Gönderen Konu: Yerli uçak üretimi başlıyor  (Okunma sayısı 33555 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • 2016 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1752
  • Beğeni Puanı +30/-0
  • DefenceTurk.com
Tr Jet...
« Yanıtla #80 : 07 Ekim 2016, 16:20:46 »
Ulaştırma Denizilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İstanbul Airshow'un açılışına Dornier tipi uçak ile gelecek.

Bugün kapılarını açacak olan İstanbul Airshow'da bir sürpriz de yaşanacak. Saat 11.00'da resmi açılışı yapılacak olan fuara Bakan Arslan ve beraberindeki heyet, Ankara'dan İstanbul'a British Airways renklerine boyalı Dornier tipi uçakla gelecek.

TRJet adıyla üretilecek yerli uçağın üretimi için satın alınan Dornier markası böylece ilk kez Türk halkının dikkatine sunulmuş olacak.


Ankara Merkezli TRJET’in sahibi ABD merkezli uzay ve havacılık sistemleri Sierra Nevada Corporation'ın (SNC) Üst Yöneticisi Fatih Özmen Türk markası olan TRJET uçağının 2023 yılında gökyüzünde olacağını söyledi.


http://www.ahaber.com.tr/teknoloji/2016/10/06/fatih-ozmen-trjet-2023de-goklerde-olacak




TRJ328 Künyesi -  Medavac ( aeromedikal uçak ) / VIP / Askeri Genel Maksat / Sivil Bölgesel Uçak
-2080km (1120nm) seyir , 780km/saat seyir hızı / ER Yakıt Tankları / PW306B / 11.000m.(35000 ft) servis tavanı
-Tam Boy Kabin / Tek sınıfta 32 yolcu / VIP donanımda 4 ila 12 yolcu / Yolcu alanı 33.48 m3 alan ile nato palet standardına uygun biçinde kargo uçağı olarak konfigüre edilebilir /İki ayrı bölümde 750kg yolcu bagaj kapasitesi (bu sınıfta en yüksek değerler)
- Cam Kokpit ve tamamiyle yenilenmiş en güncel İletişim, Navigasyon ve Gözetim / Hava Trafik Yönetimi CNS/ATM yüzeyleri ./ Güvenirliği kanıtlanmış bakımı kolay ve ekonomik platform

TRP328 Künyesi - CASEVAC (yaralı tahliye) / Deniz Karakol ve SAR / Askeri Genel Maksat / Kargo / Bölgesel Sivil Uçak
-Do 328'e göre arttırılmış yük kapasitesi
-STOL kabiliyeti / Ham beton/toprak/taşlı zeminlerde ve yüksek sıcaklıkta operasyon kabiliyeti
-Tam boy kabin / Tek sınıfta 32 yolcu / 750kg yolcu bagaj kapasitesi
-Yeni nesil PW127 motor çifti / 335knot(620km/s) seyir sürati / 30.000ft servis tavanı
-Yapısal yüzeylerde arttırılmış kompozit kullanımı

Planlanan ilk uçuş tarihi: 2023


TRJet 6-9 Ekim’de AIREX 2016 Fuarı’nda

İSTANBUL (6 Ekim 2016) – Ankara merkezli havacılık şirketi TRJet 11. Uluslararası Sivil Havacılık ve Havaalanları Fuarı AIREX 2016’ya katıldı. TRJet’in ana sponsorlarından olduğu fuarda, 32 yolcu kapasiteli Dornier 328’i sergiledi ve tüm yönleriyle modernize edilen TRJ328™ ve TRP328™ uçaklarının yapımını bekleyen potansiyel alıcı havayolları ve tedarikçilerle buluştu. Fuarda,  Türk yetkililerin Ankara’dan İstanbul’daki Açılış Töreni’ne 328 Serisi yolcu uçağında getirilmesiyle, programın ilk gösteri uçuşu gerçekleştirildi.

http://www.trjet.com/tr/content/trjet-6-9-ekim%E2%80%99de-airex-2016-fuar%C4%B1%E2%80%99nda

Çevrimdışı AVCI

  • GENEL YÖNETİCİ
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3516
  • Beğeni Puanı +22/-3
Ynt: Yerli uçak üretimi başlıyor
« Yanıtla #81 : 11 Ekim 2016, 16:42:49 »
Bu uçak özelinde yerli uçak projesi üzerine okuyabileceğiniz en iyi yorumlardan biri.

Alıntı
Dünyada ve Ülkemizde Bölgesel Yolcu Uçakları

Remzi Barlas/TAI Manager with UAS Expertise

Bugünlerde gündemde ABD'de yerleşik sahibi Türk asıllı SNC şirketinin üretim haklarını Dornier firmasından satın aldığı Do-328 uçağının ülkemizde "milli" olarak üretimi bulunuyor. İlk uçuşunu bundan 24 yıl önce yapmış bu 30 kişilik uçağın iyi tasarım özelliklerine rağmen geçmişte büyük bir ticari başarısı olduğunu söylemek zor. Bunda en önemli faktörler ürünün lansmanının küçük bölgesel uçaklarda jet motora geçiş dönemine denk gelmesi ve ilerleyen zamanlarda da koltuk kapasitesinin çapraz rotalar için yetersiz kalması olmuştur. Orijinali turboprop (pervaneli) olan bu uçağın jet motorlu versiyonu ise pervaneli versiyona göre optimize edilmiş aerodinamik yapısı sebebiyle rakiplerine oranla iyi bir performans sergileyemediği ve hava yolcu taşımacılığında en önemli parametre olan doğrudan işletme maliyetlerinde rekabet edemediği söylenebilir.

Basından takip edebildiğimiz kadarıyla ülkemizde bu uçağın hem turboprop hem de jet motorlu olan versiyonlarından üretilmesi planlanıyor ve ortada bir 50 adetlik üretim rakamı var. Bunun kaçının jet motorlu olacağı henüz bilinmiyor.  Kısa/orta vadede bu uçakların üretilirken "milli bölgesel uçak" hayalleri gecikmeden gerçeklenirken, daha uzun vadede ise muhtemelen Do-328 uçağının uzatılmış (stretch) gövdesine  ancak yine muhtemelen yeni kanat ve kuyruk takımına sahip olacak 60-70 kişilik uçağının geliştirilmesi hedefleniyor. Bu kapasitede uçağın kavramsal tasarımının Dornier tarafından yapıldığı ancak hayata geçirilmediği biliniyor.

Bu projelerde üretimden kalkmış sistem veya malzemenin güncel olanlarıyla değiştirilmesi, buna mukabil sivil havacılık otoriteleri nezdinde uçuşa elverişliliğin devamlılığının da sağlanması gibi zor konular da var.

Son yıllarda dünyada giderek artan yolcu trafiği ve büyük havaalanlarına uğramadan şehirler arası çapraz rotaların yolcu yükleri analiz edildiğinde koştuk kapasitesinin orta sınıf B737 veya A319 gibi uçaklara yaklaştığını gözlemliyoruz. Embraer ve Bombardier gibi bölgesel yolcu uçağı sektöründe lider şirketlerin yanısıra bu alanda yeni ortaya çıkma çabasında olan Çin, Japon ve Rus menşeili projelerde de koltuk kapasiteleri 80-100 ve hatta üzerinde geziniyor. Türkiye'de THYnin de içinde olduğu kurum ve kuruluşlar tarafından yapılan analizlerin de bu doğrultuda sonuçlar verdiği biliniyor.

Embraer firmasının yeni yapmış olduğu bir araştırmada yolcuların "ucuz bilet" beklentilerinin ancak daha yüksek yolcu kapasitesine sahip uçaklarca karşılanabileceği örneklerle belirtiliyor. İlgilenenler bu çalışmaya aşağıdaki adresten ulaşabilirler:

http://airinsight.com/2015/06/04/embraers-new-metrics/#.VXdmkNoaySN

Hal böyleyken üretilecek 50 adet 30 kişiik uçağın da ucuz bilet imkanı tanımaya ağı ya da devlet havayolumuz tarafından sübvansiyonla işletileceği beklenebilir. Bu uçakların bir kısmının askeri özel görev uçağı olarak da kullanılacağı söyleniyor, değerlendirmemiz tabii bu uçakları kapsamıyor.

Do-328 uçağının bir zamanlar en büyük rakibi olan Embraer firmasının Emb-120 uçağının dünyadaki en büyük işleticisi olan ABD SkyWest havayolları geçtiğimiz ay Emb-120 filosunu emekliye ayıracağını duyurdu. Bu havayolunda hizmete girdiği 1987'den beri 100'e yakın Emb-120 uçağı ile 4 milyona yakın sayıda uçuşa imza atılmış. Bu başarı hikayesinin videosuna aşağıdaki linkten ulaşılabilir: http://youtu.be/TH0GUeV6MvU

SkyWest firması bugün operasyonlarında 70-80 kişilik jet motorlu uçaklara yoğunlaşmış durumda. Bundan iki yıl önce Embraer firmasına 80 kişilik E-175 modelinden 100ü kesin olmak üzere 200 adetlik sipariş vermiş.

Yolcu uçağı sektörü barındırdığı yüksek geliştirme maliyetleri ve piyasadaki düşük fiyatlı bilet beklentileri sebebiyle zorlu bir sektör. Geliştirme maliyetlerinin uçak satışlarıyla amortismınana ancak  350-400 adet gibi satış rakamlarıyla ulaşılabiliyor.

Do-328 modelinin lisans bedeli elbette yeni uçak geliştirmeye oranla çok düşük, dolayısıyla 50 gibi üretim rakamlar hala uçak satış fiyatları açısından makul olabilir. Ancak düşük koltuk kapasitesine bağlı olarak işletme maliyetlerinin bilet fiyatlarını yukarı taşıma veya rekabet ortamında sübvansiyona zorlanan işletmecinin zarar etme potansiyeli var.

İleriye dönük hedeflenen 70 kişilik uçağın ise küresel anlamda rekabet edebilecek ve yukarıda belirtilen asgari satış rakamlarına ulaşabilecek bir ürün olması gerekiyor. Basında detayları verilen lansmandan 70 kişilk uçağın Do-328 altyapısı üzerinden geliştirileceği anlaşılıyor. Bu uçağın teknoloji, performans ve koltuk kapasitesi olarak, 2023 ve sonrasında yeni oyuncularla birlikte giderek kızışan bölgesel uçak piyasasında rekabet edebilir bir yer bulup bulamayacağını ise zaman gösterecek.


https://www.linkedin.com/pulse/d%C3%BCnyada-ve-%C3%BClkemizde-b%C3%B6lgesel-yolcu-u%C3%A7aklar%C4%B1-remzi-barlas?trk=prof-post

Çevrimdışı kugos

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 217
  • Beğeni Puanı +4/-3
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli uçak üretimi başlıyor
« Yanıtla #82 : 17 Ekim 2017, 06:52:57 »
http://www.kokpit.aero/yerli-ucak-projesi-sona-erdi

Ve sonuçta malumun ilanı. 10 yıllar önce başarısız olup çöpe atılan uçaktan iş çıkmayacağını defalarca yazmıştık. Türkiye'deki havacılık pazarına uymayan uçaklar bunlar. Otobüs varken minibüsle ,Ankara İstanbul arası yolcu taşımak kadar saçmaydı.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 762
  • Beğeni Puanı +3/-1
Ynt: Yerli uçak üretimi başlıyor
« Yanıtla #83 : 17 Ekim 2017, 11:02:11 »
Proje zaten hükümetin propagandısı idi.

Çevrimdışı Canik

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 8
  • Beğeni Puanı +1/-0
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli uçak üretimi başlıyor
« Yanıtla #84 : 17 Ekim 2017, 13:27:19 »
Daha önemli projelere ağırlık verilecek şeklinde bir sonuç çıkıyor haberden.Savaş uçağı projeleri varken iptal edilmesi gerekirdi.

Çevrimdışı İstiklalFM

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 425
  • Beğeni Puanı +29/-5
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli uçak üretimi başlıyor
« Yanıtla #85 : 13 Kasım 2017, 14:02:58 »
RUS FİRMASI İLE SİVİL HAVACILIK ALANINDA İŞBİRLİĞİ

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TAI) Rus firması IRKUT şirketi ile havacılık alanından stratejik işbirliği ve ortaklık için Memorandum of Understanding (MoU) imzalandı. İmzalanan anlaşmaya göre iki şirket, sivil havacılık alanında ortak dizayn ve üretim gerçekleştirecek.
Kaynak: tai.com.tr
___________________________
IRKUT firmasi, Cumhurbaşkanı'nın Mart ayında ki ziyaretinde ortak olmak ve iş almak istiyoruz dediği MC-21 uçağının üreticisi.  ;)