Gönderen Konu: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ  (Okunma sayısı 14954 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1365
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #30 : 16 Ekim 2019, 00:16:07 »
Alıntı
Temel Kotil

Seul ADEX 2019’da Vietnam, Filipinler ve Tanzanya’dan gelen üst düzey askeri yetkilileri standımızda ağırlayarak olası işbirliklerimizi değerlendirdik.


Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1365
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #31 : 30 Kasım 2019, 18:51:27 »
Alıntı
youtu.be/v7y4EjFL1Nw

MMU 2029’da teslim edilecek. Ayda 2, yilda 24 adet uretilecek.
Gokbey 2021’de teslim edilecek. Ayda 2, yilda 24, 5 yilda toplam 120 adet uretilecek.
Temel Kotil.

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1365
  • 22
  • DefenceTurk.com
Tai Genel Müdürü. Temel Kotil röportaji.
« Yanıtla #32 : 03 Aralık 2019, 21:42:54 »
Alıntı
youtu.be/Krdskb9qaXQ

8.54 te Göksungur Süpersonik iha projesine deginmis.

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1365
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #33 : 30 Aralık 2019, 14:56:47 »
Alıntı
TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil.

Türkiye'nin son dönemde geliştirdiği yüksek faydalı yük kapasiteli insansız hava aracı (İHA) Aksungur, yeni yılın ilk günlerinde güvenlik güçlerinin kullanımına sunulacak.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Temel Kotil, 2019'un şirket için "bereketli" bir yıl olduğunu söyledi.

Birçok projede belirli bir yol aldıklarını belirten Kotil, "Bir önceki yıla göre ciroda dolar bazında yüzde 40 büyüme var. Şirkete 1000'e yakın mühendis, 1000'e yakın teknisyen kazandırdık. İşimiz ve projemiz çok. Şirketimizi getirmek istediğimiz 10 milyar dolarlık ciro ve proje aşamasındaki ürünlerin bitişi var. 1 yılda ne kadar yol alınabilirse aldık." dedi.

Şirketin yürüttüğü projelere değinen Kotil, şu bilgileri verdi:

"Milli Muharip Uçak iyi gidiyor. Uzun soluklu bir proje, 2 yıl sonra PDR'sini (Ön Tasarım Gözden Geçirme-Preliminary Design Review) bitireceğiz. Uçağın hemen hemen her şeyine karar verilecek. Bundan sonra mühendisler çok detay çalışmalar yapıp imalata başlayacaklar. İlk uçuşu 2026'da. Gökbey'i 29 Ekim 2021'de teslim ediyoruz, sonrasında seri üretime başlayacağız. Şu anda sertifika uçuşları yapılıyor. Gökbey 12 kişi taşıyor, cephe gerisinde ve sivil amaçlı kullanılabiliyor. Sağlık Bakanlığı, jandarma, kara ve hava kuvvetlerinde ihtiyaçları giderecek. Yurt dışından da talepler var. Atak-2, Rusya ve ABD'den sonra bu klastaki en etkili helikopterler arasında yer alacak. İlk uçuşuna 3 yıl var. Hürjet'i 2022'de uçurmak istiyoruz. 2020'de projelerde daha fazla yol almayı hedefliyoruz."

2020 SONRASI VİZYON: ÖZGÜN ÜRÜNLERİN BİTİRİLMESİ

Temel Kotil, bunun yanında Atak helikopteri ve Hürkuş uçağı üretimlerinin sürdüğünü, Airbus ve Boeing'e konsolide 1 milyar dolarlık ihracat yaptıklarını bildirdi. Bunların artmasının söz konusu olduğunu ifade eden Kotil, 2020 ve sonrasındaki vizyonlarını ağırlıklı olarak "özgün ürünlerin bitirilmesinin" oluşturduğunu dile getirdi.

Temel eğitim uçağı Hürkuş üzerinde iyileştirmeler yaptıklarını anlatan Kotil, "Önümüzdeki aylarda envantere girer diye bekliyoruz. Aslında her şey bir öğrenme sürecidir. Anka için aşağı yukarı 10 yılımız geçti ama Aksungur 18 ayda bitti. Gökbey, Atak'tan edindiğimiz tecrübe üzerinde oturuyor. Atak-2 de Gökbey'in tecrübesi üzerine oturacak." diye konuştu.

Kotil, yürüttükleri projelerle 10 yıl sonra Türkiye'yi hem ihracatta hem özgün hava araçlarının kullanımı anlamında mutlu eder bir noktaya geleceklerini söyledi.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 40123
  • 373
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #34 : 30 Aralık 2019, 15:15:11 »
Bence devam eden helikopter projelerimizin insansız olanları üzerine çalışma başlatmamız gerekiyor. İnsansız saldırı helikopteri, insansız nakliye helikopteri vs...
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 353
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #35 : 30 Aralık 2019, 15:44:19 »
Bence devam eden helikopter projelerimizin insansız olanları üzerine çalışma başlatmamız gerekiyor. İnsansız saldırı helikopteri, insansız nakliye helikopteri vs...
İnsansız hava araçlarında uydu sinyal gecikme problemi çözülmedikçe bu araçlar yeterlilik veremeyeceklerdir. Predatörler de 2 saniyelik gecikme var şu anda. Dolayısıyla Örneğin Afganistan’da kalkış ve inişleri için kullanıldıkları hava alanından görüş sahası içinde mesafeden doğrudan kontrol ediliyorlar. Havadayken kontrol transferi ile ABD deki merkezden idare edilebiliyorlar.
Ancak jet ihalar “dogfight” gibi ani manevra içeren hareketleri yapamazlar. Pilot şart! Helikopterlerde de bu geçerli. Bilhassa hücum helikopterlerinde bu çok önemli bir nokta.
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2019, 15:47:53 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1445
  • 208
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #36 : 30 Aralık 2019, 17:08:23 »
Bence devam eden helikopter projelerimizin insansız olanları üzerine çalışma başlatmamız gerekiyor. İnsansız saldırı helikopteri, insansız nakliye helikopteri vs...
İnsansız hava araçlarında uydu sinyal gecikme problemi çözülmedikçe bu araçlar yeterlilik veremeyeceklerdir. Predatörler de 2 saniyelik gecikme var şu anda. Dolayısıyla Örneğin Afganistan’da kalkış ve inişleri için kullanıldıkları hava alanından görüş sahası içinde mesafeden doğrudan kontrol ediliyorlar. Havadayken kontrol transferi ile ABD deki merkezden idare edilebiliyorlar.
Ancak jet ihalar “dogfight” gibi ani manevra içeren hareketleri yapamazlar. Pilot şart! Helikopterlerde de bu geçerli. Bilhassa hücum helikopterlerinde bu çok önemli bir nokta.

Bu konuda uçakların otomasyonu arttırılamaz mı ? Yapılabilecek manevra ve taktikler belli. Sadece vuralımmı vurmayalımmı kararı kullanıcıya kalabilir. Hatta belirli angajman kuralları'da yüklenilirse kendisi de karar verebilir.
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1365
  • 22
  • DefenceTurk.com
Türkiye, Malezya'yı uçmaya çağırdı.
« Yanıtla #37 : 10 Ocak 2020, 13:11:10 »
Alıntı
Türkiye, Malezya'yı uçmaya çağırdı.

• Milli Muharip Uçak Projesi'ne davet
• Gökbey'in Malezya'da ortak üretimi
• Hürjet'e ortaklık @TUSAS_TR
 Genel Müdürü @Temel_Kotil
• Tüm bunları ortak yapıp Uzak Doğu pazarına uzanmak istiyoruz
https://aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/milli-savas-ucagi-icin-malezyaya-ortaklik-daveti/1698498

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1768
  • -178
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #38 : 10 Ocak 2020, 14:44:51 »
Ortada ucagin u'su yok. Motor veren yok. Ortak ariyoruz. Sülün Osman'lar ölmez!
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2231
  • 132
  • DefenceTurk.com
Ynt: TAI-TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ
« Yanıtla #39 : 10 Ocak 2020, 15:37:24 »
Ortada ucagin u'su yok. Motor veren yok. Ortak ariyoruz. Sülün Osman'lar ölmez!


Nasıl u'su yok? Mock-upumuz varya F-16'ların yedek motorlarından takar uçururuz bu kadar basit ;D ;D ( Yazdığıma kendimde inanmadım)
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2020, 15:40:01 Gönderen: fırtına06 »