Ben dizel motor da güç veriyor tekelere sanıyordum ... Dizel motor sadece elektrik motorunu şarj etmek için kullanılıyor demek ki...
Şimdi kafamda daha da fazla soru oluştu...
Yani teori de bu kadar mükemmel olan bir sistemin dezavantajları nedir acaba? "Bunu en önce biz düşündük, başkaları akıl edemedi" demeyin inanmam vallahi...
Sayın Yaşar'ın dediği gibi, adamlarda binlerle ölçülen modern tank adetleri ve onlara göre şekillendirilmiş üst/alt yapı var. Bütün bunlar ha deyince değişemez, pahalı bir iş bu. Bu nedenle çok mecbur olmadıkça hibrit sisteme geçmeyecekler.
Biz ise hem modern tank anlamında neredeyse "0" adet tanka sahibiz, hem de bize güç paketi verilmiyor. Yani çok mecburuz!
Teknik güçlüklere gelirsek;
a) Yangın riski, batarya ve elektrik aksamı nedeniyle bir tık daha fazla.
b) Güç elektroniği ve batarya teknolojisine tam anlamıyla hakim olmadan yapılacak iş değil.
c) Grafit bombası tarzındaki saldırılara karşı tüm elektronik ekipmanın ve elektrik motorlarının çok iyi izole edilmiş olması lazım. Sivil araçlar gibi düşünemeyiz.
d) Hibrit sistem için yetişmiş teknik eleman yok ve bu sistemin sahada sık rastlanan arızaları henüz bilinmiyor. Askerler konu lojistik olunca, belki de haklı olarak, "nato mermer - nato kafa" olabiliyorlar. Özellikle de karacılar.
Normal şartlar altında, güç paketi teknolojileri sivilde olgunlaştıktan sonra askeriyeye uygulanırdı. Bizim şartlarımızda ise askeriyede pişecek batarya ve güç elektroniği tecrübesi, örneğin TOGG projesi için uygulanabilir. Bu ise TOGG projesinin uluslararası piyasadaki rekabet şansını çok daha fazla artıracaktır.
NOT: Grafit bombası, ABD ordusunun düşman elektrik altyapısına karşı kullandığı bir "bomba"dır. Grafit tozunu trafolara ve elektrik dağıtım şebekelerine serper. Elektriksel olarak iletken olan toz grafit şebekede kısa devreye neden olur. Hiç kan dökmeden düşman elektrik altyapısı çökertilebilir böylece.