Gönderen Konu: BARIŞ KARTALI PROJESİ  (Okunma sayısı 80979 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #70 : 30 Aralık 2013, 17:33:13 »
6 barış kartalı+FD-2000+hisar A ve O gibi sistemler ülkemizin yıllardır sorun çektiği hava savunma alanındaki eksikliği büyük ölçüde tamamlayacaktır.
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #71 : 30 Aralık 2013, 19:15:47 »
Opsiyon değerlendirilir gibi geliyor bana açıkcası.. Tam bir AEW&C koruması için 2 uçak daha ihtiyacı var.. Şu yerdeki sofistike link-16 kabiliyetinden yoksun eski AN/SPS serisi radarlarda bir Aselsan'ın geliştirdiği yer konuşlu radarlarla değiştirilse çok iyi olacak.. Koordine bir radar ağımız olacak gerçekten.. AEW&C + ÇAFRAD + Aselsan Yer Konuşlu Radar(Green Pine, Ground Master tarzı), Mobil radarlar, Smart-S MK2 vs.. çok ciddi bir radar ağı oluşuyor bilmem farkediliyormu.. LST'ye bile en az Smart-S MK2 uygun görülmüşse neler düşünülüyor çok merak ediyorum..

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #72 : 31 Aralık 2013, 07:45:16 »
TF-2000 için SM-2 SM-3 onay alırsa kısıtlı bile olsa BMD kabiliyetine sahip bir hava savunmamız olacak gibi görünüyor.Seyir füzesi çalışmalarının ardından füze konusundaki çalışma alanını (THAAD benzeri) BMD kabiliyetli yerli hava savunma sistemi olarak beklemek gerek.Yer konuşlu radar konusunda Çafrad projesine paralel çalışma muhtemelen planlanmıştır.TRSxxx radarlarının da değişim zamanı yaklaşmış olabilir.Buna RAT 31 leri ve Nato kanalıyla kullanılan radarları da ekleyince yerli bir radar için epey bir sayısal ihtiyaç görünmekte.Zaten Aselsan bu ihtiyacı görmüş olacak ki bu konuda çalışmalara başladığına dair (Graoun Master benzeri bir görüntü dolaşıyordu nette) emarelere rastlamaktayız.

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #73 : 31 Aralık 2013, 11:27:22 »
Yok hocam naptınız.. :) TRS-22xx'ler daha yeni radarlardır onların daha ömrü çok.. Fakat dediğiniz gibi RAT-31'ler ve diğer tipteki sabit radarların değiştirilme zamanı geliyor günümüzde dahi sofistike radarlar artık bunlar zaten..

HvKK sitesinde mesela bu durum ve proje gösterilmiş..

Alıntı
Mobil ve Sabit Radar Projeleri

Kullanım ömrü dolmak üzere olan radarların yenilenmesi ve hava resmi oluşturma imkanının geliştirilmesi için ihtiyaç duyulan etkili gözetleme yeteneğinin kazanılması amacıyla Mobil ve Sabit Radar Projeleri tanımlanmıştır. 2011 yılında başlatılan projede yurt içi imkanlar kullanılarak Mobil ve Sabit Radar geliştirilmesine ilişkin ihale çalışmaları devam etmektedir.

Ayrıca ÇAFRAD'ın balistik savunmasındaki yerini sorduğumda Aselsan'da bir mühendis kara konuşlu sistem üzerinde çalıştıklarınıda iletmişti.. Aslında proje çoktan başladıda neyse...

 

Çevrimdışı bostancıbaşı

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 261
  • 17
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #74 : 27 Ocak 2014, 10:04:11 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44341
  • 623
TSK 10 yıllık özlemine kavuştu: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #75 : 02 Şubat 2014, 14:28:59 »
TSK 10 yıllık özlemine kavuştu

02.02.2014 11:11
TSK 10 yıllık özlemine kavuştu
Ulusal Post - Güncel

Türkiye’nin 10 yıldır envanterine katmak için beklediği, geç teslimatı nedeniyle Boeing firmasına ceza kestiği havadan erken ihbar ve kontrol uçağı Barış Kartalı, önceki gün sessiz bir biçimde Konya’daki 3. Ana Jet Üssü’ne teslim edildi.

ANKARA Milliyet


 Barış Kartalı’nın TUSAŞ tesislerinden Konya’ya hareketine ilişkin videosu, Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın internet sitesinde yayınlandı.


Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın internet sitesinde yer alan bilgi notunda “Hava Kuvvetleri Komutanlığımızın ihtiyaçları doğrultusunda, Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından yürütülmekte olan Barış Kartalı Projesi kapsamında ilk HİK Uçağı, başlangıç teslimatı için, TUSAŞ (Akıncı/Ankara) tesislerinden konuşlanacağı birlik olarak belirlenen 3. Ana Jet Üs Komutanlığı’na intikal etmek üzere havalanmış bulunmaktadır.

21 Şubat 2014’te 3. Ana Jet Üs Komutanlığı’nda düzenlenecek tören ile Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterine alınacaktır” denildi.

Hava Kuvvetleri hizmetine 6 yıl önce girmesi planlanan 4 AWACS uçağı, ekimde Türkiye’ye getirilmişti. Barış Kartalı uçağı, ekimden bu yana Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nca test ediliyordu. Uzun süre teslim edilmemesine rağmen rutin bakım zamanları gelen uçaklar için ABD’li Boeing firması, Türkiye’ye gecikme nedeniyle 600 milyon dolara yakın tazminat ödeyecek. Dünyanın en çok satan yolcu uçağı Boeing 737 üzerinde geliştirilen uçağın tepesinde özel bir radar taşıyor.


24 saat görev yapabiliyor

 1.5 milyar dolar bedelli Barış Kartalı Projesi kapsamındaki uçakların envantere dahil olmasının ardından Anadolu Kartalı tatbikatlarında aynı işleyişe sahip bulunan NATO’ya ait AWACS’ın kullanımına da gerek kalmayacak.

Northrop Grumman imalatı özel bir radar taşıyan uçağın radarı, 350 kilometre menzili içinde aynı anda 3 bin cismi tespit ve takip edebiliyor.

Radar sayesinde, çok alçaktan, çok düşük süratle uçan insansız hava araçları bile tespit edilebiliyor.

Uçak, elektronik karıştırma ve şaşırtma da yapıyor. Havadan yakıt ikmali yapılırsa 24 saat görevde kalabiliyor.

http://www.ulusalpost.com/tsk-10-yillik-ozlemine-kavustu-5553h.htm
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #76 : 03 Şubat 2014, 13:17:56 »
Alıntı
İlk E737 Konya'ya uçtu, işte çağrı adı!

TAI tesislerinden yola çıkan Barış Kartalı uçağının yeni yuvası, Konya 3. Ana Jet Üs Komutanlığı oldu. Kuzey çağrı adı verilen uçağın kuyruk numarası da 13-001.
21 Şubat'ta düzenlenecek törene kadar uçağın birlik teslimat çalışmaları tamamlanacak uçak, kurulan özel filoda görev yapacak. 2003'te imzalanan ve teslimatları 2007'de planlanan uçaklar, 7 yıl gecikme ile Türk Hava Kuvvetleri'ne katılıyor. Kalan 3 uçağın teslimatının yıl sonuna kadar gerçekleştirilmesi hedefleniyor.

Boeing tazminat nakit olarak ödemek yerine iki adet opsiyonu bedelsiz olarak vermek istiyormuş. Bu durumda uçak sayısı altı olacak gibi görünüyor.Hadi bakalım inşallah.

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #77 : 03 Şubat 2014, 23:09:27 »
Boeing'in ellerinden öper doğru yapıyolar.. :) Bence kesinlikle ihtiyaç var opsiyonlarında değerlendirilmesine..

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1680
  • 36
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #78 : 04 Şubat 2014, 00:24:02 »
birde safkan 30 tane avcı uçağımız olsaydı

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: BARIŞ KARTALI PROJESİ
« Yanıtla #79 : 04 Şubat 2014, 22:20:28 »
Dimi 20 tanede B-2 tadından yenmez..  ::)  ;D  :D