Gönderen Konu: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi  (Okunma sayısı 496253 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #680 : 21 Ağustos 2015, 16:40:55 »
Alıntı
İlk "Taktik Baykar" İHA Sisteminin 2016 yılının ilk çeyreğinde, ilk "Anka" Sisteminin ise 2017 yılının ilk çeyreğinde Türk Polisinin envanterinde olması hedeflenmektedir.

Alıntı:Defence turkey dergisi.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #681 : 24 Ağustos 2015, 11:20:10 »
Sanırım meskun mahal operasyonlarında helikopterle istihbarat ve görüntü almanın riskli olduğunu gördüler,zira İsrail'in pkk'ya stinger sağlama çabaları olduğu yönünde haberler yer aldı basında,muhtemelen suriyeden de igla tedarik etme olasılıkları da olabilir.Şahsi kanaatim bu tedarik kararının mantıklı olduğu yönünde, ayrıca umarım ANKA ile ilgili de seri üretim sürecini biraz daha hızlandırır bu karar.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #682 : 12 Eylül 2015, 11:29:45 »
ANKA 30 bin feet barajını aştı

TAI’nin IHA’sı ANKA  Eylül ayı başında gerçekleşen irtifa denemesinde yaklaşık 30 bin feet irtifaya çıkarak seri üretim için zorlu bir virajı başarıyla tamamladı. Eskihisar’dan havalanan ANKA  B tipi prototip irtifa kazanmasının denendiği uçuşta yolcu uçaklarının uçtuğu 30 bin 300 feet (9 km 230 metre) irtifaya kadar çıktı. ANKA herhangi bir sorun yaşamadan piste geriye döndü. Piston motorlu uçakların çıkabildiği azami irtifaya ulaşan ANKA böylece pek çok aşamayı tamamlamış oldu. ANKA’nın bu irtifaya çıkması için uçağın aerodinamik değerleri yeniden düzenlendi ve yapısal ağırlığı düşürüldü. Böylece motor gücü ve yakıt tüketimi arttırılmadan havanın son derece ince olduğu irtifaya çıkıldı. Bu irtifada havanın inceliği uçağın havada tutunmasını zorlaştırırken motorun gücü de düşüyor. İki olumsuz etkenle aynı anda başa çıkamayan piston motorlu uçaklar bu irtifaya yükselmiyor. Uçakta ANKA B için planlanan faydalı yüklerle havalandığı için seri üretim ANKA  için hedeflenen performans kriterlerinin yakalanması da yakın görülüyor.

Kaynak: http://www.c4defence.com/anka-30-bin-feet-barajini-asti/

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #683 : 12 Eylül 2015, 11:32:31 »
ANKA 30 bin feet barajını aştı

TAI’nin IHA’sı ANKA  Eylül ayı başında gerçekleşen irtifa denemesinde yaklaşık 30 bin feet irtifaya çıkarak seri üretim için zorlu bir virajı başarıyla tamamladı. Eskihisar’dan havalanan ANKA  B tipi prototip irtifa kazanmasının denendiği uçuşta yolcu uçaklarının uçtuğu 30 bin 300 feet (9 km 230 metre) irtifaya kadar çıktı. ANKA herhangi bir sorun yaşamadan piste geriye döndü. Piston motorlu uçakların çıkabildiği azami irtifaya ulaşan ANKA böylece pek çok aşamayı tamamlamış oldu. ANKA’nın bu irtifaya çıkması için uçağın aerodinamik değerleri yeniden düzenlendi ve yapısal ağırlığı düşürüldü. Böylece motor gücü ve yakıt tüketimi arttırılmadan havanın son derece ince olduğu irtifaya çıkıldı. Bu irtifada havanın inceliği uçağın havada tutunmasını zorlaştırırken motorun gücü de düşüyor. İki olumsuz etkenle aynı anda başa çıkamayan piston motorlu uçaklar bu irtifaya yükselmiyor. Uçakta ANKA B için planlanan faydalı yüklerle havalandığı için seri üretim ANKA  için hedeflenen performans kriterlerinin yakalanması da yakın görülüyor.

Kaynak: http://www.c4defence.com/anka-30-bin-feet-barajini-asti/

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1657
  • 36
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #684 : 13 Eylül 2015, 14:44:36 »
peki kaç saat havada kalabiliyor ?

Çevrimdışı ATA-Türk

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 70
  • -2
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #685 : 05 Ekim 2015, 13:44:41 »
Artik anlasiliyor, ANKAnin basta gecikmesi ve Kriterleri yerine getirememesi sadece Mühendislik eksikliginden kaynaklaniyordu. Simdi baktilar öyle sallayarak tahmini verilerle olmuyor, ciddi simülasyonlara para aktardilar.

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #686 : 07 Ekim 2015, 00:31:56 »

http://m.airporthaber.com/read.php?id=55987

Şu borda nelere kadirmiş. Maşallah heryere yetişiyor...
 :) :) :) :) :)

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #687 : 07 Ekim 2015, 00:42:32 »

http://m.sabah.com.tr/gundem/2015/10/06/terorle-mucadele-icin-ebabil-geliyor
Bu da başka birşey ne oluyor anlamadım.  Ama bari ankanın resimlerini kullansaydınız be kardesim iha haberinde abd ihasımı kullanılır sürekli...
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2015, 00:43:39 Gönderen: мคяครℓเ »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44311
  • 614
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #688 : 07 Ekim 2015, 00:51:43 »
Sabah zaten birilerinin medyası. Millete gaz verip uyutmak için...
Seçim de yakın ya...

Bugün bir üyemiz özel mesajla bir soru sordu. Aralık 2012 tarihinde ANKA için yerli motor geliştirilmesi konusu gündeme gelmişti. Yaklaşık 3 yıl geçti. Bu konudaki gelişmelerden haberdar olan var mı? Nedir son durum?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #689 : 07 Ekim 2015, 01:06:51 »
Bugün bir üyemiz özel mesajla bir soru sordu. Aralık 2012 tarihinde ANKA için yerli motor geliştirilmesi konusu gündeme gelmişti. Yaklaşık 3 yıl geçti. Bu konudaki gelişmelerden haberdar olan var mı? Nedir son durum?
Bor yetişmiş imdada heryere oldugu gibi ici rahat olsun. :) :)
Şaka biyana da hakkaten kale aero yapmamışmıydı motor. Anka icin benmi yanlış hatırlıyorum...