topları kullanabilsin. Misal bu misal. Farkındalık, doğru karar almanın anahtarıdır.

O bakımdan sizin de belirttiğiniz tankların durumsal farkındalığını çok önemli buluyorum. Altay'ın bize en büyük planlanan katkısı, savaş alanının dijital haritası ile taktik durumunu tüm tankların paylaşması olacaktı. Şu anda belki dijital olarak buna zamana bağlı değişkenleri de içerecek  şekilde arazi avantajını, dezavantajını gösterebilecek, belki bunu kullanarak tankları uyarabilecek, her bir tankın lazer mesafe ölçmesi dışında, komutan/nişancı termal kamerası/lazer sistemi ile düşman konumlarını belirleyebilip, belki sistemin otomatik tespit ve teşhis yapıp taktik haritada dost birlikler ile otomatik paylaşabildiği, İHAların, ileri gözetleyicilerin, ZMAların, keşif araçlarının, radarların da  destek verdiği, komutanların dijital olarak hedef paylaştırdığı,  durumsal farkındalık, çatışma kontrol sistemleri hayal ediyorum.           
« Son Düzenleme: 18 Temmuz 2022, 17:14:47 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3443 : 18 Temmuz 2022, 17:21:38 »
G.Kore/Hyundai-Rotem yeni nesil bir AMT geliştiriyor.



130mm yivsiz topu olacakmış. Neden? Almanlar uyguluyor diye şart mı? Yeni bir mühimmat cinsi daha üretilip stoklanacak. Getirisi ne olabilir? Sabot kullanımı gerekecekmi ki savaşlarda artık, bu çapta ana silah gerekli olsun? Yeni uzun daha büyük çapta ana top yerine 120mm’den atılabilecek çok uzun menzilli BVR (görüş ötesi) LAHAT gibi bir atgm daha faydalı olmazmı?
Zırh kalitesini ve aktif koruma sistemini ve çevresel farkındalığı geliştirmek daha önemli. Bu da bu yeni tankta olacakmış. İnsansız kullanıma da olanak sağlıyacak bir yapıda olacakmış. Lazer silahı olacak ve nasıl yapacaklarsa görünmezlik özelliği olacakmış!

https://www.defenceturk.net/hyundai-rotemin-yeni-nesil-ana-muharebe-tanki-konsepti
« Son Düzenleme: 18 Temmuz 2022, 17:23:42 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Bogü Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 605
  • 43
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3444 : 18 Temmuz 2022, 18:22:25 »
Yalniz hibrit motor veya elektrikli motor o kadar efektif kullanabilecek motorlar değil.
Hibrit motor elektrikli motor ve tork gücünden dolayı dizel motorun hibritlenmesiyle olacak ve daha büyük motor hacmi tankin tabanına kadar büyük bir değişim istiyor.
Elektrikli motor hepten fecaat sarj etmesi sıkıntı koca tankı savas sırasında şarj etmek için en az 12 13 saat şarj istasyonunda şarj etmek gerekir muhabere alanında böyle bir alt yapı kurmak ve tankları gereksiz yere bekletmek ne kadar mantıklı olur.
En güzeli dizel alırsın bidonu kendin doldurursun.
Daha bu yeni nesil motorlara uygun sanziman olayına girmiyorum bile.
Elektrikli hibrit motor yerine lpgli benzin motor bile cok daha mantıklı.
Altaya uygun motor bulamayacagiz gibi bunun yerine Altaydan elde edilen birikimlerle mevcut leolari farklı konfirugasyonlarla altay seviyesine çıkarabiliriz.

« Son Düzenleme: 18 Temmuz 2022, 18:24:31 Gönderen: Bogü Alp »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3445 : 18 Temmuz 2022, 19:01:56 »
Yalniz hibrit motor veya elektrikli motor o kadar efektif kullanabilecek motorlar değil.
Hibrit motor elektrikli motor ve tork gücünden dolayı dizel motorun hibritlenmesiyle olacak ve daha büyük motor hacmi tankin tabanına kadar büyük bir değişim istiyor.
Elektrikli motor hepten fecaat sarj etmesi sıkıntı koca tankı savas sırasında şarj etmek için en az 12 13 saat şarj istasyonunda şarj etmek gerekir muhabere alanında böyle bir alt yapı kurmak ve tankları gereksiz yere bekletmek ne kadar mantıklı olur.
En güzeli dizel alırsın bidonu kendin doldurursun.
Daha bu yeni nesil motorlara uygun sanziman olayına girmiyorum bile.
Elektrikli hibrit motor yerine lpgli benzin motor bile cok daha mantıklı.
Altaya uygun motor bulamayacagiz gibi bunun yerine Altaydan elde edilen birikimlerle mevcut leolari farklı konfirugasyonlarla altay seviyesine çıkarabiliriz.
Sn BoguAlp, maalesef sizin gibi konuya tam vakıf olmayan ya da teknolojiyi incelemeden fikir yürüten kurmaylarda aynı şekilde düşünüp hibrit motor teknolojisini benimsemezlerse bu teknolojinin kara kuvvetlerinde kullanılması zor.
Öyle anlaşılıyorki bu konu ile ilgili daha önceki paylaşımları okumamışsınız.
Hibrit motor diye bir şey yok bir defa. Hibrit bir motor teknolojisi var. Yani tankın paletlerini çeviren ana tekerlerin herbirinin bağlandığı birer elektrik motoru var. Bu motorları ister bataryadan aldığınız akımla, ister dizel jeneratörünün ürettiği elektrik akımıyla, ister herikisini birden kullanarak çevirebilirsiniz.
Bizim sözünü ettiğimiz Hibrit teknolojide ; bir dizel jeneratör var. Bu jeneratör hem bataryaları şarj ediyor, hem de tahrik veren elektrik motorlarına akım sağlıyor. Dikkat ederseniz, Sn Serkan1976’nın paylaştığı resimlerde görüldüğü üzere bu sistem hem hacimsel olarak daha küçük hem de ağırlık olarak neredeyse 2 ton daha hafif.
Biraz zahmet edip aşağıdaki MKE’nin ürettiği Fırtına Obüsünü incelerseniz bu bahsettiğimiz sistemin, bu zırhlı obüs için 10000Nm torque ve 1300HP güç ürettiğini göreceksiniz.
Tamamen boşalmış bir batarya ise 4 saatte şarj olabiliyor. Ancak jeneratör zaten bataryayı devamlı şarj ediyor.  O bakımdan menzil olarak ta 1 depo dizel ile elektrikli jeneratörle, hibrit sistem zaten daha uzun menzilli.

E Fırtına HTS Fırtına Obüsüne Entegrasyonu
DIESEL                                                   HİBRİT
Motor Tipi   MT-881 Ka-500                           ELEKTRİK 2P2S
Motor Gücü   1.000 HP (735 KW)           1.300 HP (1.000 kW)
Azami Tork   3.030 Nm                           10.000 Nm
Motor Devri   2.320 rpm                           3.000 rpm
Motor Hacmi   18,2 Litre                           2,8 Litre (jeneratör)
Transmisyon   Allison X1100-5 Otomatik   -
Vites Sayısı   4 İleri, 2 Geri                   1 İleri, 1 Geri
Araç Ağırlık   47 Ton                           48.4 Ton
Azami Hız   65 km/h                                   60 km/h (± 10km/h)
İvmelenme   0-30 km/s 7 saniye           0-30 km/s 6 saniye
Dik Eğim Tırmanma   60%                           60%
Yan Eğim   40%   40%
Yakıt   Dizel   Dizel (jeneratör)
Menzil (15km/h)   50 km                   500 km (± 50km)
Menzil (Tam Yük)   226 km                   300 km (± 30km)
Tüketim (Tam Yük)   161 litre/saat           32 litre/100km 5,5 kW/km
Motor Ağırlık            1.400 Kg                   680 kg
Güç/Ağırlık Oranı   21 HP/ton                   28 HP/ton
Pil Paket Kapasitesi   -                           357,12kWh (595.2Vdc)
Şarj Süresi   -   4 saat
Jeneratör Kapasite   -                           2x38kW
Yakıt Tankı              1.500 lt                           250 lt
Bakım Aralığı      100 saat                           900 saat


https://urunler.mke.gov.tr/Urunler/E-Fırtına-HTS-Fırtına-Obüsüne-Entegrasyonu/28/421
Bu hibrit işindeki olumlu bir gelişmede elimizdeki binlerce M113 personel taşıyıcısının hibrit tahrikli hale getirilip ZMA olarak kullanılması. İlk 50 adetlik pilot sipariş tamamlanmak üzere.
« Son Düzenleme: 18 Temmuz 2022, 19:42:44 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7776
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3446 : 18 Temmuz 2022, 22:02:22 »
Sayın Yaşar yukarıda ben de siz de arkadaşlarımız da güzel bilgiler veriyoruz hibrit motorun her bakımdan üstünlükleri hakkında bilgiler ve grafikler paylaştık...

Biraz da bu hibrit sistemin bu kadar avantajına rağmen orduların neden bu kadar çekinden kaldıklarına gelsek?

Bunu sorduğumda en çok "Dizel motor teknolojisine yapılan yatırımların büyüklüğü" cevabı alıyoruz ...Başka ne olumsuz yönleri var?

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3447 : 18 Temmuz 2022, 22:14:05 »
Yalniz hibrit motor veya elektrikli motor o kadar efektif kullanabilecek motorlar değil.
Hibrit motor elektrikli motor ve tork gücünden dolayı dizel motorun hibritlenmesiyle olacak ve daha büyük motor hacmi tankin tabanına kadar büyük bir değişim istiyor.
Elektrikli motor hepten fecaat sarj etmesi sıkıntı koca tankı savas sırasında şarj etmek için en az 12 13 saat şarj istasyonunda şarj etmek gerekir muhabere alanında böyle bir alt yapı kurmak ve tankları gereksiz yere bekletmek ne kadar mantıklı olur.
En güzeli dizel alırsın bidonu kendin doldurursun.
Daha bu yeni nesil motorlara uygun sanziman olayına girmiyorum bile.
Elektrikli hibrit motor yerine lpgli benzin motor bile cok daha mantıklı.
Altaya uygun motor bulamayacagiz gibi bunun yerine Altaydan elde edilen birikimlerle mevcut leolari farklı konfirugasyonlarla altay seviyesine çıkarabiliriz.
Sn BoguAlp, maalesef sizin gibi konuya tam vakıf olmayan ya da teknolojiyi incelemeden fikir yürüten kurmaylarda aynı şekilde düşünüp hibrit motor teknolojisini benimsemezlerse bu teknolojinin kara kuvvetlerinde kullanılması zor.
Öyle anlaşılıyorki bu konu ile ilgili daha önceki paylaşımları okumamışsınız.
Hibrit motor diye bir şey yok bir defa. Hibrit bir motor teknolojisi var. Yani tankın paletlerini çeviren ana tekerlerin herbirinin bağlandığı birer elektrik motoru var. Bu motorları ister bataryadan aldığınız akımla, ister dizel jeneratörünün ürettiği elektrik akımıyla, ister herikisini birden kullanarak çevirebilirsiniz.
Bizim sözünü ettiğimiz Hibrit teknolojide ; bir dizel jeneratör var. Bu jeneratör hem bataryaları şarj ediyor, hem de tahrik veren elektrik motorlarına akım sağlıyor. Dikkat ederseniz, Sn Serkan1976’nın paylaştığı resimlerde görüldüğü üzere bu sistem hem hacimsel olarak daha küçük hem de ağırlık olarak neredeyse 2 ton daha hafif.
Biraz zahmet edip aşağıdaki MKE’nin ürettiği Fırtına Obüsünü incelerseniz bu bahsettiğimiz sistemin, bu zırhlı obüs için 10000Nm torque ve 1300HP güç ürettiğini göreceksiniz.
Tamamen boşalmış bir batarya ise 4 saatte şarj olabiliyor. Ancak jeneratör zaten bataryayı devamlı şarj ediyor.  O bakımdan menzil olarak ta 1 depo dizel ile elektrikli jeneratörle, hibrit sistem zaten daha uzun menzilli.

E Fırtına HTS Fırtına Obüsüne Entegrasyonu
DIESEL                                                   HİBRİT
Motor Tipi   MT-881 Ka-500                           ELEKTRİK 2P2S
Motor Gücü   1.000 HP (735 KW)           1.300 HP (1.000 kW)
Azami Tork   3.030 Nm                           10.000 Nm
Motor Devri   2.320 rpm                           3.000 rpm
Motor Hacmi   18,2 Litre                           2,8 Litre (jeneratör)
Transmisyon   Allison X1100-5 Otomatik   -
Vites Sayısı   4 İleri, 2 Geri                   1 İleri, 1 Geri
Araç Ağırlık   47 Ton                           48.4 Ton
Azami Hız   65 km/h                                   60 km/h (± 10km/h)
İvmelenme   0-30 km/s 7 saniye           0-30 km/s 6 saniye
Dik Eğim Tırmanma   60%                           60%
Yan Eğim   40%   40%
Yakıt   Dizel   Dizel (jeneratör)
Menzil (15km/h)   50 km                   500 km (± 50km)
Menzil (Tam Yük)   226 km                   300 km (± 30km)
Tüketim (Tam Yük)   161 litre/saat           32 litre/100km 5,5 kW/km
Motor Ağırlık            1.400 Kg                   680 kg
Güç/Ağırlık Oranı   21 HP/ton                   28 HP/ton
Pil Paket Kapasitesi   -                           357,12kWh (595.2Vdc)
Şarj Süresi   -   4 saat
Jeneratör Kapasite   -                           2x38kW
Yakıt Tankı              1.500 lt                           250 lt
Bakım Aralığı      100 saat                           900 saat


https://urunler.mke.gov.tr/Urunler/E-Fırtına-HTS-Fırtına-Obüsüne-Entegrasyonu/28/421
Bu hibrit işindeki olumlu bir gelişmede elimizdeki binlerce M113 personel taşıyıcısının hibrit tahrikli hale getirilip ZMA olarak kullanılması. İlk 50 adetlik pilot sipariş tamamlanmak üzere.

Fırtına'ya takılan elektrikli motor Altay'a da takılabilir gibi gözüküyor. Zira İsrailliler 1500 BG motorlara kaarşı kendi 1.100 BG motorlarını savunurken beygir olarak az ama torku fazla diyorlardı. Açık ki elektrikli motor müthiş bir tork sağlıyor. Size bir tüyo daha Leopard1 tanklarının kule altı zaten akü doludur. 8 civarı kamyon aküsü vardır burada. Yakıt pilleri tanklar için çok büyük zafiyet yaratmıyorsa elektrikli tank motor sesi, gürültüsü olmaması ile, yine termal izinin dizel motora göre muhtemelen daha az olması (acaba ???? piller ve motor ısınması nasıl, soğutma ne kadar efektif olur) ile avantajlar bile sağlayabilir. Parasal boyutunu bilmem ama Altay/Motor diye kendimize o kadar işkence edeceğimize, kısa bir Fırtına tecrübesi sonrası aynı motor bile Altay'a uygulanabilir. Kaldı ki elektrikli motorlarda 300-500 BG üstün motor yaratmak da çok büyük mühendislik sorunu olmasa gerek.   

Yine elektrikli motorda bakım idame daha kolay ve masrafsız olacaktır muhtemelen. Ayrıca dizel ve motor yağlarının isabet alındığında yanıcılığı da ayrı bir mesele.   Bence olumlu bakmak için birçok sebep var, olumsuz olarak sadece şarj süresinin biraz uzunluğu gözükmekte ise de, bir de şu bakımdan düşünün, herhalde bir tank taburunun tüm tankları için ayrı tanker de yok ki, bir iki tanker 40-50 tanka teker teker yakıt pompalıyor. Ancak 5-10 tanka aynı anda şarj yapabilecek mobil şarj istasyonları da geliştirebiliriz herhalde. 
« Son Düzenleme: 18 Temmuz 2022, 22:36:34 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3448 : 18 Temmuz 2022, 22:41:27 »
Sayın Yaşar yukarıda ben de siz de arkadaşlarımız da güzel bilgiler veriyoruz hibrit motorun her bakımdan üstünlükleri hakkında bilgiler ve grafikler paylaştık...

Biraz da bu hibrit sistemin bu kadar avantajına rağmen orduların neden bu kadar çekinden kaldıklarına gelsek?

Bunu sorduğumda en çok "Dizel motor teknolojisine yapılan yatırımların büyüklüğü" cevabı alıyoruz ...Başka ne olumsuz yönleri var?

Hitler döneminde, 1941 yılında, Almanya'nın yeni ağır tankını tasarlamak için bir yarışma düzenlenmişti. Meşhur tasarımcı Ferdinand Porsche hibrit bir tasarım sunmuştu. Kazanacağı sanılıyordu ama kazanamadı. Çünkü Hitler'in önünde yapılan testlerde prototip hibrit tank yandı.

Yüksek saflıktaki bakıra ulaşmanın Almanya için savaş ortamında zor olması ve o zamanın teknolojisi nedeniyle hibrit sistemin daha hantal olması da bu tasarımın diğer sorunlarıydı. Hantallık günümüzde sorun değildir, hatta hibrit sistem daha bile çeviktir. Fakat bakır hala çok pahalı. ;D Bunu aşmak için ileride grafen sargılı elektrik motorlarının geliştirileceğini düşünüyorum.

https://en.wikipedia.org/wiki/VK_45.01_(P)

Günümüzde dahi hibrit güç paketleri için en büyük sorun yangın riskidir. İkinci büyük sorun ise kimsenin bu teknolojiyi sahada ve ağır zırhlılar üzerinde denememiş olmasıdır. Yani tecrübe eksikliği var.

Karacılar, anladığım kadarıyla denizcilerin ardından en tutucu muharip sınıf. Bu durum sadece bizde değil, dünyadaki her ülkede geçerli gibi görünüyor. Kimsenin denemediği bir şeyi de karacılar kolay kolay kabul etmiyorlar. (Deniz, özellikle de okyanuslar hatayı kaldırmadığı için denizciler çok garanticidir.)

Ancak, özel şartlarımız nedeniyle buna mecbur kalacağız. Gidişat onu gösteriyor.
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2022, 14:32:18 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3449 : 19 Temmuz 2022, 01:43:27 »
Sayın Yaşar yukarıda ben de siz de arkadaşlarımız da güzel bilgiler veriyoruz hibrit motorun her bakımdan üstünlükleri hakkında bilgiler ve grafikler paylaştık...

Biraz da bu hibrit sistemin bu kadar avantajına rağmen orduların neden bu kadar çekinden kaldıklarına gelsek?

Bunu sorduğumda en çok "Dizel motor teknolojisine yapılan yatırımların büyüklüğü" cevabı alıyoruz ...Başka ne olumsuz yönleri var?
Hiç bir sistem mükemmel değildir. Önemli olan eksikliliği de olsa bunun sizin ihtiyacınızı ne kadar etkileyeceğidir.
Nasıl araba kullanırken yakıt tasarrufu için devamlı düşük viteste tutmayıp motorun yakıt harcamasını azaltmaya çalışıyorsak, hibrit sistemle çalışan tankı kullanacak olan ekibin de bu sisteme alışması ve randımanlı kullanmayı öğrenmesi için eğitilmesi gerekecektir. Bu tankların özel bakım ekipleri olacak ve bu ekipler konvansiyonel dizel motor ekiplerinden çok farklı olacaktır.
En büyük dezavantajlarından birisi ise daha yoğun bir kablolama ve elektronik sisteme bağımlılık olarak ortaya çıkar.
Çabuk yangın çıkması konusuna gelince; bataryaların alev almasına gelinceye kadar tankın içindeki mühimmat ve dizel yakıtın alev alması ya da patlaması daha olasıdır bence. Ancak Lityum-İon bataryalar suyu sevmez. Onun için iyi izole edilmeleri lazım (Japon’lar bunları Söryu denizaltılarında kullanıyorlar. Demekki çözümü var). Ayrıca bataryalar vurulur ya da çok sert darbe alırsa tank çalışmayabilir. (Ama zaten vurulan tank konvansiyonel de olsa, kötü yerden vurulduysa, devre dışı kalacaktır)
Bu aşamada “economies of scale” kuralları içerisinde bakılınca (ne kadar çok üretirseniz o kadar ucuza çıkar) , normal olarak, elektrik hibrit sistemi karmaşık ve üretimi çok ta ucuz olmayan bir sistem olduğundan pahalı görünebilir. Ancak milyonlarca dolar ödeyip, Alman’dan MTU motor alacağımıza, kendimizin üreteceği hibrit sistem sonunda daha ucuza gelecektir.
Buradaki en büyük handikap kullanıcıların kendisidir. Kullanıcıların alışkanlıklarından arınıp bu yeni sistemi kabullenmeleri gerekir öncelikle.

« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2022, 01:51:34 Gönderen: Yasar »