TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

Hava Kuvvetleri üs filo durumu ve yeniden yapılanma çalışmaları

<< < (3/8) > >>

Yasar:

--- Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Mayıs 2022, 14:15:54 ---Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zırt dediği yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doğru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alır herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs..

--- Alıntı sonu ---
Doğru. Aesa radarı modern savaş uçağının olmazsa olmazı. Çok uzak mesafelerden hasım uçakları belirleyip hedef kilitlemesi yapabilme açısından çok önemli. Ayrıca hasım radarların Aesa radarları kilitlemesi çok çok zor.  Ancak, Aesa radarları da kendi aralarında farklı. Şu anda F22, F35 gibi uçaklarda dahil hemen her modern uçaktaki Aesa radar,  GaAs (Galium Arsenik) alaşımı T/R (transmit/Receive) gönderici alıcı modülü kullanıyor. Oysa Gripen E ve F Block larında ve bazı yeni F/A18 uçaklarında GaN (Galium Nitrür) alaşımlı T/R modülleri var. Bu modüller GaAs modüllerden 5 ile 8 kat arası daha güçlü. O kadarki hasım uçağın ya da kendisine kitlenmeye çalışan radar sisteminin elektronik ve aviyonik sistemlerini bozup atıyor.
(Bizim gemilerimizdeki Aesa bazlı radarlarımızda GaN modüller var.) Tabii küçük alanda bu güçlü modüller daha çok ısınıyorlar. Bu ısı problemini halletmeye çalışıyor ASELSAN. Onun için bizim F16 radarları geçikmiş durumda.
EF2000 tranche 4’deki BAE Systems’in Aesa radarı ise, GaAs ve GaN hibrit yapıda. Yani çok ileride diğer 4++ nesil uçaklara göre.
İlk erken duhul bir filodan sonra üretim hattı oturtulursa, o kadar uzun süreceğini zannetmiyorum 80 uçağın yapımının.
Özgün mühimmatlarımızın uçaklara entegrasyonu kolay olur. EF2000’ler Aim 9X ve Amraam uyumlu zaten. Bizim Gökdoğan ve Bozdoğan füzelerini de bu füze olarak tanıtır geçeriz. Diğer NATO mühimmatlarını da kullandığı için (JDAM ve JSOW gibi ki bizdeki karşılığı HGK ve KGK dır) elimizdeki tüm mühimmatlar bu uçaklara uyar.

Gökbörü:

--- Alıntı yapılan: Yasar - 13 Mayıs 2022, 14:52:35 ---
--- Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Mayıs 2022, 14:15:54 ---Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zırt dediği yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doğru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alır herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs..

--- Alıntı sonu ---
Doğru. Aesa radarı modern savaş uçağının olmazsa olmazı. Çok uzak mesafelerden hasım uçakları belirleyip hedef kilitlemesi yapabilme açısından çok önemli. Ayrıca hasım radarların Aesa radarları kilitlemesi çok çok zor.  Ancak, Aesa radarları da kendi aralarında farklı. Şu anda F22, F35 gibi uçaklarda dahil hemen her modern uçaktaki Aesa radar,  GaAs (Galium Arsenik) alaşımı T/R (transmit/Receive) gönderici alıcı modülü kullanıyor. Oysa Gripen E ve F Block larında ve bazı yeni F/A18 uçaklarında GaN (Galium Nitrür) alaşımlı T/R modülleri var. Bu modüller GaAs modüllerden 5 ile 8 kat arası daha güçlü. O kadarki hasım uçağın ya da kendisine kitlenmeye çalışan radar sisteminin elektronik ve aviyonik sistemlerini bozup atıyor.
(Bizim gemilerimizdeki Aesa bazlı radarlarımızda GaN modüller var.) Tabii küçük alanda bu güçlü modüller daha çok ısınıyorlar. Bu ısı problemini halletmeye çalışıyor ASELSAN. Onun için bizim F16 radarları geçikmiş durumda.
EF2000 tranche 4’deki BAE Systems’in Aesa radarı ise, GaAs ve GaN hibrit yapıda. Yani çok ileride diğer 4++ nesil uçaklara göre.
İlk erken duhul bir filodan sonra üretim hattı oturtulursa, o kadar uzun süreceğini zannetmiyorum 80 uçağın yapımının.
Özgün mühimmatlarımızın uçaklara entegrasyonu kolay olur. EF2000’ler Aim 9X ve Amraam uyumlu zaten. Bizim Gökdoğan ve Bozdoğan füzelerini de bu füze olarak tanıtır geçeriz. Diğer NATO mühimmatlarını da kullandığı için (JDAM ve JSOW gibi ki bizdeki karşılığı HGK ve KGK dır) elimizdeki tüm mühimmatlar bu uçaklara uyar.

--- Alıntı sonu ---

Tesekkur ederim.

Bir ozet geceyim, siz dogru anlasmiyim soyleyin :)

1- 3 tip AESA Radari var : GAAS, GAN ve ortaya karisik :) . En iyi olani GAN
2- Aselsan GAN tipi radari gemiler icin yapti, ancak bunu ucaklara uygulamaya gelince tabiri caizse motor su kaynatiyor :)
3- Anlasma olur, Proje duzgun tasarlanir ve yururse o kadar uzak olmayan bir vakitte elimize bu ucaklardan is yapicak adette gecebilir

Yasar:

--- Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Mayıs 2022, 16:31:28 ---
--- Alıntı yapılan: Yasar - 13 Mayıs 2022, 14:52:35 ---
--- Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Mayıs 2022, 14:15:54 ---Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zırt dediği yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doğru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alır herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs..

--- Alıntı sonu ---
Doğru. Aesa radarı modern savaş uçağının olmazsa olmazı. Çok uzak mesafelerden hasım uçakları belirleyip hedef kilitlemesi yapabilme açısından çok önemli. Ayrıca hasım radarların Aesa radarları kilitlemesi çok çok zor.  Ancak, Aesa radarları da kendi aralarında farklı. Şu anda F22, F35 gibi uçaklarda dahil hemen her modern uçaktaki Aesa radar,  GaAs (Galium Arsenik) alaşımı T/R (transmit/Receive) gönderici alıcı modülü kullanıyor. Oysa Gripen E ve F Block larında ve bazı yeni F/A18 uçaklarında GaN (Galium Nitrür) alaşımlı T/R modülleri var. Bu modüller GaAs modüllerden 5 ile 8 kat arası daha güçlü. O kadarki hasım uçağın ya da kendisine kitlenmeye çalışan radar sisteminin elektronik ve aviyonik sistemlerini bozup atıyor.
(Bizim gemilerimizdeki Aesa bazlı radarlarımızda GaN modüller var.) Tabii küçük alanda bu güçlü modüller daha çok ısınıyorlar. Bu ısı problemini halletmeye çalışıyor ASELSAN. Onun için bizim F16 radarları geçikmiş durumda.
EF2000 tranche 4’deki BAE Systems’in Aesa radarı ise, GaAs ve GaN hibrit yapıda. Yani çok ileride diğer 4++ nesil uçaklara göre.
İlk erken duhul bir filodan sonra üretim hattı oturtulursa, o kadar uzun süreceğini zannetmiyorum 80 uçağın yapımının.
Özgün mühimmatlarımızın uçaklara entegrasyonu kolay olur. EF2000’ler Aim 9X ve Amraam uyumlu zaten. Bizim Gökdoğan ve Bozdoğan füzelerini de bu füze olarak tanıtır geçeriz. Diğer NATO mühimmatlarını da kullandığı için (JDAM ve JSOW gibi ki bizdeki karşılığı HGK ve KGK dır) elimizdeki tüm mühimmatlar bu uçaklara uyar.

--- Alıntı sonu ---

Tesekkur ederim.

Bir ozet geceyim, siz dogru anlasmiyim soyleyin :)

1- 3 tip AESA Radari var : GAAS, GAN ve ortaya karisik :) . En iyi olani GAN
2- Aselsan GAN tipi radari gemiler icin yapti, ancak bunu ucaklara uygulamaya gelince tabiri caizse motor su kaynatiyor :)
3- Anlasma olur, Proje duzgun tasarlanir ve yururse o kadar uzak olmayan bir vakitte elimize bu ucaklardan is yapicak adette gecebilir

--- Alıntı sonu ---
+1
Aynen!

serkan1976:
Yemek buldun mu ye...
Alman buldun mu kaç...


Eğer bir işin içinde Almanlar veya Fransızlar varsa Şener Şen'in filmlerde kıçına vura vura yaptığı koşu gibi kaç oradan ....

EF işi içinde de Almanya olduğu için ;

Eurofighter = İmkansız X İmkansız X İmkansız

Yasar:

--- Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Mayıs 2022, 23:00:20 ---Yemek buldun mu ye...
Alman buldun mu kaç...


Eğer bir işin içinde Almanlar veya Fransızlar varsa Şener Şen'in filmlerde kıçına vura vura yaptığı koşu gibi kaç oradan ....n

EF işi içinde de Almanya olduğu için ;

Eurofighter = İmkansız X İmkansız X İmkansız

--- Alıntı sonu ---
İngiltere elindeki hazır tranche 1 uçaklardan bize 40-50 adet verecek olursa, problem olmaz. İngilizlerin elinde 17 adet çift kişilik. 35 adette tek kişilik tranche 1 var. Bu uçakların tamamını 2025’e kadar devre dışı bırakacaklar. Bunların bizim alacağımız kadarını tranche 3, hatta yapabiliyorlarsa tranche 4 seviyesine getirip bize verebilirler. Bu bir problem yaratmaz.
Ama yeni üretim için Almanya, (48 adetlik, İngilizlerin satışını becerdikleri) Suudi Arabistan siparişine yaptığı gibi, parça üretimini ve satışını engelleyebilir.
Tabii kullanılmış uçakların idamesi için gerekli motor ve diğer parçaların tedariki sorununda da Almanya’nın kucağına oturmama garantisi verebiliyorsa BAE Systems , o zaman bu iş olur.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git