Gönderen Konu: JF-17  (Okunma sayısı 104084 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: JF-17
« Yanıtla #250 : 20 Eylül 2021, 09:16:10 »
Katı dediğimiz de toz halinde sanırım yanma boşluğuna püskürtülebilmesi için. Peki katı veya sıvı olmasının avantaj-dezavantajları nedir?!

Birden çok avantajı var, dezavantajı yok denilebilir. En başta katı yakıtı depolamak daha kolay. Çevresel faktörlere karşı katı yakıt daha duyarsız. Sonra katı yakıtlı ramjet motorları çok sade yapıdadır. Sıvı yakıtta, en basitinden yakıt pompası ve püskürtme memesi gerekir.

Özetle, hava-hava füzesinde ramjet kullanılacaksa, katı yakıt kullanmak neredeyse mecburidir.
« Son Düzenleme: 20 Eylül 2021, 15:27:21 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: JF-17
« Yanıtla #251 : 20 Eylül 2021, 13:54:35 »
Çok güzel izah etmişsiniz Sn Merzifonlu. Teşekkürler.
Ben de bir iki satır ekleyeyim bilgi için;
Roket yakıtında iki bileşen var : Yakıt ve Oksijen (oxidıser- oksitleyici) .
Sıvı yakıtı ve oksijeni ayrı ayrı depolamak zor bir işlem. Genelde atış öncesi hazırlık gerektiriyor.
Katı yakıtta her iki bileşen karıştırılmış hazır vaziyette.
Katı yakıt, ateşlendikten sonra durdurulamaz. Reaksiyonun devam etmesi gerekir. Yakıt miktarı regüle edilebilir (Meteor da bu var), ama yakıtın tamamını harcayıncaya kadar reaksiyon devam etmek zorundadır.
Katı yakıt daha yüksek “thrust” (itki) yaratır Ama sıvı yakıt daha yüksek “specific impulse” (yani belirli miktar yakıt karşılığı daha randımanlı itki) yaratır. Uzaya gönderilen ve ağırlık ile bağlantılı randımanlı yakışın olması gereken yerlerde sıvı yakıt öne çıkar.
Brahmos 1 (Ramjet) ve 2 (Scramjet) ile Zircon (Scramjet) füzelerinde katı yakıtlı booster’dan sonra sıvı yakıtlı Ramjet ve Scramjet motorları vardır. Çok ağır ve uzun mesafe gidecek bu tip roketlerde “specific-impulse” değerinin yüksek olmasından ötürü, mecburen sıvı yakıt kullanılmaktadır.
« Son Düzenleme: 20 Eylül 2021, 13:56:01 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: JF-17
« Yanıtla #252 : 20 Eylül 2021, 18:41:07 »
Biz bunları yaparız... Bize uçacak kanlı-canlı platform , uçak lazım...F-16V alamazsak ara geçiş için iş görür...

Bu JF-17'yi her ihtimale karşı gözümüzün önünden uzak tutmamamız lazım... Dünya'nın binbir türlü hali var... AESA'lı , 1900 km hız yapan bir uçak...
22.450 lb itiş gücü verecek WS-13'ün geliştirilmiş bir versiyonunun da geliştirme aşamasındaymış ki gayet iyi bir değer...

Çin ve Pakistan izin verirse elektronik ve mühimmatlarımız ile bizi MMU'ya kadar idare eder...

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4989
  • 230
  • DefenceTurk.com
JF-17’nin Yeni Müşterisinin Irak Olması Bekleniyor
« Yanıtla #253 : 29 Eylül 2021, 18:48:38 »
Pakistan basınında yer alan haberlere göre JF-17 Thunder uçaklarının yeni müşterisi Irak olacak.

Irak, yakın zamanda imzalanması planlanan anlaşma kapsamında Pakistan ve Çin ortak üretimi JF-17 Block III uçaklarından 12 adet tedarik edecek.

Nisan 2021 tarihinde Bağdat’ta gerçekleştirilen savunma fuarında JF-17 Irak’lı yetkililerden yoğun ilgi görmüştü.



Uçak Mig-21 ve HAL Tejas uçaklarında da kullanılan 23 mm GSh-23-2 topuna sahip.

JF-17 Çin tarafından üretilen hem havadan havaya hem havadan satha çok çeşitli mühimmatı kullanabiliyor.

Bu mühimmatlar arasında PL-5 ve SD-10 havadan havaya füzeler ile C-701 ve C-802 havadan satha füzeler de bulunuyor.

https://www.c4defence.com/jf-17nin-yeni-musterisinin-irak-olmasi-bekleniyor/

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6561
  • 185
  • DefenceTurk.com
JF-17 Block 3.
« Yanıtla #254 : 10 Ekim 2021, 13:37:31 »

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 583
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: JF-17
« Yanıtla #255 : 10 Ekim 2021, 19:15:30 »
Her geçen gün dahada hoşuma gitmeye başaladı bu alet… Hadi hayırlısı…

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: JF-17
« Yanıtla #256 : 10 Ekim 2021, 20:14:21 »
Herşey motorda bitiyor....

Çevrimdışı th3

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 57
  • 5
  • DefenceTurk.com
Ynt: JF-17
« Yanıtla #257 : 10 Ekim 2021, 21:36:43 »
''Çin uçağı olmaz'' diyen taraflar bu uçak için neden aynısını söylemiyor acaba.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2291
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: JF-17
« Yanıtla #258 : 10 Ekim 2021, 22:02:46 »
Hürjet bu  ucakdan daha iyi olacak

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2338
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: JF-17
« Yanıtla #259 : 10 Ekim 2021, 22:25:28 »
JF-17 Cin Pakistan ortak yapimi bir ucak .Fiyat ve klasmanina gore fena gorunmuyor. PAK icin ideal fiyat ve ayni zamanda  ABD ambargosundan kurtulmus oluyor. " PAK Bravo "

JF-17 THK icin uygun bir ucak olmadigini dusunuyorum .Fiyati evet cazip. Kardes PAK teknolojide yardim alabiliriz.  ABD engeli asilmis olur . Cin dogu Turkistan nedeni ile sorun olabilir . Ancak JF-17> F-16 dan daha az muhimmat tasima kapasitesine sahip ,hareket sihasi ve suraati daha kisitli.

" THK icin kendi ucagimizi yapana kadar ek ucak alinmasi sart ise o zaman alinacak yeni ucagin mevcut  yaslanmis olan F-4 2020 lerimizden daha yeni , F-16 larimiz  performansinda daha asagi olmamalidir"