Gönderen Konu: ASELSAN'dan Genel Haberler  (Okunma sayısı 115222 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #210 : 05 Şubat 2024, 01:43:48 »
Peki yer testlerinin sonucu nasıl?

Şunun için sordum yer testlerinde memnun olunmayan bir radar  İHA veya başka bir hava platformuna takılmaz(dı) herhalde?


Bir de bir radar yerde iken ne gibi parametrelerle test edilir ki? Havadan uçan uçağı felan mı görecek , sınıflayacak gibi mi?

Yanlış anlaşılma var burada. Yerde test edilen radar değil. Akıncı-radar uyumu test ediliyor, buradaki kasıt o.

Daha önce Akıncı'ya entegre edilmişti Murad radarı. Baktılar ki bu evlilik yürümeyecek, hem radarı ve hem da Akıncı'yı estetik ameliyata soktular. Şimdi yeniden yerde test edilen, bu estetikli ikilinin uyumu. Yer testleri iyi geçerse, bu ikili gökyüzünde balayına çıkacaklar.  :P
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2024, 02:25:28 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı SATURN

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 8
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #211 : 05 Şubat 2024, 01:53:11 »
Peki yer testlerinin sonucu nasıl?

Şunun için sordum yer testlerinde memnun olunmayan bir radar  İHA veya başka bir hava platformuna takılmaz(dı) herhalde?


Bir de bir radar yerde iken ne gibi parametrelerle test edilir ki? Havadan uçan uçağı felan mı görecek , sınıflayacak gibi mi?

Yanlış anlaşılma var burada. Yerde test edilen radar değil. Akıncı-radar uyumu test ediliyor, buradaki kasıt o.

Daha önce Akıncı'ya entegre edilmişti bu radar. Baktılar ki bu evlilik yürümeyecek, hem radarı ve hem da Akıncı'yı estetik ameliyata soktular. Şimdi yeniden yerde test edilen, bu estetikli ikilinin uyumu. Yer testleri iyi geçerse, bu ikili gökyüzünde balayına çıkacaklar.  :P

Bu kadar zahmete neden giriyorlar.tak  F-16 nin birine cikar ucusa..ne gibi sakincasi olabilirki..

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #212 : 05 Şubat 2024, 01:58:14 »
Bu kadar zahmete neden giriyorlar.tak  F-16 nin birine cikar ucusa..ne gibi sakincasi olabilirki..

Uçuş maliyeti nedeniyle, bence. Radar Akıncı'da iken neredeyse dur durak bilmeden test edilecek.

Ayrıyeten, Akıncı'yı ramjetli Gökhan füzesinin fırlatıcısı olarak değerlendirme planları var. O uygulamanın da alt yapısı bu vesileyle hazırlanmış oluyor.

Çevrimdışı aydındurmus

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 383
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #213 : 05 Şubat 2024, 11:58:34 »
MURAD radarlı akıncıyı hava hava füzeleri ile donatıp sarı alrm durumunda iken karakol görevi olarak uçtuğunu düşünsenize 24 hatta 36 saat hatta havada yakıt ikmali le belkide 72 saat havada kalan bir araç ve nerdeyse normal bir uçakla yapacağınız masrafın %25-30 unu yapıp savunma yapıyorsunuz bu karşı taraf için ciddi mali yük bu şuna benziyor  siz 3 yıl ekonomik savaş yapma kapasitesine sahipken düşman 1 yıl....

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #214 : 05 Şubat 2024, 13:05:26 »
MURAD radarlı akıncıyı hava hava füzeleri ile donatıp sarı alrm durumunda iken karakol görevi olarak uçtuğunu düşünsenize 24 hatta 36 saat hatta havada yakıt ikmali le belkide 72 saat havada kalan bir araç ve nerdeyse normal bir uçakla yapacağınız masrafın %25-30 unu yapıp savunma yapıyorsunuz bu karşı taraf için ciddi mali yük bu şuna benziyor  siz 3 yıl ekonomik savaş yapma kapasitesine sahipken düşman 1 yıl....

+1. Çok doğru.

Hele de o füzeler (uzun menzil+çift yönlü veri bağı) özelliklerine sahiplerse, hem Akıncı'nın radarı, hem o anda havada bulunan diğer uçakların radarları, hem AWACS'lar ve hem de Siper radarları ile güdülebiliyorlar demektir. Çarpan etkisi yaratır. "Yıldırım Çarpar Kokteyli" oldu namıssız!
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2024, 13:07:52 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2341
  • 183
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #215 : 05 Şubat 2024, 13:19:28 »
Akinciya Murad Radari entegrasyonu sonucu .

Akinci govdesine  binecek ek agirlik + Radarin isletim ve sogutulmasi icin ek enerji ihtiyaci ihtiyaci dogmayacakmi ?
Akincinin su anki gorev sihasinda degisiklik olmayacakmi?

Çevrimdışı aydındurmus

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 383
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #216 : 05 Şubat 2024, 13:29:47 »
Akinciya Murad Radari entegrasyonu sonucu .

Akinci govdesine  binecek ek agirlik + Radarin isletim ve sogutulmasi icin ek enerji ihtiyaci ihtiyaci dogmayacakmi ?
Akincinin su anki gorev sihasinda degisiklik olmayacakmi?

Murad radarı için gereken enerji haricinde soğutma için ek enerjiye bence ihtiyaç yok akıncı yerdeyken radar açmaz havalandıktan sonra kaportada yapılacak ufak değişikliklerle zaten soğutma için gereken hava atmosferden enerji harcamadan gelir.Hatta termo dinamik yasalarından yararlanarak sistem kurulursa soğutma fazla bile gelir...
Ağırlık konusu ise gövde ihtiyaçlar doğrultusunda sıfırdan yapılan ankalarda gövde güçlendirmesi yapılarak giderilir ki en fazla ek maksimum 50 kg lık ağırlık olur...

Çevrimdışı aydındurmus

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 383
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #217 : 05 Şubat 2024, 13:32:10 »
MURAD radarlı akıncıyı hava hava füzeleri ile donatıp sarı alrm durumunda iken karakol görevi olarak uçtuğunu düşünsenize 24 hatta 36 saat hatta havada yakıt ikmali le belkide 72 saat havada kalan bir araç ve nerdeyse normal bir uçakla yapacağınız masrafın %25-30 unu yapıp savunma yapıyorsunuz bu karşı taraf için ciddi mali yük bu şuna benziyor  siz 3 yıl ekonomik savaş yapma kapasitesine sahipken düşman 1 yıl....

+1. Çok doğru.

Hele de o füzeler (uzun menzil+çift yönlü veri bağı) özelliklerine sahiplerse, hem Akıncı'nın radarı, hem o anda havada bulunan diğer uçakların radarları, hem AWACS'lar ve hem de Siper radarları ile güdülebiliyorlar demektir. Çarpan etkisi yaratır. "Yıldırım Çarpar Kokteyli" oldu namıssız!

Ani hava saldırısınıda önlemiş olur ve düşmanların saldırma konusunda bir kere daha düşünmesine sebep olur...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #218 : 05 Şubat 2024, 13:42:18 »
Akinciya Murad Radari entegrasyonu sonucu .

Akinci govdesine  binecek ek agirlik + Radarin isletim ve sogutulmasi icin ek enerji ihtiyaci ihtiyaci dogmayacakmi ?
Akincinin su anki gorev sihasinda degisiklik olmayacakmi?

Ek ağırlık olursa eğer, motor ve gövde güncellemesi ile halledilebilir. Gövde altında 1 tonluk NEB için bir salan var. Ek enerji gerekirse, oraya bir ünite entegre edilebilir. Yapması nispeten kolay bir iş.

Evet, bu rol için ayrı bir Akıncı modeli gerekir sanıyorum.

Çevrimdışı Ocak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 150
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: ASELSAN'dan Genel Haberler
« Yanıtla #219 : 05 Şubat 2024, 14:11:32 »
 Envarterdeki Akıncılardaki motorlar 2x450 bg mi? Pt6 motorlu model var mı?