Günaydınlar,
F110 motorunun, lisans altında üretim haberine bende denk geldim ancak şu ana kadar teyit alamadım.
Olasılıklar; MMU dizayn, TEİ ve TAi tecrübesini, proje uygulama hızını ve kalitesini görünce, uçağın üretimine kesin gözüyle bakıp, motor teminini belli sayılarda dahil edip, Uçağın donanım ve kabiliyetini kontrol amaçlı güdülemiş olabilirler.
Diğer seçenek; TEİ bu motoru çok iyi bildiğinden ve metalurji'de tecrübe kazandığından vede Tf-10.000 motorunu tasarlayıp üretimindeki süreci artık ön görebildiğinden, bazı geliştirmeler yaparak F-110T olarak üretebilir ve Yerli motor için Tf-10000 den sonra hem ciddi tecrübe olur hem de yapılan bazı değişiklikler ile MMU'nun ilk partileri için gerekli isterleri kısmen sağlayabilir.
Son olasılık; Tamamen asılsız haber de olabilir ki şuana kadar teyitlemediler.
Kanaatim 2. olasılık olma ihtimali yönünde.
Ek;
Hürjet motoru, yapılan anlaşma gereği en geç Ocakta gelmesi gerekir. Gelmez veya vermez ise Hürjet hangarda kalır...
Bu olasılık var mı? Kanaatim motoru teslim edecekleri yönünde. Hürjet eğitim uçağı olarak üretilgi sürece sorun olmayacaktır ki sadece HKK'nın ciddi eğitim uçağı talebini unutmamak lazım.
Sonra ne olur dersek; Bu zaman zarfında Tf-10.000 motoru (Tf-6000'nin art yakıcılısı) geliştirilmiş olacaktır. F-404 17-19000p. iken Tf-10000 nasıl olacak dersek de; Tf-10000, Tf-6000 motorunun Art yakıcılı versiyonu ve Tf-6000p itkisi minimum olasılığın minimumu... Yani Tf-6000 den 8000p çok rahat alınabilecek durumda. Tıpkı 1400p yolaçıkıp 1575p statik itki alınması gibi.
Bu açıdan, TEİ Tf-6000 motorunda bazı çok yeni teknolojileri denediğini de belirterek, Tf-6000 işin sonunda 8000-8500p itki bir motor (KE ve A-3 için) ve bunun Art yakıcılısınında 17-18000p görmesi çok olası Hürjet için.