Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1016037 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 742
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4960 : 09 Aralık 2023, 21:48:09 »
aziz yıldırım için çocuk oyuncağı şeyler bu hangar mevzuları.2 senede tüm üretilecek uçakların hangarlarını teslim eder.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 742
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4961 : 09 Aralık 2023, 22:04:56 »
bu uçakta olası olarak en büyük sorun 1 mach üstü hızlarda bomba kapağı açıp aa füzesi ateşlemek olacaktır. bu düzenekler büyük oranda defalarca değiştirilecektir. olası gecikmelerde bu sebeple olur gibime geliyor.
bir diğer olasılıkta makineli top koyulmayacak kararı da değişecektir. oda tasarımda eklemeler ve testlere sebep olacaktır. onun dışında bu uçakta ekstrem bir gecikme olmayacak gibi.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7804
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4962 : 09 Aralık 2023, 22:09:12 »
bu uçakta olası olarak en büyük sorun 1 mach üstü hızlarda bomba kapağı açıp aa füzesi ateşlemek olacaktır. bu düzenekler büyük oranda defalarca değiştirilecektir. olası gecikmelerde bu sebeple olur gibime geliyor.
bir diğer olasılıkta makineli top koyulmayacak kararı da değişecektir. oda tasarımda eklemeler ve testlere sebep olacaktır. onun dışında bu uçakta ekstrem bir gecikme olmayacak gibi.

Temel Kotil kesinlikle top olmayacak dedi defalarca...

Gökhan geliyor 100 küsürden füze sallayacak onun için de 1 Mach hızdayken silah kapaklarını açmasına gerek yok...

Selçuk bey ben sizden bu uçaklara turbofan motor işi ne olacak , o konudaki öngörülerinizi burada tekrar ifade etmenizi istiyorum...
Malumunuz biz forum ahalisi olarak çok karamsarız bu konuda sizin umut verici duyumlarınız , öngörüleriniz neler?
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2023, 22:10:28 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4963 : 09 Aralık 2023, 22:57:54 »
bu uçakta olası olarak en büyük sorun 1 mach üstü hızlarda bomba kapağı açıp aa füzesi ateşlemek olacaktır. bu düzenekler büyük oranda defalarca değiştirilecektir. olası gecikmelerde bu sebeple olur gibime geliyor.
bir diğer olasılıkta makineli top koyulmayacak kararı da değişecektir. oda tasarımda eklemeler ve testlere sebep olacaktır. onun dışında bu uçakta ekstrem bir gecikme olmayacak gibi.
Ordu isterlerinde top var diye biliyorum ben. Anadolu kartalı 2021 sunumlarında isterler arasında top var. Topsuz olması mümkün değil.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 742
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4964 : 10 Aralık 2023, 01:00:28 »
bu uçakta olası olarak en büyük sorun 1 mach üstü hızlarda bomba kapağı açıp aa füzesi ateşlemek olacaktır. bu düzenekler büyük oranda defalarca değiştirilecektir. olası gecikmelerde bu sebeple olur gibime geliyor.
bir diğer olasılıkta makineli top koyulmayacak kararı da değişecektir. oda tasarımda eklemeler ve testlere sebep olacaktır. onun dışında bu uçakta ekstrem bir gecikme olmayacak gibi.

Temel Kotil kesinlikle top olmayacak dedi defalarca...

Gökhan geliyor 100 küsürden füze sallayacak onun için de 1 Mach hızdayken silah kapaklarını açmasına gerek yok...

Selçuk bey ben sizden bu uçaklara turbofan motor işi ne olacak , o konudaki öngörülerinizi burada tekrar ifade etmenizi istiyorum...
Malumunuz biz forum ahalisi olarak çok karamsarız bu konuda sizin umut verici duyumlarınız , öngörüleriniz neler?
f35 de ilk tasarlandığında top planlamamıştı ama uçağın kinematikleri ve gayri atikliği top koyulmasını mecbur bıraktırdı. ondan dolayı top için tekrar tasarım ve yazılım değişikliğine gidildi. revizyonlar yapıldı. testler yapıldı sonuç ortada uçakta top var.
 bizim de gökhan gökdar artık işmi ne olursa olsun uzun menzilli aa füzesi olması uçağın başka bir senaryo ile baş başa kalmayacağı anlamına gelmez. böyle bir durumda hem topa hem kısa menzilli dog fight amaçlı aa füzelerine ihtiyaç duyacaktır. olası senaryoda havada yunan rafael iyle kapışacak kaan yakın mesafeden yüksek süratlerde bomba kapaklarını açıp aa sallayacak ve kapağı sorunsuzca kapatacak sonra takibe devam edecek gerekirse bir kaç kez daha aynı işi tekrarlayacak. bu yüzden çok sağlam bir mekanizma olarak tasarlanması gerekecek bu bölmeler.

serkan bey ben optimist bir insanım ama mantıksız optimistlerden değilim. savunma sanayii ve teknolojik gelişimle ilgili neredeyse tüm röportajları izlemişimdir. genellikle detaylara aşırı dikkat ederim özellikle geçiştirilen kısımlar çok ilgimi çeker. 2 sene önceki bir toplantıda faruk bey motor gelişim serüvenimizi anlatırken konu f 110 motorlarına geldiğinde '' 2 sene önce f 110 motorlarında üretim yüzdemiz %60 lardayken bugün tamamını üretebiliyoruz'' demişti ve arkasındaki yansıda son olarak söylediği cümleye uygun bir f 110 motorunun yaptıkları kısımları gösteren bir resim vardı. yanma odası türbin kanatçıkları gibi en zor kısımları gösteren o resimden sonra ki tüm roportajları özenle takip ettim. bir röportajda ismail demir beyi sıkıştıran spiker motor ambargosu konsa ne yaparsınız diye bastırınca f 16 nın her bir yerini motor dahil yapabilecek durumdayız demişti. yani durum f 110 motorları minvalinde artık o seviyede bir deneyim ve birikimimiz var. ama biz daha fazlasını daha güçlüsünü istiyoruz böyle olunca uğraş ve zaman gerekiyor. 5 yıl içinde biz büyük değişimlere hazırlıklı olmalıyız. ilk uçaklar f 110 lar ile teslim edilecektir. bence sorun yok orada. 2028-29 da ise kendi motorumuzla uçuş testlerini görmemiz çok olası. heleki rr-kale tei oluşumunda durum daha hızlı olabilir. yani çok enseyi karartmamak lazım
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2023, 02:59:21 Gönderen: selcukkocak78 »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2442
  • 72
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4965 : 10 Aralık 2023, 01:40:14 »
Gökhan füzesinden bahsetmişken füzenin booster'ı olacak demi.

Şundan dolayı soruyorum RAMjet mach 1 üstü hızlarda çalışmaya başlıyor diye biliyorum.

Kısaca ya booster ile füzeyi bu hıza çıkartcaz yada uçak 1 mach ve üstüne çıkacak ateşleme için

Yanlış biliyorsam Arkadaşlar düzeltsin.

Evet Kaan gerekirse mach 1.8 yaparken bile hava hava füzelerini ateşleyebilmeli

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3677
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4966 : 10 Aralık 2023, 04:24:01 »
Gökhan füzesinden bahsetmişken füzenin booster'ı olacak demi.

Şundan dolayı soruyorum RAMjet mach 1 üstü hızlarda çalışmaya başlıyor diye biliyorum.

Kısaca ya booster ile füzeyi bu hıza çıkartcaz yada uçak 1 mach ve üstüne çıkacak ateşleme için

Yanlış biliyorsam Arkadaşlar düzeltsin.

Evet Kaan gerekirse mach 1.8 yaparken bile hava hava füzelerini ateşleyebilmeli
Gökhan füzesi sıvı/jel yakıtlı ramjet motoru olan bir füze olacak. Ramjetler teorik olarak 0.8 Mach hızda devreye girebiliyorlar. Uçak 1.3 Mach yapıyorsa ramjet çalışmaya başlayabilir. Ama Gökhan’da da mutlaka bir katı yakıtlı booster kademesi olacaktır. Burada booster için gerekli katı yakıtı koyacak yer önemli. Meteor’da booster’ın kullandığı toz katı yakıt yanma odasında depolanıyor ve nozülsüz entegre booster bölümünde yakılarak Meteor 1.5 Mach hıza ulaştırılıyor. Yanma odasındaki toz kuru yakıt bitince yanma odasının çeperlerine yapıştırılmış ramjet kuru yakıtı istenilen miktarda, hava jetleri ile safiha safiha soyularak yakılıp ramjete itki veriyor.
Gökhanda’da yanma odası kuru yakıt deposu olarak aynı şekilde kullanılabilir.
Gökhan ortaya çıkıp kendisini gösterinceye kadar bizim bu işi nasıl çözdüğümüzü bilemeyeceğiz.
Brahmos ta sıvı/jel yakıtlı ramjet itkili motor kullanan bir füze. Ancak katı yakıtlı booster kademesi ayrı ve füzeyi 1.5 Mach hıza taşıdıktan sonra kopup ayrılıyor.

F22’nin her türlü bilgisi gizli olsa da, bazı makalelerde 1.5 Mach hızdayken füze atabilme kabiliyetinden bahsedildiği gözönünde tutulursa, bu hızda kapak açabiliyor demektir. Ancak F35’in de aynı teknoloji sınıfından geldiğini ve 20000feet altında çok düşük hızlarda kapak açabildiği bilgisi olduğunu düşünürsek, f22’nin de çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açabildiği ve düşük irtifalarda da hız limitiyle sınırlı olduğu gerçeği ortaya çıkar.

Yani KAAN’da çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açsa da, düşük irtifalarda ancak hızını düşürerek kapak açabilecek demektir.

Ben onun için bu stealth uçakları pek sevmiyorum. Çok kısıtlayıcı şartları var.
Delta kanatlı (RCS değerleri yapısal olarak düşük) EF2000 gibi uçaklar bence çok daha kullanışlı uçaklar. KAAN’da beast-mode ‘da çok daha faydalı bir uçak olacak bizim için.
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2023, 04:59:57 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7804
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4967 : 10 Aralık 2023, 10:42:05 »
#TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil :💢Topu yok çünkü topun bir anlamı yok, top menziline kimse girmiyor...

Benim duyduğum son açıklama bu.....Sonrasında bir şeyler değiştiyse bilemem...
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2023, 10:43:44 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4968 : 10 Aralık 2023, 10:46:37 »
Gökhan füzesinden bahsetmişken füzenin booster'ı olacak demi.

Şundan dolayı soruyorum RAMjet mach 1 üstü hızlarda çalışmaya başlıyor diye biliyorum.

Kısaca ya booster ile füzeyi bu hıza çıkartcaz yada uçak 1 mach ve üstüne çıkacak ateşleme için

Yanlış biliyorsam Arkadaşlar düzeltsin.

Evet Kaan gerekirse mach 1.8 yaparken bile hava hava füzelerini ateşleyebilmeli
Gökhan füzesi sıvı/jel yakıtlı ramjet motoru olan bir füze olacak. Ramjetler teorik olarak 0.8 Mach hızda devreye girebiliyorlar. Uçak 1.3 Mach yapıyorsa ramjet çalışmaya başlayabilir. Ama Gökhan’da da mutlaka bir katı yakıtlı booster kademesi olacaktır. Burada booster için gerekli katı yakıtı koyacak yer önemli. Meteor’da booster’ın kullandığı toz katı yakıt yanma odasında depolanıyor ve nozülsüz entegre booster bölümünde yakılarak Meteor 1.5 Mach hıza ulaştırılıyor. Yanma odasındaki toz kuru yakıt bitince yanma odasının çeperlerine yapıştırılmış ramjet kuru yakıtı istenilen miktarda, hava jetleri ile safiha safiha soyularak yakılıp ramjete itki veriyor.
Gökhanda’da yanma odası kuru yakıt deposu olarak aynı şekilde kullanılabilir.
Gökhan ortaya çıkıp kendisini gösterinceye kadar bizim bu işi nasıl çözdüğümüzü bilemeyeceğiz.
Brahmos ta sıvı/jel yakıtlı ramjet itkili motor kullanan bir füze. Ancak katı yakıtlı booster kademesi ayrı ve füzeyi 1.5 Mach hıza taşıdıktan sonra kopup ayrılıyor.

F22’nin her türlü bilgisi gizli olsa da, bazı makalelerde 1.5 Mach hızdayken füze atabilme kabiliyetinden bahsedildiği gözönünde tutulursa, bu hızda kapak açabiliyor demektir. Ancak F35’in de aynı teknoloji sınıfından geldiğini ve 20000feet altında çok düşük hızlarda kapak açabildiği bilgisi olduğunu düşünürsek, f22’nin de çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açabildiği ve düşük irtifalarda da hız limitiyle sınırlı olduğu gerçeği ortaya çıkar.

Yani KAAN’da çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açsa da, düşük irtifalarda ancak hızını düşürerek kapak açabilecek demektir.

Ben onun için bu stealth uçakları pek sevmiyorum. Çok kısıtlayıcı şartları var.
Delta kanatlı (RCS değerleri yapısal olarak düşük) EF2000 gibi uçaklar bence çok daha kullanışlı uçaklar. KAAN’da beast-mode ‘da çok daha faydalı bir uçak olacak bizim için.

Sn Yaşar Gökhan füzesinden öğreneceğimiz yakıt ve ramjet teknolojileri ile Atmaca, Som füzelerinin ses üstü modelleri aynı boyutta iken aynı menzilde gelir mi? (Elektronik ve aerodinamik olarak ses üstüne adapte edilmiş şekilde olacak şekilde). Yani Atmaca ve Som’u aynı boyutta aynı şekilde ses üstü aynı menzile bu Ramjet motorlar ile atabilir miyiz?
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2023, 12:23:17 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1507
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4969 : 10 Aralık 2023, 13:32:56 »
#TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil :💢Topu yok çünkü topun bir anlamı yok, top menziline kimse girmiyor...

Benim duyduğum son açıklama bu.....Sonrasında bir şeyler değiştiyse bilemem...

Hatalı bence herkes stealth olursa iş yine topa kalabilir.