Gönderen Konu: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ  (Okunma sayısı 49090 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« : 29 Mart 2009, 01:47:33 »
Türkiye’de insanlı ve insansız hava platformlarının tasarımı, geliştirilmesi, modernizasyonu, imalatı, entegrasyonu ve satış sonrası hizmetleri alanlarında teknoloji merkezi konumunda olan TUSAŞ, 15 Mayıs 1984 tarihinde kurulmuştur.

TUSAŞ’ın başlıca hissedarları Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı (%54.49), Savunma Sanayii Müsteşarlığı (%45.44), Türk Hava Kurumu'dur (%0.06).

TUSAŞ tesisleri 186,000 metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 5,000,000 metrekarelik bir alan üzerine kurulmuştur. Şirketin Akıncı-Ankara’da bulunan yüksek teknoloji ürünü makine ve teçhizatla donatılmış modern uçak üretim tesisi, parça imalatından uçak montajı, uçuş testleri ve teslimine kadar son derece geniş üretim kabiliyetlerine sahiptir. TUSAŞ kalite sistemi dünyaca kabul görmüş NATO AQAP-2110, ISO-9001:2000 ve AS EN 9100 standartlarını karşılamaktadır. TUSAŞ’ta 1000’i mühendis olmak üzere toplam 2800 kaliteli ve deneyimli personel çalışmaktadır.

Türk İnsansız Hava Aracı (TİHA) ile Türk Silahlı Kuvvetleri Taarruz/Taktik Keşif Helikopteri (ATAK) Programları’nda ana yüklenici olan TUSAŞ, halihazırda Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı (MALE) İHA ve Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (HÜRKUŞ) tasarım ve geliştirme projeleri üzerinde çalışmaktadır. Türkiye’nin havacılık ve uzay merkezi TUSAŞ, geliştirdiği özgün ürünler ile (MARTI, KEKLİK, TURNA/S, TURNA/G, GÖZCÜ, PELİKAN ve BAYKUŞ) İnsansız Hava Aracı teknolojileri ve alt sistemlerin platforma entegrasyonu konularında deneyim kazanmıştır.

TUSAŞ’ın mevcut deneyimi F-16 Savaşan Şahinler, CN-235 hafif nakliye/deniz karakol/gözetleme uçakları, SF-260D eğitim uçakları, Cougar AS-532 arama kurtarma (SAR), silahlı arama kurtarma (CSAR) ve genel maksat helikopterlerinin ortak üretiminin yanı sıra  kendi tasarımı olan insansız hava aracı, hedef uçağı ve zirai ilaçlama uçağı gibi ürün geliştirme programlarını kapsamaktadır.

TUSAŞ’ın ana faaliyetleri arasında Türkiye ve bölgedeki diğer ülkelerin envanterinde bulunan sabit ve döner kanatlı askeri ve ticari hava platformlarının Modernizasyon, modifikasyon ve sistem entegrasyonu programları ile satış sonrası hizmetleri de bulunmaktadır. TUSAŞ, Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın (Hv.K.K.) envanterinde bulunan C-130 nakliye uçakları ile T-38 eğitim uçaklarının aviyonik modernizasyon programlarının ana yüklenicisidir. Black Hawk Helikopteri’nin Özel Kuvvetler için modifikasyonu, Hv.K.K. F-16’larının elektronik harp ve yapısal tadilatları, Ürdün Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın (RJAF) envanterinde bulunan F-16’ların yapısal ve aviyonik modifikasyonları, S-2E uçaklarının Yangın Söndürme Uçağı’na modifikasyonu, Cougar AS-532 helikopterlerinin modifikasyon ve modernizasyonu, S-70 helikopterlerinin dijital kokpit modifikasyonu, CN-235 platformlarının Dz.K.K. ve S.G.K.’nın Deniz Karakol/Gözetleme görevleri için modifikasyonu, ATR-72 platformlarının yine Dz.K.K.lığı için modifikasyonu ile B737/800 uçaklarının Havadan Erken İhbar ve Kontrol Uçağı’na (HİK) dönüştürülmesindeki tüm yapısal tadilatlar ile sistem entegrasyon faaliyetleri bulunmaktadır. 

Sabit ve döner kanatlı askeri/ticari uçak ve uçak parçası üretimindeki kanıtlanmış deneyimi ile TUSAŞ; AgustaWestland, Airbus, Boeing, CASA, Eurocopter, Lockheed Martin, Northrop Grumman, MDHI, Sikorsky ve diğer şirketler nezdinde ayrıcalıklı bir konumdadır. Bir kısmında tek kaynak olduğu programlar ile TUSAŞ, Airbus A319/320/321 uçakları için 18. bölüm gövde panelleri, Boeing 737 uçakları için kanat ucu ile uçuş kabin paneli, Eurocopter EC-135 helikopterleri için arka kapı ve motor kaportası, Sikorsky S-70A ile MH-60 helikopterleri için yatay stabilize, arka rotor dikmesi ve kuyruk kısmı, S-76 helikopterleri için yatay stabilize ve MDHI MD-902 helikopterleri ile AgustaWestland AW-139 helikopterleri için gövde imal etmektedir. Ayrıca, B747 ön iniş takım kapakları, B777 “Dorsal Fin” ve B737/767/777 parça/alt montaj parçaları, B737 kanat ucu kabloları, B777 “Piano Panel” parçaları imal eden TUSAŞ, Cougar AS-532 helikopterinin yedi ana komponentinin de imalatını gerçekleştirmektedir. Son dönemde imzalanan sözleşmeler kapsamında Airbus A380 uçaklarının “D-Nose Panel” Gerdirme Kabukları, B787 Elevatör, Kargo Bölüm Paneli, Yatay Stabilize ve Gövde Kaplama Elemanı TUSAŞ tesislerinde üretilecektir.

TUSAŞ, Türk Silahlı Kuvvetleri Bakım Merkezleri’nin imkan ve kabiliyetlerini kullanarak müşterilerine bakım, onarım ve revizyon hizmetleri de vermektedir.

Türk  “Özgün Uydu Geliştirme Projesi”ne aktif olarak katılmakta olan TUSAŞ, Uluslararası Uydu Tedarik Projeleri’nde yerli ana alt yüklenici firma olacaktır. Bu doğrultuda, Şirket bünyesinde 2008 yılında yeni bir  Uydu Montaj ve Entegrasyon Test Tesisi inşa edilecektir.

TUSAŞ, Müşterek Taarruz Uçağı (JSF) ve A400M Nakliye Uçağı gibi küresel ölçekli uluslararası tasarım ve geliştirme projelerine katılmaktadır. Milli Sanayi Kuruluşu olarak Airbus Military S.L.’e ortak olan TUSAŞ, Airbus (Fransa, Almanya, İspanya ve İngiltere), EADS (İspanya) ve FLABEL (Belçika) havacılık firmaları ile birlikte A400M uçağının tasarım ve geliştirme faaliyetlerine katılmaktadır. JSF projesinde de Northrop Grumman ile imzalanan sözleşme kapsamında, JSF (F-35) uçağının orta gövde bölümü ABD dışında tek kaynak olarak TUSAŞ tesislerinde üretilecektir.

Dünyadaki son teknolojik gelişmeleri yakından izleyerek havacılık alanında öncü kuruluşlar arasında yer almaya kararlı olan TUSAŞ, ülkemize 21. yüzyılda yeni ufuklar açmayı hedeflemektedir. Türkiye’de insanlı ve insansız hava platformlarının tasarımı, geliştirilmesi, modernizasyonu, imalatı, entegrasyonu ve satış sonrası hizmetleri alanlarında teknoloji merkezi konumunda olan TUSAŞ, 15 Mayıs 1984 tarihinde kurulmuştur.

TUSAŞ’ın başlıca hissedarları Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı (%54.49), Savunma Sanayii Müsteşarlığı (%45.44), Türk Hava Kurumu'dur (%0.06).

TUSAŞ tesisleri 186,000 metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 5,000,000 metrekarelik bir alan üzerine kurulmuştur. Şirketin Akıncı-Ankara’da bulunan yüksek teknoloji ürünü makine ve teçhizatla donatılmış modern uçak üretim tesisi, parça imalatından uçak montajı, uçuş testleri ve teslimine kadar son derece geniş üretim kabiliyetlerine sahiptir. TUSAŞ kalite sistemi dünyaca kabul görmüş NATO AQAP-2110, ISO-9001:2000 ve AS EN 9100 standartlarını karşılamaktadır. TUSAŞ’ta 1000’i mühendis olmak üzere toplam 2800 kaliteli ve deneyimli personel çalışmaktadır.

Türk İnsansız Hava Aracı (TİHA) ile Türk Silahlı Kuvvetleri Taarruz/Taktik Keşif Helikopteri (ATAK) Programları’nda ana yüklenici olan TUSAŞ, halihazırda Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı (MALE) İHA ve Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (HÜRKUŞ) tasarım ve geliştirme projeleri üzerinde çalışmaktadır. Türkiye’nin havacılık ve uzay merkezi TUSAŞ, geliştirdiği özgün ürünler ile (MARTI, KEKLİK, TURNA/S, TURNA/G, GÖZCÜ, PELİKAN ve BAYKUŞ) İnsansız Hava Aracı teknolojileri ve alt sistemlerin platforma entegrasyonu konularında deneyim kazanmıştır.

TUSAŞ’ın mevcut deneyimi F-16 Savaşan Şahinler, CN-235 hafif nakliye/deniz karakol/gözetleme uçakları, SF-260D eğitim uçakları, Cougar AS-532 arama kurtarma (SAR), silahlı arama kurtarma (CSAR) ve genel maksat helikopterlerinin ortak üretiminin yanı sıra  kendi tasarımı olan insansız hava aracı, hedef uçağı ve zirai ilaçlama uçağı gibi ürün geliştirme programlarını kapsamaktadır.

TUSAŞ’ın ana faaliyetleri arasında Türkiye ve bölgedeki diğer ülkelerin envanterinde bulunan sabit ve döner kanatlı askeri ve ticari hava platformlarının Modernizasyon, modifikasyon ve sistem entegrasyonu programları ile satış sonrası hizmetleri de bulunmaktadır. TUSAŞ, Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın (Hv.K.K.) envanterinde bulunan C-130 nakliye uçakları ile T-38 eğitim uçaklarının aviyonik modernizasyon programlarının ana yüklenicisidir. Black Hawk Helikopteri’nin Özel Kuvvetler için modifikasyonu, Hv.K.K. F-16’larının elektronik harp ve yapısal tadilatları, Ürdün Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın (RJAF) envanterinde bulunan F-16’ların yapısal ve aviyonik modifikasyonları, S-2E uçaklarının Yangın Söndürme Uçağı’na modifikasyonu, Cougar AS-532 helikopterlerinin modifikasyon ve modernizasyonu, S-70 helikopterlerinin dijital kokpit modifikasyonu, CN-235 platformlarının Dz.K.K. ve S.G.K.’nın Deniz Karakol/Gözetleme görevleri için modifikasyonu, ATR-72 platformlarının yine Dz.K.K.lığı için modifikasyonu ile B737/800 uçaklarının Havadan Erken İhbar ve Kontrol Uçağı’na (HİK) dönüştürülmesindeki tüm yapısal tadilatlar ile sistem entegrasyon faaliyetleri bulunmaktadır. 

Sabit ve döner kanatlı askeri/ticari uçak ve uçak parçası üretimindeki kanıtlanmış deneyimi ile TUSAŞ; AgustaWestland, Airbus, Boeing, CASA, Eurocopter, Lockheed Martin, Northrop Grumman, MDHI, Sikorsky ve diğer şirketler nezdinde ayrıcalıklı bir konumdadır. Bir kısmında tek kaynak olduğu programlar ile TUSAŞ, Airbus A319/320/321 uçakları için 18. bölüm gövde panelleri, Boeing 737 uçakları için kanat ucu ile uçuş kabin paneli, Eurocopter EC-135 helikopterleri için arka kapı ve motor kaportası, Sikorsky S-70A ile MH-60 helikopterleri için yatay stabilize, arka rotor dikmesi ve kuyruk kısmı, S-76 helikopterleri için yatay stabilize ve MDHI MD-902 helikopterleri ile AgustaWestland AW-139 helikopterleri için gövde imal etmektedir. Ayrıca, B747 ön iniş takım kapakları, B777 “Dorsal Fin” ve B737/767/777 parça/alt montaj parçaları, B737 kanat ucu kabloları, B777 “Piano Panel” parçaları imal eden TUSAŞ, Cougar AS-532 helikopterinin yedi ana komponentinin de imalatını gerçekleştirmektedir. Son dönemde imzalanan sözleşmeler kapsamında Airbus A380 uçaklarının “D-Nose Panel” Gerdirme Kabukları, B787 Elevatör, Kargo Bölüm Paneli, Yatay Stabilize ve Gövde Kaplama Elemanı TUSAŞ tesislerinde üretilecektir.

TUSAŞ, Türk Silahlı Kuvvetleri Bakım Merkezleri’nin imkan ve kabiliyetlerini kullanarak müşterilerine bakım, onarım ve revizyon hizmetleri de vermektedir.

Türk  “Özgün Uydu Geliştirme Projesi”ne aktif olarak katılmakta olan TUSAŞ, Uluslararası Uydu Tedarik Projeleri’nde yerli ana alt yüklenici firma olacaktır. Bu doğrultuda, Şirket bünyesinde 2008 yılında yeni bir  Uydu Montaj ve Entegrasyon Test Tesisi inşa edilecektir.

TUSAŞ, Müşterek Taarruz Uçağı (JSF) ve A400M Nakliye Uçağı gibi küresel ölçekli uluslararası tasarım ve geliştirme projelerine katılmaktadır. Milli Sanayi Kuruluşu olarak Airbus Military S.L.’e ortak olan TUSAŞ, Airbus (Fransa, Almanya, İspanya ve İngiltere), EADS (İspanya) ve FLABEL (Belçika) havacılık firmaları ile birlikte A400M uçağının tasarım ve geliştirme faaliyetlerine katılmaktadır. JSF projesinde de Northrop Grumman ile imzalanan sözleşme kapsamında, JSF (F-35) uçağının orta gövde bölümü ABD dışında tek kaynak olarak TUSAŞ tesislerinde üretilecektir.

Dünyadaki son teknolojik gelişmeleri yakından izleyerek havacılık alanında öncü kuruluşlar arasında yer almaya kararlı olan TUSAŞ, ülkemize 21. yüzyılda yeni ufuklar açmayı hedeflemektedir.

kAYNAK http://www.tai.com.tr
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Xaero

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 110
  • 3
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #1 : 10 Temmuz 2013, 17:53:38 »
Arkadaşlar bugün TAI'nin önünden geçerken saat 12:00 civarında saat 14:00 civarında bir de saat 15:00 civarında sürekli havada uçan (muhtemelen test uçuşlarıdır diye tahmin ediyorum) 3-4 tane savaş uçağı vardı. Çok küçük olduklarından tam seçemedim ama F-16 ya da F-4'lere benziyorlardı. Bilginiz dahilinde bir test programı falan varmıydı ? Bunlar ne uçaklarıydı ve ne için test ediliyorlardı çok merak ettim doğrusu.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #2 : 26 Eylül 2013, 20:13:11 »

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #3 : 18 Ekim 2013, 21:21:16 »
XSAR_V11 ROTOR DESIGN

Tai'nin üzerinde çalıştığı ve bir insansız helikopterde (Tai tarafından üretilmiş ve HC-1 olarak isimlendirilmiş 400 kg max Mtow'a sahip) kullanmayı planladığı 3m uzunluğundaki rotoru.Rotor palaları viril kulesinde 100 saatten fazla aeromechanic ve aeroelastic testlerden geçirildiler.







http://aiac.ae.metu.edu.tr/db/serv.php?Paper=AIAC-2013-142

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #4 : 17 Ekim 2014, 15:47:17 »
TAI'nin ve projelerin son durumuna ilişkin bir sunum.Haziran ayından kalma ama muhtemelen en güncel durum bilgisi budur.



http://www.slideshare.net/Extenda/adm-sevilla-turkish-aerospace-industries-strategy

Çevrimdışı azarax

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 295
  • 0
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #5 : 24 Ocak 2016, 12:12:16 »
TUSAŞ yan sanayiye 2 milyon saat iş verecek

17 Ocak 2016 Pazar, 12:16

Havacılık ve uzay sanayisi sistemlerinin geliştirilmesinde Türkiye'nin teknoloji merkezi olan TUSAŞ, bu yıl havacılık ve uzay sanayisine yönelik üretim yapan yan ve yardımcı işletmelere 2 milyon saat iş verecek 
 
Havacılık ve uzay sanayisi sistemlerinin geliştirilmesinde Türkiye'nin teknoloji merkezi olan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI), faaliyetlerini sürdürürken bu alandaki yan ve yardımcı sanayicilere önemli iş imkanları sunuyor. TUSAŞ, bu yıl havacılık ve uzay sanayisine yönelik üretim yapan yan ve yardımcı işletmelere 2 milyon saat iş verecek.

Türk Hava Kuvvetleri'nin savaş uçağı ihtiyacının karşılanması amacıyla 1984'te kurulan TUSAŞ, zamanla havacılık ve uzay sanayi sistemlerinin geliştirilmesi, modernizasyonu, üretimi, sistem entegrasyonu ve yaşam döngüsü destek süreçlerinde Türkiye'nin teknoloji merkezi konumuna geldi.

Şirket, son iki yılı milyar doları aşan satış hacmi ile tamamlarken, sektör ihracatının yaklaşık yüzde 40’ına imza attı.

TUSAŞ, birlikte çalıştığı Türk şirketlerinden aldığı güçle dünya standartlarında uçak parçalarını zamanında, kalitesinde, uluslararası sertifikasyona sahip olarak, rekabetçi fiyatla üretebilir ve yönetebilir düzeye ulaştı. Bu sayede havacılık sektöründe dünya devi olan şirketlerden büyük hacimli projeleri Türkiye'ye getirmeyi başardı.

Şirketin bu başarısı, havacılık ve uzay sanayisine yönelik üretim yapan yan ve yardımcı işletmeleri de olumlu etkiledi. Öyle ki uzay ve havacılık alanlarında yerli sanayiyi desteklemek, yerli ve yabancı firmaları bir araya getirerek sinerji sağlamak, yüksek katma değerli ürünler üretip ihracatı artırmak için kurulacak Ankara Uzay ve Havacılık İhtisas Organize Sanayi Bölgesi için TUSAŞ’ın yanındaki 730 hektarlık alan seçildi.

"Memleket bizden uçak bekliyor"

TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, organize sanayi bölgesinde, TUSAŞ'ın ana yüklenici olarak hitap ettiği alt sistemciler ve yan sanayicilerin yer alacağını söyledi.

TUSAŞ'taki her türlü iyi gelişmenin, büyümenin, iş artışının bu kapsamda faaliyet gösteren işletmelere de fayda sağlayacağına işaret eden Dörtkaşlı, şöyle konuştu:

"Şirketimizin hemen yanında kurulacak olan Ankara Uzay ve Havacılık İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nde sektörde faaliyet gösteren firmaların bir arada bulunmasının bir sinerji yaratacağına ve havacılık sektörünün rekabet gücünün artacağına yürekten inanıyorum. Organize sanayide yer alacak her firma ile TUSAŞ’ın ortak bir çalışma yürüteceği düşünülemez. Bununla birlikte organize sanayi bölgesinde bir mucize yaratabiliriz ve yurt dışına, büyük havacılık şirketlerine, Airbus'a, Boeing'e, oradan kendi projelerimize iş üretebiliriz. TUSAŞ olarak belirlediğimiz politika gereği bu konuda üstümüze düşeni yapıyor, yan sanayide yaptırabileceğimiz hiçbir şeyi içeride yapmıyoruz. 2016 yılında 2 milyon saat işi dışarıya, yan ve yardımcı sanayiye vereceğiz."

"Memleket bizden detay üretimi değil, uçak yapmamızı bekliyor"

Dörtkaşlı, şunları kaydetti; "TUSAŞ olarak biz, tasarımı yapalım, program, konfigürasyon yönetimi yapalım, nihai montaj ve testi yapalım, teslim edelim ve ürünümüzün arkasında duralım istiyoruz, bunu amaçlıyoruz. Aradaki detay üretimleri bu şekilde paylaşarak rekabetçiliği artırmayı, sektörü ve sektörün lobisini geliştirmeyi amaçlıyoruz. 30 yıl önce yaptığımız işleri yapmaya devam etmenin bize ne vereceği bir gurur, ne de ülkeye vereceği ekonomik fayda var. Dolayısıyla detay üretimi yan sanayimizle paylaşacağız."

"İşvermek isteyip veremedik"

İş verdikleri yan sanayi işletmelerinin en az 2 yıl kendilerinin gözetiminde sertifikasyon sürecinden geçtiğini vurgulayan Dörtkaşlı, bunu sektörün iyileştirilmesi, alt yüklenicilerin kalite standartlarının yükseltilmesi adına kalıcı bir politika olarak uyguladıklarını belirtti.

Bu alanda son 1-2 yılda istedikleri noktayı yakalabildiklerine işaret eden Dörtkaşlı, "İş vermek isteyip veremediğimiz, daha fazla iş vermek isterken işletmelerin kapasitesinin yeterli olmadığı durumlarla karşılaştık. Bu firmaları ve yapıyı ne kadar geliştirebilirsek, dışarıdan ne kadar son ürüne yakın ürün alabilirsek bizim açımızdan o kadar iyi. Yardımcı sanayiye paralel olarak yurtiçi firmaların alt sistem geliştirme konularında uzmanlıklarının artırılmasına yönelik stratejiler geliştiriyoruz. Sektör olarak yavaş yavaş ama sağlam gelişiyoruz" dedi.

http://www.bloomberght.com/haberler/haber/1848294-tusas-yan-sanayiye-2-milyon-saat-is-verecek
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2016, 12:13:42 Gönderen: azarax »

Çevrimdışı M.B.T

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 454
  • 26
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #6 : 10 Nisan 2019, 17:13:02 »
    Uçak ve Helikopter üretimi için dev tesis

Türkiye'nin havacılık ve uzay merkezi Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), ülkenin en büyük, dünyanın tek çatı altındaki 4'üncü büyük kompozit tesisini kuruyor.
 

Alınan bilgiye göre, TUSAŞ'ın Kahramankazan'daki merkez yerleşkesinde 181 milyon dolar yatırımla hayata geçirilecek tesis, 95 bin metrekare kapalı alana sahip olacak. Tesiste, yüksek teknoloji, kalite ve verimlilikte üretim yapılacak.
 
 

Uçak ve helikopter gibi hava araçlarının yapısal parçalarının üretileceği tesis, dünyadaki hava yapısalları kompozit ihtiyacının yüzde 2'sini karşılayacak. Tesiste, üst düzey teknolojik üretimin yanında yeni ürün tasarımları ve ürün geliştirmeleri yapılacak. Buradaki tüm işlemlerde otonom araçlar kullanılarak, yüksek doğruluk ve verimlilik elde edilecek.
Endüstri 4.0 için altyapısını hazırlayan TUSAŞ, kompozit tesisini akıllı dijital fabrika olarak hayata geçirecek ve sanal/artırılmış gerçeklik uygulamaları ile üretime destek verilecek.
 Kompozit tipine göre, özelleşmiş robotik, otonom ekipmanlar ile hassas ve hatasız üretim yapılacak. Tesisteki otonom araçlar, robotlar ve makineler birbiriyle sürekli iletişim halinde olacak.
Binlerce sensör ve iletişim sistemiyle donatılacak tesisle bütün üretim süreci ve verimlilik anlık olarak kontrol edilebilecek.
"Havacılık devleri" için de üretim
Tesiste, gelişmiş kesim ve ölçüm sistemleri kullanılacak. Üretilen parçalar ultrasonik ve x-ray sistemli tahribatsız muayene yöntemleriyle kalite kontrol süreçlerinden geçirilecek ve bunların montajı yapılacak.
Boyahaneler, yapay zekayla otonom olarak çalışacak ve tüm parçalar el değmeden boyanıp sevkiyata hazır hale getirilecek.
TUSAŞ, bu yatırımla üretim kapasitesini büyük ölçüde artıracak ve yapacağı ihracatla ülke ekonomisine katkı sağlayacak.
 
Ürettiği özgün ürünlerin yanı sıra çok uluslu şirketlerle iş birlikleri yürüten TUSAŞ, tesiste kendi geliştirdiği hava araçlarının yanı sıra Airbus, Boeing gibi global havacılık devleri için üretimler gerçekleştirecek.


http://ekonomi.haber7.com/foto-galeri/57638-ucak-ve-helikopter-uretimi-icin-dev-tesis
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2019, 17:18:27 Gönderen: M.B.T »

Çevrimdışı ムゲン

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 211
  • -46
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #7 : 10 Nisan 2019, 17:44:24 »
Neden Ankara ? Ne bileyim neden Malatya değil , Erzincan değil , Tokat değil , Çankırı değil , Eskişehir değilde neden Ankara/Kazan ? Her haltı Ankaraya İstanbula yapma saçmalığından bir bıksak artık. Şimdi diceksinizki maliyet artar. Artsın. Zaten 10 liralık malzemeyi devlete 1000 liraya satarak hayatta kalıyolar varsın 1100 olsun.
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #8 : 10 Nisan 2019, 18:15:04 »
Neden Ankara ? Ne bileyim neden Malatya değil , Erzincan değil , Tokat değil , Çankırı değil , Eskişehir değilde neden Ankara/Kazan ? Her haltı Ankaraya İstanbula yapma saçmalığından bir bıksak artık. Şimdi diceksinizki maliyet artar. Artsın. Zaten 10 liralık malzemeyi devlete 1000 liraya satarak hayatta kalıyolar varsın 1100 olsun.

Evin Malatya' da, işin Ankara' da, ailen Hakkari' de sen ise Erzincan' da olmak ister miydin?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #9 : 10 Nisan 2019, 18:18:59 »
Lojistik yakınlık dışında asıl Koruma amaçlı olabilir.  Hava akınlarına karşı merkezi bir bölge de daha etkili hava savunması yapılabilir... Yoksa her ile savunma sanayii tesislerini yayarsak her merkeze hava savunma üssü kurmak zor olur...