Ayhan Tarakcının Altay Tankı Videosunun altına atılmış bir yorum ;
Değerli Ayhan Tarakcı ;
Videoyu izledim ancak videoda bazı herkesin duymadığı ama kritik noktada yanlış bilgiler var.
+ İlk olarak bu devletin fabrika verme meselesi. Bmc'ye verilen ilk ihalede zaten sadece fnss değil tüm firmaların teklifinde devletin ana bakım merkezlerinde üretim vardı. Fnss'de buna dahil.
+ Çünkü bilmiyorum Fnss fabrikasına gittiniz mi Fnss fabrikası şu anki mevcut üretimi için bile alan olarak full kapasitede çalışıyor. Dehşet kocaman makinalar var basit zırhlıları üretmek için. Böyle bir alanda zaten tank işlemek, montajlamak , test etmek imkansız. Heleki total de 1000 tankı yapmak. İMKANSIZ.
+ O yüzden projeyi kim kazanırsa kazansın. Ya projeyi 1. ana bakım merkez komutanlığında yapacaktı yada 2. ana bakım merkez komutanlığında yapacaktı. Çünkü bu iki fabrikanın ikisi de uzun süre önce tank klasmanındaki büyük zırhlı araçları kitlesel olarak üretim veya modernizasyon (ki bu modernizeye baştan aşağı rektefe işlemi diyebiliriz). kabiliyetine sahip fabrikalardır. Bu amaçla ikiside uzun zaman önce full otomasyon sistemi ve diğeride alman tarzı sistemle modernize edildi. Kuvvette zaten en başından firmalara istediğiniz fabrikayı üretim için seçin dedi.
+ Onun dışında bu alman ortaklığı konusu, Bmc zaten proje'nin başında ilk Korelilerle anlaşmaya çalıştı ancak Rotem'in Otokar ile anlaşması olduğundan bu reddedildi. Bae'de direkt olarak Fnss ortağı olduğundan olmadı. Son ihtimal Almanlara gittiler zaten. Yani burada anlatmak istediğim durum şu, Bmc'nin Rheinmetall'den alacağı yardımı zaten fnss üretseydi ingiliz bae'den ve Otokar seçilseydi Rotemden zaten alacaktı.
+ Aynen Fnss gibi Rbss diye çatı kuruluş kurulmasının sebebi proje kapsamında rheinmetall den ciddi oranda makine ve mühendis'in geleceğinden dolayıdır. Şimdi birisi çıkıp diyebilir ki Otokar bunu yardımsız yaptı. Mühendis getirmedi. Bir tankı tasarlamakla , yüksek sayıda ve belirli kalitede üretmek aynı şey değil. Belirli bir tasarım ekibi ve Kore teknik desteğiyle o tankı üretmek kolay birşey. 1000 hatta uzun vadede daha fazla tankı belirli kalitede üretip satış sonrası destek, bakım altyapı vs. çok çok daha büyük ve çok daha fazla mühendis gerektiren bir işlemdir. Yani zaten Fnss yabancı ortaklı , büyük ihtimal otokar'da rotemle böyle bir ortaklık kuracaktı.
+ E şimdi bir soru daha madem tanklar devletin fabrikasında üretilecek neden devlet üretmiyor . Şimdi bir tankı kitlesel olarak üretip pazarlamak ancak bir çatı şirketin rehberliği, yönetimi altında olabilir. Ayrıca ihracat için bir firma adı altında üretim ve reklam, pazarlama yapılması çok daha gereklidir. Kardeş pakistana fırtına satabilirsiniz. Ama Leopard'a rakip derecede satacağım dediğiniz bir tankı ana bakım merkez komutanlığınız pazarlayamaz.
+ Ha bu arada devlet burdaki problemi zaten bir kaç sene önce görüp devlete ait 27 ana bakım fabrikası ve 3 tersaneyi himayesine alıp profesyonelce yönetecek bir çatı şirket kurdu. İsmi ASFAT A.Ş. araştırabilirsiniz. Şu an daha yapılanma aşamasındaki şirket işleri rayına oturttuğunda yeni bir aselsan hatta geleceğin bae'si olma potansiyeline yetecek sayıda fabrika ve ürün gamı var.
+ Bana göre şu anki durum Bmc'nin Rheinmetall ortaklığı olmadığından gerekli atyapıyı kurmaya çalışmasından dolayı yaşanan gecikme. Keza şu an deli gibi piyasadan mühendis topluyorlar. Otokar ve Fnss mühendislerine 2 katı maş vs. teklif ediyorlar.