Vtol uçak yapabilecek teknoloji seviyesine ulasmak için fazladan bütçe+zaman ve adam gerekiyor bizim için astarı yüzünden pahalıya çıkar çünki 8 tane Tcg-Anadolu üzerinde 8 tanesi yerde olmak üzere 16 uçak hatta 2. gemi için hadi diyelim 32 uçak yapmak pek ekonomik olmaz.
Böyle bir uçağı da üretip, ihracat için, her gemisi olana "mesela Mısır'ın Mistralleri için" satmak bize para kazanmaktan ziyade para kaybettirir. Böyle bir stratejik ürün kimseye verilmemeli.
Daha önceden de belirttiğim gibi Hürjet "bu haliyle" bile Tcg-Anadolu üzerinden kalkar ama Hürjet'i Deniz şartları için navalize etmek gerekiyor, tabi kalkış skijump yönünde olacağına göre iniş geminin arka tarafından gerekli tadilatla olur ama iniş ve kalkış işlemleri çok yavaş ilerler.
Ama eğer açılı pist tadilatı yaparsak navalize Hürjet ile kullanabiliriz yani gerçek anlamda light uçak gemisi iddiamız gerçek olur.
tabii bu senaryo Amerika'nın bize uygun motor vermesi halinde mümkün.
Gemi üzerindeki tadilat + Navalize Hürjet yapmak bir Vtol uçak yapmaktan daha ucuza ve daha kısa zamanda ortaya çıkar.
Hafif taarruz uçağı olarak bile f404 motorunu kullanmamıza izin verilmeyeceğine göre yine farklı bir senaryo yazayım;
Kızılelma ve Anka3, TCG-Anadolu gemisinde kullanılacak yani bu demektir ki tf-6000-10000 motorları aynı zamanda Navalize olarak tasarlanacaktır.
Tei bu motorları geliştirirken aynı zamanda paralel olarak Tusaş yeni bir Hürjet tasarlayabilir.
Bu yeni Hürjet, çift tf-10000 motorlu olabilir çünkü tek motorlu model için bu kadar proje arasında yeni orta güçte bir motor daha tasarlayacak ne kaynak ne de zaman var, tf10000 motoru sonrasında direkt Kaan motoru tasarlamaya başlanacaktır, dolayısıyla bizim için en kısa yöntem çift tf-10000 motorlu, stealth karakterde görece Kaan'dan daha küçük, ihracat odaklı ve Navalize modeli TCG-Anadolu ve gelecek diğer gemilerde kullanılmak üzere yeni bir uçak.
Özet; F35B almak için gereken bütçe ile kendi Naval uçağımızı sıfırdan yapabiliriz.