Kimse vermez. Komple seramikten türbin kanatları kullanmışlardır. Bence o motor, döner pervaneli hava araçlarındaki son yanmalı motor olacak. Lityum metal oksit yakıt hücreleri gelişince, türbinli motorların yerini elektrik motorları alır diye düşünüyorum.
Metal oksit yakıt pili, enerji üretirken dışarıdan oksijen alır, lityumu oksitler ve enerji ısı olarak değil ama elektrik olarak dışarı aktarılır. Şarj edilirken, bildiğiniz elekroliz işlemi uygulanır ve okside olmuş metalden oksijen ayrıştırılarak, gerisin geriye havaya verilir. Veya okside olmuş lityum plakası yenisi ile değiştirilir.
Normal bataryalar dışarıyla oksijen alış verişi yapmazlar, tamamen kapalı çevrim işlerler.
Peki neden normal bataryaların yerine bunların kullanılacağını düşünüyorum? Çünkü karosene rakip olacak şekilde enerji yoğunluğuna sahiptir. Bataryalarda bu yoğunluğa erişmek güç.