Anket

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (45.3%)
FNSS
25 (18%)
BMC
22 (15.8%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.4%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.5%)

Toplam Oy Verenler: 139

Gönderen Konu: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi  (Okunma sayısı 987471 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3210 : 11 Aralık 2021, 17:45:45 »
Sayın Merzifon ve Yaşar forumda sürekli tanklarımız  ve zırhlılarımız için hibrit güç sistemlerinden bahsediyorsunuz ve ısrarla bu çözümü savunuyorsunuz...
Dünya'da bu dediğiniz sistemi uygulayan tank veya zırhlı araç var mı? (Abraams,Leopard,Leclerc,Challenger gibi baba tanklar mesela bu sisteme geçecekler mi?)
Dünya veya bizim kara kuvvetleri neden bu konuda isteksiz ?
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2021, 17:47:36 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3211 : 11 Aralık 2021, 19:21:43 »
Sayın Merzifon ve Yaşar forumda sürekli tanklarımız  ve zırhlılarımız için hibrit güç sistemlerinden bahsediyorsunuz ve ısrarla bu çözümü savunuyorsunuz...
Dünya'da bu dediğiniz sistemi uygulayan tank veya zırhlı araç var mı? (Abraams,Leopard,Leclerc,Challenger gibi baba tanklar mesela bu sisteme geçecekler mi?)
Dünya veya bizim kara kuvvetleri neden bu konuda isteksiz ?
Bu soruya en güzel cevap:
Dünyada tank avcısı olarak bizim dışımızda ilk bakıldığında tenekeden yapılmış gibi duran Drone’ları kullanan başka bir ordu var mı?
Ordular ve askerler benliklerine işlenmiş ve çakılmış normların dışına çıkmayı sevmezler. Ama bunu yapabilenler, görüyoruz. Başarılı oluyorlar.

Sonra ; istenilen güçte ve özellikte motoru satmıyorlar bize. Kendimizin “yapmaya” çalıştığımız da olacak mı ? İsterleri karşılayacak mı? Yapabileceğimiz bir şey hibrit teknolojisi. Uygulamamak ahmaklık olur.
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2021, 19:24:41 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3212 : 11 Aralık 2021, 19:47:18 »
Hibrit bizim için zorunluluk motor alamadığımız için tamam ...

ABD vb. avantajı varsa niye hibrit uygulamıyor? Bu sadece "ordular  normlar dışına çıkmak istemez" nedeni beni pek tatmin etmedi...

Teknik zorlukları nelerdir hibrit'in?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3213 : 11 Aralık 2021, 22:25:59 »
Hibrit bizim için zorunluluk motor alamadığımız için tamam ...

ABD vb. avantajı varsa niye hibrit uygulamıyor? Bu sadece "ordular  normlar dışına çıkmak istemez" nedeni beni pek tatmin etmedi...

Teknik zorlukları nelerdir hibrit'in?
En büyük zorluk sizin “tatmin” olmamanız.
Neden hibrit arabalar konvansiyonel motorlular kadar çok tutulmuyor? Neden onlar kadar satmıyor. Çünkü insanların alıştıklarından vazgeçip yeni bir teknolojiye dönmesi zaman alıyor. Ne kadar hibrit arabaların avantajları anlatılsa da, insanlar “tatmin” olmuyorlar.
Ama artık mecbur kalacak insanlar. Peugeot yeni açıkladı; 2030’dan sonra konvansiyonel motorlu araba yapmayı bırakıyor. Bir çok üretici de buna ayak uyduracak.
Tanklarda hibrit konusu da böyle.
Daha düşük güçlü, daha az yakıt tüketen bir içten yanmalı motor gücü ile daha fazla yol alan ve daha çok güç ve torque üreten bir hibrit motorlu tank elde ediyorsunuz.
Evet; bakım sisteminiz, eğitilmiş bakım personeliniz, yedek parça stoğunuz hep değişecek. Yeni bir alt ve üst yapınız oluşacak. Bunlar zorlukları. Hazır bir Leopard, Abrams, Leclerc, Challenger gibi binlerce tankınız ve alt yapınız varsa bunları yenilemek pahalı bir olay. Sonra adamların motor sıkıntısı yok. İstedikleri içten yanmalı motoru alıp takabiliyorlar. Neden değiştirsinler?
Bizim modern tank stoğumuz, bizim ölçekteki bir ordu için, neredeyse sıfır. 169 adet -o da modernizeli- M60T dışında tank yok elimizde. 350 adet leo2a4 lerin tamamını elden geçirmek gerekiyor. Hala 40 adedinin modernizasyonu konusu konuşuluyor. Ortada somut bir modernizasyon planı yok.
Altay tankı yeni isterlerse uygun en modern tankımız olacak. Ama motoru yok. Fırtına howitzerleri için ve m113ZMA ları için denenen ve başarılı olan hibrit çözüm neden uygulanmasın?
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2021, 22:28:04 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3214 : 11 Aralık 2021, 22:48:53 »
Neden ısrarla ve şiddetle hibrit sistemi savunuyorum? Çünkü;

a) Teknoloji buraya evriliyor. Uygulamamak, savunma sanayimiz için ticari anlamda ölümcül olacaktır. Dışarıya ürün satamayan savunma sanayi ayakta kalamaz!

b) Sivil alanda TOGG projesinin ar-ge tabanı, askeri alanda hibrit sistemi uygulamakla oluşur, bizim durumumuzda... Tekrardan, uygulamamak sivil teknolojiyi ıskalamakla sonuçlanır. Yine ölümcüldür!

c) Mevcut tank konseptinin artık demode kaldığını uzun zamandır yazıp çiziyorum. O kadar hantal ve pahalı oldular ki, silah olmaktan çıktılar ve karargahlar/gemiler gibi birer değerli hedef haline geldiler. Ön cephede çatışan herhangi bir askeri platform, en pahalı mühimmattan da pahalı olmaya başlamışsa, orada bir yanlışlık var demektir. Tank 5-7 milyon $ ve buna karşın kısa menzilli balistik füze 1 milyon $, öyle mi!? Komedi resmen ama güldürmüyor! Ederi 1 milyondan az, çevik ve otonom muharip zırhlılara yönelmek zorundayız. Çeviklik ve termal gizlilik içinse, hibrit sistem şarttır. Ve yine, uygulamamak ölümcül olacaktır.

d) Elimizdeki imkanlarla ulaşabileceğimiz makul bir çözüm. Neden yapmayalım?

e) Örneği yok ama kıytırık dronlarla savaş kazanmanın da örneği yoktu. O halde tekrardan, neden yapmayalım?
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2021, 22:51:36 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2342
  • 183
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3215 : 11 Aralık 2021, 23:02:14 »
Neden ısrarla ve şiddetle hibrit sistemi savunuyorum? Çünkü;

a) Teknoloji buraya evriliyor. Uygulamamak, savunma sanayimiz için ticari anlamda ölümcül olacaktır. Dışarıya ürün satamayan savunma sanayi ayakta kalamaz!

b) Sivil alanda TOGG projesinin ar-ge tabanı, askeri alanda hibrit sistemi uygulamakla oluşur, bizim durumumuzda... Tekrardan, uygulamamak sivil teknolojiyi ıskalamakla sonuçlanır. Yine ölümcüldür!

c) Mevcut tank konseptinin artık demode kaldığını uzun zamandır yazıp çiziyorum. O kadar hantal ve pahalı oldular ki, silah olmaktan çıktılar ve karargahlar/gemiler gibi birer değerli hedef haline geldiler. Ön cephede çatışan herhangi bir askeri platform, en pahalı mühimmattan da pahalı olmaya başlamışsa, orada bir yanlışlık var demektir. Tank 5-7 milyon $ ve buna karşın kısa menzilli balistik füze 1 milyon $, öyle mi!? Komedi resmen ama güldürmüyor! Ederi 1 milyondan az, çevik ve otonom muharip zırhlılara yönelmek zorundayız. Çeviklik ve termal gizlilik içinse, hibrit sistem şarttır. Ve yine, uygulamamak ölümcül olacaktır.

d) Elimizdeki imkanlarla ulaşabileceğimiz makul bir çözüm. Neden yapmayalım?

e) Örneği yok ama kıytırık dronlarla savaş kazanmanın da örneği yoktu. O halde tekrardan, neden yapmayalım?

+1 Gorusunuze  100% katiliyorum Sn Merzifonlu.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3216 : 11 Aralık 2021, 23:07:06 »
Acaba hibrit sistem kullanmayı tercih etmemelerinin nedeni ; fosil yakıt ile elektrik arası güç sistemlerinin ara durağı olan hibrit ile vakit kaybetmeyip hibrit için yapacağı arge yatırımını doğrudan elektrik motorlu sistemler için kullanmak istemeleri olabilir mi?

Ben önümüzdeki süreçte hibrit yerine doğrudan full elektrikli güç sistemlerini sahada göreceğimiz düşünüyorum...

Teknoloji bence hibrit yerine elektrikli sistemlere yöneliyor...En çok yatırımı dünya devleri pil-elektrik depolama sistemleri için yapıyor...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3217 : 11 Aralık 2021, 23:11:46 »
Madem tankların demode olduğunu düşünüyorum, o halde neden Altay projesinin başarıyla sonuçlanmasını bu kadar arzuluyorum? Politik/ticari ve askeri iki nedeni var.

a) Altay projesinin başarısız olması, elaleme bizi gülünç gösterir. Sonuçta politik ve ticari anlamda itibar kaybederiz.

b) Evet, tanklar ön cephede muharip olarak bana göre değerlerini kaybettiler ama tank teknolojisi değerini kaybetmedi! Çünkü son tahlilde askerleri güvenli olarak taşımak zorundayız. Çeşitlenen ve savaş başlıkları giderek daha yıkıcı olan mühimmatlara karşı, Kirpi tarzında zırhlı personel taşıyıcılar yetersiz kalmaya başladı veya başlayacak. Koruma seviyelerinin günümüzdeki tankların düzeyine çıkması şart. Bu da tank teknolojisini gerektiriyor.

Aktif/pasif zırh, onu taşıyacak güç paketi ve durumsal farkındalık anlamında, modern ZPT, topu ve kulesi olmayan bir tank olmak zorundadır.

Geleceğin zırhlı personel taşıyıcı platformunu üreteceksek, Altay projesini başarıyla sonuçlandırmak zorundayız.
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2021, 23:19:56 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3218 : 11 Aralık 2021, 23:47:46 »
Evet; bakım sisteminiz, eğitilmiş bakım personeliniz, yedek parça stoğunuz hep değişecek. Yeni bir alt ve üst yapınız oluşacak. Bunlar zorlukları. Hazır bir Leopard, Abrams, Leclerc, Challenger gibi binlerce tankınız ve alt yapınız varsa bunları yenilemek pahalı bir olay. Sonra adamların motor sıkıntısı yok. İstedikleri içten yanmalı motoru alıp takabiliyorlar. Neden değiştirsinler?

+1

Kaldı ki Fransa-Almanya ikilisi yeni modern tank projelerinde, 130 mm otomatik dolduruculu topa ve hibrit sisteme geçmeyi planlıyorlar. Güç paketi olarak düşünüldüğünde, mecbur değiller ama onlar da hibrite geçmeyi değerlendiriyorlar.

Modern platformlarda ciddi elektrik tüketimi var. Bu açıdan bakıldığında da hibrit sistem bir bakıma şart oğlu şart.
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2021, 23:49:14 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #3219 : 12 Aralık 2021, 10:35:03 »
Acaba hibrit sistem kullanmayı tercih etmemelerinin nedeni ; fosil yakıt ile elektrik arası güç sistemlerinin ara durağı olan hibrit ile vakit kaybetmeyip hibrit için yapacağı arge yatırımını doğrudan elektrik motorlu sistemler için kullanmak istemeleri olabilir mi?

Ben önümüzdeki süreçte hibrit yerine doğrudan full elektrikli güç sistemlerini sahada göreceğimiz düşünüyorum...

Teknoloji bence hibrit yerine elektrikli sistemlere yöneliyor...En çok yatırımı dünya devleri pil-elektrik depolama sistemleri için yapıyor...

Bizim kullanmayı düşündüğümüz hibrit sistemde, dizel motorun tekerle/paletle doğrudan bir bağlantısı yok. Dizel motorun görevi bataryaları şarj etmekle sınırlı. Tekerler/paletler her zaman elektrik motorları ile yürütülüyor.

Bu yapılanma sayesinde, tam elektrikli sistemler için de altyapınız kendiliğinden oluşuyor. Tam elektrikli araç teknolojisini ıskalamıyorsunuz, tam tersine ona hazırlanıyorsunuz.