Gönderen Konu: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi  (Okunma sayısı 495951 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı QRI

  • QRI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 515
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #210 : 11 Ocak 2011, 18:32:28 »
ben 800 bg biliyorum.

Çevrimdışı BLACKHAWK

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 506
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #211 : 11 Ocak 2011, 18:59:54 »
peki bir predator veya reaper ın motorunun kaç beygir olduğunu bilen var mı?yanlış hatırlamıyorsam 150 beygirin epey üstündeydi...
950 HP Reaper [712 kW]
MQ-1 115 hp

Çevrimdışı nightshade

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 420
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #212 : 11 Ocak 2011, 21:43:23 »
sağolun arkadaşlar.ayrıca predator ve reaper arasında bu kadar fark olması garibime gitti.tamam reaper epey silah taşıyor ama arada uçurum var.birde predator ün motorunu daha güçlü bekliyordum.demekki anka için 150 beygir yeterli.

Çevrimdışı altor

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 23
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #213 : 12 Ocak 2011, 19:05:18 »
Update: TAI’s Anka UAV continues ground tests

TAI Anka unmanned aerial vehicle during a test flight without its Aselsan-built FLIR system.

Turkish Aerospace Indurstry’s (TAI) first MALE (medium altitute-long indurance) class unmanned aerial vehicle (UAV) “Anka” completed its maiden flight on December 30, 2010 in Sivrihisar. According to reports by well-placed TRDEFENCE sources, this first flight lasted for 14 minutes and was generally deemed successful.

This much celebrated flight’s one and only mishap, however, apperantly took place during the first actual runway landing of the Anka UAV.

Sources within TAI reported that a sudden and unexpected loss of propulsion, only seconds before touch down of the landing gear, might have subjected the aircraft to more shock than the landing system’s suspension mechanism was designed to handle. Technicians insist that the damage was minor and the flight was still considered a  success because the reported near “crash” landing happened within allowed parameters of decend per second.

No critical parts were damaged and the hull of the aircraft, weighting well over a ton, remains intact and capable of further flights.

With the exception of the engine from Germany, Anka was fully designed and manufactured by TAI to meet the Turkish and allied forces’ requirement for strategic reconnaissance capability that require bigger unmanned aircraft that feature heavy payloads and long loiter time over enemy territory.

TAI’s sister company, TEI, is currently working on an indigenous Turkish engine to power the Anka and other similar platforms in the near future.

TAI plans to equip the aircraft by August 2011 with Aselsan’s AselFLIR 300T electrooptics complex for infrared surveillance and mobile target designation capability and a miniature SAR radar developed by the same company. These two instruments will constitute the main standard payload of the aircraft.

Anka is capable of flying at an altitude of 10 kilometers with an endurance of 24 hours, giving the aircraft a superior loiter time beyond the reach of most short to medium altitude defence guns and missiles.

Deliveries to Turkish Armed Forces will start in the first quarter of 2012.

TAI plans to also capitalize on export prospects to certain Caspian and Middle Eastern countries.

TRDEFENCE


Haberde inişte yaşanan sorun neticesinde gövde de hasar oluşmadığı  gelecek uçuşlar için sorun olmadığı söyleniyor. acaba hasar iniş takımlarında mı oluştu?
« Son Düzenleme: 12 Ocak 2011, 19:08:53 Gönderen: altor »

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #214 : 12 Ocak 2011, 19:46:41 »
İngilizce metine göre kritik sistemler,elektronil aksam ve gövdede hasar yok.İniş takımlarında ufak bir sorun oluşmuş olabilir.Önemli değil sert iniş yaşanmış...

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #215 : 14 Ocak 2011, 19:17:22 »
MQ 1c isimli predatorun hafif silahlı versiyonu motor,aviyonik,gövde bakımında Ankaya çok benzer bir iha.Biz reaper tarzı 4-5 tonluk bir silahlı iha yapana kadarki boşluğu bu gibi bir sistemi üreterek doldurabiliriz.Hazır bulunan anka altyapısı bu sistemi üretmemiz için uygun.

General characteristics

Crew: 0
Length: 28 ft (8 m)
Wingspan: 56 ft (17 m)
Height: 6.9 ft (2.1 m)
Max takeoff weight: 3,200 lbs (1,451 kg)
Powerplant: 1× Thielert Centurion 1.7 Heavy-Fuel Engine, 135 HP (100 kW)
Performance

Maximum speed: 135 knots (155 mph; 250 km/h)
Endurance: 36 hours
Service ceiling: 29,000 ft (8,840 m)
Armament


Hardpoints: 4
Missiles: 4 × AGM-114 Hellfire or 8 × AIM-92 Stinger
Avionics


AN/ZPY-1 STARLite Radar

« Son Düzenleme: 14 Ocak 2011, 19:19:55 Gönderen: _darkraven_ »

Çevrimdışı orhancebi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 33
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #216 : 14 Ocak 2011, 23:07:54 »
Arkadaşlar, diğer konu başlıklarında amerikan ambargosunun hayırlı olacağı, tai'nin silahlı iha (Tiha b) üretimi için çalışmaları hızlandırmasına vesile olacağı yazılıp görüşler belirtiliyor ama tai zaten anka'nın silahlısı olmasa da, tek cirit roketi taşıyan silahlı insansız helikopteri üretmiş hatta uçurmuş bile. :o zamanı yazmıyor ama bu işlerle yakından uğraşan arkadaşlar inceleyip daha geniş bilgi verebilirler.
Bilgi "http://www.heliturk.com/haberler/askeri/sivrisinek.html" adresinde mevcut.Hatta resim de var.

"Kısa bir sürede geliştirlen hava aracı başarılı bir uçuş performansı sergiledi.

TAI tarafından çok kısa bir sürede geliştirilen ve 'SİVRİSİNEK' olarak adlandırılan insansız helikopter ilk uçuşunda başarılı bir performans gösterdi. İlk denemede 150 metre uçurulan hava aracı 150 km lik bir menzile sahip olacak. Ayrıca Roketsan'nın tasarladığı 8 km menzilli, T 129 helikopterinde de kullanılacak olan  Türkiye'nin ilk lazer güdümlü füzesi olan 'CİRİT' bu hava aracında kullanılmaktadır.

Burun kısmına teçhiz edilmiş olan ASELSAN tarafından geliştirilen FLIR cihazı ile görüntü aktarma işlemini gerçekleştirebilecek olan 'SİVRİSİNEK' istihbarat faaliyetlerinin vazgeçilmez elemanı olmaya aday güçlü bir profile sahip."

Hatta bu yeni bir konu başlığı olarak açılıp, resimlerle de desteklenip sunulabilir.Şimdilik tek ciritli...
İnşaallah gökyüzünde daha güçlü motorlu ve daha fazla cirite sahip bir çok SİVRİSİNEK'ler görmek dileğiyle.


Çevrimdışı QRI

  • QRI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 515
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #217 : 14 Ocak 2011, 23:18:26 »
Bu Sivrisinek benim hosuma gitti.

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #218 : 14 Ocak 2011, 23:28:35 »
Resimdeki cirit podu ikili.Zaten roketsan tasarımı cirit poduda iki füze taşıyor.

2 cirit 3-4 kişi gezen itlerin işini görmemiz için yeterli...

Çevrimdışı orhancebi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 33
  • 0
(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #219 : 14 Ocak 2011, 23:36:07 »
ben sanki tekli füze gibi gördüm ama eğer ikili ise çok daha güzel.İnşaallah daha iyilerini ve daha fazla ciritli olanları görmeyi de Allah nasip eyler.