Anket

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (12.6%)
EF-2000 Tranche3
38 (31.9%)
Rafale
10 (8.4%)
SU-35
12 (10.1%)
MİG-35
4 (3.4%)
SU-57
20 (16.8%)
JF-17 Block3
9 (7.6%)
FC-31
11 (9.2%)

Toplam Oy Verenler: 85

Gönderen Konu: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 867582 defa)

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 473
  • 49
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3860 : 28 Eylül 2023, 22:44:09 »

ben belki on yıldır aynı  öneriyi  yapıyorum.
uçakların hızı,  ısısı,  radar izi  gibi  her  şeyleri değişti;  ama sesleri değişmedi.
özellikle F35  motorlarının  diğer motorlardan da daha çok gürültü   yaptığına dair iddialar okuyoruz.
bu  motorların yaydığı ses izini  algılayıp  hedefin  hangi yönde olduğunu anlayabilirsek,  örneğin Siper'in  modern radarını  o  istikamete yönlendirirsin.
radarlar  belli sektöre odaklandıklarında hem menzil artıyor;  hem çözünürlük artıyor.
bu şekilde tespit ve takip olasılığı daha çok yükselir.

pasif radarlar da çok önemli tabi,  özellikle karasal yayınları  kullanan tipte  pasif radarlardan beklentim yüksek  benim.
ülkenin her yerine eski tip  analog yayın yapan ne kadar çok istasyon dikersek  ürettiğin veri o kadar çok olur.
özellikle bu tip pasif radar teknolojileri sorunu  hafifletir.
hiç küçümsenecek iş değil.



Tarih tekerrür eder diyorsunuz yani… :)
« Son Düzenleme: 28 Eylül 2023, 22:46:09 Gönderen: DelKu »

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 764
  • 134
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3861 : 29 Eylül 2023, 07:29:56 »

ben belki on yıldır aynı  öneriyi  yapıyorum.
uçakların hızı,  ısısı,  radar izi  gibi  her  şeyleri değişti;  ama sesleri değişmedi.
özellikle F35  motorlarının  diğer motorlardan da daha çok gürültü   yaptığına dair iddialar okuyoruz.
bu  motorların yaydığı ses izini  algılayıp  hedefin  hangi yönde olduğunu anlayabilirsek,  örneğin Siper'in  modern radarını  o  istikamete yönlendirirsin.
radarlar  belli sektöre odaklandıklarında hem menzil artıyor;  hem çözünürlük artıyor.
bu şekilde tespit ve takip olasılığı daha çok yükselir.

pasif radarlar da çok önemli tabi,  özellikle karasal yayınları  kullanan tipte  pasif radarlardan beklentim yüksek  benim.
ülkenin her yerine eski tip  analog yayın yapan ne kadar çok istasyon dikersek  ürettiğin veri o kadar çok olur.
özellikle bu tip pasif radar teknolojileri sorunu  hafifletir.
hiç küçümsenecek iş değil.



Tarih tekerrür eder diyorsunuz yani… :)

Hani filmlerde kızılderili yerdeki at dışkısına eller de “fazla uzaklaşmamışlar” der ya
Motor ısıl iz olayı ve IIR da buna benziyor diyebiliriz 😁😁

Şaka maka bu uçakların radar stealth iddiası klasik bir frekans aralığının yansıtılması ve soğurulması üzerine. Oysaki bir cismin varlığını tespit için çok daha fazla yol var. Stealth ancak hava-hava angajmanında belli bir mesafeye kadar etkin olabilir. O da söz konusu ülkenin pasif radar, IIR algılayıcı ve farklı sensörlerinden uzak bir yerde (örnek: açık denizler) Çin’in bu konuda güvendiği bir kaç şey olduğunu düşünüyorum.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2570
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3862 : 29 Eylül 2023, 09:05:31 »
Şaka bir yana akustik iz yakalaması konusunda umarım ASELSAN boşdurmuyordur...

2010 da böyle çalışması olduğuna dair görseller vardı.

Ama ürün olarak keskin nişancı tüfeği tespit sistemi var.akustik olarak

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7851
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3863 : 02 Ekim 2023, 20:01:27 »




F-35 programında tam kapasite üretim için kritik testlerde sona yaklaşılıyor

💢 Simülasyon testleri yıllardır bir türlü tamamlanamamıştı.

💢 F-35 fabrikası şu anda neredeyse tam hızda çalışıyor.

💢 Hedef yılda 150 adet uçak üretimi.


Dünya'nın F-35 memnuniyetsizliği üretim sayılarına da yansımış...ABD , F-35'ten o kadar memnuniyetsiz ki üretim adedini yılda 150'ye kadar çıkarmış...

« Son Düzenleme: 02 Ekim 2023, 20:04:37 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2570
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3864 : 02 Ekim 2023, 20:24:23 »
ABD 2000 adet mı sipariş verdi yada vercek

ABD'nin Envanterinde 450 adet F35 olduğunu biliyorum

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1525
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3865 : 02 Ekim 2023, 21:20:17 »




F-35 programında tam kapasite üretim için kritik testlerde sona yaklaşılıyor

💢 Simülasyon testleri yıllardır bir türlü tamamlanamamıştı.

💢 F-35 fabrikası şu anda neredeyse tam hızda çalışıyor.

💢 Hedef yılda 150 adet uçak üretimi.


Dünya'nın F-35 memnuniyetsizliği üretim sayılarına da yansımış...ABD , F-35'ten o kadar memnuniyetsiz ki üretim adedini yılda 150'ye kadar çıkarmış...

O biraz alternatifsizlikten gibi, yoksa hiçbir hava kuvveti %30-40 harbe hazırlık oranından memnun olmaz. Bu Sovyet uçaklarından bile düşük. Ama eldeki tek 5. Nesil uçak.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1525
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3866 : 02 Ekim 2023, 21:52:35 »
Şaka bir yana akustik iz yakalaması konusunda umarım ASELSAN boşdurmuyordur...

2010 da böyle çalışması olduğuna dair görseller vardı.

Ama ürün olarak keskin nişancı tüfeği tespit sistemi var.akustik olarak

İngilizlerin bir sistemi vardı otomatik olarak keskin nisanciya yönelen, baya da hassas. Kara araçları, helikoptere takılabiliyordu. Bizim ASELSANin da benzeri sistemleri var bildiğim kadarıyla.

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3867 : 03 Ekim 2023, 04:20:20 »
O biraz alternatifsizlikten gibi, yoksa hiçbir hava kuvveti %30-40 harbe hazırlık oranından memnun olmaz. Bu Sovyet uçaklarından bile düşük. Ama eldeki tek 5. Nesil uçak.
Harbe hazırlık oranı ortalama %55 ama yine düşük. Bu oranlar F-35 programının yönetişim zayıflığının bir sonucu. Türkiye gibi ülkelerde kurulacak bakım merkezlerini göz ardı edip tüm sorumluluğu Lockheed Martin'e devredildi. Her şeye rağmen, bu uçak Nato'nun ana muharebe uçağı olacağı için Nato ülkeleri ve Nato'yla iş birliği yapan ülkeler için potansiyel olarak bakım-idare anlamında en iyi seçenek.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2866
  • 296
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3868 : 03 Ekim 2023, 13:11:36 »
Görünmez uçakların periyodik bakım ekstraları var örneğin uçağın kaplamasının bakımı vardır sanıyorum. Buna harcanan saati hesaba katınca uçakların harbe hazırlık seviyesi düşüyor kaçınılmaz olarak. Yılda belki bir kere böyle bakımı vardı bir kaçta küçük yüzey kaplama bakımı vardır bilemiyorum. Yani bu harbe hazırlık rakamlarındaki kötülüğün bir kısmı uçağın 5. nesil olmasından ileri gelen kaçınılamayan bir durum olabilir. Bir yerleri bozuldu gibi illa düşünmemek gerekiyor olabilir
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1350
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi
« Yanıtla #3869 : 03 Kasım 2023, 16:19:34 »
Türkiye'yi F-35 projesinden çıkarttıktan sonra, Lockheed Martin epeydir bizim ürettiğimiz parçaları başka ülkelerdeki üreticilere kaydırmak için uğraşıyordu. Buna dahil olacak ülkelerden sonuncusu Almanya.

Lufthansa ve Rheinmetall ortaklığında, bazı parçalar, buna bizim ürettiğimiz gövdesi de dahil, talip olmuştu. Son hesaplamalara göre, 15 farklı parça üretimi için, Kuzey Ren Vestfalya eyaletinde kurulacak fabrikanın maliyetinin,
2 milyar euroyu bulacağı hesaplanmakta ve üretime geçmesi 3 yıl olarak belirlenmiş.

Lockheed Martin zaten geriden gelen ve çok yavaş ilerleyen yıllık üretimi, 156 adetten, 250ye çıkartmak ve maliyeti düşürmek isterken, Lufthansa ve Rheinmetall konsorsiyumu, 3 yıl sonra ancak yılda 50 adet gövde çıkartabilecegini söylüyor.

Almanlarla görüşmeler devam ederken, son bilgiler, her ne kadar satış hakkının tamamen ABD hükümeti elinde bulunsa da, Almanya'da üretilen parçaların kullanıldığı uçakların satışında, Almanya, satılacak ülkeler konusunda veto hakkı kullanmak istiyor ve görüşmeler, maliyet, zaman ve satış hakkı meselelerinde tıkanmış durumda.

Bu sebeplerden dolayı, ABD'nin,  parçaların tamamını kendisi üretmeye çalışması, opsiyon olarak şu an masada duruyor. Eğer Almanya konusu pozitif bir karara bağlanırsa, maliyeti düşürmek isterken, muhtemelen 80+ milyon dolar olan adet başı F-35 A fiyatı, 150+ milyon dolar seviyesine gelecektir.

Eğer elinizde bir savunma sanayii projesi var ve ortak arıyorsanız, Almanya sizi aradığında, size tavsiyem, kesinlikle telefona çıkmayın. Sonuç bu.

https://twitter.com/HarunMedium/status/1720366211240759757?t=I36l_yBpF8kxkl3raBB4uA&s=19

Almanlar kendi ürettikleri parçaları taşıyan F-35'ler için veto hakkı istiyormuş ve görüşmeler tıkanma noktasına gelmiş.

Şunlarla ortaklık yapacağıma her şeyi kendim sırtlarım daha iyi. Bunlar TEMPEST işinde de veto hakkı talep ederler. Aklı olan şu Almanları hiç bir projeye ortak etmez.
« Son Düzenleme: 03 Kasım 2023, 16:24:55 Gönderen: Archangel99 »