Olacak olan belli, F-110 motoruna denk milli motor olana kadar bunu kullanacağız diyecekler. BMC Katar ihale şirketi motoru yapamayacak yine. Biz de F-110 motoruyla devam kararı alacağız. Sonra da Amerika F-110 motorunu vermeyecek. Biz yine tüm projeyi bu motor üstünde yaptığımız için ortada kalacağız. Bir kaç kişi Ukraynadan motor alacağız vs derken proje harcanmış paralarla rafa kalkacak. Çünkü astarı yüzünden pahalıya geliyor en iyisi Amerikadan F-... uçağı alalım diyeceğiz.
(Bkz:Altay Tank Projesi)
Bir ülke düşün; deniz, kara, hava hiç birinde kendi tasarımı bir motor sahibi değil. Ama sanayi ülkesiyiz yükselen ekonomimiz vs...
Motor yapmak platform yapmaktan çok daha zor bir iştir. Öyle parayla falan da zor satın alınır. Ağır metalurji bilgisi ister ve bu bilgiler belki de dünyanın en değerli bilgileridir ve altın değerindedir. Senelerce oluşan tecrübe sonucu meydana gelir. Standart fabrika işçisi mühendisi bilmez. Belirli birimler çok ağır kontroller altında bilir.
Bu bilgiler ise hepimizin bildiği gibi üretilecek motorların istenilen ısıcaklık aralığında , devir ömründe veya irtifa da istenilen performansı , istenilen sorunsuzlukta ve istenilen ağırlıkta sunmasının altın ağırlığıdır. Bu da işte kullanılan metal alaşımların içeriği , nasıl işlendikleri , nasıl metodlarla üretildikleri ile alakalıdır.
F-110'un seçilme sebebi'de , şu dünyada sıfırdan aynısını yapabileceğimiz uzmanlığımızın en yüksek olduğu motor olmasından dolayıdır. Dediğiniz senaryo yaşanırsa da F-16'ların yedek motorlarından veya bizzahati üstlerindeki motorları kemirmek için seçilmiştir. Taki yerlisi yapılana kadar.