TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

Yerli uçak üretimi başlıyor

<< < (2/24) > >>

SKYWOLF:
Eee o kadar devlet kurumu satıldı. Gelen parayla tabiki yollar, metrolar vs yapacaklar. Yalnız ben 8 sene önce de uçaklara bakıyordum, şimdi de bakıyorum. Kısacası benim için birşey değişmedi. Milyonlarca insan gibi. ::)

Falcon:

--- Alıntı yapılan: SKYWOLF - 31 Ekim 2010, 15:46:44 ---Eee o kadar devlet kurumu satıldı. Gelen parayla tabiki yollar, metrolar vs yapacaklar. Yalnız ben 8 sene önce de uçaklara bakıyordum, şimdi de bakıyorum. Kısacası benim için birşey değişmedi. Milyonlarca insan gibi. ::)

--- Alıntı sonu ---

Öyle geliyor işin içinde degiliz de ondan uçaklarda degişimler oldu THY çok büyüdü normal diger şirketlere bakmıcaksınız bazı firmalar eski uçakları var
ama THY 14 tane 17 saatlik uçuş yapabilen uçaklar alabildi direk LosAngeles'a gidebiliyorsun.Çok büyük kapasiteli uçaklar aldı uçakların modernizasyonları ve bütün hizmetlerin artırdı.Eskiden dedigim şurda 2 3 sene önce hızlı tren diye bir kelime bilinmiyordu Türkiye'de eger haydarpaşa -gebze hattındaki banliyö trenlerinin hali içler acısı yeni 10 tane tren geldi raylar ve marmarayda tamamlanınca 140 km hıza ulaşıcak normal hızlı trenler Ankara -Eskişehirdeki hızlı tren 300 km hızla gidiyor yani biz her nekadar degişme yok diye desekte aslında gelip geçtigimiz yerler çok degişiyor.Kısacası Türkiye büyüyor.Emberiar Brezilya firmasıyla anlaşma yapıldı hatta sivil yolcu uçagının yapımı üzerine ortaklık ve destek yapılcaktı.Yani biz birazda kendimizi kaptırdıgımız zaman içerisinde fark etmeden gelip gidiyoruz.Sadece devlet kurumlarının satılması degil borsa sonuçta çok büyük büyümeler yaptı artı Türkiyenin Milli hasılasıda büyük bir büyüme yaptı.Enson 2 ay içerisinde kasamıza 14 milyar dolar para girişi olmuştu .Ayrıca THY 2014 yılında 200 tane uçagı olacaktır .Ayrıca Air Tanzanyanın bütün haklarını satın aldılar bu nedenle artık Afrikaya gidecek olan AB ülkelerine gidip orda beklemiyecekler .
Türk Hava Yolları'nın (THY) ortak olduğu THY Teknik'in İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki 400 milyon dolara mal olan Havacılık Bakım ve Onarım Merkezi (HABOM) temeli atılırken, THY Teknik A.Ş ve Amerikan menşeli motor üreticisi Pratt&Whitney'in ortaklığıyla kurulan Türk Motor Merkezi dün açıldı. Ayrıca THY filosuna kattığı 4 yolcu ve 1 kargo uçağı teslim alındı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "Yakında İstanbul'umuzda üçüncü bir havaalanını da görürseniz buna da şaşmayın" diyerek, 3'ncü havaalanının zamanı hakkında ipucu verirken, THY'nin de Türkiye'nin gururu olduğunu ifade etti.

Uçak sayısı 149'a ulaştı

Hürriyet gazetesinden Mustafa Küçük'ün haberine göre Erdoğan, THY filosuna kazandırılan 4 yolcu ve 1 kargo uçağının emniyet, huzur ve konfor içinde özellikle sevenleri birbiriyle buluşturmasını, ayrılıkları vuslata çevirmesini, uzakları yakın etmesini temenni etti. Teslim alınan 5 uçakla THY filosundaki uçak sayısının 149'a yükseldiğini bildiren Erdoğan, şunları söyledi: "Göreve geldiğimiz bu sayı 59'du. 2 adet A330, 2 adet B777 ve bir adet A330 kargo uçağı ile THY'nin sektördeki iddiası daha da büyüdü. Şu anda Avrupa'nın en genç filosuna sahibiz. 2011'de teslim alacağımız 29, 2012'de teslim alacağımız 18, 2013'te teslim alacağımız 4 ve 2014'te teslim alacağımız 3 uçakla filomuz 200 uçağı aşmış olacak."

İki havaalanı ihtiyaca cevap vermiyor

Erdoğan, THY ile birlikte rekabet eden 6 firmanın sektöre zenginlik kazandırdığını vurgulayarak, şöyle konuştu: "Tekelci bir mantık olmasın dedik. Bununla da kalmadık, dedik ki, havaalanlarımızda da yap-işlet-devret anlayışını getirelim ve bunda da modern bir rekabet anlayışını oluşturalım. Şu anda Sabiha Gökçen'de bunu görüyoruz, aynı şekilde Atatürk Havalimanı'nda, Antalya'da, Bodrum'da bunu görüyoruz, görmeye de devam edeceğiz. İnşallah yakında İstanbul'umuzda üçüncü bir havaalanını da görürseniz buna da şaşmayın. Çünkü şu anda iki tane havalimanı, ihtiyaca cevap vermiyor. Şu anda Sabiha Gökçen'de bile sıkışmaya başladık. Rötarlar bundan kaynaklanıyor. İstiyoruz ki rötarlar olmasın. Vatandaşım 'ben şu saatte kalkıyorum' dediği zaman, uçak o saatte kalkmış olsun."

THY uluslararası bir marka

Türkiye'nin yolcu taşıma sayısında dünyada 22, Avrupa'da 4'ncü sırada yer aldığını belirten Erdoğan, şöyle devam etti: "Uçulan destinasyon sıralamasında dünyada 8, hizmet kalitesinde Güney Avrupa'da birinci, kateringte dünyada birinci sıradayız. Kaliteden, güvenlikten asla taviz vermeden, dünyanın en karlı 6. şirketi olma başarısını da göstermiş durumdayız. Açıkçası, uluslararası bir markaya dönüşen THY, bu ülkenin gururu haline geldi. Bu istikrarlı büyüme sayesinde, bugün uçağa binemeyen, bugün bu imkana hâlâ sahip olamayan kesimler de inanıyorum ki uçakla tanışacak ve 'uçağa binmeyen kalmasın' idealimiz tam anlamıyla yakalanmış olacaktır."

Bakımda 1 milyar dolara koşuyor

Yeni tesislerle birlikte THY'nin bakım cirosunun 1 milyar dolara ulaşacağını söyleyen Başbakan Tayyip Erdoğan, "Şimdilik motorların bakımını yapıyoruz. İleride de bu motorları biz yapmak zorundayız. O zaman Türk, Türklüğü ile övünecek" dedi.

"Bavuldaki uçak etiketi imkansız bir imtiyazdı"

Türkiye'de uçağa binmenin 8 yıl öncesine kadar bir hayalin ötesine geçemediğini ifade eden Başbakan Tayyip Erdoğan, şunları anlattı: "Gençliğimizde uçağı sadece havada, köylerimizin, yoksul mahallelerimizin üzerinden gürültüyle geçerken seyrederdik. Hele hele 1960'lı yıllarda Almanya'dan ya da Avrupa'nın değişik ülkelerinden gelen yakınlarımızın bavullarındaki uçak etiketlerini gördüğümüz zaman, ulaşılması imkansız bir imtiyaz vesikası telakki ederdik."

Yolcu sayısı yüzde 153 arttı

İç hat ve dış hat yolcu sayıları ve bu alandaki gelişim hakkında bilgi veren Başbakan Tayyip Erdoğan, "2002 sonunda, iç hat yolcu sayısı 8.7 milyon kişiydi. 2009 sonunda iç hat yolcu sayısı, yüzde 372 artışla 41 milyon kişiye ulaştı. Dış hat yolcu 8 yıl önce 25 milyondu, şu anda geldiğimiz rakam 44 milyona çıktı ve orada da artış oranı yüzde 77. Toplamda iç ve dış hat yolcu sayısındaki artış yüzde 153 oldu ve 85 milyon rakamına ulaştı" diye konuştu.

"Dört bir yana uçakla ulaşabilelim"

Birçok ile havaalanı kazandırdıklarını anlatan Başbakan Tayyip Erdoğan, "Ülkemizin istiyoruz ki, dört bir yanına uçaklarla ulaşabilelim. Iğdır, Hakkari, Şırnak havaalanına kavuşacak. Şimdi bakıyorsunuz Ağrı'ya, Kars'a uçakla ulaşıyorsunuz ve her geçen gün askeri havaalanlarını da sivil havaalanına dönüştürmek suretiyle orada da değişim, dönüşümü gerçekleştiriyoruz" dedi.

Başbakan Tayyip Erdoğan, hizmete alınan "Beylerbeyi" ve "Konak" adlı uçaklarda, incelemelerde bulundu. Bilgi alan Başbakan Erdoğan, uçağın ekonomi sınıf bölümündeki yolcu koltuğu aralıklarının dar olduğunu dile getirdi.


 Bu örnekleri verirken aklıma birşey geldi onu yazayım dedim biraz gülelim.Bir uçak firması uçakta ayakta dikiliyorlardı ve hatta otobüsteki tutacaklar gibi yer yapılmış üstten tutuyorlardı.Hatta bir adam o direklerin üstüne çıkmıştı

boxer:

--- Alıntı yapılan: SKYWOLF - 31 Ekim 2010, 15:46:44 ---Eee o kadar devlet kurumu satıldı. Gelen parayla tabiki yollar, metrolar vs yapacaklar. Yalnız ben 8 sene önce de uçaklara bakıyordum, şimdi de bakıyorum. Kısacası benim için birşey değişmedi. Milyonlarca insan gibi. ::)

--- Alıntı sonu ---
Uçak konusunda aynı şeyleri yaşıyoruz yalnız değilsin :)  ancak özelleştirme geliri bu işler için kısmi etken kalır asıl olan büyüyen ekonomiye paralel olarak artan bütçe gelirleridir.Size en basit örneği vereyim 2002 yılında bu ülkenin vergi geliri 60 milyar TL di şu anda 200 milyar TL civarında ve kamu maliyesi net borç stoğu olarak sınıf atlamış durumda kamu net dış borç stoğunun GSYH ye oranı %30 gibi bir orandaydı şu anda %2-3 civarında ve %60-70 lerle borçlanılmıyor %10 altına düşmüş durumda faizler ana etken bu temel göstergelerdir.

SKYWOLF:

--- Alıntı yapılan: boxer - 31 Ekim 2010, 23:55:47 ---
--- Alıntı yapılan: SKYWOLF - 31 Ekim 2010, 15:46:44 ---Eee o kadar devlet kurumu satıldı. Gelen parayla tabiki yollar, metrolar vs yapacaklar. Yalnız ben 8 sene önce de uçaklara bakıyordum, şimdi de bakıyorum. Kısacası benim için birşey değişmedi. Milyonlarca insan gibi. ::)

--- Alıntı sonu ---

Uçak konusunda aynı şeyleri yaşıyoruz yalnız değilsin :)  ancak özelleştirme geliri bu işler için kısmi etken kalır asıl olan büyüyen ekonomiye paralel olarak artan bütçe gelirleridir.Size en basit örneği vereyim 2002 yılında bu ülkenin vergi geliri 60 milyar TL di şu anda 200 milyar TL civarında ve kamu maliyesi net borç stoğu olarak sınıf atlamış durumda kamu net dış borç stoğunun GSYH ye oranı %30 gibi bir orandaydı şu anda %2-3 civarında ve %60-70 lerle borçlanılmıyor %10 altına düşmüş durumda faizler ana etken bu temel göstergelerdir.

--- Alıntı sonu ---


Ekonomiden pek anlamam ama siyasetçilerin veya ekonomistlerin söylediği hiçbirşeye zerre kadar inanmıyorum. Genel olarak gözlemlediğim seneler ilerledikçe işsizlik daha da artıyor, çalışanlar daha da köleleştiriliyor vs vs. Gerçek olan bu malesef. Öyle abartıldığı gibi güllük gülistanlık bir durum yok ülkede. Elinde sihirli bir değnekle biri çıkıp gelmedikçe olacağını da sanmıyorum.

Başbakan da tüm yerli siyasetçiler gibi göz boyamaya bayılıyor. Sanki 8 sene önce bu millet taş devrinde yaşıyordu da birden birkaç çağ atladık. Oysa özellikle Özal döneminden beri epey yatırım yapılıyor bu ülkede. Örneğin yapılması planlanan 3. köprüden önce zaten iki boğaz köprüsü vardı. Sabiha Gökçen havalimanı da yeni sayılır. Sadece 99 depremi ve ekonomik krizler nedeniyle yatırımlarda ve harcamalarda indirime gidilmek zorunda kalınmıştı. Yoksa bu millet birilerinin sandığı gibi 8 yıl önce dinozor kovalamıyordu. :D

Yerli uçak konusunda bir zamanlar Hava Dolmuşu-19 adında bir çalışma vardı. Her ile havaalanı çalışması kapsamında kısa mesafelerde kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştı ama hayata geçirilemedi nedense! Türk Hava Yolları zaten dünyanın en büyük hava ulaşım şirketleri arasındaydı. Sürekli olarak uçak alması ve daha da büyümesi kadar normal bir durum yok. Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülkenin gelişmekte olan havacılık sektörü, yine gelişmekte olan havacılık sanayi tarafında artık daha da fazla desteklenebilir. Bir ara Embraer firması ile görüşülüyordu diye hatırlıyorum. Yerli uçak üretimi konusunda ki çalışmalarla ilgili daha önce birkaç başlık da açılmıştı...

http://www.defenceturk.com/index.php?topic=1711.0
http://www.defenceturk.com/index.php?topic=2023.0

İnşallah bu sefer daha önce yarım kalan çalışmaların akibetine benzer bir durum olmaz.

boxer:

--- Alıntı yapılan: SKYWOLF - 01 Kasım 2010, 00:17:11 ---
--- Alıntı yapılan: boxer - 31 Ekim 2010, 23:55:47 ---
--- Alıntı yapılan: SKYWOLF - 31 Ekim 2010, 15:46:44 ---Eee o kadar devlet kurumu satıldı. Gelen parayla tabiki yollar, metrolar vs yapacaklar. Yalnız ben 8 sene önce de uçaklara bakıyordum, şimdi de bakıyorum. Kısacası benim için birşey değişmedi. Milyonlarca insan gibi. ::)

--- Alıntı sonu ---

Uçak konusunda aynı şeyleri yaşıyoruz yalnız değilsin :)  ancak özelleştirme geliri bu işler için kısmi etken kalır asıl olan büyüyen ekonomiye paralel olarak artan bütçe gelirleridir.Size en basit örneği vereyim 2002 yılında bu ülkenin vergi geliri 60 milyar TL di şu anda 200 milyar TL civarında ve kamu maliyesi net borç stoğu olarak sınıf atlamış durumda kamu net dış borç stoğunun GSYH ye oranı %30 gibi bir orandaydı şu anda %2-3 civarında ve %60-70 lerle borçlanılmıyor %10 altına düşmüş durumda faizler ana etken bu temel göstergelerdir.

--- Alıntı sonu ---


Ekonomiden pek anlamam ama siyasetçilerin veya ekonomistlerin söylediği hiçbirşeye zerre kadar inanmıyorum. Genel olarak gözlemlediğim seneler ilerledikçe işsizlik daha da artıyor, çalışanlar daha da köleleştiriliyor vs vs. Gerçek olan bu malesef. Öyle abartıldığı gibi güllük gülistanlık bir durum yok ülkede. Elinde sihirli bir değnekle biri çıkıp gelmedikçe olacağını da sanmıyorum.

Başbakan da tüm yerli siyasetçiler gibi göz boyamaya bayılıyor. Sanki 8 sene önce bu millet taş devrinde yaşıyordu da birden birkaç çağ atladık. Oysa özellikle Özal döneminden beri epey yatırım yapılıyor bu ülkede. Örneğin yapılması planlanan 3. köprüden önce zaten iki boğaz köprüsü vardı. Sabiha Gökçen havalimanı da yeni sayılır. Sadece 99 depremi ve ekonomik krizler nedeniyle yatırımlarda ve harcamalarda indirime gidilmek zorunda kalınmıştı. Yoksa bu millet birilerinin sandığı gibi 8 yıl önce dinozor kovalamıyordu. :D

Yerli uçak konusunda bir zamanlar Hava Dolmuşu-19 adında bir çalışma vardı. Her ile havaalanı çalışması kapsamında kısa mesafelerde kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştı ama hayata geçirilemedi nedense! Türk Hava Yolları zaten dünyanın en büyük hava ulaşım şirketleri arasındaydı. Sürekli olarak uçak alması ve daha da büyümesi kadar normal bir durum yok. Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülkenin gelişmekte olan havacılık sektörü, yine gelişmekte olan havacılık sanayi tarafında artık daha da fazla desteklenebilir. Bir ara Embraer firması ile görüşülüyordu diye hatırlıyorum. Yerli uçak üretimi konusunda ki çalışmalarla ilgili daha önce birkaç başlık da açılmıştı...

http://www.defenceturk.com/index.php?topic=1711.0
http://www.defenceturk.com/index.php?topic=2023.0

İnşallah bu sefer daha önce yarım kalan çalışmaların akibetine benzer bir durum olmaz.

--- Alıntı sonu ---

Siyesetçiler kendilerine göre yontar tabiki ama bu ekonomik göstergeler kdv mekanizmasına benzer otokontrol sistemine yakın sistemlerde hazırlanır bu rakamlar ABD de de hesaplanır AB de de hesaplanır Türkiye kendisi de hesaplar çok ufak yüzdelerle farklılıklar olur aynı gövde ortaya çıkar.Senin yakındığın konuda ben de aynı görüşleri paylaşıyorum malesef büyüme üçgenin kafasında paylaşılıyor tabana inene kadar eriyip gidiyor ama bu uzun vadede kesinlikle tabana yayılacaktır.Ben milliyetçi bir vatandaşım , tabandayım  Kamu maliyesi benden daha önemli ve normale dönmüş durumda çok mutluyum :)

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git