"Yeni üretim tüm TB-2'ler CATS'e ve yukarıdaki yerli motora geçerler bence. Bu motor, yabancı motordan yaklaşık 60 kilo ağır. Ancak gücü de 80 beygir daha fazla."
cats artık zorunlu da, pd170 varken niye bunu düşündünüz?
pd170 hazır ve sertifikasyonu da tamamladı diye hatırlıyorum, üstelik aralarında 4kg ağırlık farkı var.
tb2'nin mevcut motoru benzinli değil miydi? bizim motorlar benzinle de çalışmadığına göre tüm yakıt dolaşım sisteminin de buna uyumlu yeniden tasarlanması gerekmez mi?
bu ihracatlarda cats kullanılır da, pd serisi motor olmaz diye düşünüyorum.
biz böyle herkese iha satarsak çarşı karışır yakında, alternatif motorlar deneniyordur mutlaka; yoksa ihale kazanıp teslimat yapamayan firmalar kervanına katılabilirler.
bu sınıfta yabancı motor çoktur, Vestel'in uçağı için de buna çok yakın başka bir motor kullanılıyordu.
CAATSA bu gün SSM'yi kapsıyor da, yarın olmadık bir durumda başkalarının da o kapsama alınabileceğini unutmamak ve buna göre bir satış politikası izlemek gerek.
tamamen zarar yerine kardan zarar etmeyi bilmek gerek, herkese de satmayalım, ne olacak yani?
Alman olsa, İngiliz olsa kime satmazsa biz de satmayalım onlara.
.
açıkçası ben, komplo teorisi olarak, Libya sahasında kullanılan ilk ihalarda, mevcut motordan daha düşük performanslı başka bir motor kullanılmış olabileceğini hissediyorum.
bazı videolarda, uçakların motor sesi çok duyuluyordu, bu sesin bu kadar çok duyulmasının nedeni, başka motorun sıcak havada irtifa kaybetmesi olabilir mi? diye düşünmüşümdür.
yeniden tasarımı kastettiniz sanırım, onun adı tb-3 olacak diye biliyorum, motoru da pd serisinden olacak sanırım.