Ahaaa size demiştim radar smart-s değil Gan tabanlı HAZAR 3D AESA RADARI 250 KM. MENZİLLİ
Gecikmenin nedeni belli oldu...
Radar daha prototip aşamasında sanırım . Geminin tüm görsellerde smart-s var. Zaten teirs, çafrad faz 1 falan bu seviyedelerken böyle bir radar yapmamak mantıksız olurdu. Hala smart-s mk2'ye lisans parası ödemek saçmadır.
Eğer gan tabanlı olursa bir çok özellikle birlikte gelir. Muhtemelen Çafrad çfr'ın ya tek yüzü veya modül olarak biraz daha gelişmiş bir versiyonunun döner vaziyette kullanılabilir hali olarak gelir.
Bu radarların en büyük alameti farikası üstündeki gan modüllerinin bir kısmını farklı bir iş için bir kısmını farklı bir iş için kullanabilir. Hatta bir kısmını s bandda bir kısmını x bandda dahi çalıştırabilir. (Tam emin değilim ama olabilir.) bun dual band radar diyor abdliler.
Atıyorum radarın menzili 300-400 km s bandda uçakları tespit edince bazı modülleri hedef takibi için özellikle x banda çekip hedefi daha hassas takip edebilir. Böylece buda tek bir radara smart-s mk2 ve mar-d ile yapılan işi yaptırır.
Vay be barbaros mlu'da smart-s mk2 + mar-d + akr-d fcas varken i sınıfında neden tek arama radarı + akr-d fcas olduğunu tahmin etmiş olabilirim.