Gönderen Konu: Su-57 (T-50) PAKFA  (Okunma sayısı 61690 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 214
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #320 : 02 Eylül 2019, 17:05:37 »

Peki sizce acil uçak ihtiyacı var mı? Varsa hangi uçaklar alınabilir? EF-2000,Rafale,Gripen? Gripendeki abd alt sistemleri ortada ve düşük olasılık bence ya diğerleri?

Özellikle terörle mücadele İnsansız hava araçlarının ve Atak helikopterlerinin devreye girmeleriyle hava kuvvetlerinin yükü biraz azaldı diyebiliriz. Buna ek olarak Silahlı Hürkuş ile Akıncı Aksungur insansız hava araçları ile İhtiyacımızı bir seviyeye kadar azaltabiliriz. Ancak ciddi bir bir savaş durumunda ne kadar yeterli olabilir! F-4 uçaklarıyla bir savaşa girebilir miyiz?  Birini Suriye hava savunma sistemi düşürmüştü hatırlarsınız.

Sürekli bir ateş çemberi içerisindeyiz. Birkaç sene öncesinde Rusya ile savaşın eşinden döndük mesela! Şu an Suriye ile bir savaşa bile girişebilecek kadar bıçak sırtı bir durumdayız. Akdeniz'de neler olacağı henüz belli değil! Orası da ayrı bir risk! ABD her zamanki gibi yüzümüze gülümseyip arkamızdan kuyumuzu kazmaya devam etmekte! Bu coğrafyada her an her şey olabiliyor.

F-4'lerin yerine yeni nesil bir uçak olarak F-35'lerin alınması en mükemmel plandı. Şu anki durum ile bu plan geride kalmış durumda. Az da olsa bir olasılık halen mümkün. Eğer F-35 kesin olarak gelmeyecekse, kısa vadede kullanabileceğimiz uçaklar edinmemiz gerekli. İkinci el uçaklar da olabilir. Ancak bu tarz alımlarda o uçaklara bir de modernizasyon gerçekleştirmemiz gerekir ki bu da aktif göreve girme sürelerini öteler. Ayrıca kimden alabiliriz?  Kim var elindeki kullanılabilir işe yarar uçakları bulunan ve satan? Bu da zayıf bir olasılık.

Yeni bir uçak almak da olasılıklar arasında. Ama bu da kolay değil. Bir uçak seçimi, sözleşmenin imzalanması, uçakların teslimatı vs uzun yıllar alır.

En son olasılık da Rusya veya Çin'den uçak almak. Tabi yeni uçak alımındaki olumsuz özellikler onlar için de geçerli. Rus uçaklarının NATO ile uyumusuzluğu nedeniyle karşılaşacağımız sorunları çoğumuz biliyoruz. Acaba yazılım değiştirerek kendi silahlarımızı kullanabilir miyiz? Bu da ayrı bir bilinmeyen!

Kesin olan şu ki, F-35 tedarikinde karşılaşaacağımız sorunlar nedeniyle uygulamaya sokabileceğimiz mantıklı bir B planımızın olmadığı. Hemen her konuda olduğu gibi!

  Haklısınız üstadım zamanında bir B planı düşünülmediği için uçak konusunda bugün zor duruma düştük.Abd ile bugünkü sorunları yaşayabileceğimiz,F-35 lerin gelmeyebileceği ihtimali hiç hesaba katılmamış zamanın karar vericileri tarafından.Halbuki 2003 yılındaki çuval geçirme olayından sonra bugünlerin gelebileceği çok belliydi çünkü artık abd ile hemen hiçbir konuda uyuşmayan çıkarlarımız bulunmakta.
   Efendim yok Aksungurmuş yok Akıncı TİHA imiş yok Hürkuş-c imiş yok ilerdide MİUS muş yok Hürjet imiş bunların hiçbiri gerçek bir muharip uçağının yerini tutmayacağı gibi günümüzdeki 4,5-5.nesil uçaklara karşı da yetersiz kalırlar.Tamam asimetrik hedeflere karşı eldeki uçakların yükünü epeyce azaltır rahatlatırlar ancak gelecek hesabımızı sadece pkk ile savaşacağımız düşüncesiyle şekillendiremeyiz.Ya bir devletle kapışmak zorunda kalırsak bu bahsi geçen araçlar devletler arası savaşta ne kadar etkili olabilecek.Dünyanın en belalı bölgesinde bulunan ülkemiz hava kuvvetlerini her zaman güçlü ve caydırıcı tutmak zorundadır hem nitelik hem de nicelik olarak.F-4E2020  lerin de 3-4 sene içinde envanter dışı kalacağı düşünülürse (ki bugün zorunluluktan uçmaktadırlar halbuki çoktan emekli olmaları lazımdı) ara bir uçak alımı şart oğlu şart olarak karşımıza çıkıyor.
  Bazı saygı duyduğum emekli paşalar İrfan Sarp olsun Beyazıt Karataş olsun hiçbir uçak alınmaması gerektiğini tüm kaynakların TFX'e ayrılması gerektiğini söylüyorlar onlara da katılmıyorum.Neye dayanarak böyle rahatlar TFX'in zamanında biteceğini,projenin başarıyla sonuçlanacağını neye göre iddia ediyorlar hiç anlamıyorum.Yahu daha Hürkuş-C leri bile envantere alamadık kaç yıldır.tarihinde jet uçağı yapmamış ülkemiz 5.nesil bir uçağı 10 yılda hizmete sokacak ha ölme eşşeğim ölme bu bana çok iddialı geliyor.TFX'in motoru 5.nesil yerli bir motor olmadıktan sonra uçağın 5.nesil olmayacağı bilinen bir gerçek ve bu motoru biz kimle nasıl üreteceğiz kaç yılda üreteceğiz belirsiz.ABd gibi havacılığın zirvesinde olan bir ülke bile F-35 leri 8 ülke ile beraber ortak geliştirdi ve buna rağmen gecikmeler yaşandı hala uçak tam olarak eksiklikleri giderilebilmiş değil.Eh biz nasıl TFX'i herşeyiyle hazır edeceğiz vallahi aklım almıyor.
   İşte o yüzden bu hayali projeye bel bağlamadan 2030 larda sıkıntı yaşamamak için yeni uçak alımı mutlaka düşünülmeli şimdiden çalışmalar başlamalıdır.TfX 2030'a yetişmezse o tarihte hava kuvvetlerinde ne uçuracağız hangi uçağı alalım diye kara kara düşünürüz.Onun için şimdiden bunun önlemi alınmalıdır.Sanırım bu konuda devlet aklı da benim gibi düşünüyor ki F-35 verilmezse alternatifini arayıp başımızın çaresine bakarız diyorlar.

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 41
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #321 : 02 Eylül 2019, 18:25:05 »
NEDEN HİNDİSTAN SU 57 SATIN ALMAYI CİDDİ ŞEKİLDE DÜŞÜNMELİ
(White should India seriously consider buying thr SU57) başlıklı yazıdan alıntı:

The most important element of the onboard electronic equipment of the Su-57 is the radar which makes the fighter jet quite quite unique. It is radically different from the airborne radar in the traditional sense. The X-band AFAR (Active Phased Antenna Array) radar element is located not only in the front of the fuselage but on the sides of the aircraft which gives an unmatched, multidirectional view to the pilot.

There is no such radar on any fifth-generation multi-functional fighter – neither on the F-22, nor on the F-35, nor on the Chinese Chengdu J-20. And the law of air combat is known to all: the one who detects first, shoots first.

One cannot also ignore the deflectable thrust vectors on its engines, which make the SU-57 super manoeuvrable, able to spin in one place in the sky, like an acrobat, perform somersaults, stop in one place or glide through the air from top to bottom like skiing from snow peaks.

This is an essential element of aerial combat. The SU-57 can suddenly stop its flight and quietly “slides” down like a sledge from a hill, and disappear from the screens of the enemy’s radars. Not only the radars, it also allows the fighter jet to escape from the hostile missile with an elegant manoeuvre. No fifth-generation aircraft has such an advantage including the F-22 Raptors, F-35 or Chinese Chengdu J-20.

Hiç bir Batı menşeli uçakta olmayan elektronik ve radar kabiliyeti olan bir uçak. Havada aniden uçmayı bırakıp, dağ yamacında kayan bir kayak gibi süzülüp kayarak radarlardan yok olma kabiliyeti var. Bu şekilde sadece radardan yok olma değil kendisine atılan füzelerden de kaçabilme kabiliyeti var. F22, f35, j20 gibi hiç bir 5inci nesil uçakta olmayan bir beceri.

Thrust vectoring motorlarıyla havada tek bir nokta da durup takla atabilme ve olduğu yerde “spin” yapabilme özelliği olan bir uçak.

Hem başta hem de yanaklarda bulunan 3 adet X Band AFAR (active plasede Array Antenna array) radarı ile anında tüm 360 derece alanı pilota ulaştıran ve hiç bir diğer 5inci nesil uçakta olmayan durumsal farkındalığa sahip bir uçak.
Hava harbinin ana doktrini: ilk gören vurur ise bu büyük bir avantaj.

Bu uçak beraber üretilecek bir uçak.

Acaba Hintliler neden uyuzlanıp, çekildiler projeden?

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 214
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #322 : 02 Eylül 2019, 19:17:46 »
http://www.kokpit.aero/gelecek-nesil-savas-ucaklari-1?fbclid=IwAR2gpjP5wHuqKI9bw9zXfgAonWDqc1ZYFD9BNNtYFhHwMzOFJ2_vY7RyMA8
SU-57 konusunda ayrıntılı bilgi edinmek istiyorsanız sayın Arda Mevlüoğlunun bu yeni makalesini okuyabilirsiniz.Burun ve yanak radarları 360 değil 270 derece durumsal farkındalık sağlıyor.J-20 ve F-35 de ise bu 360 derece.Ayrıca Çİnin J-20 leri için geliştirdiği WS-15 motorlarında TVC yokmuş.SU-57 için geliştirilen İzdeliye30 ise 2025 gibi hazır olacağı söyleniyor

Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 117
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #323 : 02 Eylül 2019, 20:00:19 »
Amerika'dan başka şu 5.nesil uçağı çözen ülke neden yok acaba ?
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 41
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #324 : 03 Eylül 2019, 03:34:47 »
http://www.kokpit.aero/gelecek-nesil-savas-ucaklari-1?fbclid=IwAR2gpjP5wHuqKI9bw9zXfgAonWDqc1ZYFD9BNNtYFhHwMzOFJ2_vY7RyMA8
SU-57 konusunda ayrıntılı bilgi edinmek istiyorsanız sayın Arda Mevlüoğlunun bu yeni makalesini okuyabilirsiniz.Burun ve yanak radarları 360 değil 270 derece durumsal farkındalık sağlıyor.J-20 ve F-35 de ise bu 360 derece.Ayrıca Çİnin J-20 leri için geliştirdiği WS-15 motorlarında TVC yokmuş.SU-57 için geliştirilen İzdeliye30 ise 2025 gibi hazır olacağı söyleniyor

Haklısınız su57 de ön ve yanak Aesa radarları 270 derece durumsal farkındalık veriyor.
Ancak hem f35 de hemde j20 deki 360 derece farkındalık kaska bağlı kameralarla sağlanıyor ve görüş sahası içindeki durumsal farkındalığı sağlıyor.
Su57 de ise 3 Aesa radarı görüş sahası dışında 100 lerce km ötedeki radar görüntüsünü pilota iletiyor. Bu özellik hiç bir uçakta yok. Su35 de dahi PESA radarı olduğundan Su57 nin etkinliği yok. F22 de de yok.
İzdeliye-30 motoru şu anda 1 adet su57 ye takılı vaziyette ve son fuarda uçmuş. Halen testleri devam ediyor. Dediğiniz gibi 2025 e kadar hazır olması bekleniyormuş.

Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 117
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #325 : 03 Eylül 2019, 22:00:48 »
Çin rusya gibi devler motor işini nasıl çözemiyorlar acaba ilginç
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 634
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #326 : 04 Eylül 2019, 12:58:40 »
Alıntı
SSB
@IsmailDemirSSB

Su-35’in bizim harekat ihtiyaclarimizi birebir karsilamasi mumkun degil. Su-35 uçağı bizim için ancak ara çözüm olabilir. Rusya ile görüşmelerin çok başındayız.  Su-57’yi birlikte uretmek daha mantikli olabilir.

Ama bunlar uzun uzun konusulmasi gereken konular.

Biz sadece mecbur kalirsak hangi yolu secebiliriz, su anda bu calismayi yapiyoruz.
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2019, 13:14:28 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 214
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #327 : 04 Eylül 2019, 17:34:27 »
http://www.kokpit.aero/gelecek-nesil-savas-ucaklari-1?fbclid=IwAR2gpjP5wHuqKI9bw9zXfgAonWDqc1ZYFD9BNNtYFhHwMzOFJ2_vY7RyMA8
SU-57 konusunda ayrıntılı bilgi edinmek istiyorsanız sayın Arda Mevlüoğlunun bu yeni makalesini okuyabilirsiniz.Burun ve yanak radarları 360 değil 270 derece durumsal farkındalık sağlıyor.J-20 ve F-35 de ise bu 360 derece.Ayrıca Çİnin J-20 leri için geliştirdiği WS-15 motorlarında TVC yokmuş.SU-57 için geliştirilen İzdeliye30 ise 2025 gibi hazır olacağı söyleniyor


  Hocam F-35 deki AN-AAQ-37 DAS sistemi ile 1300 km öteden ateşlenen balistik füzelerin tespiti mümkün olabiliyor deniyor yani sadece görüş içinde durumsal farkındalık değil söz konusu olan.
Haklısınız su57 de ön ve yanak Aesa radarları 270 derece durumsal farkındalık veriyor.
Ancak hem f35 de hemde j20 deki 360 derece farkındalık kaska bağlı kameralarla sağlanıyor ve görüş sahası içindeki durumsal farkındalığı sağlıyor.
Su57 de ise 3 Aesa radarı görüş sahası dışında 100 lerce km ötedeki radar görüntüsünü pilota iletiyor. Bu özellik hiç bir uçakta yok. Su35 de dahi PESA radarı olduğundan Su57 nin etkinliği yok. F22 de de yok.
İzdeliye-30 motoru şu anda 1 adet su57 ye takılı vaziyette ve son fuarda uçmuş. Halen testleri devam ediyor. Dediğiniz gibi 2025 e kadar hazır olması bekleniyormuş.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 214
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #328 : 04 Eylül 2019, 18:40:54 »
  Sayın İsmail Demir 4,5 nesil sU-35 uçakları bizim harekat ihtiyaçlarımızı karşılamaz ancak ara bir çözüm olabilir demiş ancak burada amaç zaten TFX üretilene kadar geçecek sürede doğacak boşluğu doldurmak değil mi? Bir uçak alımı olacaksa bu stop gap amaçlı ve sınırlı sayıda olmayacak mı? SU-57 ortak üretimi ise uzun yıllara yayılacak bir süreç.Tabiki daha gelişmiş bir uçak ancak böyle bir işe girilirse bizim TFX projesi nereye evrilir? Her iki proje birden yürür mü? Unutmayalım ki elimizde SU-35 ayarında bile uçak yok şu anda F-16 larımız Suriyede rus uçağını düşürdükten sonra ruslar SU-30 ları gönderdiğinde malesef yetersiz kaldılar ve abd den F-15C leri istedik apar topar.Burada amaç mümkün olduğunca çabuk olaca şekilde yeni uçakları filoya katmak olmalı.

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 41
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-57 (T-50) PAKFA
« Yanıtla #329 : 04 Eylül 2019, 19:49:19 »
http://www.kokpit.aero/gelecek-nesil-savas-ucaklari-1?fbclid=IwAR2gpjP5wHuqKI9bw9zXfgAonWDqc1ZYFD9BNNtYFhHwMzOFJ2_vY7RyMA8
SU-57 konusunda ayrıntılı bilgi edinmek istiyorsanız sayın Arda Mevlüoğlunun bu yeni makalesini okuyabilirsiniz.Burun ve yanak radarları 360 değil 270 derece durumsal farkındalık sağlıyor.J-20 ve F-35 de ise bu 360 derece.Ayrıca Çİnin J-20 leri için geliştirdiği WS-15 motorlarında TVC yokmuş.SU-57 için geliştirilen İzdeliye30 ise 2025 gibi hazır olacağı söyleniyor


  Hocam F-35 deki AN-AAQ-37 DAS sistemi ile 1300 km öteden ateşlenen balistik füzelerin tespiti mümkün olabiliyor deniyor yani sadece görüş içinde durumsal farkındalık değil söz konusu olan.
Haklısınız su57 de ön ve yanak Aesa radarları 270 derece durumsal farkındalık veriyor.
Ancak hem f35 de hemde j20 deki 360 derece farkındalık kaska bağlı kameralarla sağlanıyor ve görüş sahası içindeki durumsal farkındalığı sağlıyor.
Su57 de ise 3 Aesa radarı görüş sahası dışında 100 lerce km ötedeki radar görüntüsünü pilota iletiyor. Bu özellik hiç bir uçakta yok. Su35 de dahi PESA radarı olduğundan Su57 nin etkinliği yok. F22 de de yok.
İzdeliye-30 motoru şu anda 1 adet su57 ye takılı vaziyette ve son fuarda uçmuş. Halen testleri devam ediyor. Dediğiniz gibi 2025 e kadar hazır olması bekleniyormuş.



Haklısınız, f35 deki DAS sistemi ile 800mil(1300km) ötedeki balistik füzenin kızıl ötesi imzasını görmek mümkün. Hem de 360 derece farkındalıkla. Bunu kızılötesi optik kameralarla yapıyor. Bu kendini koruma paketi içindeki bir özellik. F35 deki hakiki bir (InfraRed Search and Track)kızılöötesi arayıcı tarayıcı değildir. Optik sensörler ve 2 yada daha fazla uçakla birlikte sensörleri konuşturarak elde edilen bir kızılötesi resim alıntısıdır. Çok da etkileyici bir teknoloji tabiiki. Ama IRST teknolojisinde Ruslar daha ileride unutmayalım.
Ama bir hava hava füzesini ne mesafede algılar o belli değil. Mutlaka çok daha kısa mesafede olacaktır.
Ancak bir uçağı,  hele RCS değeri düşük bir uçağı ancak radarları ile görebilir. Su35 ve bilhassa su57, üzerindeki Tikhomirov NIIP X-Band L-Band Active Electronically Steered Array radarlar ile f35’i daha önce görürler.
F35’in bir eksikliğide yanlarda radar olmadığından radar görüş sahası kısıtlıdır. BVR hava hava füzelerini ancak düz uçuş sırasında ve 350 knot hızın altında atabilir. Aim9x tipi WVR füzeleri kullanamaz. Dogfight sırasında ve 25000ft altında silah kapaklarını açamadığı için füzelerinin hiçbirini kullanamaz.
İyi ki vermemişler bu uçağı bize. İnşallah MMU da çok daha etkin bir elektronik sistem uygulaması yapılır.