"ve Anka'dan edinilen tecrübeler ışığında yeniden tasarlanıyor. Muhtemelen yeni Hürkuş'un motoru da TS-1400 orjinli olacak."
evet, tek etken motor değildir; ama gövdenin hafiflemesinin bu duruma olan katkı oranından pek emin değilim.
bu hafifleme konusu taa 2013 sonrasından beri konuşuluyordu zaten. ilk s modeli 2017'de teslim edildiğine göre hedeflenen hafifleştirmeler Anka-s seri üretimine yetişmiş olmalı.
bence bu performans artışının temel iki nedeni pd170 ve 2019 yılında duyduğumuz yeni kanat tasarımı.
şu haberde Anka + adlı bir ihadan bahsediliyor.
alıntı yaptığım noktalara baktığımızda pişti oluyor.
"Haberde bahsedilen ANKA+ (ANKA Plus) İHA’nın TEI ürünü 172bg güç kapasiteli TEI-PD-170 dizel motoru ile güçlendirilen ve faydalı yük taşıma kapasitesi 200kg’dan 350kg’a çıkarılmış, yeni bir hücum kenarı takılmış, flapsız yeni kanat tasarımına sahip bir hava aracı olduğunu değerlendirmekteyiz.
....
Paris Air Show 2019 Fuarı sırasında görüşme fırsatı bulduğumuz TUSAŞ yetkilisi ANKA İHA kanat tasarımının değiştirilmesi sayesinde kayda değer bir performans artışının elde edildiğine dikkat çekmişti.
...
Flaplar kaldırıldığı için kanat yüzeyi genişlediğinden taşıma kapasitesinde önemli bir artış sağlanmıştır. Edindiğimiz bilgiye göre yeni kanat tasarımında taşıma kapasitesi 200kg’dan 350kg’a kadar çıkabilmektedir. Ayrıca Evrensel Lançer kullanımı sayesinde MAM-L, MAM-C ve UMTAS mühimmatları aynı lançerden atılabilecektir"
https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/anka-male-yakin-gelecekte-envantere-girecek-4028 haberi dikkatli okuyanlar başka ilginç detaylar da bulur.
Hürkuş için ts1400 en başından beri düşünülüyordu; ama sanki o süreç durakladı gibi.
ülkenin güncel meselelerine baktığımızda ts1400'ı TP motora çevirmek biraz daha ertelenebilirmiş gibi bir his var içimde.
ille bir dönüşüm olacaksa TF motora dönüştürmek daha öncelikli olur.
belki de tf6000 olabilir.