Gönderen Konu: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi  (Okunma sayısı 497004 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #620 : 02 Şubat 2014, 02:33:49 »
Zararın neresinden dönsen kardır.. :) Şükür doğru bir terim kullanmışlar..

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #621 : 03 Şubat 2014, 17:38:46 »
Silahlı anka nasıl görünür diye düşünenler varsa diye ekleyeyim.




Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #622 : 03 Şubat 2014, 22:20:53 »
Peki gerçekte ne kadar silah taşıması düşünülüyor?

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #623 : 04 Şubat 2014, 08:13:59 »
Anka projesinde silah taşınması düşünülmüyor normalde.Siparişi verilen Anka S (Seri üretim sözleşmesi) de yine keşif amaçlı donanımla sipariş edildi.Belki bir sonraki siparişte silah taşıyabilen bir model istenir,TAI zaten bunun üzerinde çalışmalar yapıyordu.Kapasite olarak soruyorsan da yaklaşık olarak 100 kg civarında bir silah yükü ancak olur bu haliyle.Motor gücü artırılır yapısal olarak değişiklikler yapılırsa belki 200-250 kg silah yükü taşıyan bir model ortaya çıkar.Belkide HKK Anka TP üzerinden silahlı iha kabiliyetine ulaşmayı planlıyordur,bu durumda Anka'nın silahlı versiyonunu ya hiç göremeyiz yada sadece yurt dışı satışlarda görebiliriz.

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #624 : 04 Şubat 2014, 22:19:30 »
ANKA'dan gerek G.Doğu'da gerekse test maksatlı müşteriye odaklı bir kaç atım yapıldı/mış.. Bence ANKA'yı şu haliyle görevinden fazla çıkarmamak gerek.. SİHA'yada ihtiyaç vardır fakat başka bir platform üzerinden karşılanmalı kanımca.. Hemde gövde, kanat yapısı ve güç grubu daha izin verecek şekilde..

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #625 : 18 Şubat 2014, 07:49:01 »
Anka cephesinden yeni bir haber verelim.Polonyanın açtığı silahlı İHA projesinin ihalesine katılmış bizimkiler.İhalede İsrail Heron ve Hermes 900 ile yarışıyor.Bakalım buradan iyi bir sonuç alabilecek mi TAI.

Alıntı
Poland Backtracks on its Decision to Replace Strike Fighters with Drones


Warsaw is backtracking on its decision to withdraw 32 Sukhoi Su-22 strike fighters from service by 2015, and replace them with armed unmanned aerial systems (UAS) or drones. Defence Minister Tomasz Siemoniak confirmed recently that the 32 Sukhoi-22s stationed at Swidwin will remain in service for at least 3 years, or even 10.



Swidwin currently operates single seater Su-22MK4 strike fighters and Su-22UMK3 two–seater variants (NATO reporting name “Fitter”), used for operational conversion training. The aircraft will be maintained in service at least until 2017. If those fighters will be retained for 10 years, the number of remaining jets is expected to shrink from the two operational squadrons into a single squadron, operating 16 aircraft.


To maintain the force structure the Polish Air Force could acquire more F-16C/Ds, combining the procurement with mid-life upgrades of its current F-16s.

Apparently, the reversal in the decision came with the realization that the capabilities delivered by current UAS cannot meet the entire spectrum of missions delivered by manned jet fighters. But that may change in the coming years. Poland’s former deputy defense minister and undersecretary of state in the Ministry of Defence for Armaments and modernization, General Waldemar Skrzypczak, supported the procurement of UAS, the effect of which he has witnessed from the support the Polish troops received in Afghanistan. But the capabilities Warsaw was seeking were not even close to those the US possessed in Afghanistan. Restricted by international limitations of arms transfer treaties and export permissions, the US has agreed to sell Poland the Predator I, but not the Predator B it was offering its more senior NATO allies – the UK, Italy, Germany and France. Another option Warsaw was considering was the Turkish Anka from TAI, a new platform yet to be proven which was significantly inferrior to other alternatives, in terms of payload capacity and mission endurance.


A more suitable solution came from Israel, as twoIsraeli platforms – the Hermes 900 from Elbit Systems and Heron I from IAI – were superior to the US and Turkish alternatives. At the time, Elbit Systems’ Hermes 900 seemed to be superior to the Heron I the IAI was able to offer (at least in terms of the mission payload capability and flexibility – 300 kg vs 250 kg). Moreover, the evolution of Hermes 900 from the Hermes 450 the Israel Defense Forces is already operating for similar applications has positioned the ’900 as the most likely choice for the poles, a view expressed by Skrzypczak in correspondence with Israel’s director of defense exports. After this letter was leaked to the press, as it was written during the selection process, Skrzypczak resigned in November 2013, amid allegations of favoring foreign arms suppliers.

Leaking Skrzypczak’s letter to the press could have happened either in Tel Aviv or Warsaw. In Warsaw, Skrzypczak has gathered enough enemies in the MOD to bring about such action, over his harsh criticism over the Polish procurement processes in his past positions as commander of the army. In Tel Aviv, the feud between Elbit Systems and IAI has already caused many casualties, in Israel and abroad. Whoever caused the leak has not been determined, but the doubt that it could have caused the resignation of a friendly and respected general of a foreign nation could not be tolerated.

Following Skrzypczak’s resignation Dan Harel, the Director General of Israel’s Ministry of Defense (IMOD) tried to bring the two Israeli rivals to join fores by ‘nationalizing’ the program – by turning it into a Government-to-Government sale (as was previously done in the sale of Heron UAVs to Turkey, where the two companies shared the sales package providing different elements of the whole system).

As the two companies refused such a plan, the IMOD pulled the two Israeli companies out of the Polish competition, denying them an export license. These harsh measures are likely to be temporary, given the leading position in the selection process and the fact that there was no allegation of wrong doing from either side. The Polish decision to delay the retirement of the Su-22 for at least three years will give the Israelis time to cool down. Originally, the Polish plans were to field the new armed drones’ capability by 2018, a schedule that could coincide with the three-year life extension given to the Fitters.

If the Poles decide to keep their Fitters extra 10 years, that decision opens a new opportunity for the modernization of these ageing strike fighters, which have never been upgraded since their fielding back in the 1980s. This could bring an opportunity where the two Israeli rivals could find themselves competing again – as both Elbit Systems and IAI carried out upgrades of similar Russian-made aircraft in the past.

http://defense-update.com/20140216_poland-backtracks-decision-replace-strike-fighters-drones.html

Çevrimdışı dumrul

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 10
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #626 : 23 Şubat 2014, 00:39:11 »
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), İnsansız Hava Araçlarıyla ilgili yasal düzenlemeyi hayata geçirdi.

SHGM'den yapılan yazılı açıklamaya göre, Genel Müdürlük tarafından yayımlanan talimatla, İnsansız Hava Aracı (İHA) sistemlerinin ayrılmış hava sahalarındaki operasyonlarının usul ve esasları ile, ilgili sistemlerine, bunları işletecek olan işletmelere, bu işletmelerde görev alacak personele, İHA pilotlarına, İHA uçuş ekibine ve verilecek hava trafik hizmetlerine ilişkin usul ve esaslar belirlendi.

Buna göre, azami kalkış kütlesi 4 kilogramdan ve azami hızı ise saatte 50 kilometreden fazla olan aynı zamanda azami irtifası da yer yüzeyinden 100 metreyi geçen İHA'lar bu talimata tabi olacak. Model uçaklar ve kapalı mekanlarda kullanılmak üzere üretilen uçabilen oyuncak veya araçlar bu talimatın kapsamı dışında tutuldu.

PİLOTSUZ İHA UÇUŞU YAPILAMAYACAK

İHA uçuşları, SHGM'den alınan izin kapsamında ve sürekli bir pilot kontrolünde yapılacak. Pilot müdahalesi gerektirmeyen, sadece otonom operasyon kabiliyetine sahip İHA sistemleri sivil maksatla kullanılamayacak. İHA pilotlarının ise ilgili PPL teorik eğitiminin yanı sıra İHA sistemlerinin kullanımına yönelik ilave eğitimin alınması, işletici firmanın pilot uçuş eğitim programını başarıyla tamamlaması ve SHGM tarafından yapılacak yeterlilik kontrolünde başarı olması gerekiyor. İHA Pilot Lisansları 3 yıl süreyle verilecek ve bu süre sonunda yeniden yeterlilik kontrolüne tabi tutulacak pilotun başarılı olması halinde lisansı yenilenecek. İHA uçuş ekibinde yer alan personelin kesintisiz uçuş görev süresi 4 saati geçmeyecek ve bir günde en fazla 6 saat, bir ayda ise en fazla 120 saat görev yapabilecek.


UÇUŞ İÇİN 30 GÜN ÖNCEDEN BAŞVURU YAPILACAK

İHA işletmecisi, uçuş düzenlemek için müsaade almak üzere uçuştan en az 30 gün önce SHGM'ye başvuracak. İHA işletmecisi, uçuşun düzenleneceği sahanın koordinatlarını, uçuşun saatlerini, kalkış, tırmanış, alçalma, uçuş seviyesi ve iniş ve acil durum usullerini başvuru esnasında sunacak. Ayrıca, İHA sisteminde kullanılacak frekanslar için Elektronik Haberleşme Kanunu çerçevesinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'ndan kullanım izni alınacak. Diğer taraftan İHA operasyonları gerçekleştirilmeden en az 24 saat önce de ilgili Mülki İdare Amirliğine bilgi verilecek.


5 YILDAN ESKİ İHA'LAR TESCİLE GİREMEYECEK

İHA işleticilerinin, diğer sivil havacılık işletmelerinde olduğu gibi SHGM'den işletme ruhsatı alma gerekliliği bulunmuyor ancak otorite tarafından verilen tip sertifikası veya uygunluk belgesi veya eşdeğer belgeyle teknik özelikleri açıklayan İHA ürün kataloğu ve Bakım Sorumluluğu'na dair belgeleri sunması gerekiyor. İHA işleticileri, 5 yıldan daha eski İHA'lar için ithalat uygunluk başvurusunda bulunamayacak. İHA'lar tescil hususunda insanlı hava araçlarıyla aynı mevzuata tabi olacak ve işletmeler tescil başvurusuyla talimatta belirlenen kriterlere uygun olarak hazırlanan Uçuş Operasyon El Kitabını SHGM'ye sunacak. İHA işleticisi hava aracının ve operasyonların yetkisiz erişim ve müdahalelere karşın korunmasına ilişkin bir taahhütname de verecek.

SHGM tarafından İHA işleticisine haberli veya habersiz uçuş emniyet denetlemesi yapılabilecek ve uçuş emniyeti konusunda tehdit oluşması veya risk görülmesi durumunda söz konusu risk ortadan kaldırılana kadar İHA operasyonları durdurulabilecek.


kaynak: habertürk

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #627 : 25 Şubat 2014, 16:32:14 »
Bu doğrultuda 14’üncü İUS Üs Komutanlığı/Batman’a saha testlerini gerçekleştirmek üzere intikal ettirilen ANKA İnsansız Hava Aracı [İHA] sistemleri 67 uçuşta toplam 179 saat test uçuşu icra etmişlerdir.

S&H 159

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #629 : 27 Mart 2014, 08:13:16 »
Alıntı
ANKA İnsansız Hava Aracı Almanya yolcusu

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAİ) tarafından geliştirilen İnsansız Hava Aracı ANKA 20-25 Mayıs tarihleri arasında Uluslararası Berlin Uzay ve Havacılık Fuarı ILA 2014'de sergilenecek.

 ANKA İnsansız Hava Aracı Almanya yolcusu
Video için lütfen tıklayın.
Foto Galeri için lütfen tıklayın.
Muhammet METİN/Kokpit.aero

İki yılda bir düzenlenen ve bu yılki partner ülke olarak kabul edilen Türkiye savunma sanayii alanında başarı ile gerçekleştirdiği çalışmaları Avrupalı katılımcıların beğenisine sunacak.

ANKA İLK KEZ SERGİLENECEK

TAİ mühendisleri tarafından geliştirilen İnsansız Hava Aracı ANKA, Uluslararası Berlin Uzay ve Havacılık Fuarı ILA 2014'de sergilenecek.  Böylece, Türk mühendisleri tarafından özgün olarak geliştirilen İnsansız Hava Aracı ANKA ilk kez bir yurtdışı fuarına katılmış olacak. ANKA İHA'nın yanında, Hürkuş'a ait birebir ölçekli kokpit, Hedef Uçak Şimşek ve T129 ATAK Helikopterine ait maketlerde fuarda sergilenecek.

Alman Uzay ve Havacılık Sanayii Birliği (BDLI) Başkanı Bernhard Gerwert yaptığı açıklamada, "Türkiye, dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden birisi. Büyüyen ekonomiye paralel olarak bir çok sanayi dalında Türkiye büyük bir aşama kaydetti. Özellikle savunma sanayi alanında son 10 yılda büyük yol aldı. Havacılık ve Uzay teknolojileri noktasında ciddi atılımlar gerçekleştirdi. Türkiye, yapacağımız ortak çalışmalar açısından başta Almanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli stratejik partnerlerinden arasında yer alıyor".

ANKA ÜRETİMİ DEVAM EDİYOR

TAİ tesislerinde ANKA İHA'ların üretimleri sürüyor. Önümüzdeki aylarda üretimi devam eden 6ncı ANKA  yer testlerine başlayacak. 7nci ANKA'nın ise montaj işlemleri devam ediyor. Polonya Silahlı Kuvvetleri'nin  İnsansız Hava Aracı ihtiyacı kapsamında başlattığı projede TAİ yetkilileri bu ülkeye ANKA İHA'yı teklif etti. Bu konuda görüşmeler heyetler arasında devam ediyor.


http://kokpit.aero/anka-almanyaya-gidiyor