Hocam benim anlatmaya çalıştığım A-129'un dandik bir helikopter olduğu değil ki..
A-129 1980'lerde geliştirilmiş, İtalyan'ın sinamekiliği yüzünden de pek bir daha üzerine taş konulmamış bir proje.. T-129 projesi olmasa, ne İtalyan'ın A-129 üzerine para harcayacak mecali vardı, ne de o modası geçmiş hali ile de alacak kimse.. Bizim de tam böyle bir gövdeye ihtiyacımız vardı denebilir.. Modern bir motor ve dönen aksam, işe yarar bir gövde,alabildiğine kullanım ve modifikasyon hakkı..
İtalyan da bunun üzerine "Alın hayrını görün" dedi.. Biz de hayrını görüyoruz.. Göreceğiz umarız ki.. Biz bir de buna multi Miyar $ para ödedik.. Ödeyeceğiz.. Sanki İtalyan bunu bizi çok sevdiğinden, babasının hayrına yapmış gibi de bağrımıza basıyoruz babamızın oğlu gibi.. 10 sene önce Apo sebebiyle sokaklarda boykot naraları atıyorduk, şimdi yolda görsek alnından öpeceğiz..
Benim derdim bununla ve altında yatan cahillikle, boşboğazlıkla.. Yoksa A-129'un, T-129 projesine katacakları konusunda bir diyeceğim yok.. Yanlış anlaşılmasın.. Biliyorsun, T-129 projesine aynı şekilde bakmıyoruz..
Henüz çizim tahtasından yeni kalkmış, AW-139 projesinden sonra İtalyan ve İngiliz'in şirketin geleceği için umut bağladığı AW-149 gibi bir platformda aynı rahatlığı ve genişliği aramak çok doğru olmaz.. "Ona alın dedilerdi, demek ki bunu da verirler.." gibi bir kabullenme mümkün olmaz.. Uzun süre AW-19 ile ilgili serbest paylaşımda bir iki bilgisayar grafiğinden başka bir şey göremedik.. Sonra baktık ki tayyare uçuyor.. Demek ki tasarım süreci gelmiş de geçiyor.. Buradan sonra Agusta Westland bize ne konuda "balık tutmayı" öğretmeyi öneriyor, o da muğlak..
Mutlaka Sikorsky ve AW'ın önerileri arasında farklılıklar var.. Ancak gelinen şu durumda, öğrenebildiklerimiz kadarı ile, biri ötekine göre fersah fersah daha ileride bir şey öneremiyor.. En azından ben bakınca öyle bir şey göremiyorum.. Buna rağmen bu İtalyan taraftarlığı nedir anlayamıyorum..