Gönderen Konu: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri  (Okunma sayısı 78578 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1652
  • 36
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #140 : 03 Nisan 2020, 15:19:27 »
Milgem sınıfı 3000 ton ike bu tekne 1000 ton bile değilken nasıl korvet sınıfına giriyor ?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #141 : 03 Nisan 2020, 15:34:30 »
Milgem sınıfı 3000 ton ike bu tekne 1000 ton bile değilken nasıl korvet sınıfına giriyor ?

Kompozit yapısı nedeniyle hafif.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Eray537

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 21
  • 2
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #142 : 03 Nisan 2020, 17:04:39 »
Kompozit gövde daha hafiftir. Ancak üretim yöntemine göre bölgesel dayanımları değişebilmektedir. Isıl işlem gibi malzeme dayanımı düzenlenmesi yapılamadığından tanecik veya takviye dizilimi yapıldıktan sonra düzenlenemez. Ayrıca büyük gemilerdeki gibi bloklar halinde üretilip birleştirilemez. Kompozit kalzeme üretimi için 1 tek kalıp üretilmesi gerekmektedir. Rüzgar türbinleri örneğin uzunluğu her ne olursa olsun tek parçada üretilir. Bu yüzdendir ki küçük tekne ve yatlar kompozit gözdeden üretilirken, ağır tonajlı gemiler çelik gibi metaller kullanılarak üretilir. Ancak bölgesel hasarlar karşısında, örneğin delik aşınma vs orasının tamiri metal malzemeye göre çok daha kolaydır. Metallerde bütün yüzey değiştirilirken, kompozitte deliğin içerisi doldurulabilir.

Kompozit malzeme kullanılarak ağır tonajlı gemiler üretimi belki zor olabilir ancak 1000 ton 76 metre civarında bir gemi üretilebilmesi için bu buyutlarda tasarıma göre birkaç adet kalıp tasarlanması gerekmektedir. Kalıp da çok maaliyetli bir şey olduğu için ekonomik olarak geri dönüşünün olabiliyor olması lazım. Belki çok sayılarda yapılabilirse tercih edilebilir. ya da benim bilmediğim başka bir etken de olabilir tabiki büyük tonajlı gemilerin kompozitten üretilememesinde. üstadlar belki daha fazla ayrıntıya girerek bizler aydınlatırlar. Okuduğunuz için teşekkür ederim.     

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #143 : 03 Nisan 2020, 17:10:43 »
Süperrrrr ...

Kompozit gövdenin avantaj-dezavantajları nelerdir?

 Kompozit gövde gövde ile sadece korvet mi yapılabiliyor? ...Örneğin fırkateyn yapılamıyor mu? Teknik zorluklar mı oluyor belli bir uzunluktan sonra?

Kompozit diye bir malzeme yok. Kompozit demek birden fazla malzeme birleştirilip oluşturulan malzeme demek. Bu yonca onuk için güçlendirilmiş fiberglass.  Ancak yinede bu gemide gövdeyi çelik , üstü kompozit yapmışlar.

Kompozit'in (fiberglass) avantajı çok hafif olması , dezavantajıda pahalı olması. Fırkateynde destroyer'de o işe gireceklerini sanmam.

Milgem sınıfı 3000 ton ike bu tekne 1000 ton bile değilken nasıl korvet sınıfına giriyor ?

Milgem Obur korvet dediğimiz bir gemi. Bu daha çok hafif korvet. Nasıl 3 bin tonluk i sınıfı fırkateyn 6000-6500 tonluk fremm de fırkateyn ise  1800 tonluk Braunschweig'da korvet , 890 tonluk Yonca Onuk gemisi'de korvet.

Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #144 : 03 Nisan 2020, 17:44:42 »
Evet Kompozit bir malzemenin değil,  bir malzeme sınıfının adıdır. Birden fazla malzemenin bir arada kullanılmasıyla oluşur. Genelde iki farklı malzeme kullanılır. Biri taşıyıcı diğeri ise bağlayıcı görevinde olur. Örneğin beton da bir kompozit malzemedir. Beton içerisindeki çelik (inşaat demiri) yükü taşıma amacıyla yerleştirilir. Çimento ise bu çelik çubukları bir arada tutmaya yarar.

Karbonfiber, cam fiber gibi kompozitler endüstride çok kullanılmaktalar. Bunlara ek olarak Kevlar, hafif zırh yapımında tercih edilen bir malzemedir.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yonca-Onuk ve MRTP Haberleri
« Yanıtla #145 : 22 Nisan 2020, 23:55:55 »
Alıntı

SAT Komandoları için Yonca-Onuk Tersanesi tarafından üretilen 2'nci MRTP-24U Hızlı İntikal Botu test ediliyor. Testlerden sonra Türk Deniz Kuvvetlerine teslim edilecek.

Proje kapsamında 2 adet bot sipariş edildi. İlki yıl başında donanmaya teslim edilmişti.
Kaynak: @EkberOnuk

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Yonca-Onuk ve MRTP.
« Yanıtla #146 : 12 Mayıs 2021, 06:29:36 »