Gönderen Konu: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi  (Okunma sayısı 497161 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1020 : 31 Mayıs 2021, 12:04:37 »
Ayda 2 adet üretime göre kendilerini ayarlamışlar. Kotil savaş durumunda 10-15 adet de yapılır demişti.
Ancak alacak olan müşterilerinin parası yok. Onun için senede 6-7 adet gibi bir teslimat yapılıyor.
Bütçeden fon ayrılacakki yapılan uçakların parası ödenecek.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1021 : 31 Mayıs 2021, 18:56:16 »
Birde geri besleme ve geliştirme süreçleri de var. Bu yüzden ilk tasarım araçlar hacimli seri üretime geçmezler.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5045
  • 232
  • DefenceTurk.com
TUSAŞ’tan ‘Yeni Nesil ANKA’ hamlesi
« Yanıtla #1022 : 31 Mayıs 2021, 19:06:12 »
TUSAŞ, ‘Yeni Nesil ANKA’ adında yeni bir silahlı insansız hava aracı (SİHA) geliştiriyor. TUSAŞ’ın geliştirdiği bu yeni SİHA’nın, en gelişmiş ANKA konfigürasyonu olacağı tahmin ediliyor.

Konuyla ilgili olarak TUSAŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Temel KOTİL, SavunmaSanayiST.com’a özel açıklamalarda bulundu. Söz konusu açıklamalarda, TUSAŞ’ın daha yüksek faydalı yük kapasitesi bulunan bir ANKA konfigürasyonu üzerinde çalıştığı öğrenildi.



Prof. Dr. KOTİL tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “2021 Mayıs ayı itibariyle ANKA teslimat sayımız 29’a ulaştı. Diğer taraftan, Yeni nesil ANKA ile faydalı yük kapasitesi arttığı için farklı konfigürasyonları destekleyen ANKA’nın ürün çeşitliliği daha da artmış olacak.

Daha önce Savunma Sanayi Başkanımız Sayın İsmail Demir tarafından duyurulduğu gibi Tunus’a 3 adet ANKA ve ilgili yer sistemleri olmak üzere satışı gerçekleştirdik. ANKA’nın Tunus Silahlı Kuvvetleri’ne ihracatına ilişkin olarak teslimat takvimi için çalışmalarımız devam ediyor. Bu kapsamda Tunus’lu pilotların eğitimini de içeren çerçevede takvim işletiyoruz. Tüm süreçler tamamlandığında bu yılın üçüncü çeyreğinde ilk teslimatımızı yapmış olmayı hedefliyoruz.

Yeni Nesil ANKA

Yapılan açıklamalardan, söz konusu SİHA’nın daha yüksek faydalı yük kapasitesine sahip olduğu anlaşılıyor. TUSAŞ, daha önce ANKA İHA’nın faydalı yük kapasitesini 200 kilogram ve havada kalış süresini ise 24 saat olarak açıklamıştı. Ancak kısa süre önce revize edilen bilgilere göre ANKA artık 350+ kilogram faydalı yük kapasitesine ve 30 saat havada kalış süresine sahip.

https://www.savunmasanayist.com/tusas-yeni-nesil-anka/

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1023 : 06 Haziran 2021, 16:48:49 »
https://www.savunmasanayist.com/yeni-nesil-anka-siha-envanter/

4 adet yeni nesil Anka+ Silahlı Kuvvetlerin envanterinde. 2 adet HKK 2 adet te DzKK bünyesine katılmış durumda.
Faydalı yük ağırlığı 350kg olan yeni Anka lar aynı zamanda 30 saat havada kalabiliyor.
« Son Düzenleme: 06 Haziran 2021, 16:49:38 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1024 : 06 Haziran 2021, 17:43:20 »
pd170 ile resmen  canlandı alet.

geç oldu, güç oldu;  ama nihayet oldu.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7778
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1025 : 06 Haziran 2021, 18:22:56 »
Bu motorlar PD170 olarak geçiyor ama 222 hp kadar güç üretiyordu galiba

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1026 : 06 Haziran 2021, 18:39:09 »
pd170 ile resmen  canlandı alet.

geç oldu, güç oldu;  ama nihayet oldu.

Motordan değil ya da tek etken motor değil diyelim. Aksungur özelinde geliştirilen yeni kanat profili ve kanat imalat tekniği Anka'ya da uygulandı. Ek olarak, uzunca bir süredir Anka gövdesi "kazınıyordu", yani gövde üzerinde hafifleştirme çalışmaları sürüyordu.

İlk kez imal ettiğiniz bir üründe, başarıyı garantilemek için toleransları geniş tutarsınız. Ürün kullanıldıkça ve geri bildirimler alındıkça, bu toleranslar sıkılaştırılır. Anka da benzeri evrimden geçti. Aynı şey Hisar'da da olacak, Göktuğ ailesinde ve MMU'da da...

Hürkuş'ta ise durum biraz farklı. Anladığım kadarıyla oradaki tek sorun geniş tutulan toleranslar değil. Tasarımda ve/veya imalat için seçilen malzemede de sorunlar var. Galiba bu nedenle Aksungur ve Anka'dan edinilen tecrübeler ışığında yeniden tasarlanıyor. Muhtemelen yeni Hürkuş'un motoru da TS-1400 orjinli olacak.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1027 : 06 Haziran 2021, 18:54:25 »
Bu motorlar PD170 olarak geçiyor ama 222 hp kadar güç üretiyordu galiba

İki motor farklı motor:
https://www.tei.com.tr/en/products/tei-pd170
https://www.tei.com.tr/en/products/tei-pd222st-turbodiesel-aviation-engine
Pd170, 30000ft de daha yüksek güç üretiyor.
« Son Düzenleme: 07 Haziran 2021, 12:16:03 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7778
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1028 : 06 Haziran 2021, 19:05:52 »
Evet farklı motorlarmış...Öğrenmiş olduk...Teşekkürler


Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1029 : 06 Haziran 2021, 20:36:47 »
"ve Anka'dan edinilen tecrübeler ışığında yeniden tasarlanıyor. Muhtemelen yeni Hürkuş'un motoru da TS-1400 orjinli olacak."

evet,  tek etken motor değildir;  ama  gövdenin hafiflemesinin  bu duruma olan katkı oranından pek emin değilim.
bu hafifleme konusu  taa 2013 sonrasından beri konuşuluyordu zaten.  ilk s  modeli 2017'de teslim edildiğine göre  hedeflenen  hafifleştirmeler Anka-s   seri üretimine yetişmiş olmalı.


bence bu performans artışının temel iki nedeni pd170 ve  2019 yılında duyduğumuz  yeni kanat tasarımı.

şu haberde Anka +  adlı bir ihadan bahsediliyor. 
alıntı yaptığım noktalara baktığımızda pişti oluyor.





"Haberde bahsedilen ANKA+ (ANKA Plus) İHA’nın TEI ürünü 172bg güç kapasiteli TEI-PD-170 dizel motoru ile güçlendirilen ve faydalı yük taşıma kapasitesi 200kg’dan 350kg’a çıkarılmış, yeni bir hücum kenarı takılmış, flapsız yeni kanat tasarımına sahip bir hava aracı olduğunu değerlendirmekteyiz.
....
Paris Air Show 2019 Fuarı sırasında görüşme fırsatı bulduğumuz TUSAŞ yetkilisi ANKA İHA kanat tasarımının değiştirilmesi sayesinde kayda değer bir performans artışının elde edildiğine dikkat çekmişti.
...
Flaplar kaldırıldığı için kanat yüzeyi genişlediğinden taşıma kapasitesinde önemli bir artış sağlanmıştır. Edindiğimiz bilgiye göre yeni kanat tasarımında taşıma kapasitesi 200kg’dan 350kg’a kadar çıkabilmektedir. Ayrıca Evrensel Lançer kullanımı sayesinde MAM-L, MAM-C ve UMTAS mühimmatları aynı lançerden atılabilecektir"

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/anka-male-yakin-gelecekte-envantere-girecek-4028

 haberi dikkatli okuyanlar başka ilginç detaylar da bulur.

Hürkuş için ts1400 en başından beri  düşünülüyordu; ama sanki o süreç durakladı gibi.
ülkenin  güncel meselelerine baktığımızda ts1400'ı  TP motora çevirmek   biraz daha ertelenebilirmiş gibi  bir his var içimde.
ille bir dönüşüm  olacaksa TF motora dönüştürmek daha öncelikli olur.

belki de tf6000 olabilir.