Selamlar,
ÇAFRAD 1 projesi başarı şekilde 2019'da tamamlandı, faz 2 için geliştirilen çoklu modül, gerek sabit yüzey, gerekse döner yüzey olarak 2020 itibariyle ayrı ayrı 2 gemiye test amaçlı konuşlandırıldı ve testleri döner yüzeyde başarılı şekilde tamamlandı. Sabit olan 4 ila 6 gen yüzeylerde, ayrı ayrı ve bileşik konfigürasyonlarda ise testleri A/G seviyelerinde devam etmekte..
Hazar 3D AESA radarı da, yukarıda verdiğim döner kanat mimarisine dayalı, Dual bir AESA radarıdır. Mimari yüzeyde ise S-X bant genişliğini optimum seviyede (S-X Bat genişlikleri aynı yüzeyde kullanımına ilişkin itirazı olacak arkadaşların, bu teknolojideki son gelişmeleri araştırması yeterli olacaktır. 1990 protokolleri revize edilmiştir.) dizayn etmek ve fonksiyona dayalı soğutma hacimleri için testler başarı şekilde devam etmektedir.
Sabit yüzeydeki faz-3 diyebileceğimiz testleri ise, ilgili platformalarda devam ediyor.
Sonuç olarak; F-515 Firkateynimize monte edilecek döner yüzey, çoklu 3D modül ve su soğutmalı bir Dual AESA radarı Faz-2 olarak hazır diyebilir. Sabit yüzey modül testlerindeki geliştirme sonuçları oranında modifiye edileceğinide eklemek gerekir.
F-16 Blok-30 H-H Jetlerinin Özgürleştirilmesi aslında bakarsanız, Yapısal, Sayısal, Aviyonik ve nihayetinde Konik AESA radarını kapsamakta. Diğer bir deyişle, Blok 30 H-H kuşlarımızın her anlamada Millileştirilmesi kavramı oluşmuş ve ileri safhalarda HÜRJET, MMU projeleri için ciddi kazanımları olacak bir projeye dönüştür.
ASELSAN AESA Radar ile ilgili söylenebilir olan, bir Prototip 'in test edildiğidir.. Sn. Demir'de bu nedenle detaya girmeden genel proje kavramında paylaşmıştı.
Tabi bu testlerde alınan veriler, modül sayısı, Mimarisi (Yan mermi güdül için yanal +15° açısal farkındalık da test edilebilir, ki bu 180° stabil açının yerine +30° bir fark yaratır ki, bu da operasyonel açıdan çarpan etkisi demektir. ) ve performans değerleri koşulunda iyileştirme ve/veya geliştirmeler yapılacaktır.