Anket

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (45.3%)
FNSS
25 (18%)
BMC
22 (15.8%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.4%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.5%)

Toplam Oy Verenler: 139

Gönderen Konu: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi  (Okunma sayısı 987504 defa)

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2440 : 13 Haziran 2020, 03:51:37 »
Kaba hesap, tesla model s p85d 100kwh batarya gücü, araç 2,5 ton ve bataryası 540 kg. Bu batarya araca max 210 km saat hızla 500km yol yaptırıyor. Motorda 416bg. Bu motordan güç için altay a 3,7 den ortalama 4 tane lazım. 4*400=1600bg eder. Altay a 500km menzil için 4*540kg= 2160 kg batarya ağırlığı. 70 ton÷2,5 ton= 28 tesla nın ağırlığına eşittir altay tankı. Ama bu batarya, teslaya 210 km sürat yaptırırken altay a max 70km sürat yaptıracak. Hadi bu nedenle 28 değil 14 katı olarak hesap etsek ağırlık farkını, 14*540 kg= 8100kg lik batarya koyalım desek.  Bu ağırlığı da çelik zırhın önüne koyup, zırh kalınlığından azaltarak ağırlığı dengelenir. Kaba taslak enerji hesabını bi arkadaş yapabilir mi benim devreler çok ısındı!

http://teslaturk.com/model-s/
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2020, 11:46:36 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2441 : 13 Haziran 2020, 09:15:19 »
Yaşar hocamın önerdiği hibrit sistemli tank motoru  için ne lazım?
1.Elektrik motoru (Problem değil,rahatlıkla bulunur)
2.Elektrik motoruna güç verecek  bataryaları şarj edecek dizel motor (500 hp. yeter , rahatlıkla bulunur)
3.Dizel motoru çalıştırmak için mazot yakıt tankı
4.Elektrik motoruna güç sağlayan bataryalar
4.Elektrik motoru için transmisyon sistemine gerek yok ama hibrit sistemde dizel motor da olacağı için yine transmisyon lazım diye biliyorum(Emin değilim ama hibrit otomobillerde transmisyon var)

Soru 1: Bunların hepsi tanka sığar mı?
Soru 2: Hibrit sistemde batarya boşalınca dizel motor devreye girip  hem bataryaları dolduruyor hem de  bataryalar dolana kadar sadece dizel motorun gücünü kullanarak  tankı hareket ettiriyor diye biliyorum. Hibrit sistemin mantığı böyleyse eğer bataryalar bittiğinde devreye girecek 500 hp. güçlü dizel motor , elektrik motoru desteği olmadan tek başına 55 ton çekemez.Haksız mıyım? Yoksa başka bi mantık mı var hibrit motorda?
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2020, 10:57:23 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2442 : 13 Haziran 2020, 11:28:20 »
Yaşar hocamın önerdiği hibrit sistemli tank motoru  için ne lazım?
1.Elektrik motoru (Problem değil,rahatlıkla bulunur)
2.Elektrik motoruna güç verecek  bataryaları şarj edecek dizel motor (500 hp. yeter , rahatlıkla bulunur)
3.Dizel motoru çalıştırmak için mazot yakıt tankı
4.Elektrik motoruna güç sağlayan bataryalar
4.Elektrik motoru için transmisyon sistemine gerek yok ama hibrit sistemde dizel motor da olacağı için yine transmisyon lazım diye biliyorum(Emin değilim ama hibrit otomobillerde transmisyon var)

Soru 1: Bunların hepsi tanka sığar mı?
Soru 2: Hibrit sistemde batarya boşalınca dizel motor devreye girip  hem bataryaları dolduruyor hem de  bataryalar dolana kadar sadece dizel motorun gücünü kullanarak  tankı hareket ettiriyor diye biliyorum. Hibrit sistemin mantığı böyleyse eğer bataryalar bittiğinde devreye girecek 500 hp. güçlü dizel motor , elektrik motoru desteği olmadan tek başına 55 ton çekemez.Haksız mıyım? Yoksa başka bi mantık mı var hibrit motorda?

Mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren altarnatörü unuttunuz. Bir de batarya lazım değil, süperkapasitör lazım. İkisi arasındaki fark, süperkapasitörler ani olarak ve kısa bir süre için yüksek akım verirler.

Amaç, ilk kalkınma anlarında altarnatörün sağlayamayacağı yoğunluktaki akımı sağlamaktır. Yani durgun halde harekete başlarken ve vites geçişlerinde gerekiyorlar.

Çok az hacim kaplayan ve çok güvenilir süperkapasitörleriniz varsa, evet, mekanik transmisyona gerek olmadan bu işi kıvırabilirsiniz.

Sivil araçlarda süperkapasitör yerine batarya konulmasının nedeni: a) İlk kalkınma anlarında gereken ani akım için bataryalar kullanılıyor. b) şehir içinde emisyon yaymamak için içten yanmalı motor tamamen kapatılıyor. Büyük hacimli bataryalar şehir içinde araca gereken enerjiyi depolayabilir.

Askeri araçlarda emisyon endişesi olmadığı için, dizel motorun kapatılmasına ve dolayısıyla büyük hacimli bataryalara gerek yok.
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2020, 11:34:23 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2443 : 13 Haziran 2020, 12:04:54 »
Selçuk koçak78 hocam bence yanılıyorsunuz. Neticede tank motorunun değerleri de aynı türden hp yani beygir gücü, tork nm olarak ifade edildiğinden, eğer bu güç birimleri aynı seviyede ise sıkıntı olmaz. Ayrıca, palet, ağırlığı lastiğe göre daha fazla zemine yaydığından, birim alana düşen ağırlık ve dolayısı ile de basınç azalacağından sürtünmede birim alanda az olacaktır. Halbu ki tren tekeri ince olduğundan birim alana düşen ağırlık ve basınç artar, bu nedenle ilk hareket ve hızlanma için harcanan güç fazla olur. Hız arttıkdan sonrada zaten ihtiyaç duyulan güz azalır bu sefer devir sayısı gerekli olur diye biliyoruz. Fakat belki hatamız olabilir. Varsa farklı bi teknik bilgi seve seve okumak isterim.

Mantıklı görünüyor olsa da yanlış!
 Bir lokomotifin ağırlığı tekerlekler ile ray arasındna aktarılıyor. İki metal arasındaki yuvarlanma direncine bağlı. Ancak tankın paleti, ki çoğu lastik tabanlı ve geniş yüzey. Bu geniş yüzey toprak, taş, çamur  vs zemine temas edecek. Bunlarla yuvarlanma direnci diğerine göre çok çok daha fazla. Ayrıca hiçbir lokomotif, bir tanktan beklenen eğimli yollardan gitmez.
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2020, 13:07:58 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2444 : 13 Haziran 2020, 12:41:35 »
Yaşar hocamın önerdiği hibrit sistemli tank motoru  için ne lazım?
1.Elektrik motoru (Problem değil,rahatlıkla bulunur)
2.Elektrik motoruna güç verecek  bataryaları şarj edecek dizel motor (500 hp. yeter , rahatlıkla bulunur)
3.Dizel motoru çalıştırmak için mazot yakıt tankı
4.Elektrik motoruna güç sağlayan bataryalar
4.Elektrik motoru için transmisyon sistemine gerek yok ama hibrit sistemde dizel motor da olacağı için yine transmisyon lazım diye biliyorum(Emin değilim ama hibrit otomobillerde transmisyon var)

Soru 1: Bunların hepsi tanka sığar mı?
Soru 2: Hibrit sistemde batarya boşalınca dizel motor devreye girip  hem bataryaları dolduruyor hem de  bataryalar dolana kadar sadece dizel motorun gücünü kullanarak  tankı hareket ettiriyor diye biliyorum. Hibrit sistemin mantığı böyleyse eğer bataryalar bittiğinde devreye girecek 500 hp. güçlü dizel motor , elektrik motoru desteği olmadan tek başına 55 ton çekemez.Haksız mıyım? Yoksa başka bi mantık mı var hibrit motorda?
Bu konuya en iyi açıdan bakan ve anlayan , Sn Serkan1976 şu anda.
Yalnız her hibrit motorda transmisyon yok. Honda hibrit’te örneğin şanzıman yok. HSL700’ün detaylarını incelerseniz şanzımanlı değil.
Hibrit sistemde batarya boşalmaz. Dizel Motor bataryayı belli bir noktadan sonra devamlı şarjda tutar. Örneğin bu bataryanın %60 boşalmış durumu da olabilir, %70 boşalmış durumu da %80 boşalmış durumuda. Tank ilk kalkışta bataryadan epeyi bir akım çeker. Düz yola çıkınca dizel motor bataryayı şarj eder. Rölantideyken şarj eder.
HSL700’deki çekiş gücü (torque) 220 KiloNewton. Yani 49500lbf. Bu da elektrik motorunun gücünden kaynaklanıyor.
Dizel motor ilk kalkış ta zorlanır. Maximum çekiş gücünü 1500 devirlere ulaştığında verir tekerlere. (Benzinli de bu daha da kötüdür. 3000devirde verir. - tabii turbo benzinli motorda 1500-2000devirlerde max güce ulaşılabilir) .
Elektrikli motor devamlı maximum çekiş gücü verir. Motor “sıfır” devirdeyken dahi çekiş gücü maximum derecededir. Yani Aynı güçteki motorlar için , tankın ilk kalkışı, ani hızlanması dizel motordan daha atik olur.
Tabii bu motor daha az yakıt yakar. Ama aynı güçteki dizel motordan daha pahalıdır. Ama bizim artık paraya bakacak halimiz kalmadı. Bize tank lazım.
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2020, 12:47:24 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2445 : 13 Haziran 2020, 12:51:48 »
Selçuk koçak78 hocam bence yanılıyorsunuz. Neticede tank motorunun değerleri de aynı türden hp yani beygir gücü, tork nm olarak ifade edildiğinden, eğer bu güç birimleri aynı seviyede ise sıkıntı olmaz. Ayrıca, palet, ağırlığı lastiğe göre daha fazla zemine yaydığından, birim alana düşen ağırlık ve dolayısı ile de basınç azalacağından sürtünmede birim alanda az olacaktır. Halbu ki tren tekeri ince olduğundan birim alana düşen ağırlık ve basınç artar, bu nedenle ilk hareket ve hızlanma için harcanan güç fazla olur. Hız arttıkdan sonrada zaten ihtiyaç duyulan güz azalır bu sefer devir sayısı gerekli olur diye biliyoruz. Fakat belki hatamız olabilir. Varsa farklı bi teknik bilgi seve seve okumak isterim.

Mantıklı görünüyor olsa da yanlış!
 Bir lokomotifin ağırlığı tekerlekler ile ray arasındna aktarılıyor. İki metal arasındaki yuvarlanma direncine bağlı. Ancak tankın paleti, ki çoğu lastik tabanlı ve geniş yüzey. Bu geniş yüzey toprak, taş, çamur  vs zemine temas edecek. Bunlarla yuvarlanma direnci diğerine göre çok çok daha fazla. Ayrıca hiçbir lokomotif, bir tantanbeklenen eğimli yollardan gitmez.
Çok doğru.
Sürtünme katsayısı temas edilen yüzeyin alanıyla doğru orantılıdır,
Ne kadar yüzey o kadar fazla sürtünme katsayısı.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2446 : 13 Haziran 2020, 12:58:38 »
Yaşar hocam, sizin hibrit tank motorunda dizel motorun tek görevi bataryaları şarj etmek mi?
Tanka çekiş gücü verme gibi bir görevi hiç yok mu?

Çünkü bataryalar %60 boşken bile dizel motor sürekli şarj işine devam eder demişsiniz...

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2447 : 13 Haziran 2020, 13:31:07 »
Gökkurt hocam, salt elektrik tahrik için yazıyorum, olabilir, sürtünme daha fazlada olsa da, neticede işin ucu güç ve tork a dayanıyor. Bu nedenle de, eğer biz 1500 bg standart gücü ve torku, elektrikli motorla da versek, dizelle de versek neticede güç ve tork olarak iki tip tahrikde tanka aynı tahrik etkisini yapacaktır diye düşünüyorum.

Ha kezâ, yaşar hocamın dediği gibi dizel ve benzinli motorla max gücü anca 3000 devir ve üzerinde verirken, - ki buna çift turbonun devreye giriş ve etki süresini katmadım-, elektrik motorda 1, 2 saniye içinde akımın manyetik etkiyi oluşturması ile birlikte max tork ve güç hazır olur ve tank ağır bir kütle de olsa harekete başlar. Bu yüzden bence hibrite de ihtiyaç yok direk elektrikli tahrikli yapılabilir altay. Hibrit tahrik, sektörün yumuşak teknoloji geçişi için bi ara formül bi gereklilik değil bence.

Bence dizel tank motorunda normal bir sürüşde motorun yarım yada biraz üstü güç ve torku anca kullanılır dizel motorun güç çıkış özelliğinden ötürü. Fakat sırf elektrikli tahrikde , güç eğrisi birden yukarı çıkar ve tankı harekete geçirir ki bu en çok güç harcayacağı kısım değildir. Elektrikli tahrikde enerji en çok hız için yüksek devir sağlamak için harcandığından binek elektrikli araçlar 130km gibi hızlarda sabitlenme eğilimi görülüyor. Yani, elektrikli motorla tahrikde, hız arttıkça voltaj sabitken, akım harcaması az az artmıyor, katlamaya başlıyor. Bu da bataryayı süre olarak çabuk boşalttığından menzil de katlı şekilde azalıyor.

Tank max 70 ile gidecekse bataryalar çok daha uzun mesafe yol aldırır. Ki arazide hız düşük olacağından, elektrikli tahrik için daha uygun bi durum. Mesela, 400 - 500 azami km menzil verisi olan bi tesla model s de 70, 80 km  hız ile 700 km menziller görebiliyormuş. Bunun gibi bir olay yani.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2448 : 13 Haziran 2020, 14:48:34 »
Yaşar hocam, sizin hibrit tank motorunda dizel motorun tek görevi bataryaları şarj etmek mi?
Tanka çekiş gücü verme gibi bir görevi hiç yok mu?

Çünkü bataryalar %60 boşken bile dizel motor sürekli şarj işine devam eder demişsiniz...
Hem şarj yapar hemde güç verir. Şarj için harcanan güç fazla değildir.
Fren yaptığında kaybettiği enerjiyi de bataryayı şarj etmekte kullanır.
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2020, 15:00:55 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2449 : 13 Haziran 2020, 18:14:08 »
Sn Serkan1976,
Son bir şey daha eklemek istedim.
HSL700 deki dizel motor electrodiesel anladığım kadarıyla. Yani doğrudan, elektrik üretip tekerlere bağlı olan elektrik motorlarını besliyor. Bu arada bataryaları da şarj ediyor. Arada da transmisyon falan yok.