Gönderen Konu: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ  (Okunma sayısı 14930 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 40110
  • 373
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #40 : 10 Ocak 2020, 15:39:47 »
Ortada ucagin u'su yok. Motor veren yok. Ortak ariyoruz. Sülün Osman'lar ölmez!


Nasıl u'su yok? Mock-upumuz varya F-16'ların yedek motorlarından birini takar uçururuz bukadar basit ;D ;D ( Yazdığıma kendimde inanmadım)

Gülme!
Belirtilen tarihte uçması gerekiyorsa, duruma göre olacağı bu zaten.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 40110
  • 373
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #41 : 10 Ocak 2020, 15:41:43 »
Türkiye, Malezya'yı uçmaya çağırdı.

• Milli Muharip Uçak Projesi'ne davet
• Gökbey'in Malezya'da ortak üretimi
• Hürjet'e ortaklık @TUSAS_TR
 Genel Müdürü @Temel_Kotil
• Tüm bunları ortak yapıp Uzak Doğu pazarına uzanmak istiyoruz
https://aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/milli-savas-ucagi-icin-malezyaya-ortaklik-daveti/1698498

İlk defa yaptığımız ve yüksek maliyetli işlerde ortaklar edinmek çok mantıklı. Geliştirme çalışmalarındaki maliyet paylaşılacağı için ortakların yükü azalmış olacak. Tabi bu işin sonraki aşamasında da karın azalması anlamına geliyor.
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2020, 01:32:39 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2226
  • 132
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #42 : 10 Ocak 2020, 15:48:18 »
Ortada ucagin u'su yok. Motor veren yok. Ortak ariyoruz. Sülün Osman'lar ölmez!


Nasıl u'su yok? Mock-upumuz varya F-16'ların yedek motorlarından birini takar uçururuz bukadar basit ;D ;D ( Yazdığıma kendimde inanmadım)

Gülme!
Belirtilen tarihte uçması gerekiyorsa, duruma göre olacağı bu zaten.

Hocam kızmana gerek yoktu ortaya biraz mizah katmak istedim o kadar. Bu kadar geniş bir gizli silah ambargosu altındayken uçağın ilerlemesi umarım sekteye uğramaz.

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 348
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #43 : 10 Ocak 2020, 15:59:54 »
Bence devam eden helikopter projelerimizin insansız olanları üzerine çalışma başlatmamız gerekiyor. İnsansız saldırı helikopteri, insansız nakliye helikopteri vs...
İnsansız hava araçlarında uydu sinyal gecikme problemi çözülmedikçe bu araçlar yeterlilik veremeyeceklerdir. Predatörler de 2 saniyelik gecikme var şu anda. Dolayısıyla Örneğin Afganistan’da kalkış ve inişleri için kullanıldıkları hava alanından görüş sahası içinde mesafeden doğrudan kontrol ediliyorlar. Havadayken kontrol transferi ile ABD deki merkezden idare edilebiliyorlar.
Ancak jet ihalar “dogfight” gibi ani manevra içeren hareketleri yapamazlar. Pilot şart! Helikopterlerde de bu geçerli. Bilhassa hücum helikopterlerinde bu çok önemli bir nokta.

Bu konuda uçakların otomasyonu arttırılamaz mı ? Yapılabilecek manevra ve taktikler belli. Sadece vuralımmı vurmayalımmı kararı kullanıcıya kalabilir. Hatta belirli angajman kuralları'da yüklenilirse kendisi de karar verebilir.
Uçaklarda o seviyede AI kullanımı şu anda mümkün değil. Bazı standart manevralar ve karşı uçağı radarında görünce yapılacak manevralar bilgisayar ve akıllı kontrol ile mümkün olabilir. Ancak ABD bu konuda çok uğraşıyor ve halen bir yere varabilmiş değil. Oldukça yavaş bir uçak olan “Predator”’de dahi 2 saniyelik gecikme iniş ve kalkışları engellediği için merkezden kontrol mümkün değil. Mach yada o hızlarda manevra yapabilme için pilot şart.
“Hand/eye coordination” el/göz koordinasyonu zamanı testinde iyi bir f16 pilotunun 100ms altında reaksiyon vermesi gerekiyor. Ancak hakiki uçuş durumunda yapılan testlerde iyi pilotların ortalama 220ms lik reaksiyon verme zamanı olduğu belirlenmiş. Yani karşıdaki tehlikeyi görüp gerekli önlemi alma süresi saniyenin 5’de biri kadar bir sürede olmalı. Aynı anda ya da arkası arkasına bu tip çok sayıda reaksiyona hazır olması gerekiyor. 2 saniyeyi bulan gecikme ile bu imkansız.
İnsanoğlu’nun ya çok hızlı yeni bir iletişim sistemi icat etmesi ya da pilot gibi düşünebilen bir akıllı süper bilgisayar proğramı yaratması lazım. Öyle sanıyorum bunun ikincisi için uğraşılıyor. Ancak o kadar çok değişken varki!!
https://www.open.edu/openlearn/sites/www.open.edu.openlearn/files/open2files/g-force.pdf
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a178485.pdf

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 40110
  • 373
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #44 : 10 Ocak 2020, 16:05:46 »
Ortada ucagin u'su yok. Motor veren yok. Ortak ariyoruz. Sülün Osman'lar ölmez!


Nasıl u'su yok? Mock-upumuz varya F-16'ların yedek motorlarından birini takar uçururuz bukadar basit ;D ;D ( Yazdığıma kendimde inanmadım)

Gülme!
Belirtilen tarihte uçması gerekiyorsa, duruma göre olacağı bu zaten.

Hocam kızmana gerek yoktu ortaya biraz mizah katmak istedim o kadar. Bu kadar geniş bir gizli silah ambargosu altındayken uçağın ilerlemesi umarım sekteye uğramaz.

Kızmadım ki!
Hep profil resmi yüzünden anlaşılan. Herkes beni asabi sanıyor.  ::)
Palyaço resmi mi kullansam acaba?  ::) ;D
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 454
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #45 : 10 Ocak 2020, 18:14:18 »
Adamlar uğraşıyor işte daha ne yapsınlar... 200 sene yatmışız , ufak ufak bir şeyler yapmaya uğraşıyoruz... Biraz destek lazım

Hee hataları nerede ? Hataları birden çok fazla hedefe saldırmaları.... Hürkuş uçmadan , hürjete , hürjet uçmadan MMU'ya atladılar... Zaten kısıtlı donanım-deneyim-para bölündükçe bölündü...

Donanmamız ne yaptı? Önce milgem envantere girdi...Sonra İ sınıfı kızağa kondu... 5-6 sene sonra da bu deneyimlerden TF-2000 oluşturulmaya başlanacak...

Hava'da işleri biraz karıştırdılar  , çorba haline getirdiler... Biraz palazlanmaya başlayınca örtülü ambargolar,kritik tasarım zorlukları vb. aksaklıklar meydana geldi...

Motor meselesine hiç girmiyorum... Şu koskoca ülke ve akıl ; elektronikte Aselsan'ı , roket teknolojisinde Roketsan'ı , tasarım-üretim mühendisliğinde TAİ'yi , Yazılımda Havelsan'ı yarattı ama maalesef motor üzerine yetkinleşecek bir marka yaratamadı...Ne kara da ne de hava da (TEİ neden geri kaldı siz üstadlara bırakıyorum) bir motor markası yaratılamadı...

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1768
  • -178
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #46 : 10 Ocak 2020, 18:54:26 »
Evet donanmamiz cok sey yapti. Milgem denen kaportayi insa etti, ne motor, ne radar, ne ram fuzesi yerli degil.

Libya'da tam ihtiyacimiz oldugu zamanda Lhd'miz yoktu. Niye? Milgem'le mesgulduk. O milgem Ege'nin disinda işe yaramaz.

Eski forumda şöyle bir iletim vardi: Şu anda prototipi(mock up degil) olmayan hicbir proje üretime gecmeyecek.

Hala ayni yerdeyim.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 40110
  • 373
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #47 : 11 Ocak 2020, 09:27:56 »
Evet donanmamiz cok sey yapti. Milgem denen kaportayi insa etti, ne motor, ne radar, ne ram fuzesi yerli degil.

Libya'da tam ihtiyacimiz oldugu zamanda Lhd'miz yoktu. Niye? Milgem'le mesgulduk. O milgem Ege'nin disinda işe yaramaz.

Eski forumda şöyle bir iletim vardi: Şu anda prototipi(mock up degil) olmayan hicbir proje üretime gecmeyecek.

Hala ayni yerdeyim.

Havacılık konusunda bu aşamada daha ilerideyiz. Uçakların halen prototipleri yok. Ancak o uçaklar ve helikopterlerin ileri versiyonlarında kullanılabilecek jet motorlar üzerinde çalışmalar sürüyor. Bu amaçla geliştirilen TS1400'ün prototipi üzerinde denemeler yapılıyor ve elde edilen deneyimle çok daha güçlü motorların yapılması planlanıyor. Bu konuda hareket rotasını mantıklı buluyorum.

Bizde savunma projelerinin sert şekilde eleştirilmesinin ana nedenlerinin biri de, o projelerin siyasi reklam malzemesi olarak kullanılması. Yerli uçağımız göklerde, yerli tank yaptık, yerli savaş uçağı  vs reklam afişlerinde yıllardır boy gösteriyor. Ancak bu reklamların karşılığı genelde verilmiyor. Yıllar öncesinde kullanıma gireceği belirtilen sistemler halen seri üretime hazır halde bile değiller. Çok kritik bileşenleri ya temin edilemiyor ya da hiç geliştirilmesi bile düşünülmemiş! Hal böyle olunca genel bir hayal kırıklığı söz konusu oluyor ve tepkiler de sert oluyor.

Bu tip projeleri siyasi reklam malzemesi olarak kullandığınızda sadece aptalları etkileyebilirsiniz!
Siz hiç Trump'ın seçim meydanlarında, yollardaki reklam afişlerinde F-35 ile bir arada resimlerini gördünüz mü? Ya da Putin'in Su-57 ile! Hangi gelişmiş ülkede görebilirsiniz? Japonya'da, G. Kore'de, İngiltere'de, Almaya'da vs var mı? Böyle şeyleri ancak İran gibi toplumsal olarak dünyaya kapanmış, geri kalmış ülkelerde görebilirsiniz.
Biz milletçe böbürlenmeyi nedense çok seviyoruz. Atatürk'ün "Türk! Öğün (aklını kullan)! Çalış! Güven!" sözündeki Öğün kelimesini Övün olarak bilen bilgisiz insanlarla dolu bir toplumuz.
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2020, 09:54:39 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 454
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #48 : 11 Ocak 2020, 17:52:56 »
Vallahi ben de o sözün anlamını şimdi siz yazınca öğrendim...Yıllardır yanlış biliyormuşum...  ;D

Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp ... Teşekkürler