TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

Yerli uçak üretimi başlıyor

<< < (24/24)

Denizci16:

--- Alıntı yapılan: re - 03 Haziran 2023, 02:56:47 ---Yapmışken bizim genel maksat uçak ihtiyacımıza cevap verecek boyda yapmak lazım. Nakliye havadan yakıt ikmali HEIK gibi. CN235 kadar bir şey ile başlayalım desek elimizde kalır uçak Hürkuş gibi koyacak yer bulamayız.

Turbofan daha büyük bir uçakla başlamak gerek. An 178 çok konuşulmuştu o boyda en az olması gerek. Bu iş ufaktan başlayalım öğrenelim denecek bir iş değil As400 ün altındaki istediğimiz boyda uçakla başlayabiliriz artık. Muhtemelen işgücü ayıramıyoruz bu aralar bu işlere yoksa müdür bey lafını etti geniş gövdeli uçak konusunu biraz

 

--- Alıntı sonu ---

Sayın re turbofan motorumuz yok ...

Ama turboshaft işine girdik sayılır

Ürettiğimiz yada üreteceğimiz turbofan olan tf6000 ve tf10000 ise

Düşük bypass oranlı sadece askeri ucaklarda kullanılır belki t6000 den işjeti yapılabilir

Yüksek by pass oranlı motora ihtiyaç var..

Bu bypass oranlarını karıştırmış olabilirim

Sn.Yaşar yada başka bir arkadaş düzeltecektir..

Yasar:

--- Alıntı yapılan: Denizci16 - 03 Haziran 2023, 10:39:39 ---
--- Alıntı yapılan: re - 03 Haziran 2023, 02:56:47 ---Yapmışken bizim genel maksat uçak ihtiyacımıza cevap verecek boyda yapmak lazım. Nakliye havadan yakıt ikmali HEIK gibi. CN235 kadar bir şey ile başlayalım desek elimizde kalır uçak Hürkuş gibi koyacak yer bulamayız.

Turbofan daha büyük bir uçakla başlamak gerek. An 178 çok konuşulmuştu o boyda en az olması gerek. Bu iş ufaktan başlayalım öğrenelim denecek bir iş değil As400 ün altındaki istediğimiz boyda uçakla başlayabiliriz artık. Muhtemelen işgücü ayıramıyoruz bu aralar bu işlere yoksa müdür bey lafını etti geniş gövdeli uçak konusunu biraz

 

--- Alıntı sonu ---

Sayın re turbofan motorumuz yok ...

Ama turboshaft işine girdik sayılır

Ürettiğimiz yada üreteceğimiz turbofan olan tf6000 ve tf10000 ise

Düşük bypass oranlı sadece askeri ucaklarda kullanılır belki t6000 den işjeti yapılabilir

Yüksek by paşa oranlı motora ihtiyaç var..

Bu bypass oranlarını karıştırmış olabilirim

Sn.Yaşar yada başka bir arkadaş düzeltecektir..

--- Alıntı sonu ---
Sn Denizci16,
Söyledikleriniz doğru. Yüksek Bypass oranlı turbofan motor yapmamız lazım ticari uçaklar için.
TF6000 düşük Bypass oranlı askeri motor. Ticari uçaklara uymaz.
Ticari turbofan motorların fanları çok büyüktür. Üretilen itkinin %80-90’lık bölümü Bypass kanallarından atılan soğuk hava ile sağlanır. Jet itkinin %10-20 lik bir katkısı vardır. Asıl görevi bu fanları çeviren türbini döndürmektir.

serkan1976:
Motor dert değil. Ticari uçak olacaksa ambargo olmaz..

Denizci16:
Biz zengin değiliz sn serkan1976 bizim uçak her işte kullanılabilmeli....

Yada şöyle birşey yapabiliriz..

Sivil ve ticari versiyon için üreteceğimiz askeri versiyonun daha geniş gövdeli olan bir modelini yurtdışından tedarik edeceğimiz bir turbofan motor ile uçurabiliriz...

Fakat askeri versiyon daha küçük gövde ve elimizde ulaşabileceğimiz turboprop motor ile bu işin altından kalkabiliriz...

Koskaca ülkede bir kayseride hava indirme tugayı var.oda iki taburu yada alayı diye hatırlıyorum...

Sırf bunun kapasitesini arttırmak için bile casa cn235 den daha yetenekli bir nakliye uçağına ihtiyacımız var
9-13 ton taşıma kapasiteli...

Navigasyon

[0] Mesajlar

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git