Gönderen Konu: Yerli uçak üretimi başlıyor  (Okunma sayısı 30395 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı boxer

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 377
  • Beğeni Puanı +0/-0
'Made in Turkey uçak üretelim'
« Yanıtla #20 : 04 Kasım 2010, 14:59:35 »
Devrim arabası ve kapatılan uçak fabrikası yani bir Volkswagen ve Lockheed Martin gibi iki markamız olacaktı bu iki firmanın cirolarına bakın çok farklı olurduk çok...

+100000000000000

İçimden geçeni özetlemişsin

Biraz yavaş olalım da ayagımız yere bassın, bassıın ki hayallere dalıp gerçeklerle bağımızı koparmayalım..

Evet belki o fabrikalar kapanmamış olsaydı şimdi ulaştığımız teknolojik seviye Saab yada belki bir miktar daha üst bir seviye olabilirdi. Ama yıkılmış imparatorluğun enkazından bir milleti yeniden diriltmeye çalışıyorsun, diriltmeye çalıştığın milletin çoğu daha okumaya yazma bilmiyor, açlık, yoksulluk,cehalet kol geziyor.Milleti her anlamda belli bir seviyeye çekmeden nasıl olacakta 3.dünya ülkesi durumunda iken teknolojik olarak 1. dünya ülkesi konumunda olacaksın, bu olmaz..

Teknolojik gelişmeyi ekonomik hatta kültürel alandaki gelişmelerden nasıl ayrı düşünebiliriz.  Şimdi nasıl olacakta yüzyılların biriktirmiş olduğu artık kökleşmiş olan zorluklar/yokluklar yumagını 1 asırını bile doldurmayan, tarihi misyonu ile jeostratejik konumu gereği uluslararası pek çok tehlikeli sorunlarla boğuşmak zorunda kalan cumhuriyetten tamamen çözmesini ve uzay çağı teknolojisi yakalamasını beklersiniz.

Son derece zengin topraklara, büyük nüfus gücüne, kurulduğu andan itibaren Batı'nın bir parçası olması sebebiyle belli bir kültürel ve teknolojik seviyede bulunmasına ve dünya savaşlarına girmesinden önce çok büyük badireler atlatmamış olmasına rağmen Abd'nin dünya gücü olması yaklaşık 170 yıl sürdü..

Hayallerimizden vazgeçmeyelim elbette ama hayalperestte olmayalım..
Profilinde Enver Paşa nın resmi var bana gerçekçilikten bahsediyorsun... eğer askeri darbeler yaşanmasaydı, fabrikalarımıza sahip çıkılsaydı kapatılmasaydı, o kadar gencimiz birbirine düşürülmeseydi yani sağlam bir demokrasimiz olsaydı 70 senede herşeyi üretebilecek seviyede olurduk Almanya, Fransa  20-30 senelik dönemlerde bunu başarmıştır.
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • Beğeni Puanı +0/-0
Ynt: 'Made in Turkey uçak üretelim'
« Yanıtla #21 : 04 Kasım 2010, 15:25:39 »
Sakinleşelim.. Birbirimizi kırmayalım.. Konuya hakim olalım...

İş gittikçe siyasete dönüyor, bırakalım siyaseti siyasetçiler yapsın. biz burda başka bir ülkü için paramak yoruyoruz... ;)

Çevrimdışı Şahinbey

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • Beğeni Puanı +0/-0
'Made in Turkey uçak üretelim'
« Yanıtla #22 : 04 Kasım 2010, 16:13:33 »
BOXER hattini bil, terbiyeni takın..Ben bir konuda fikrimi söyledim senin gibi saldırganlaşmadım.Enver Paşa konusunda ise söylediklerin senin kapasite ve kaynak olarak sınırlı tarih bilginini ele veriyor.

O olmasaydı bu olmasaydı biz şöyle olurduk böyle olurduk demiş durmuşsun ammaaa "bunlar niye oldu acep" diye düşünme gereği duymamışsın...

 İşte sorunda burada, neyin neden olduğunu yada olmadığını kavrayabilmekte.. ama anlaşılıyor ki sen bilgi birikimin ile ne tarihini nede tarihe bakarak bu günü mukayeseli olarak değerlendirebiliyorsun..sen bu kapasite ile anca kumda oynarsın..
« Son Düzenleme: 04 Kasım 2010, 16:16:07 Gönderen: Şahinbey »

Çevrimdışı boxer

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 377
  • Beğeni Puanı +0/-0
'Made in Turkey uçak üretelim'
« Yanıtla #23 : 04 Kasım 2010, 17:52:26 »
Benim yazdıklarımda ne gibi bir terbiye sorunu var Şahinbey veya da ne gibi bir saldırganlık gösterir misin?
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3192
  • Beğeni Puanı +34/-0
'Made in Turkey uçak üretelim'
« Yanıtla #24 : 31 Ekim 2012, 18:50:14 »
Türk malı uçakta uçacağız!
31 Ekim 2012

Türk malı uçak üretimi için düğmeye basıldı. Dünyanın 3. büyük uçak üreticisi Brezilyalı Embraer şirketi ile anlaşan Türkiye, yerli uçak üretimi için kolları sıvadı. Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu (TUSKON), Brezilya – Türkiye Ticaret Heyeti organizasyonu düzenledi. Brezilya Ticaret ve Yatırım Ajansı Apex Brasil Başkanı Mauricia Borges ve Brezilya Dış Ticaret Müsteşarı Tatiana Lacerda Prazeres’in öncülüğünde 17 Brezilyalı iş insanının katılımı ile gerçekleştirilen organizasyonda ikili iş görüşmeleri de yapıldı.

Edinilen bilgiye göre Türkiye, Brezilyalı dünyanın üçüncü büyük uçak üreticisi olan Embraer şirketinin desteği ile kendi uçağını üretmek için düğmeye basmış durumda. Türkiye ile ticari ilişkileri değerlendiren Brezilya Dış Ticaret Müsteşarı Tatiana Lacerda Prazeres, “İki ülke arasında sivil havacılık ve uçak ticareti konularında güzel ilişkiler yürütüyoruz. Türkiye bu anlamda söz sahibi bir ülke konumunda” dedi.

İLK UÇAK TESLİM EDİLDİ

2011 yılında Brezilya ve Türk hükümetleri arasında uçak ticareti konusunda önemli anlaşmalar sağladıklarını belirten Prazeres, “Anlaşma doğrultusunda 8 milyon dolar değerindeki ilk uçağımızı Türkiye’ye teslim ettik. Hedef bu sayının 40’a çıkarılması. Görüşmeler sürüyor” dedi. Organizasyon çerçevesinde aralarında gıdadan, makineye, tıbbi aletlerden deri ürünlerine kadar 17 Brezilyalı firmanın Türk firmaları ile buluştuğunu söyleyen Prazeres, “İki ülke arasındaki var olan potansiyeli yukarılara çıkarmamız lazım. Karşılıklı öğreneceğimiz çok şey var. İki ülke bu ilişkileri birleştirebilir. Türk şirketleri bizimle konsorsiyum oluşturabilir. Biz bunlara açığız” dedi.

http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/789970-turk-mali-ucakta-ucacagiz

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3192
  • Beğeni Puanı +34/-0
'Made in Turkey uçak üretelim'
« Yanıtla #25 : 06 Kasım 2012, 13:11:31 »
Alıntı
Yerli uçak için 7 Aralık’ta çalıştay yapılacak.
 
  Türk yapımı yerli uçakların sivil havacılığa kazandırılması yönündeki en önemli aşamalardan biri olan sertifikasyon süreciyle ilgili önemli bir adım kabul edilen çalıştayda Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Genel Müdürlüğü, THY Teknik, TAI, TEI, STM, HAVELSAN, ASELSAN, TCI, TSI gibi kuruluşların yer alması bekleniyor.


http://www.zaman.com.tr/ekonomi/yerli-ucak-icin-calistay/2011709.html

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 37516
  • Beğeni Puanı +231/-37
'Made in Turkey uçak üretelim'
« Yanıtla #26 : 07 Kasım 2012, 12:23:51 »

İlk yerli uçak ne zaman havalanacak?
07 Kasım 2012 Çarşamba, 09:55:29Güncelleme: 11:54:42   

Olcay AYDİLEK/ANKARA

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, geçen hafta yerli uçak yapımı konusunda ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının katıldığı geniş kapsamlı bir toplantı yaptı.

Buna göre ilk yerli uçak, 2023 yılında havalanacak. İlk yerli uçak, bölgesel nitelikte olacak. Küçük gövdeli planlanan uçak, 120 yolcu kapasiteli olacak. Devlet etkin rol oynarken üretim aşamasında devreye özel sektör girecek.

YERLİ UÇAKTA TAI ve TEI ÖNCÜ KURULUŞ
Türkiye'nin ilk yerli savaş uçağının tasarım ve imalatı aşamalarında, Tusaş-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TAI) ve Tusaş Motor Sanayii A.Ş (TEI) öncü kuruluşlar olacak.
2015 yılından itibaren uçak motorları tasarlamayı ve üretmeyi hedefleyen TEI, dünya standartlarında tasarım imkanına sahip TAI ile milli uçak tasarımına yoğunlaşacak.
TAI ve TEI'nin, yerli savaş uçağı projesi tasarım sürecinde, tasarım mühendisi istihdamını enaz iki kat artırmak zorunda kalacağı belirtiliyor.

http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/791872-ilk-yerli-ucak-ne-zaman-havalanacak
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 37516
  • Beğeni Puanı +231/-37
'Made in Turkey uçak üretelim'
« Yanıtla #27 : 19 Ocak 2013, 19:50:35 »
Türk malı uçakta uçacağız!
31 Ekim 2012

Türk malı uçak üretimi için düğmeye basıldı. Dünyanın 3. büyük uçak üreticisi Brezilyalı Embraer şirketi ile anlaşan Türkiye, yerli uçak üretimi için kolları sıvadı. Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu (TUSKON), Brezilya – Türkiye Ticaret Heyeti organizasyonu düzenledi. Brezilya Ticaret ve Yatırım Ajansı Apex Brasil Başkanı Mauricia Borges ve Brezilya Dış Ticaret Müsteşarı Tatiana Lacerda Prazeres’in öncülüğünde 17 Brezilyalı iş insanının katılımı ile gerçekleştirilen organizasyonda ikili iş görüşmeleri de yapıldı.

Edinilen bilgiye göre Türkiye, Brezilyalı dünyanın üçüncü büyük uçak üreticisi olan Embraer şirketinin desteği ile kendi uçağını üretmek için düğmeye basmış durumda. Türkiye ile ticari ilişkileri değerlendiren Brezilya Dış Ticaret Müsteşarı Tatiana Lacerda Prazeres, “İki ülke arasında sivil havacılık ve uçak ticareti konularında güzel ilişkiler yürütüyoruz. Türkiye bu anlamda söz sahibi bir ülke konumunda” dedi.

İLK UÇAK TESLİM EDİLDİ

2011 yılında Brezilya ve Türk hükümetleri arasında uçak ticareti konusunda önemli anlaşmalar sağladıklarını belirten Prazeres, “Anlaşma doğrultusunda 8 milyon dolar değerindeki ilk uçağımızı Türkiye’ye teslim ettik. Hedef bu sayının 40’a çıkarılması. Görüşmeler sürüyor” dedi. Organizasyon çerçevesinde aralarında gıdadan, makineye, tıbbi aletlerden deri ürünlerine kadar 17 Brezilyalı firmanın Türk firmaları ile buluştuğunu söyleyen Prazeres, “İki ülke arasındaki var olan potansiyeli yukarılara çıkarmamız lazım. Karşılıklı öğreneceğimiz çok şey var. İki ülke bu ilişkileri birleştirebilir. Türk şirketleri bizimle konsorsiyum oluşturabilir. Biz bunlara açığız” dedi.

http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/789970-turk-mali-ucakta-ucacagiz


Bu konuyla ilgili epeydir bir haber gelmiyor. Embraer ile son durum nedir? Yerli yolcu uçağı çalışmaları ne aşamada bilgisi olan var mı?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3192
  • Beğeni Puanı +34/-0
Ynt: 'Made in Turkey uçak üretelim'
« Yanıtla #28 : 04 Ağustos 2014, 11:42:54 »
Yerli yolcu uçağı için kim ne öneriyor?

Yerli yolcu uçağı için ibre ortak imalat veya mevcut bir projenin satın alınıp geliştirme noktasına geldi. Hangi şirketler Türkiye’ye neyi teklif ediyor?

 Yerli yolcu uçağı için kim ne öneriyor?
Türkiye’nin 2023 havacılık hedeflerinden biri yerli yolcu uçağı. Ancak böyle bir tasarımın sıfırdan, Türkiye’nin tek başına yapması, ilk maddesi ‘kârlılık’ olan sivil sektörde pek de mümkün değil. Ayrıca bu pazarda değişim çok hızlı. Uzayan bir proje, koltuk kapasitesinden kullandığı teknolojiye kadar kısa sürede demode olabiliyor.

NE YAPILACAK

İlk etapta tasarımı süren bir projeye risk ortağı olarak girmek veya yeni nesli geliştirilecek bir projeyi satın almak öncelikli olarak düşünülüyor. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na bağlı Havacılık ve Uzay Teknolojileri Genel Müdürlüğü hazırladığı seçenekleri nisan ayında Bakanlar Kurulu’na sundu. Kararın önümüzdeki dönemde alınarak Türkiye’de imal edilecek bir yolcu uçağının yol haritası belirlenecek.

ÜÇ SAAT UÇACAK

Koltuk kapasitesi 60 ila 120 arasında olması planlanan uçak için jet veya turboprop motor alternatifleri de masada. Havada 3 saat kalabilecek uçak için Türkiye’nin yanı sıra bölge ve Afrika ülkelerinden uygun finansman kaynakları sağlanarak satışı hedefleniyor.

Çin’de COMAC, Rusya’da Sukhoi, Japonya’da Mitsubishi gibi şirketler pazara girmek için hazır beklerken, Brezilyalı Embraer ile Kanadalı Bombardier uzun yıllardır bölgesel jet motorlu uçak pazarını elinde tutuyor. Mevcut modellerin yanı sıra bu iki imalatçı tasarım aşamasındaki Embraer E2 ve uçuş testleri yapılan Bombardier CSeries ile de önemli miktarda sipariş aldılar. Bir dönem hem Embraer hem de Bombardier Türkiye’ye ortaklık önermiş ancak görüşmelerde ilerleme sağlanamamıştı.

RUSYA PAZARI KAPALI

Geçen yıl Ukrayna Devlet Başkanı Antonov 158 uçağını Ankara’da Başbakan Erdoğan’a tanıtmıştı. Rusya’dan ise Sukhoi ile Airbus ve Boeing’e rakip olacak Irkut MC21 için ortaklık teklifleri geldi. Ancak Rusya ve Ukrayna havacılığındaki sertifikasyon, batılı pazar zorluğunun yanı sıra son dönemdeki siyasi krizler nedeniyle bu projelere sıcak bakılmıyor.

KİM NE ÖNERİYOR?

90 KOLTUKLU TURBOPROP



Airbus grubu içine giren ATR şirketi, tamamen yeni bir gövde ve kanatlara sahip olacak, 90 koltukla başlayıp 120 yolcu kapasitesine kadar çıkacak bir turboprop uçak projesi geliştiriyor. NTP (New Turbo Prop) olarak adlandırılan projede Airbus yabancı ülke ortakları arıyor.

Analizler son yıllarda artan yakıt fiyatları ile birlikte pervaneli yani turboprop uçak ihtiyacının yükseldiğine dikkat çekiyor. 20 yıllık sürede 10 bin 500 adetlik bir pazar öngörülüyor.

Maksimum kalkış ağırlığı 31 ton olacak uçağın gövdesi uzatılabilecek. Sivil ve aynı zamanda askeri amaçlı da kullanılabilecek. Gövdesi hafif metal, kuyruk ve kanatta ise metal ile kompozitin birleştirilmesi ile oluşturulan CFRP’den oluşacak.

Halen tasarım çalışmaları devam eden uçağın imalatına 2018’de başlanması, ilk uçuşun ise 2019 sonunda yapılması planlanıyor. Teslimatlar ise 2021’de sertifikasyonun ardından başlayacak.

DORNIER CANLANDIRILACAK

Uzun yıllardır uçak imal eden Dornier şirketi, pervaneli 328 modeli ile 30 koltuklu uçak pazarına farklı bir bakış getirmişti. Şirket 1997’de uçağa jet motoru taktı. Sonrasında alttan kanatlı, daha uzun gövdeli 728/928 modelini tasarladı. Koltuk kapasitesi 110’a kadar çıkartılması planlanan yeni aile için aralarında Lufthansa’nın da olduğu havayollarından 150’nin üzerinde sipariş alındı.

Ancak Amerikan ortağı Fairchild’ın yaşadığı sıkıntıların ardından proje 2002’de durdu. Bugün Dornier şirketi elindeki uçakların bakımları, kabinlerin özel jet için modifikasyonlarını yapıyor. Amerikan Özel Kuvvetleri, pervaneli 328 modellerini topluyor.

Uçağın halen sorunsuz devam eden parça akışı, 728/928 ailesinin farklı tasarımı uygun bir finansman ile hayata geçirilebileceği tahmin ediliyor.

Geçtiğimiz yıllarda proje ile Çin yakından ilgilenmiş ancak satış gerçekleştirilmemişti.

MOTOR İÇİN PRATT&WHITNEY’LE GÖRÜŞÜLÜYOR

Pazardaki en yeni nesil motor, Pratt&Whitney’in geliştirdiği ‘Pure Power’ olarak adlandırılan PW1000 serisi. Motor, özel dişli kutusu sayesinde yüzde 20 yakıt tasarrufuna sahip. Bu özellikleri nedeniyle Airbus A320neo serisinin yanı sıra Bombardier’in C Series, Embraer’in E2, Irkut MS-21 ve Mitsubishi’nin bölgesel uçaklarında da kullanılacak.

Şirketin Ticari Motorlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Dave Brantner, Pratt&Whitney olarak iş birliğine açık olduklarına dikkat çekiyor: “Pure Power olarak adlandırdığımız yeni nesil motor şu an 5 uçak tarafından seçildi. Motorlar 70 koltuktan 236 koltuğa kadar olan geniş bir aileye hitap ediyor. Şu anda Türkiye’den önemli bir talep var. Ekibimiz ile görüşmeler yapılıyor. Eğer iki taraf için de bir kazanım olursa, bu projeye birlikte yatırım yapmak isteriz”

http://kokpit.aero/yerli-ucakta-son-tango

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 37516
  • Beğeni Puanı +231/-37
Bölgesel Yolcu Uçağında Son Aşama
« Yanıtla #29 : 25 Eylül 2014, 15:38:23 »
Bölgesel Yolcu Uçağında Son Aşama



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan: "Ülkemizde bölgesel yolcu uçağı üretilmesine yönelik proje çalışmalarımız son aşamaya gelmiş durumda.
İstanbul Airshow 2014
   
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Türkiye'de bölgesel yolcu uçağı üretilmesine yönelik proje çalışmalarının son aşamaya geldiğini belirtti.

Bakan Elvan, 10. Uluslararası Sivil Havacılık ve Havalimanları Fuarı ve Havacılık Endüstrisi Tedarik Zinciri Platformu'nun (İstanbul Airshow 2014) açılışında yaptığı konuşmada, 1996 yılından bu yana dünya havacılık sektörünü İstanbul'da buluşturan Airshow Fuarı'nın Türkiye'de sivil havacılığın gelişmesinde büyük katkıları olduğunu ifade etti. Bu fuarın uçak sanayisi ve havalimanları endüstrisiyle ilgili yenilikleri görebilme, dünya havacılık pazarının gelişimlerini takip edebilme ve ticari ilişkileri geliştirme olanağı sunduğunu aktaran Elvan, Airshow gibi uluslararası organizasyonların Türkiye'de gerçekleştirilmesini önemsediğini dile getirdi.

Elvan, bu fuarlar sayesinde yabancı sektör temsilcileriyle Türkiye havacılık sektörünün bir araya gelme imkanı bulduğunu, İstanbul Airshow'a katılımın ve ilginin giderek arttığını söyledi. Bu aktivitenin sürekliliği ve benzerlerinin düzenlenmesi için gerekli desteği vermeye devam edeceklerini belirten Elvan, "2016 sonu itibariyle İstanbul'daki 3. havalimanın ilk etabını tamamlayacağız. Üçüncü havalimanımızın belirli bir bölümünün faaliyete geçmesiyle buradaki alan Airshow için daha uygun bir ortam haline gelecektir. Atatürk Havalimanı'mız 2018 yılında dünyanın en büyük airshowlarından birine sahne olacak" diye konuştu.

"Yılsonunda 170 milyon yolcu sayısına ulaşmayı bekliyoruz"

Elvan, Ak Parti hükümetlerinin ve Bakanlığın doğru ve yerinde politikaları sayesinde 12 yılda havacılık sektörünün büyük gelişmeler gösterdiğini vurgulayarak, İstanbul Airshow fuarı ve sektördeki paydaşların katkılarının önemine de dikkati çekti. Özellikle 2003 yılında uygulamaya koydukları serbestleşmenin sektörün manivelası olduğunu belirten Elvan, "O yıllarda tek havayolu şirketiyle yurt içinde sadece 2 noktadan 26 noktaya uçuş yapılıyordu. Bugün ise 7 havayolu şirketi, 7 merkezden toplam 53 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Şu anda yapımı devam eden yeni havalimanları ve ilave terminal binaları var. Hakkari Havalimanı'nı inşallah bu yılın sonunda hizmete açacağız. Ordu-Giresun Havalimanı'mızı ise mart 2015 sonu itibariyle hizmete açmayı planlıyoruz" ifadelerini kullandı.

Elvan, dış hat uçuş noktalarında ise yaptıkları ikili havacılık anlaşmalarıyla 2003 yılında 78 olan dış hat uçuş noktası sayısını 246'ya çıkardıklarını hatırlatarak, şunları kaydetti: 

"Ülkemiz, sivil hava trafiğine açık toplam 53 havalimanında gerçekleşen yolcu trafiğiyle dünyada 11'inci, Avrupa'da ise 5'inci sırada yer alıyor. Ayrıca Avrupa havalimanları arasında 'hub' bağlantısı ile erişilebilirlik artışında İstanbul Atatürk Havalimanı yüzde 29'luk yıllık ortalamayla birinciliği elde etti. Antalya, Ankara Esenboğa ve İzmir Adnan Menderes havalimanları da bu başarı listesinde yerlerini aldı. 2003 yılından itibaren yıllık ortalama artış, toplam uçak trafiğinde yüzde 11, yolcu trafiğinde yüzde 15, yük trafiğinde ise yüzde 10,4 oldu.

Avrupa Havacılık Birliği verilerine göre, Avrupa'da bu yıl itibarıyla yolcu sayısında yüzde 4,6'lık artış var. Bu büyümenin yüzde 2'lik büyümesi sadece Türk Hava Yolları (thy) tarafından gerçekleştirildi. Yani thy'yi dışarı çıkardığımızda sektörün büyüme hızı yüzde 2,6'ya düşüyor. Son 12 yıllık dönemde yolcu sayısı ise yaklaşık 5 katına çıktı. 2003'te toplam yolcu sayısı 34 milyonken, bu rakam bugün 150 milyonu aştı."

Elvan, 2014 yılının 8 ayında uçak trafiğinin 1 milyon 100 bini, yolcu sayısının ise 110 milyonu geçtiğini anımsatarak, yılsonu itibarıyla 170 milyon yolcu sayısına ulaşmayı beklediklerini söyledi. Ağustos ayı istatistiklerine bakıldığında toplam uçak trafiğinde bir önceki yıla göre yüzde 10 civarında bir büyüme görüldüğünü aktaran Elvan, "Havacılık sektörü, bugün 24 milyar dolarlık bir ciroya ulaştı ve doğrudan 180 bin 500 kişiye iş imkanı sağlar duruma geldi. Havayolu şirketlerinin uçak sayısı yüzde 160, koltuk kapasitesi yüzde 172, kargo kapasitesi ise yüzde 373 arttı" bilgilerini verdi.

Türkiye'de bölgesel yolcu uçağı üretilmesi projesi

Elvan, Ak Parti hükümetleri döneminde artan talebi göz önüne alarak altyapı ve üstyapı yatırımlarını hızlandırdıklarına da değinerek, şöyle devam etti: 

"Bu dönemde terminal kapasiteleri 4 katın üzerinde artırıldı. Terminal kapasitesi 2003'te toplamda 49 milyon kişiyken, şu anda 200 milyonun üzerine çıkmış durumda. Hedefimiz bu kapasiteyi 2023 yılında 400 milyona ulaştırmak. Terminal binalarının bölgesel özellikler dikkate alınarak çevreci bir yaklaşımla inşa edilmelerine özen gösteriyoruz. Bu kapsamda gerek öz kaynak gerekse Kamu Özel İşbirliği Modeli ile terminal binaları yenilenmiş, standartları ve kapasitelerinin artırılması sağlanmıştır. Bu terminallerden 28'ini öz kaynaklarımızla, 19  projeyi de Kamu Özel İşbirliği kapsamında gerçekleştirdik. Bu 19 projeden 18'i tamamlandı, sadece Nevşehir Havalimanı'na yönelik projemiz ihale aşamasında.

Kamu-özel kesim işbirliği kapsamında İstanbul'a 3. havalimanını yapıyoruz. Yeni havalimanı, yüksek düzeydeki uçak ve yolcu trafiğini kaldıracak niteliğe sahip. Havalimanımız, uzun yıllar Türkiye'nin ve dünyanın havacılık hizmetlerine yeterince cevap verebilecek şekilde projelendirildi. 3. havalimanı Türkiye'nin iç ve dış hatlarda havacılıktaki büyümesine ve gelişmesine katkı sağlayacak ayrıca Batı Avrupa ile Uzak Doğu arasında da önemli bir transfer merkezi haline gelecek. Ülkemiz, bulunduğu coğrafi konum itibarıyla da havacılıkta önemli bir yere sahip. Öyle ki, 3 saatlik uçuşla 52 ülkeye ulaşılabilen bir konumdayız. Bütün bu avantajlarımızı kullanarak sektörün büyümesini sürdürmeliyiz."

Elvan, Türkiye'nin havacılık teknolojilerini ve kendi özgün havacılık ürünlerini adım adım geliştiren bir ülke konumuna geldiğini de belirterek, "Bu alanda ülkemizde bölgesel yolcu uçağı üretilmesine yönelik proje çalışmalarımız son aşamaya gelmiş durumda. Hatta dün tüm ilgili taraflarla 4-5 saat süren kapsamlı bir toplantı gerçekleştirdik. İnşallah önümüzdeki günlerde somut sonuçları paylaşacağız" değerlendirmesini yaptı.

Bakan Elvan, çalışmaların bir sinerji oluşturarak sürdürülmesi halinde sektörün büyümesinin çok daha ileri boyutlara ulaşacağını, gerçekleştirdikleri ve gerçekleştirecekleri projelerle Türkiye'nin havacılık sektöründe hak ettiği yere ulaşacağını da sözlerine ekledi. - İstanbul

http://www.haberler.com/istanbul-airshow-2014-6522424-haberi/
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com