Gönderen Konu: Su-57 (T-50) PAKFA  (Okunma sayısı 134054 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #360 : 20 Aralık 2019, 13:34:53 »
Rusya Genelkurmay Başkanı Valeriy Gerasimov, 5. nesil Rus Su-57 uçaklarının, testlerin ikinci aşamasını da geçtikleri açıklamasını yaptı.



Rus Krasnaya Zvezda gazetesinde yayınlanan bir konuşmasında Rusya Genelkurmay Başkanı Valeriy Gerasimov, "5. nesil Su-57 uçaklarının denemeleri devam ediyor. Suriye'de yeniden test edildiler, bu testler esnasında da planlanmış tüm görevleri başarılı bir biçimde yerine getirdiler" dedi.

Su-57 jetlerinden ilkinin Rus ordusunun kullanımına, bu yıl bitmeden girmesi planlanmış durumda. Rus ordusuna 76 adet Su-57 uçağı teslim edilecek.

Rus yetkililer birçok defa Türkiye'nin istemesi hâlinde bu ülkeye 4. nesil Su-35 ya da 5. nesil Su-57 savaş uçakları sevk edebileceklerini söyledi.

Söz konusu açıklamalar, Türkiye'nin Rusya'dan S-400 savunma sistemi satın almasından dolayı F-35 savaş jeti programına katılımınının Pentagon tarafından askıya alınmasının ardından gelmişti.

https://tr.sputniknews.com/rusya/201912181040861907-rusyanin-5-nesil-su-57-savas-ucaklari-testlerin-2-asamasini-gecti/

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #361 : 24 Aralık 2019, 09:46:53 »
Rusya'nın Khabarovsk (Habarovsk) bölgesinde beşinci nesil Rus savaş uçağı Su-57'nin test uçuşu esnasında düştüğü açıklandı. Pilot uçağı fırlatma koltuğu ile atlayarak terk etti. Rus medyasında yer alan son dakika haberine göre; düşen uçağın prototip mi yoksa ilk seri üretim modellerinden mi olduğu henüz belli olmadı.



TASS haber ajansında yer alan son dakika haberine göre olay, Sukhoi'nin Komsomolsk-on-Amur Tesisleri yakınlarında meydana geldi. Rusya'nın Khabarovsk bölgesinde, Dzyomgi Hava Üssü'nden sabah erken saatte havalanan Su-57 bir sorun yaşadı ve kırıma uğradı. Ormanlık alana düşen uçağın fırlatma sistemini kullanarak kurtulan pilot, paraşütle indiği ormanlık alandan helikopterle alındı. Pilotun sağlık durumunun iyi olduğu açıklandı.

YETKİLİLER YORUM YAPMAKTAN KAÇINDI

Doğu Askeri Bölgesi Basın Servisi tarafından bölgede Su-57 model uçağın hizmet vermediği aktarılırken, herhangi bir hava olayının da tespit edilmediği aktarıldı. Servis, kaza ile ilgili olarak herhangi bir yorum yapmaktan kaçındı.

http://www.haber7.com/dunya/haber/2927687-ruslar-son-dakika-olarak-dunyaya-duyurdu-su-57-savas-ucagi-dustu/?detay=1

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #362 : 24 Aralık 2019, 14:42:31 »
Amerikancılara gün doğdu.  ;D
Bahane hazır, Rus uçakları kalitesiz, hep düşüyorlar.  ;D ;D
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #363 : 24 Aralık 2019, 16:20:01 »
Amerikancılara gün doğdu.  ;D
Bahane hazır, Rus uçakları kalitesiz, hep düşüyorlar.  ;D ;D
Her yeni uçağın gelişme eğrisinde bu tip kazalar olacaktır. F35 lerde de var bu. Bizim Anka da düşmüştü hatırlarsanız.
Bu olay su57’nin kötü olduğunu göstermez. Sonra neden düşmüş o önemli.
Biz aldığımızda düşmesin de !!!

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 509
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #364 : 24 Aralık 2019, 17:39:20 »
Alttaki resimdeki uçak düştü, fabrika seri numarası 51001, gövde numarası 01. Ilk seri üretime geçmiş Su-57, diğerlerinin hepsi prototip PAK FA T-50.  “İzdelie 30” motoru henüz seri üretime geçmiş uçaklarda yok AL serisi motor var ve İzdelie-30 prototip T-50`lerde var ve testleri devam ediyor.

27 Aralık tarihinde Rus Hava Kuvvetlerine törenle teslim edilmesi bekleniyordu ilk seri üretilen Su-57, hatta savunma bakanlığından heyet gelmişti fabrikaya.

İlk gelen bilgilere göre düşme sebebi kuyruk kısmındaki kontrol sistemin çalışmaması sonucu düştüğu belirtilmekte. Ayrıca yeni yıla kadar teslim etmek için aceleci davranmak, fabrika işçilerinin ek mesai harcaması ve tepeden gelen baskı sonucu üretim hattında bazı hatalar olduğu ortaya çıktı diyebiliriz.  Ne uçağın, ne de test pilotun suçu var, bürokratik engellerin sonucu düştü demek hata olmaz.

Tabi şu an kesin bir şey söylemek çok erken, önümüzde  aylar süren soruşturmalar olacağı kesin.

« Son Düzenleme: 24 Aralık 2019, 17:40:37 Gönderen: marmara »

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 509
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #365 : 24 Aralık 2019, 17:53:43 »
Son vidayı vurdun uçağa ve hemen havalansın demekle olmaz. Karada bütün sistemleri uzun süre kontrol edilecek. Moskova`dan üst düzey heyet gelmiş, hani yeni yıla kadar teslim edilecekti ilk seri üretilen uçak.

 1 hafta, 10 gün veya 1 ay sonra teslim edilirse olmazmıydı. Koltukta oturan heyet bunlardan ne anlar, hemen uçsun ve 2-3 gün sonra teslim edilsin dersen olacağı bu...

Ankhises

  • Ziyaretçi
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #366 : 24 Aralık 2019, 18:28:07 »
Son vidayı vurdun uçağa ve hemen havalansın demekle olmaz. Karada bütün sistemleri uzun süre kontrol edilecek. Moskova`dan üst düzey heyet gelmiş, hani yeni yıla kadar teslim edilecekti ilk seri üretilen uçak.

 1 hafta, 10 gün veya 1 ay sonra teslim edilirse olmazmıydı. Koltukta oturan heyet bunlardan ne anlar, hemen uçsun ve 2-3 gün sonra teslim edilsin dersen olacağı bu...
Su57 bu gidişle 737 max'ın kaderini yaşayacak gibime geliyor.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2291
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #367 : 24 Aralık 2019, 18:42:14 »
Bazende F 16 düsüyor kötü ucak anlamina  gelmez

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 509
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #368 : 24 Aralık 2019, 18:47:32 »
Ikisi çok farklı platform. Birisi askeri, diğeri ticari. İkisini kıyaslamak bile yanlış. Birisi yüzlerce insanın ölümüne sebep olmuş, dünyanın dev yolcu uçağı üreticisinin otoritesini sarsmış, milyarlarca dolarlık zarara uğratmış.

Diğeri yolun başında, insan kaybı yok, zararı var ama diğerinin karşısında okyanusun damlası kadar bile değil. Su-27 1970`lerde test aşamasından bir kaç pilotun ölümüne sebep olmuş, hatta havada parçalanıyordu, şu andaki nerelere geldiği belli.
F-22(YF-22A) 1992 test aşamasında kaza geçirdi, kazadan sonra uçak hurdaya dönmüştü.  F-35 için de aynı durum bir kaç defa test uçuşunda kaza geçirdi motoru yandı, hatta geçen sene seri üretilen Japon F-35 okyanusa düştü kayboldu, pilot ölmüştü. Kimse B-737 MAX gibi olacak demiyor F-35 halini bu olaydan sonra.

Askeri jet uçağını ile sivil yolcu uçağı ile kıyaslamak elma ile armutu karşılaştırmaktır.

Test aşamasında, yeni seri üretime geçmiş uçaklarda sık sık rastlanan olaydır kazalar. Sivil yolcu ucakları kaza geçirince onlarca insan ölüyor, derin yaralar bırakiyor ardından, düzeltmesi oldukça zor sarsıntıya sebep oluyor.

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #369 : 24 Aralık 2019, 21:28:09 »
Son vidayı vurdun uçağa ve hemen havalansın demekle olmaz. Karada bütün sistemleri uzun süre kontrol edilecek. Moskova`dan üst düzey heyet gelmiş, hani yeni yıla kadar teslim edilecekti ilk seri üretilen uçak.

 1 hafta, 10 gün veya 1 ay sonra teslim edilirse olmazmıydı. Koltukta oturan heyet bunlardan ne anlar, hemen uçsun ve 2-3 gün sonra teslim edilsin dersen olacağı bu...

Demek ki bu kafa yapısı dünyanın her yerinde aynıymış. Oysaki sadece bizim gibi Orta Doğu veya 3. Dünya ülkelerinde olduğunu zannediyordum! Teknik işler, hesap kitap işleridir. Zaten üretim süreci en ince ayrıntısına kadar hesap edilir. Fakat günün birinde, hiç alakasız birileri gelir ve projeyi sık boğaz eder. Ondan sonra hata-kaza kaçınılmaz olur.

Al işte... Bizdeki baraj projesi! Mühendisler her türlü parametreyi değerlendirmiş ve en uygun baraj tipini tespit etmiş. Fakat dallamanın biri geliyor ve ''mealen'' diyor ki; dört senede bitecek projeyi iki buçuk senede hazır edin! Bunun üzerene proje yönetimi bütün bilimsel gerçekleri bir kenara atarak; coğrafya gereği dolgu tipi baraj yapılması gereken yere beton kemer baraj yapıyor. Ondan sonra zemin kadı ve baraj ortadan ikiye ayrıldı. Gitti 2,5 Milyar Dolar..!

Beyinsiz insanların kesinlikle bürokrat yapılmaması gerekiyor.