TF-6000 çekirdeğinden ATAK II ve T-925 için bir motor geliştirilebilir ama bugün yarın olacak bir şey değil.
TF6000 motorundan çıkarılacak türboşaft 6-7000HP bir motor olur ki bu güç sınıfı motor Osprey tipi tilt-rotor uçaklara uygundur. Bize daha küçük bir türboşaft motor lazım. TEİ’nin yapacağı şey, MMU motorunda f110 ebadını baz alıp yeni teknolojileri TF35K ya adapte edecekleri gibi, T-700 motorunu baz alıp TS3000 imal etmeleri. (T901 de yapıldığı gibi.)
Atak-2 helikopteri bizim gibi dağlık ülkeler için çok uygun değil. Atak-1 çok kıvrak ve yüksek bölgelerde daha etkin bir helikopter. Atak-2, Ege’de kullanışlı olabilir. Ama bize acil gereken ağır sınıf helikopter. Bilhassa denize uyumlu olanı.
Ukrayna motoru, koyunun olmadığı yerde keçinin evliya olduğu bir durum. Performans olarak bizim alıştığımız GE ve Honeywell motorlarının çok altında olacağı kesin. Kuvvetin bir yerde bir şekilde kabullenmesi gerekecek bu motorları. MI-17 helikopterlerinde olduğu gibi.
Keşke Ukrayna ile anlaşıp Türkiyre’de üretip, bizim bazı parçaları ekleyerek motoru daha yüksek performanslı hale getirerek kullanabilsek.