TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Deniz Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

Süratli Amfibi Gemi (LCT) Projesi

(1/5) > >>

Şahinbey:
Süratli amfibi gemilerin inşası başladı

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyaca olan 8 adet Süratli Amfibi gemilerinden birincisinin kaynak töreni A.D.İ.K Tersanesi’nde yapıldı. Yüzde 100 Türk mühendisleri tarafından dizayn edilen ve kendi sınıfında dünya donanmalarının en güçlü taşıma kapasitesine sahip gemilerin ilk kaynak törenine Deniz Kuvvetleri Komutanlığı yetkilileri, Furtrans Yönetim Kurulu ve sektör temsilcileri katıldı.

2006 yılından itibaren Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından yürütülen gemi inşa projelerine teklif vermeye başlayan A.D.İ.K Tersanesi 17 Haziran 2009 tarihinde 8 adet geminin inşası için “Süratli Ambibi Gemi (LCT) Tedarik Projesi sözleşmesini imzalamıştı. Proje kapsamında birinci geminin ilk kaynak töreni A.D.İ.K Tersanesi’nde yapıldı. Savunma Sanayi Destekleme Fonu(SSDF) kaynakları tarafından finanse edilen projede söz konusu gemilerin inşası ile yerli firmalara önemli bir iş olanağı sağlanacak. Yoğun bir inşa programı ile 8 adet geminin tamamının Ağustos 2012 yılına kadar teslimi planlanmakta.

Yaklaşık 1150 ton azami deplasman, 20 mil sürat, araç/personel taşıma kapasitesi ve silah sistemleri ile dünya bahriyelerinde kendi sınıfının en kabiliyetli gemisi olan LCT’ler için Furtrans Yönetim Kurulu Başkanı Süalp Ö. Ürkmez, Hedeflerinin Türk mühendis, işçi ve firmalarının değerli katkılarıyla bahse konu gemilerin gelecek yıllarda dost ve müttefik ülke donanmalarınca da kullanılması olduğunu söyledi. A.D.İ.K’in içinde bulunduğu Tuzla tersanelerinin önümüzdeki yıllarda Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyacı olan her türlü muharip ve destek gemilerini inşa etme kapasitesine ulaşacağını belirtti.

Ürkmez sözlerine şöyle devam etti:

“Tersanemiz, süratli Amfibi Gemi Tedarik Projesini kazanması hitamında, büyük bir istekle Amfibi (LST-yaklaşık 6500 ton tam yük deplasman) projesine hazırlanarak teklif vermiş, 06 Ocak 2010 tarihinde Başbakanın başkanlığında yapılan Savunma Sanayi İcra Komitesi Kararı ile Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın 2 adet Amfibi Gemi (LST) ihtiyacını karşılamak üzere başlatılan proje kapsamında, anılan tekliflerin değerlendirme aşamaları sonucunda, Grubumuz ile sözleşme görüşmelerine başlanması konusunda SSM yetkili kılınmıştır. Süratli Amfibi Gemi (LCT) Projesi’nde inşa aşamasına ve Amfibi Gemi (LST) Projesi’nde sözleşme görüşmelerine başlanacak olması nedeniyle, tüm çalışanlarımız büyük bir mutluluk ve gururu paylaşmaktadır. İnşa edeceğimiz LCT ve LST Amfibi Gemilerinin; milli menfaatlerimizi korumak ve kollamak için mavi denizlere şanlı “Tük Sancağını”dalgalandıran güçlü donanmamıza hayırlı olmasını dileriz”

http://www.denizhaber.com.tr/gemi-insa-san./23977/suratli-amfibi-gemi-deniz-kuvvetleri-a.d.i.k.-tersane-yonetim-kurulu-tedarik-pro.html

RekarnO:
2012 ye kadar Tamamlanması Çok iyi bir süre.2 Yılda 8 gemiyi bitirmek gerçekten takdire şayan bir olay.Allah kaza bela vermesin. Hayırlı uğurlu olsun. :)

EfsaneAsker:
Aynı tersaneden 2-3 senede 8 amfibi gerçekten hızlı.

Falcon:
Turkish shipbuilder ADIK is preparing to commence sea trials of the first of eight 80 m high-speed landing craft tank (LCT) vessels being built for the Turkish Naval Forces Command.

Ordered by the Ministry of Defence's Undersecretariat for Defence Industries (SSM) in mid-2009, the new LCTs are designed to perform amphibious operations and troop transfer (with a secondary role of delivering humanitarian aid/disaster relief). ADIK was selected following a competition with three other Turkish shipyards.

The operational requirements developed by the Turkish Navy emphasise a capability for high speed at full load. To achieve this ADIK has developed a hullform that combines improved hydrodynamic efficiency with good stability (draught is less than 0.95 m forward and less than 2.35 m aft at full load).

Of all-steel construction and displacing 1,155 tons, the LCT will be capable of carrying a payload of up to 200 tons (such as three main battle tanks) at full performance. The deck itself is strengthened to allow for up to 420 tons of cargo at reduced performance.

Propulsion is provided by twin MTU 16V4000 M70 diesels driving two shafts through ZF 7666 reverse reduction gearboxes. This will deliver a maximum speed of 18 kt at full displacement or a maximum continuous speed of 16.5 kt, offering an endurance of 400 n miles with 90 per cent fuel capacity at full load displacement. The design can make 20 kt at light ship displacement.

The first LCT, Ç-151, was launched from the ADIK yard in Istanbul's Tuzla district on 2 October 2010. Sea trials were due to start at the end of February 2011, with handover to the SSM scheduled for the end of March. Follow-on deliveries are planned to take place at three-month intervals for the next three vessels, accelerating to one ship every two-and-a-half months for the final four.

ADIK was selected by SSM in March 2010 as preferred supplier for the construction of two new 7,125-ton displacement landing ship tank (LST) vessels. A final contract award is expected later in 2011

SKYWOLF:
Bu ne? Tarzanca mı? :D
Yapmayın böyle komik şeyler ya...

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git