Gönderen Konu: T-129 ATAK PROJESİ  (Okunma sayısı 675463 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MagneTo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 27
  • 0
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #540 : 23 Şubat 2013, 09:22:42 »
Kaynak Kokpit aero. Artik bu kaynagada camur atarsaniz siz buradan mumkunse ayrilinda konu hakkinda bilgi sahibi olmak isteyen istedigi gercek bilgiyi alsin.

Kokpit aero'da bu gercek dile getirildi gerci ona buna ihtiyacim yok isin icinde olan birisiyim orada burada haber olmadan once ben burada bunun boyle oldugunu aylar once soylemistim.

Bu heli bizi coook ama cooooook ugrastiracak. Suan Aselsan yeni bir FILIR icin calisiyor ama o burundaki yamalik topun uzerine konulacak olursa yine bir halta yaramaz. Top atisi sirasinda FILIR cok etkileniyor. Aselsan calisanlari cok ugrasti minimuma indirmek icin ama yinede tam verim alinamiyor. Hani neden bu helilerin teslimati gecikiyor diye soruyorlar ya. Iste bu sebeplerden. Helide bir duzine sorun var ve hepside kroniklesmis durumda. Daha yan seridin dengeyi bozmasi sorunu tam olarak giderilmis degil. Aslinda hic bir sorun tam olarak giderilmis degil. Belki 2023'e anca giderilir oda benim iyi ihtimal olarak verdigim tarih...


2023 ile ilgili yorumunuza, bu konularda az çok bilgi edinmiş kaç kişiyi inandıra bilirsiniz..!

10 yılda bir helikopteri sıfırdan tasarlayıp uçurursunuz.Neye göre o tarihi verdiniz...!

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #541 : 23 Şubat 2013, 11:00:34 »
Kaynak Kokpit aero. Artik bu kaynagada camur atarsaniz siz buradan mumkunse ayrilinda konu hakkinda bilgi sahibi olmak isteyen istedigi gercek bilgiyi alsin.


Alıntı
Cumhuriyet Gazetesi’nden Barkın Şık’ın haberine göre helikopterlerinin, “ağırlık”, “denge” ve “titreşim” gibi şartnamede bulunan teknik kalibrasyonları yerine getiremedi. Bu nedenle de Kara Kuvvetleri helikopterleri teslim almadı.

http://kokpit.aero/atak-teslimat-sorunu


Hocam ,insanların bir yerlerden gidip gitmeyeceğine karar vermeden önce atıf yaptığımız haberi düzgün okuyalım...

Bu arada haber bu....

T-129 şartnameye uymadı, helikopter değil şartname değişiyor

Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın acil ihtiyacı için ‘Erken Duhul Helikopteri’ olarak TAI’de imal edilen ilk 9 adet T-129EDH taarruz helikopterleri neden testleri geçemedi?

Kara Kuvvetleri Komutanlığı, ATAK Taarruz Helikopter Projesi’nde envanterdeki AH-1P/S ve W Cobra/Super Cobra’ların yoğun kullanımı nedeniyle hizmet ömürlerinin hızla dolması açısından 9 adetlik ek anlaşma imzalamıştı. T-129’ların daha standart donamına sahip T-129’lara ‘Erken Duhul Helikopteri’ (EDH) adı verildi.

Geçen yıl imalatı tamamlanan ilk 4 helikopterin testleri başladı. Teslimatın geçen yıl kasım ayında tamamlanması planlanıyordu. Ancak teslimat süreci beklendiği gibi gitmedi.

Cumhuriyet Gazetesi’nden Barkın Şık’ın haberine göre helikopterlerinin, “ağırlık”, “denge” ve “titreşim” gibi şartnamede bulunan teknik kalibrasyonları yerine getiremedi. Bu nedenle de Kara Kuvvetleri helikopterleri teslim almadı.

Uzmanlar, Kara Kuvvetleri’nin isteği doğrultusunda konulan başta ASELSAN’ın kızılötesi kamera sistemi olmak üzere T-129EDH’ın ön tarafı arka tarafına göre daha ağır kaldığına dikkat çekti. Helikopterin dengelenmesi için arka tarafına ağırlık konulması durumunda ise teknik şartnamedeki ağırlığın üzerine çıkıyor. Bu durum ise Güneydoğu Anadolu’da dağlık arazide görev yapacak olan helikopterlerin, istenilen irtifaya yükselmesi engelleniyor.

HELİKOPTER SÖZLEŞMEYE DEĞİL, SÖZLEŞME HELİKOPTERE UYDURULACAK

Sorunun çözülmesi ve acil ihtiyaç nedeniyle helikopterlerin bir an önce envantere alınması için farklı bir yönteme gidildi. Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ana sözleşmede değişikliğe gidecek.

Uzmanlar, bu gibi performans etkileyen konuların uçuş emniyetini etkilemeyeceğine dikkat çekti. AgustaWestland’in A-129 Mangusta helikopterinin TAI ve ASELSAN ortaklığında görev bilgisayarından atış sistemlerine, özel kamerasına kadar yerli ve özgün olduğuna dikkat çekerek “Helikopter tamamen farklı bir platform oldu. Ancak ek istekler nedeniyle ağırlığın artması normal. Havacılıkta ilk imal edilen bu modellerde benzer sorunlar olabilir. Zamanla bu ağırlıklar azaltılır” diye konuştu.

ANA ŞİRKETİN BAŞI RÜŞVETTEN DERTTE

Türkiye’ye 3 milyar dolarlık saldırı helikopteri (ATAK) satan AgustaWestland’ın ana şirketi Finmeccanica’nın başkanı Guiseppe Orsi, İtalya’da yürütülen bir soruşturma kapsamında, Hindistan hükümetine 12 helikopter satışı için 51 milyon Avro rüşvet vermek suçlamasıyla bir süre önce tutuklanmıştı. Halen İtalyan savcılar başka ülkelere rüşvet verilip verilmediği konusunda çalışmalarını sürdürüyor. Hindistan tarafı da diğer koldan araştırma yapıyor.

Kaynak: http://kokpit.aero/atak-teslimat-sorunu
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2013, 13:39:29 Gönderen: SKYWOLF »

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #542 : 23 Şubat 2013, 13:09:27 »
@ trmhmt,

iyi de hocam İtalyanlar bu heliyi Somali'de, Irak'ta, Afganistan'da kullanmışlar/kullanıyorlar. Adamların özellikle Afganistan coğrafyasında kullanması bir sorun olmadığı anlamına gelmez mi? Yani orjinal heli sağlam biz mi mundar ettik aleti? buradan iki sonuç çıkar:

1- haber yalan, heli sağlam.
2- haber doğru, kaş yapalım derken göz çıkardık.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #543 : 23 Şubat 2013, 13:55:57 »
Helikopter yeni değil ama bizim helikoptere yaptığımız değişim yeni. O nedenle de bu tarz sorunlarla karşılaşılması gayet normal. Diğer helikopterlerde böyle şeyler olmuyor mu sanıyorsunuz! Helikopterin neredeyse en uç noktasında olan FLIR olabildiğince hafif olmalı, ki zaten hemen altındaki top oldukça ağır. Tahteravalli gibi düşünün. Ana rotor destek noktası. Ön kısın ağırsa dengeyi sağlamak için arkaya ek ağırlık konabilir. Ancak haberde belirtildiği gibi bu helikopterin toplam ağırlığını artırır. Bunun yerine ön kısımdaki bazı elektronik cihazlar arkaya da taşınabilir. Denge sorununa neden olduğu öne sürülen mermi şeridiyle ilgili daha önce helikopterin yan değil, alt kısmına yerleştirilebileceğini belirmiştim. Tabi bu durumda cephane yüklemesi yerde yapıldığı için altta kalan bu kısıma müdahale edilmesi daha da zorlaşacaktır. Bunun yerine mermi şeridi her iki yana eşit dağıtılarak, topun bu şeritlerden eşit sayıda mermi alabileceği bir mekanizma geliştirilebilir. Ayrıca iniş takımları biraz daha yükseltilerek top Apache helikopterinde olduğu gibi daha da geriye çekilerek ağırlığının oluşturduğu moment önemli oranda azaltılabilir. Böylelike FLIR ile mesafesi de açıldığı için, topun yaratacağı titreşimin FLIRe olan etkisi de azalacaktır.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Truman

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 244
  • 1
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #544 : 24 Şubat 2013, 01:49:44 »
Anka'da  irtifa 30 binden 26 bine çekildiyse Aselsan aselflirin hafif olanını geliştirilene kadar şartname değişir ben bu sorunun tamamen şartnamenin katı şartlarından kaynaklandığını düşünüyorum bu helikopteri Koreliler günlerce kullanmış sıkıntı olsaydı bizi ihaleye almazdılar.Tek sorun en büyük sorun herzamanki gibi bürokrasi hızlı karar alınamıyor.

Çevrimdışı Truman

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 244
  • 1
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #545 : 24 Şubat 2013, 01:51:03 »
Kaynak Kokpit aero. Artik bu kaynagada camur atarsaniz siz buradan mumkunse ayrilinda konu hakkinda bilgi sahibi olmak isteyen istedigi gercek bilgiyi alsin.

Kokpit aero'da bu gercek dile getirildi gerci ona buna ihtiyacim yok isin icinde olan birisiyim orada burada haber olmadan once ben burada bunun boyle oldugunu aylar once soylemistim.

Bu heli bizi coook ama cooooook ugrastiracak. Suan Aselsan yeni bir FILIR icin calisiyor ama o burundaki yamalik topun uzerine konulacak olursa yine bir halta yaramaz. Top atisi sirasinda FILIR cok etkileniyor. Aselsan calisanlari cok ugrasti minimuma indirmek icin ama yinede tam verim alinamiyor. Hani neden bu helilerin teslimati gecikiyor diye soruyorlar ya. Iste bu sebeplerden. Helide bir duzine sorun var ve hepside kroniklesmis durumda. Daha yan seridin dengeyi bozmasi sorunu tam olarak giderilmis degil. Aslinda hic bir sorun tam olarak giderilmis degil. Belki 2023'e anca giderilir oda benim iyi ihtimal olarak verdigim tarih...
Kokpit aero da kaynak Cumhuriyet gazetesi yazarı olarak geçiyor okuman yok mu?

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #546 : 24 Şubat 2013, 10:31:14 »
bu tip sıkıntılar her helikopterin ilk yıllarında olur diye düşünüyorum bence ilk 9 adet helikopterin biran önce teslim edilmesi diğer T129 B helikopterlerinin bu sorunun giderilerek yapılması gerekir zaten T129 A helikopterleri daha sonra yükseltilecek
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı slayerss

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 62
  • 0
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #547 : 25 Şubat 2013, 00:35:47 »
açıkçası bu tip sıkıntılar yaşanmasaydı ben iyice kıllanırdım (tabirimi mazur görmenizi ümit ederim ) bu helikopterde sen bu kadar yenilik yapacaksın. yap boz gibi neredeyse tümünü kendi isteğine göre değiştireceksin. daha önce hiç bir tecrüben yok helikopter imalatı ve tasarımıyla ilgili, vede bunu sıfır hata ile yapacaksın adama hadi canım derler o işi bir tek iran yapıyor zaten dünyada  :P gülerler adama gülerler bu tip sıkıntılar çıkacak çıkması doğasında var bu işin eğer çıkmıyorsa  ya başkasına yaptırdın yada yalan söylüyorsun demektir. not : şu zihniyetede sinir oluyorum .ben yapamadım kardeşim de yapamasın gerekirse sabote edeyim çıkıp dua edeyim .benim ablam öyleydi, cumhuriyet gazetesi yazarının pek farkını göremedim. açık konuşmak lazım . bir birinin başarısını çekememek gibi geldi sanki

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1666
  • 36
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #548 : 26 Şubat 2013, 15:42:57 »
arkadaslar zaten dunyadakı butun havacılık projelerınde boyle teknık&ekonomik sıkıntılar olur ornek olarak: F35, A400 hatta F22 bunun yanında refale ve eurofighter ucakları oturmuş olmalarına rağmen cok pahalı gereken zaman ve para verildiği zaman sorunlar aşılır

Çevrimdışı slayerss

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 62
  • 0
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #549 : 28 Şubat 2013, 09:30:49 »
T-129 u değiştirmektense şartnameyi değiştirmek;
Hem daha pratik
Hem daha uygun
Hemde daha ucuz bir yöntemdir.
Helikopterin yeteneklerinden ödün verilmeden olabiliyorsa kabul edilebilir bir durumdur. Hatırlatmak isterim ki Kore testlerini de başarıyla geçmiş bir heliden bahsediyoruz. Şartnamede ufaktan bir değişiklik yapmak yeterli olacaktır. sürdürüle bilinir bir durum sıkinti yok uşağum . ;D