Ukrayna'dan en azindan simdilik isi hizlandirmak adina Altay'a uygun motor ve transmisyon bulmak mumkun mu?
Bence en son teknoloji ya da verimlilik, dayanikliliktan cok uzerinde oynayabilecegimiz bir motor bulmak daha onemli..
Teknik olarak bu hibrit elektrikli gibi tartismalar entellektuel olarak haz verici olabililr ama, bizim su anki konumumuzda insanin aklina su atasozu gelmiyor da degil;
Ayrani yok icmeye, taht-i revanla gider...
Sn Gökbörü,
O son tekerlemeniz elinde geçerli teknolojisi olmayan ülkeler için geçerli.
M113 ZMA da denenip belli bir adedin üretimine karar verimiş hibrit tahrik sistemi.
Fırtına Obüsünde denenmiş 1300+ HP güç ve 6000N torque elde edilmiş başarılı olunmuş.
Altay’da da mutlaka çalışmaları yapılıyor. Bu işin entellektüellikle bir alakası yok.
Olmayan, verilmeyen ve yapabilmekte zorlandığımız bir motor probleminin eldeki olanaklarla nasıl çözülebileceğini tartışıyoruz. Bu işi bilenler de bu konuda hemfikir ki onlar da bu teknolojiyi zırhlı araçlarımıza adapte edebilme çalışmasına başlamışlar.
Diyelim ki 1500HP motoru Kore’den temin ettik. Daha şanzımanının uyumlu çalışıp çalışmayacağı bile kesin değil. (Batu motoruna hiç değinmiyorum. Çünkü daha önünde en az 2-3 yılı var.). Haydi Kore motoru çalıştı. Bizim tank 70 tona dayandı. Bu işi bilen Koreliler bile bu motorun Altay’da zorlanabileceğini belirtiyorlar. Yeni zırh ve extra malzemeyle belki 70-75 tona doğru gidiyor. Bu koca makinaya 1800+HP motor gerekecek. Hibrit sistemle bu mümkün. Gelecek bu yönde ilerlemeyi işaret ediyor.
Ukrayna sorunuza gelince; ellerinde torque değeri düşük 1500hp bir motor tasarımı var. Yaparız diyorlar. Altay’ın deneme tahtası olmasını ben şahsen istemem.
70+ tonluk bir canavarı ani kaldırmak ve motora hızlı yük bindirmek sonucuna dayanacak transmisyon zor bulunur. Hibrit sistemde transmisyon olmadığından böyle bir sorununuz olmayacak.