Hani ortak firma falan kurulmuştu Ukrayna ile, Ukrayna motorlari uretilip kullanilacakti....yattı mı?
2-80 Yattı hem de. Altyapıyı Ruslar gümletti, insan kaynakları da Avrupa'ya kaçtı. Bu durumda, TF-6k/10k başarılı olmak zorundadır. Yoksaaaa, "çira gibi yanayruz uşağum!"
Ha bu arada, TF-6000 hakkında bir rivayet aktarayım: Rivayet odur ki, şimdiye kadar yapılan testlerden elde edilen verilere göre, TF-6000 motoru, limitleri çok zorlanmadan dahi 6700+ libre itki verebilecek!
Çok güzel rivayet sn Merzifonlu.
TEI, daha önce de, 1360hp’lik CTS800’e karşılık TS1400 motorunda yeterli tolerans ile 1460hp güç elde etmişti.
TF6000 motorunda da istenilen hedef itkinin üzerinde bir itki üreten motoru yapacaklarından emin olabiliriz.
Tüm kendisini kabul ettirmiş savaş jet motoru üreticilerinin ürettikleri turbofan motorlara bakarsak ortaya şöyle bir resim çıkıyor:
Kuru itki olarak
5000lbf - 6000lbf sınıfıMotor Sich AI-322
Honeywell F124
RR Turbomeca Adour
TEI TF6000
11000lbf - 13500lbf sınıfıGE-F404
GE-F414
RR-EJ200
Klimov RD33
Safran Snecma M88
17000lbf - 28000lbf sınıfıGE-F110 (17000-19000lbf)
P&W-F100 (14500lbf - 17800lbf)
Saturn AL31 (17000lbf) & AL41 (19000lbf) serisi
Saturn AL51 (24000lbf)
P&W F119 (26000lbf)
P&W F135 (28000lbf)
GE/RR F136 (28000lbf)
prototip - PWMotoru kazandı ihaleyiGE-XA100 (~32000lbf)
prototip deneme sürecindeBizde TF35000 ile şu son elite sınıfa dahil olacağız inşallah.
Tabii burada ara sınıfı atlamış oluyoruz. Bu büyük eksiklik. Yeterli finans ve insan kaynağı ayırıp o ara sınıfa da odaklanmak gerekir.